Strona 1 z 9 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 167
Like Tree11Likes

Wątek: EuroLot na Ławicy - KRK

  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie EuroLot na Ławicy - KRK


    Polecamy

    Jak to było już sugerowane, skoro EuroLot zaczyna w czerwcu własne operacje to i czas założyć jemu osobny wątek.

    Na początek artykuł z pasazer.com:

    Już w czerwcu polecimy po kraju bez konieczności przesiadki w Warszawie. Regionalne porty lotnicze połączy euroLOT, spółka-córka naszego narodowego przewoźnika. Plan jest odważny, nawet bardzo odważny.

    Wygląda na to, że euroLOT reaktywuje trasy obsługiwane niegdyś przez Jet Air. Udało nam się ustalić, że rejsy będą obsługiwane na następujących trasach:

    • Kraków - Gdańsk (2 razy dziennie)
    • Kraków - Poznań
    • Kraków - Szczecin
    • Wrocław - Gdańsk
    • Rzeszów - Gdańsk

    Na stronie euroLOTu opublikowana została mapa miast, do których przewoźnik będzie obsługiwał swoje rejsy. My uzupełniliśmy mapę liniami łączącymi je w trasy. Według naszych informacji siatka połączeń będzie prezentowała się następująco:
    Wszystkie trasy obsługiwane będą samolotami ATR-42/72 zabierającymi na pokład od 46 do 68 pasażerów.


    Ceny biletów będą rozpoczynały się od 199 zł w jedną stronę. Przewoźnik będzie oferował tylko kilka biletów w tej cenie na rejs. Kolejne pule będą dostępne w cenach 249, 299 zł...

    euroLOT zapowiedział także prezentację nowej strony internetowej - i tu niespodzianka - z własnym systemem rezerwacyjnym. Nie wiadomo jeszcze czy bilety na połączenia krajowe euroLOTu będą dostępne również w systemie rezerwacyjnym PLL LOT.




    Pierwszy publicznie o połączeniach euroLOTu wypowiedział się Jan Pamuła, prezes portu lotniczego Kraków, który w wywiadzie dla krakowskiej telewizji pochwalił się nowymi połączeniami do Gdańska, Poznania i Szczecina.

    Spółka euroLOT została zarejestrowana w 1996 roku, a regularne rejsy rozpoczęła w lipcu 1997. W pierwszych latach działalności euroLOT działał jako przewoźnik lotniczy posiadający własną siatkę połączeń. W tym okresie flotę przewoźnika stanowiło pięć własnych samolotów turbośmigłowych ATR 42-300 oraz osiem ATR 72-202 leasingowanych wraz z załogami od PLL LOT.

    W latach 1998-2000 euroLOT eksploatował również dwa 18-miejscowe samoloty BAe Jetstream 31. Głównym zadaniem euroLOT-u było zrekonstruowanie siatki połączeń krajowych i regionalnych połączeń zagranicznych przy minimalizacji kosztów operacyjnych oraz wykreowanie nowej jakości w obszarze krajowych przewozów lotniczych.

    Od 2000 roku spółka przestała być samodzielnym przewoźnikiem i zaczęła działać jedynie jako operator. W roku 2000 EuroLOT przejął na własność od PLL LOT wszystkie samoloty ATR 72. W roku 2002 przeprowadziła modernizację swojej floty samolotów ATR 42 -300 wymieniając je na nowsze modele ATR 42-500.

    Anna Żuchlińska
    Fot. Piotr Bożyk
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jak się tak spojrzy na tę mapkę to aż się prosi o międzylądowania w Poznaniu (KK-PO-SC i WR-PO-GD).
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    aż się prosi o międzylądowania w Poznaniu
    I kto wie czy tak też nie będzie.



  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Raczej nie - nie mamy potencjału na taki ruch. Jeśli uda się zapełnić POZ-KRK , czyli zrobić coś co nie udało się O2 to już będzie sukces.
    Oficjalna informacja odnośnie POZ pod koniec następnego tygodnia.

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Połączony potencjał SC i PO powinien wystarczyć
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Atco - ty naprawdę w to wierzysz?
    Potencjał to byłby na trasę np.:KRK-POZ-MUC, ale nie KRK-POZ-SZZ. Do SZZ jest nam za blisko - zresztą zobacz jak wyglądały rejsy O2 na trasach do GDN,SZZ - praktycznie nigdy J32 nie był zapełniony. Do KRK udawało się to częściej,ale i tak przed K2 nie lada wyzwanie - szansę widzę w dobrym ułożeniu godzin i większej częstotliwości na tej trasie + cenie, i jakości produktu.

  7. #7
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Jak się tak spojrzy na tę mapkę to aż się prosi o międzylądowania w Poznaniu (KK-PO-SC i WR-PO-GD).
    Trasę Poznań Główny - Szczecin Główny PKP robi w 2,5h, pierwsza klasa InterCity kosztuje ledwie 120 zł. Nie wiem, czy znaleźliby się w tej sytuacji chętni na loty do dosyć odległego od centrum miasta Goleniowa. Identyczna sytuacja z Wrocławiem - tu lotnisko bliżej centrum ale bilety PKP jeszcze tańsze (a podróż również w 2,5h).

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie chodzi mi od SC-PO tylko o zebranie paxów ze Szczecina i Poznania żeby wypełnić samolot do Krakowa.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A po co mielimy jeździć do POZ skoro będą mieli bezpośrednie połączenie do KRK?

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeszcze raz dla słabszych: potencjał na loty krajowe jest taki sobie. Mały ATR ma bodaj 48 miejsc, łatwiej zebrać raz dziennie np. 32 z PO i 16 z SC niż po 48 paxów z obu lotnisk.

    PS "Jeszcze raz dla słabszych" to z rozpędu napisałem, tak się często do siebie zwracają kontrolerzy jak ktoś czegoś nie dosłyszy itp. Żeby się broń Boże nikt nie poczuł dotknięty
    Ostatnio edytowane przez Witek ; 19-05-2011 o 11:26
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jeszcze raz dla tych zapominalskich. Żeby nikt broń Boże nie poczuł się dotknięty
    A przypominasz sobie takie genialne połączenie WAW-POZ-IEG ?
    Też teoretycznie międzylądowanie miało sens bo można było wziąć po 32 pax z POZ i 16 z IEG.
    Ale problemy z taryfami, rotacją i pax spowodowały że to cudo przepadło w mrokach pamięci...Bardziej opłacalne okazało się częstsze latanie do POZ i zrezygnowanie z tego łamańca który p...rotację niż bawienie się dla kilku pax z IEG.
    Czy dostrzegasz teraz pewną analogię ?
    P.S. Proponuję też sprawdzić sobie bookingi na rejsy do SZZ - potencjał jest chyba słabo widoczny , poniżej link :
    Flight Times, Flight Schedules, Best fares, Best rates, Hotel Rooms, Car Rental, Travel Guides, Trip Planning - Amadeus.net


    P.S. Międzylądowania nie mają poza tym nic wspólnego z ideą latania P2P.
    P2P oznacza jak najszybsze dowiezienie pax z punktu A do B, jak najszybsze go wypakowanie, załadowanie nowych bez żadnej zbędnej zabawy i odlot.
    Żadnych dodatkowych pierdół i wszystko jak najszybciej aby A/C był jak najszybciej w powietrzu i mógł zrobić jak najwięcej rotacji!

  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dostrzegam analogię jak i jej nietrafność. Zulu Gula to inna historia niż Goleniów, pies z kulawą nogą tam nie latał i nie lata. Nie sadze, żeby przyczyną likwidacji połączenia do ZG były problemy z taryfami, a raczej nikłe zainteresowanie lotami z ZG dokądkolwiek.

    Z dumą muszę dodać, że byłem jednym z bardzo nielicznych paxów na trasie PO-ZG
    Ostatnio edytowane przez Atco ; 19-05-2011 o 12:43
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To wyobraź sobie że bilety na na lot WAW-POZ-IEG gdzie IEG było final destination były tańsze niż bilety na WAW-POZ-IEG gdzie POZ było punktem docelowym. Wyobraź sobie że pax kupowali bilety do IEG i dawali dyla w POZ - bo tak kupiony bilet był tańszy.
    A/C po lądowaniu w POZ zabierały potem tyle piachu do IEG, że jestem zdziwiony, że w POZ pozostało go wystarczająco dużo na budowę stadionu Lecha
    Oczywiście masz rację że przyczyną kasacji tego połączenia nie były problemy z taryfami ale to jest jeden z wielu problemów przy takich lotach.
    Poza tym K2 ma się raczej skupić na lataniu "a la low cost" po kraju - jak najszybciej, i jak najwięcej bo częstotliwość jest jednym z czynników zapewniających zysk.
    Myślę, że niedługo można będzie nawet zobaczyć pax na K2 karnie boardujących się pieszo zamiast busem - bo taniej.
    P.S. Gratuluję lotu do IEG - sam bym to chętnie przeżył!

  14. #14
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    15 minut od startu do lądowania a tzw. Muppet Show dla trójki pasażerów w wersji wyjątkowo skróconej: "widzę, że Państwa jest mało i się znacie to może ja pokrótce opowiem, gdzie są wyjścia ewakuacyjne"
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Prawie. Pytanie czy K2 jest w stanie latać jak LCC?
    Przy międzylądowaniach rośnie szansa na usterkę, opóźnienie ( zagubieni pax, bagaż, balast itp ), musisz utrzymywać staff na obu lotniskach ( handling, GTL itp ) - to wszystko powoduje, że dla mnie jest to impreza nieopłacalna.
    Zresztą w następny piątek oficjalnie wszystko zostanie podane do publicznej wiadomości.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Ceny z kosmosu. W życiu nie dam 250zł na lot do KRK.
    A jak będę chciała do Rzeszowa lecieć, to rozumiem via Kraków i Gdańsk?

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Suzia Zobacz posta
    Ceny z kosmosu. W życiu nie dam 250zł na lot do KRK.
    A jak będę chciała do Rzeszowa lecieć, to rozumiem via Kraków i Gdańsk?
    Pociąg jedzie ok 10h i kosztuje 100 zl więc samolot za 250 zł to nie jest jakos strasznie drogo. Zreszta nie da się latac z biletami za 100 zł i zarabiac (bez dopłat a'la Ryan)

  18. #18
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    15 minut od startu do lądowania a tzw. Muppet Show dla trójki pasażerów w wersji wyjątkowo skróconej: "widzę, że Państwa jest mało i się znacie to może ja pokrótce opowiem, gdzie są wyjścia ewakuacyjne"
    Też leciałem POZ-IEG razem z synem. Laski z check-in poinformowały załogę że wyjątkowo mają dwóch paxów, w tym jeden młody dla którego ten lot jest debiutem i prezentem jednocześnie. Mieliśmy podjechać autem do samolotu, ale nagle stwierdzono że jak prezent to na całego. Tak więc podjechał cubus i nas zawiózł. Przed samolotem czekała załoga, porobiliśmy fotki, kapitan wziął młodego za rękę i usadził na jumpie. Jednak gdy zaczęli uruchamiać silniki, młody zwątpił i wypuścili go do mnie. Niemniej debiut miał okazały


    Cytat Zamieszczone przez Suzia Zobacz posta
    A jak będę chciała do Rzeszowa lecieć, to rozumiem via Kraków i Gdańsk?
    Do Rzeszowa polecisz przez Warszawę



  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Suzia Zobacz posta
    Ceny z kosmosu. W życiu nie dam 250zł na lot do KRK.
    Z kosmosu? A gdybym sobie przylecial takim ATR prywatnie to ile np bym musial u Ciebie zostawic kasy w briefingu?

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Mówię z pozycji PAXa
    Co do prywatnego lotu ATRem.. jeśli wylądujesz VFRem to nic "u mnie" nie zostawisz ;]

Strona 1 z 9 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •