To już tylko dwa dni! Powodzenia.
Archiwum tematu z lotnictwo.fora.pl
http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=5796
Wlkp_Spotters
To już tylko dwa dni! Powodzenia.
...i córko!
Czy w zwiazku z wprowadzeniem approach zmienia sie w jakims stopniu procedury podejsca na lawice?
procedury pozostaja takie same, ale bedzie wektorowanie, wiec i tak nikt w godzinach pracy app nie bedzie z nich korzystal
moze ktoś ludzkim językiem coś wiecej napisać??? O co chodzi tak dokładniej???
to moze napisz co chcialbys wiedziec. bedzie latwiej.
Zamieszczone przez kostrogaj
LINKZaraz po starcie kontrolę nad maszyną przejmuje Kontrola zbliżania . Kontroler obsługujący to stanowisko ma najtrudniejsze zadanie do wykonania. Pod jego kontrolą znajdują się wszystkie samoloty startujące z i przylatujące na lotnisko oraz wszystkie inne statki powietrzne lecące w strefie kontrolowanej lotniska (czyli w promieniu ok. 100 km od niego). To właśnie od kontrolera zbliżeniowego pilot dostaje wektory, czyli nakazy skrętu na odpowiedni kurs i wejścia na odpowiednią wysokość, często tymczasową (ok. FL 240 - 310; 8 - 9 km). Kontroler zbliżeniowy utrzymuje separacje pomiędzy samolotami, a nie jest to proste w przypadku samolotów zmieniających kurs i wysokość, nie ustalonych jeszcze na kursie. Wektoruje (prowadzi) także samoloty przylatujące, nakierowuje je na pas i prowadzi w początkowym stadium podejścia do lądowania, aż do momentu, gdy załoga samolotu zgłosi pas startowy w polu widzenia. Czasem, w złych warunkach pogodowych lub przy dużym natężeniu ruchu powietrznego, powoływany jest kontroler PAR (Precision Approach Controller), który prowadzi lądujące maszyny na ścieżce podejścia, nierzadko aż do przyziemienia. Kontrolerzy mają tam do dyspozycji terminale radarowe, wraz z pogodowymi.
Z tym, że PAR to prehistoria lotnictwa.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Jaka jest częstotliwość ? W AIP nie jeszcze chyba nie ma zmiany.
TRIGGER: INTRODUCTION OF APPROACH CONTROL SERVICE - APP POZNAN. CALL SIGN: POZNAN APPROACH FREQUENCY: 135.525 MHZ LANGUAGES: POLISH, ENGLISH HOURS OF OPERATION: 0500-2100 UTC AFTN: EPPOZAZX PHONE: +48 61 896 7355. AIRAC AMDT N0 057 WEF 15 MAR 2007. 15 MAR 00:00 UNTIL 30 MAR 23:59
Jutro z okazji powstania Poznań Approach zostaje zorganizowane spotkanie forumowe. Wszystkie osoby mile widziane. Spotykamy się o 15.00 przy starym terminalu ( po prawej stronie koło drewnianych ławeczek)
Szczególnie mili widziani pracownicy TWR i APP w celu przekazania wiedzy na temat kontroli lotniskowej.
a do ktorej tam bedziecie??Zamieszczone przez Lufthansa
bo ja sie chetnie zjawie, ale dopiero okolo 16.15-16.30
Chłopaki, nie można tego przesunąć na np. sobotę? Jest wiele osób (w tym ja), które chciałyby w takim spotkaniu uczestniczyć. Niestety ze względu na porę i dzień roboczy będzie to niemożliwe
pospisuje sie pod postem kolegi matusa
Niestety jest to niemożliwe, zapraszamy dzisiaj tych , którzy mogą
Przecież umawialiśmy sie żę napiszemy inaczej?
Zakładki