Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 43

Wątek: Żerniki

  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Żerniki


    Polecamy

    Wrzucam tu, bo jakoś nigdzie indziej nie pasuje.

    Komuś przeszkadza lądowisko w Żernikach, więc nasłał pismaków:

    Pod nosem bazy lotniczej w Krzesinach, gdzie stacjonują F-16, działa nielegalne lotnisko cywilne. Wojskowym to nie przeszkadza, zresztą też chętnie z niego korzystają.

    Malutkie lotnisko w Żernikach - jeden pas startowy, hotelik, Ośrodek Szkolenia Lotniczego Aerostart, kilka hangarów. Ląduje tu ok. 20 samolotów tygodniowo, przede wszystkim cessny: z Polski, ale też z Anglii, Niemiec, Włoch.

    Swoje samoloty trzyma tu kilku znanych biznesmenów. W Żernikach pojawiają się też sąsiedzi z lotniska w Krzesinach, m.in. były szef 31. Bazy Lotniczej Wojciech Krupa. Bogdan Likus, emerytowany pilot, szef ośrodka szkoleniowego, żartuje: - Tylu tu wojskowych, że Żerniki to w zasadzie w jakimś sensie odnoga Krzesin.

    Stanisław Biernat, współwłaściciel lądowiska (tak nazywa się lotniska o mniejszej randze, przeznaczone dla małych samolotów) potwierdza: - Bywa u nas cała wierchuszka, na przykład generał Anatol Czaban [były szef II Dywizji Lotnictwa Taktycznego w Poznaniu, dziś w Sztabie Generalnym - przyp. red.]. W hangarach trzyma swój samolot biznesmen Piotr Długiewicz.

    Oficjalnie lotnisko jednak nie istnieje. Jego właściciele nie zarejestrowali go w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, choć nakazuje to obowiązujące w Polsce prawo lotnicze. Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowa ULC, potwierdza: - Lądowisko w Żernikach z całą pewnością jest nielegalne. Nie powinny tam startować ani lądować żadne samoloty.

    Kto panią nasłał?

    Żerniki nie zostały wpisane do ewidencji, bo właściciele nie uzgodnili ich lokalizacji z Dowództwem Sił Powietrznych. Opinia dowództwa jest w tej sprawie kluczowa, bo lądowisko usytuowane jest w podejściu do lotniska wojskowego w Krzesinach. Oba lotniska korzystają z tej samej przestrzeni powietrznej. - Oś podejścia do lądowiska przecina oś podejścia do drogi startowej lotniska Poznań-Krzesiny, czyli wojskowa i cywilna droga powietrzna krzyżują się. Powstaje kolizja pomiędzy ruchem lotniczym z lądowiska a ruchem prowadzonym z lotniska wojskowego - tłumaczy Krasnodębska.

    Lądowisko działa jednak od kilku lat. W 1996 r. Stanisław Biernat, rolnik i ogrodnik, kupił wysypisko śmieci. Chciał posadzić tu las, ale syn Robert interesował się lotnictwem. Własnym kosztem utwardzili brukiem 617 metrów pasa startowego i oświetlili go. Interes się rozkręcił. Ludzie chętnie tu latają, bo lądowisko nie pobiera żadnych opłat (zarabia głównie ośrodek szkoleniowy).

    We wrześniu 2003 r. doszło tu do tragicznego wypadku: samolot fox 912 wpadł do stawu, który znajduje się w pobliżu pasa startowego. Zginęła jedna osoba. Sprawa trafiła do sądu, biegli orzekli, że zawinił pilot. Już wtedy wyszło na jaw, że lądowisko działa nielegalnie. Chce się jednak rozwijać. Biernatowie ogłosili, że chcą rozbudować lądowisko: - Pas ma liczyć ok. 1200 metrów, aby mogły startować nawet 20-osobowe samoloty z kibicami na Euro 2012 - wyjaśniali.

    Stanisław Biernat utrzymuje, że działa legalnie. Syn Robert przyznaje, że jednak nie. - Kluczowy warunek, czyli zgodę wojska na lokalizację mamy - zapewnia. - Ale do poprawy na lotnisku jest kilka rzeczy, musimy m.in. utwardzić ziemię wzdłuż pasa. A potem ucina: - Kto panią na nas nasłał?

    Gdzie są te Żerniki?

    Zdaniem Dowództwa Sił Powietrznych w Warszawie, Biernatowie nigdy nie zgłosili się do niego, żeby uzgodnić lokalizację lądowiska. Właściciele lądowiska dogadali się za to sami z Krzesinami. Ponad dwa lata temu Wojciech Krupa, wówczas szef 31. bazy w Krzesinach, sporządził notatkę w sprawie współpracy z Żernikami i uzgodnił z właścicielami zasady korzystania z przestrzeni powietrznej. - My nawet nie wiemy, gdzie są te Żerniki. Sprawdziliśmy, ta notatka dotyczy jedynie zabezpieczenia bezpieczeństwa w przestrzeni powietrznej. Nie jest w żadnym razie opinią dla Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Biernatowie muszą się do nas zgłosić oficjalnie - mówi mjr Wiesław Grzegorzewski, rzecznik DSP. Czy mogą liczyć na pozytywną opinię? - Nie wiem. Jak na razie Krzesiny nas zapewniają, że ruch cywilny w Żernikach nie koliduje z ruchem lotniczym w bazie wojskowej. Ale pamiętajmy, że podpoznańska baza się rozwija - mówi Grzegorzewski.

    Biernatów broni całe środowisko lotnicze w Poznaniu, choć wiele osób wie, że nie mają zalegalizowanego lądowiska. - Świetni ludzie, mieli fajny pomysł. Nie róbcie im krzywdy - mówi Sławomir Orłowski, były rzecznik 31. Bazy w Krzesinach, dziś dziennikarz.
    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,4124635.html



    Pomijając błędy merytoryczne, to zastanawia, to nagłe zainteresowanie pismaków tak niszowymi sprawami. Widać ktoś kupił działkę w okolicy i zaczęło mu przeszkadzać.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Już jeden mój dzisiejszy post gdzieś "zaginął" bo był dość dosłowny, ale powiem tyle:
    Jeżeli brakuje im papierów to zdecydowanie powinni to poprawić,
    jeżeli ktoś (jakaś szycha) kupił tam działkę to powinien ją sprzedać i się bujać,
    jeżeli zamkną Żerniki to będzie to duża strata dla małego lotnictwa cywilnego,
    jeżeli to upadnie to ja już nie wiem jak tu żyć żeby wszystko było ok .

    Swoją drogą poziom dziennikarstwa w naszym ukochanym k(raju) był już przedmiotem dyskusji także brałbym poprawkę na to co pisze gazeta.

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W Zborowie też jest lądowisko. Pismaki, do dzieła!!!
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Jak tylko żonka pokazała mi dziś ten artykuł, od razu stwierdziłem że komuś zaczeło to przeszkadzać.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  5. #5
    Awatar draken77

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPPO,EPKS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Płetwa
    Jak tylko żonka pokazała mi dziś ten artykuł, od razu stwierdziłem że komuś zaczeło to przeszkadzać.
    niestety dobra lokalizacja na fabryczkę /magazyn.. po piszą popiszą , zbankrutują ,ktoś wykupi jako nie użytki za grosze potem zmieni sie rodzaj gruntu z nie użytków na użytki .. cóż panowie/panie cóż Polska co wy chcecie ? ...

  6. #6
    mały11
    Goście

    Domyślnie

    o ile mi wiadomo to te lotnisko powstało na nie jego ziemi (p. Biernata), tereny te nie nadają się na przemysł bo są zniekształcone i komu potrzebne są problemy z mieszkańcami jakie ma pan Biernat.
    Pan Bernat przywłaszczył ziemi należąc od agencji skarbu państwa , przez co p. Biernat ma sporawe w sądzie o ok.4 do 5 ha jakie przywłaszczył na potrzeby lotniska Po drugie pan Biernat zmienił bieg rzeki Kopli przez co występują lokalne podtopienia i zalewają pola uprawne i łąki, ma wyrok nakazujący mu przywróceni starego biegu rzeki (odznacza to do p. Biernata brak dojazdu do pasa startowego)
    Po trzecie mieszkańcy Gądek nie wyrazili zgody na to lotnisko ze względu na hałas i przelatywanie samolotów nad domami o 5 rano,
    Rozwój lotniska jest zablokowany (chodzi o wydłużenie pasa do 1200m) z jednej strony ma trasę katowicką (S11) z a drugiej teren należący od agencji skarbu państwa. Różnic wysokości terenu wynosi około 5-6 m , różnica ta powstał w skutek nasypania przez pana Biernata ziemi (odpadów z placów budowlanych i innych nieczystości) pod lotnisko, rekultywacja terenu wysypiska śmieci polega na spaleniu go a drzewa które obecnie przeszkadzają w lotach na zniszczeniu i doprowadzeniu ich do zeschnięcia (a wiec wycinka ich),

    Zastanawiam się czy rozwój polskiego lotnictwa musi przebiegać z takim łamaniem prawa, niszczeniem przyrody. Jestem ciekaw czy wszyscy którzy korzystają z tego lotniska maja świadomości co robi pan Biernat

  7. #7
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mały11
    o ile mi wiadomo to te lotnisko powstało na nie jego ziemi (p. Biernata), tereny te nie nadają się na przemysł bo są zniekształcone i komu potrzebne są problemy z mieszkańcami jakie ma pan Biernat.
    Pan Bernat przywłaszczył ziemi należąc od agencji skarbu państwa która wynajmuje ją pana ...., przez co p. Biernat ma sporawe w sądzie o ok.4 do 5 ha jakie przywłaszczył na potrzeby lotniska Po drugie pan Biernat zmienił bieg rzeki Kopli przez co występują lokalne podtopienia i zalewają pola uprawne i łąki, ma wyrok nakazujący mu przywróceni starego biegu rzeki (odznacza to do p. Biernata brak dojazdu do pasa startowego)
    Po trzecie mieszkańcy Gądek nie wyrazili zgody na to lotnisko ze względu na hałas i przelatywanie samolotów nad domami o 5 rano,
    Rozwój lotniska jest zablokowany (chodzi o wydłużenie pasa do 1200m) z jednej strony ma trasę katowicką (S11) z a drugiej teren należący do p. ...... Różnic wysokości terenu wynosi około 5-6 m , różnica ta powstał w skutek nasypania przez pana Biernata ziemi (odpadów z placów budowlanych i innych nieczystości) pod lotnisko, rekultywacja terenu wysypiska śmieci polega na spaleniu go a drzewa które obecnie przeszkadzają w lotach na zniszczeniu i doprowadzeniu ich do zeschnięcia (a wiec wycinka ich),

    Zastanawiam się czy rozwój polskiego lotnictwa musi przebiegać z takim łamaniem prawa, niszczeniem przyrody. Jestem ciekaw czy wszyscy którzy korzystają z tego lotniska maja świadomości co robi pan Biernat
    Wolisz zakład przemysłowy lub market zamiast lotniska? Zresztą teza że jest głośno możesz wsadzić sobie na półkę z baśniami ponieważ bardziej Ci hałasuje droga S11, niż od czasu do czasu przylatujący samolocik.

    Zresztą gość coś robi dla okolicy, rozwija mały biznes który może w przyszłości dać pracę paru mieszkańcom tej miejscowości to znajdzie się grupa ludzi którym wszystko będzie przeszkadzać. Ehhh :/

    Miałeś coś wspólnego z tym artykułem w gw?

  8. #8
    mały11
    Goście

    Domyślnie

    BN kim ty jesteś i gdzie mieszkasz skoro sądzisz że mi droga przeszkadza jak by co to droga S11 nie przeszkadza mi
    a artykuł przeczytałem rano na forum i jak zobaczyłem komentarze to postanowiłem dodać obraz lotniska jakie jest w rzeczywistości

  9. #9
    Awatar suter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    no wlasnie tak sie zastanawiam, czy nie ma ludzi na forum ktorzy pomogli by w rozwiazaniu, przynajmniej czesciowym problemow p.Biernata, wkoncu jestesmy pasjonatami lotnictwa i chyba sie nie pomyle jesli napisze ze dobro lotniska lezy nam na sercu
    ja ze swojej skromnej strony moge pomoc entuzjazmem i jak trzeba stanac z transparentami na wiecu poparcia to pojde, lub pomoc w jakis pracach gospodarczych na lotnisku
    wkoncu samym "gadaniem" na forum niewiele pomozemy, ale moze ktos moze pomoc w jakis konkretniejszy sposob

  10. #10
    Awatar draken77

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPPO,EPKS

    Domyślnie

    jedna dresiarska "furka" z przewierconym katalizatorem robi więcej hałasu niż ultra lekki samolocik.. ciekawe czy autor tego dość płytkiego artykułu widział - słyszał ultra lekki samolocik.. Dla mnie artykuł wygląda na sponsorowany ...ciekawe komu wadzi to lotnisko ? hałas praktycznie zerowy , reszta spraw do dogadania.. ale w naszym kraju do wszystkiego trzeba mieć niezłe plecy .. znajomości ,układziki.. przykre

  11. #11
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mały11
    BN kim ty jesteś i gdzie mieszkasz skoro sądzisz że mi droga przeszkadza jak by co to droga S11 nie przeszkadza mi
    a artykuł przeczytałem rano na forum i jak zobaczyłem komentarze to postanowiłem dodać obraz lotniska jakie jest w rzeczywistości
    Mieszkam obecnie na górnym Śląsku, ale Poznań i lotnisko Żerniki znam dobrze bo często tam bywam przy okazji wizyty u rodziny w Poznaniu.

    Droga bardziej przeszkadza niż samolot, uwierz mi, a to że tobie S11 nie przeszkadza pewnie spowodowane jest tym że mieszkasz w znacznej odległości od takiej trasy. Co innego byś pisał gdyby twoj dom znajdował się kilkadziesiąt metrów od drogi typu S11.

    Za bardzo jesteś nerwowy, ja tylko zadałem pytanie czy masz coś wspólnego z tym lotniskiem.

    BTW. Nie wiem czy wiesz, ale pisanie o lotnictwie w negatywny sposób na forum na którym spotykają się miłośnicy lotnictwa, piloci, spotterzy jest takim małym samobójczym golem.

  12. #12
    mały11
    Goście

    Domyślnie

    jeśli uważasz że to co napisałem jest złem koniecznym bo nie wychwala lotnictwo to się mylisz, czasem na lotnictwo trzeba spojrzeć od strony prawnej i ekologicznej przeanalizować za i przeciw, a nie tylko "bo ja chce latać" i mam innych w poszanowaniu i bezpieczeństwo,

    wedle mnie to lotnisko mogło by istnieć i się rozwijać ale nie w takiej formie jak obecnie(omijanie przepisów prawnych, czy szkodzenie innym) jakby p. Biernat pomyślał to by nie sypał 6 metrowego nasypu tylko taki na ok.2 m i wyrównać, lepiej prezentowały by Sie te 2 zbiorniki wodne (nie jak teraz doły z wodą) rów można by było zmienić w ciek wodny pod lotniskiem( a nie przekopywać) i latać by mógł później a nie o 5 czy 6 rano

    a tak poza tym to twoja rodzina gdzie mieszka(miejscowości lub dzielnica) i czy jesteś tu tylko przejazdem czy tylko zatrzymujesz się na jakieś kilka dni

  13. #13
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    jeśli uważasz że to co napisałem jest złem koniecznym bo nie wychwala lotnictwo to się mylisz, czasem na lotnictwo trzeba spojrzeć od strony prawnej i ekologicznej przeanalizować za i przeciw, a nie tylko "bo ja chce latać" i mam innych w poszanowaniu i bezpieczeństwo,
    Prawnej ok, lotnisko nie ma zgody ULC na pełną funkcjonalność, ale już ośrodek Aerostar który tam się znajduje ma certyfikat ULC, dziwne prawda?

    W kwestii ekologicznej to wiesz, bardziej truje S11 niż to lotnisko

    wedle mnie to lotnisko mogło by istnieć i się rozwijać ale nie w takiej formie jak obecnie(omijanie przepisów prawnych, czy szkodzenie innym) jakby p. Biernat pomyślał to by nie sypał 6 metrowego nasypu tylko taki na ok.2 m i wyrównać, lepiej prezentowały by Sie te 2 zbiorniki wodne (nie jak teraz doły z wodą) rów można by było zmienić w ciek wodny pod lotniskiem( a nie przekopywać) i latać by mógł później a nie o 5 czy 6 rano
    Teraz widzę że jesteś bardzo zainteresowany tym lotniskiem Bo ja nawet nie wiedziałem że tam nawiózł ziemi na 6 metrów wysokości.

    Zresztą patrząc na te zdjęcia





    Szczególnie to


    widać ile ten człowiek włożył pracy i kasy w ten ośrodek. Ja wiem że Polacy potrafia i kochają zazdrościć, szczególnie mieszkańcy małych miasteczek czy wiosek No i te ilości domów na ścieżce podejścia również zaskakują

    Prawda jest taka że ośrodek ten szybciej zdobędzie pozwolenie w ULC na działanie po tej publikacji w GW

    Cytat Zamieszczone przez mały11
    a tak poza tym to twoja rodzina gdzie mieszka(miejscowości lub dzielnica) i czy jesteś tu tylko przejazdem czy tylko zatrzymujesz się na jakieś kilka dni
    Numer domu też chcesz?

  14. #14
    mały11
    Goście

    Domyślnie

    ja chce mieć spokój a nie loty nad domem inaczej bym Sie nie interesował tym lotniskiem jest za małe, zazdrosny nie jestem ma własny biznes, lotnictwo traktuje jako pasje

    Cytat Zamieszczone przez BN
    Numer domu też chcesz?
    jak byś widział to lotnisko przed i po powstaniu to byś miął inne zdanie, widać ze nie jesteś z stąd bo nie masz pojęcia o nieoficjalnej stronie lotniska jak byś miał krewnych w okolicy to by ci powiedzieli jak to wygląda,

    Cytat Zamieszczone przez BN
    Prawda jest taka że ośrodek ten szybciej zdobędzie pozwolenie w ULC na działanie po tej publikacji w GW
    ta publikacja wiele nie zmieni bo juz było kilak o tym lotnisku pozytywnych (Np. TVP 3)i nadal jest to samo jak widać osoby wpływowe też wiele nie mogą zawłaszcz w gminie Kórnik gdzie każdy ma haka na każdego

  15. #15
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    mały11, bardzo proszę abyś zastanowił się nad celem pisania w tym temacie ponieważ bierzesz to za bardzo osobiście.

    1. Od oskarżania jest sąd i jeśli ktoś ma ochotę to niech tam toczy swój bój a nie na forum;
    2. używając nazwisk oskarżasz konkretne osoby. Pragnę Cię poinformować, że może być to wykorzystane przeciwko Tobie jako pomówienie (przez opisywane tu osoby);
    3. dyskusja zaczyna być w tonie prywatnej wycieczki więc tę polemikę pomiędzy sobą proszę pozostawić na PW (dotyczy również BN).


    A tak od siebie:
    eFy są głośniejsze więc hałas Cessny przy tym to pikuś. Czy prasa opisuje prawdę (dotyczy cytatu w pierwszym poście) ? Tego nie wiem i przyznam, że w naszym kraju jest wszystko możliwe. Ale o tym niech decyduje sąd.

    ps. jestem pełen uznania dla tych co włożyli wkład w zbudowanie tego obiektu oraz dla szkolących tam instruktorów.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  16. #16
    mały11
    Goście

    Domyślnie

    oki sorki że w pierwszej wersji mojego pierwszego postu użyłem nazwiska osoby trzeciej, mam nadzieje że zmiany którą wprowadziłem wystarczą

    co do 3 opinii chciałem wiedzieć czy osoba (BN) zna cały tern lotniska i widziała je na własne oczy czy ze zdjęć

    a odnośnie eFów to przypadkiem nie ma jakiejś sprawy w prokuraturze ?

  17. #17
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    mały11, nie nam sprawdzać czy toczą się sprawy w prokuraturze. Zaznaczyłem, że są głośniejsze i tyle. Co do znajomości topografii Żernik przez BN-a to tak jak pisałem - rób to na PW. Ten temat zrobił się swoistego rodzaju czatem dla Ciebie i wciągniętego w dywagacje BN-a a nie o to tu chodzi.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  18. #18
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mały11
    co do 3 opinii chciałem wiedzieć czy osoba (BN) zna cały tern lotniska i widziała je na własne oczy czy ze zdjęć
    Oczywiście że widziałem lotnisko, parę razy latałem po kręgu i teren znam bardzo dobrze ponieważ rodzina ma nie tak daleko tego terenu swój dom.

    Jeśli chcesz coś więcej na ten temat to proponuje na pw tak jak prosił MESCHIASH

    Natomiast

    Cytat Zamieszczone przez mały11
    a odnośnie eFów to przypadkiem nie ma jakiejś sprawy w prokuraturze ?
    Możesz to wyjaśnić? Za co sprawa F16 w Krzesinach miała trafić do prokuratury?

  19. #19
    Awatar suter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    jakas sprawa przed sadem sie toczy, w radiu na dniach mowili ze jakas rodzina rosci sobie prawo do odszkodowania za spadek wartosci domu przez F-16 i kasy na uszczelnienie domu od hałasu

  20. #20
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    A co ma do tego prokuratura?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •