Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
  1. #1
    christian
    Goście

    Domyślnie Go around na Ławicy


    Polecamy

    Taki dałem tytuł, bo nie wiedziałem jak zacząć...
    a mianowicie: dzisiaj około 15.05 przejeżdżałem przy podejściu 29 i zdziwiło mnie, że lądował samolot 737 Ryanair (oczywiście ), natomiast światła podejścia na lotnisku były wyłączone. Zdziwiło mnie to, ponieważ myślałem, że to jest żelazna zasada, że sie święcą światła zawsze... I druga sprawa, chwilę potem już
    z Dąbrowskiego widziałem jak unosi się znad 29 737-500 (jeśli mam rację) Lufthansy, tak wyglądało jakby już lądował i nagle się poderwał (słychać to też było po silniku)...
    Koniec opowieści... I w związku z tym właśnie pytanie, czy to jakieś ćwiczenia ?
    A swoją drogą, no tak kiedy mają ćwiczyć, ale z drugiej strony, żal pasażerów... tam już się ktoś modli, że szczęśliwie ląduje, a tu w górę jeszcze raz... heh
    Proszę o komentarz-e...

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Twój post jest tak masakrycznie chaotyczny, że tylko w niewielkiej części wiem o co Ci chodzi... Po pierwsze - a propos świateł podejścia - nie jest to żelazna zasada, że się muszą palić. Jeżeli w czasie lądowania samolotu nie były włączone, to oznacza to tylko tyle, że pilot robił podejście "na oko", czyli bez patrzenia na przyrządy i włączenie dla niego świateł nie było potrzebne. A z Lufthansą mam wrażenie, że niezbyt poprawnie zinterpretowałeś sytuację - być może było to go around, ale nie zrzucałbym tego na karb ćwiczeń tylko np. (powiedzmy) nieudanego podejścia.

  3. #3
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Co do świateł to raz są, raz nie (nawet w nocy już się tak zdarzyło parę razy ).
    Kwestia lądowania FR 738 a potem LH 735 wyglądała tak, że FR był jeszcze na pasie a LH dostało Go Around bo razem by się tam nie zmieścili. I na koniec opowieści fotorelacja:




    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  4. #4
    christian
    Goście

    Domyślnie chaos

    Sorki za chaos, ale juz wiadomo o co chodzi. No właśnie "go around"... Wiecie z początkującymi tak jest ... Ale dzięki za odpowiedź... Choć przyznam, że na moje myślenie to lądowanie na "na oko" to raczej bardzo, bardzo dziwne... A z tymi światłami też dziwne...w nocy... no ale...

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    TJeżeli w czasie lądowania samolotu nie były włączone, to oznacza to tylko tyle, że pilot robił podejście "na oko", czyli bez patrzenia na przyrządy i włączenie dla niego świateł nie było potrzebne.
    Jak robił "na oko" to światła też moga być mu bardzo potrzebne, szczególnie jak "szuka pasa" na horyzoncie.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland

    Domyślnie

    dziś to samo chyba było...

  7. #7
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie

    Rok temu jak jeszcze LH latała do Pyrzowic na B737 (obecnie rejsy wykonuje Cirrus na E70) to czasami robili go around mimo że na pasie nie stał żaden samolot a widoczność/warunki były bardzo korzystne (cavok lub minimalnie gorsze). Po ustawieniu samolotu w kabinie było widać 3 pilotów co w LH rzadko się zdarza (częściej w W6), to że były to ćwiczenia potwierdził mi pracownik LH który rozmawiał o tym z załogą. Pozdr

  8. #8
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Ćwiczenia podejścia z pasażerami na pokładzie? Chyba jednak nie...
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  9. #9
    christian
    Goście

    Domyślnie ćwiczenia

    A właśnie, właśnie... Niech ktoś wyjaśni, czy piloci ćwiczą z pasażerami na pokładzie ??? ... I druga sprawa bo wcześniej się pojawiło, czy jeśli samolot ląduje nocą to światła podejścia mogą być wyłączone ??? a inne ??? Jakoś nie daje mi to spać... heh... Dzięki

  10. #10
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Nie wyobrażam sobie aby ktoś ćwiczył podejścia i robił odejście z pasa z pasażerami na pokładzie.

    A co do nocy - oczywiście, że muszą być włączone! Tak samo jak oświetlenie dróg kołowania, znaków pionowych i płyt postojowych...
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  11. #11
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec Zobacz posta
    Twój post jest tak masakrycznie chaotyczny, że tylko w niewielkiej części wiem o co Ci chodzi... Po pierwsze - a propos świateł podejścia - nie jest to żelazna zasada, że się muszą palić. Jeżeli w czasie lądowania samolotu nie były włączone, to oznacza to tylko tyle, że pilot robił podejście "na oko", czyli bez patrzenia na przyrządy i włączenie dla niego świateł nie było potrzebne.
    To akurat nonsens, wlasnie swiatla podejscia bardziej moga sie przydac samolotowi podchodzacemu "visual". Tyle ze raczej nie dostosowuje sie swiatel do kazdego ladujacego samolotu, ale do aktualnie panujacych warunkow - w dzien przy takiej pogodzie jak na zdjeciach wlaczanie swiatel (poza PAPI) nie ma najmniejszego sensu i jest zwyklym marnowaniem pradu - niezaleznie od tego czy samolot podchodzi wg przyrzadow czy na ozy. Swiatla podejscia i na pasie wlacza sie w nocy, przy niskich podstawach chmur, opadach, mglach itd.

  12. #12
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Nie wyobrażam sobie aby ktoś ćwiczył podejścia i robił odejście z pasa z pasażerami na pokładzie.

    A co do nocy - oczywiście, że muszą być włączone! Tak samo jak oświetlenie dróg kołowania, znaków pionowych i płyt postojowych...
    Nie musza, i przez wiekszosc nocy - nie sa.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Nie musza, i przez wiekszosc nocy - nie sa.
    No chyba oczywiste że chodziło o czas kiedy są wykonywane operacje lotnicze.

  14. #14
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Nie wyobrażam sobie aby ktoś ćwiczył podejścia i robił odejście z pasa z pasażerami na pokładzie.
    Dla mnie też to było dziwne, ale widziałem to na własne oczy i to nie jeden raz, zazwyczaj były to rejsy popołudniowe. Chociaż jest jeden istotny szczegół, w Pyrzowicach wtedy mieliśmy awarie ILS GP i w użyciu był tylko ILS LOC, wówczas mieliśmy mnóstwo nieudanych podejść,przekierowań, odwołań itd... ale te o których pisałem miały miejsce gdy warunki były naprawde ok, samolot było widać co najmniej na 10 mili od THR, a wcześniej załoga zgłaszała ustabilizowanie LOC na podejściu. No to sam nie wiem... Ja bym to nazwał jednak ćwiczeniem bo bardzo łatwo można zrzucić winę na brak ILS GP i załoga ma wtedy dobre wytłumaczenie
    Jak było w Poznaniu to nie wiem, ale sytuacja bardzo mi przypominała tą z zeszłego roku i dlatego to napisałem.

  15. #15
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Nie musza, i przez wiekszosc nocy - nie sa.


    Nie są włączone jak nic nie startuje i nic nie ląduje - ale nie o to chyba chodziło w pytaniu
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  16. #16
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Do lądowania w nocy z tego co wiem nie są wymagane światłe podejścia, wystarczą progowe.

  17. #17
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Jak jest w przepisach to nie wiem. Jednak po za jakimiś pojedynczymi przypadkami zawsze się świecą.
    Tak mi się przypomina jak jakiś czas temu pilot ATRa prosił o ich zapalenia bo chyba ktoś zapomniał
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  18. #18
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez master Zobacz posta
    Jak było w Poznaniu to nie wiem, ale sytuacja bardzo mi przypominała tą z zeszłego roku i dlatego to napisałem.
    Widzę że nadal męczy, to może wyjaśnię tą zagadkę - Lufa robiła visuala, Ryana na pasie zgłosiła z widocznością i szła z własną separacją, nieco zbyt optymistycznie...

  19. #19
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Pytanie do ATCO, albo ogólnie do ludzi z kontroli. Wczoraj na EPPO mieliśmy go-around w wykonaniu SKY. Nie lądował bo poprzedzający go Francuz na 321 pojechał aż na koniec pasa, i jak to Witek w innym poście napisał, w slimaczym tempie jechał do bravo. Trudno winić kogokolwiek. Ale przed chwilą słysze ryk silników, kieruje wzrok w stronę lotniska i widzę że AMC robi go-around. Uruchamiam radar i się okazuje że na pasie stoi freebird. Wystartował około 3 min po odejściu AMC. Czy kontrola nie widzi, nie jest w stanie obliczyć że samolot nie zdoła wystartować na czas, i nie może znacznie wcześniej poprosić tego w powietrzu o odejście, albo nie pozwolić temu na ziemi zając pasa ? Jak to wygląda "w praniu" ?


    Odejście AMC



  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Ten GA znowu z tego samego powodu co ostatnich kilka. AMC spieszyl do ladowania, a LBT nie spieszyl sie do Bravo. Ot co.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •