Na razie tradycyjne kierunki tak jak w 2011 nic nowego.
Wersja do druku
Na razie tradycyjne kierunki tak jak w 2011 nic nowego.
lato... ehhh, a tu pierwsze przymrozki się zaczynają... :)
Od strony spotterskiej uważam ten sezon (2011) za najnudniejszy w mojej historii (od 2006) jako spottera. Oby 2012 był bardzie obfity w rarytasy (mam nadzieję naprawdę ciekawe samoloty, malowania, linie).
Dla mnie był to z kolei pierwszy spotterski sezon i ciężko określić żeby był najnudniejszy :mrgreen: ale czytając to lub stare forum, oglądając foty z lat poprzednich, które od czasu do czasu wrzucacie mogę stwierdzić że chyba szału nie było... brakowało chyba jakiejś konferencji klimatycznej lub zjazdu świadków Jehowy ;). Byle do tego nieszczęsnego EURO.
Zepsuci to my jesteśmy, oj jesteśmy. Jednakże pomijając ten fakt to w sezonie 2011 naprawdę za dużo ciekawych "liniowców" charterowych (bo nie chodzi mi o GA na które niektórzy ślinotoku dostają ) to nie było. Owszem coś tam przyleciało z różnych okazji, ale niestety Enter, Air Cairo , LOT Charters zmonopolizowały nam niebo. Mało czegoś większego (czy wogóle było coś ?), A 310, 321, 330, B757, B767. Zaznaczam że to mój punkt widzenia i moje obserwacje także proszę się w razie czego nie bulwersować.
Jako, że to moje początki jako spottera, uważam sezon 2011 jako udany. Popierwsze primo ;), odróżniam w locie Benka od Arbuza :mrgreen:. Pozostałe prima, poznałem ciekawych ludzi, międzyinnymi "Brodacza" z Pentaxem. Byłem na płycie lotniska w Krzesinach oraz Ławicy (dzięki Witek). Zaliczyłem pokazy w Bednarach i Lesznie.
Najważniejsze - nadal mam chęć jeździć na lotniska, nasłuchuję samoloty, wpatruję się w niebo.
Na A321 był Onur, a na 757 był Sun D'or z pielgrzymką na pokładzie :)
Podobnie jak w przypadku Melaga, czy Konwiastego był to mój pierwszy sezon i muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony. Prawdopodobnie na przyszły rok z mniejszą pasją będę focił Ryany czy Wizzy :P Apetyt rośnie w miarę jedzenia :D
Nie oficjalnie dowiedziałem się, że ma pojawić się Cypr Północny.
Loty mają odbywać się do Ercanu z międzylądowaniem w Antalyi , loty ma wykonywać Enter Air.
Międzylądowanie jest ze względu na wymogi.
Słabo to widzę, ponieważ lotnisko Ercan wg ICAO nie istnieje. Nie wiem, co ubezpieczyciele Entera na latanie na nieistniejące lotniska.
Ercan International Airport - Wikipedia, the free encyclopedia
^ Code in widespread use, including by the ICAO (e.g. here), however the code does not appear in an official ICAO List)
Dodatkowy smaczek to wszelkie zawirowania związane z ATC na Cyprze, tu do poczytania:
Cyprus ATC risks heightened by local politics
Cyprus ATC Problems Coming in from Turkey
Competing air-control centers in Cyprus have led to near-crashes, authorities say - The Denver Post
Kolejne nowości na lato 2012 to Ibiza (od 5.06.2012) i Malaga (od 11.06.2012) , obydwa kierunki z Itaki ;)
Przepraszam, że piszę tutaj ale nie miałem gdzie...Czy ktoś wie co to za lot do Alicante YAP 8801 jutro o 07.50? To jednorazowa sprawa czy coś bardziej regularnego jako czarter?
Z tego co się dowiedziałem to tylko jednorazowy charter.
Od 29 kwietnia ma zacząć latać Pegasus Airlines(PGT) do AYT, co tydzień.
Wiem, że do tego czasu jeszcze daleko , ale nie mogłem się powstrzymać :)
Bardzo dobrze. Jeszcze nigdy do nas rozkładowo nie latał. Był chyba tylko raz jako podmianka.
To mnie zaskoczyłeś, ja mam info (naoczne) tylko od '01. Wcześniej latało mało co po za Lotem, ale jak widać jednak :)
Kiedyś w portowych statystykach nie wpisywano nazwy przewoźnika charterowego, wpisywano tylko ilu było pax... Szkoda.
Poszedłem na całkowitą łatwiznę i zrobiłem fotkę z "Aeroplana" 4/99
http://img534.imageshack.us/img534/9938/dsc4400y.jpg