http://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomo...aniu-2854.htmlPolska Agencja Żeglugi Powietrznej ogłosiła zamówienie na budowę Ośrodka Kontroli Ruchu Lotniczego (OKRL) w Poznaniu. To kolejna inwestycja Agencji, która zrealizowana zostanie w najbliższym czasie. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, rozbiórki istniejących obiektów oraz budowę nowego Ośrodka Kontroli Ruchu Lotniczego (dalej: OKRL) w Poznaniu wraz z infrastrukturą techniczną.
Przy wyborze wykonawcy pod uwagę brane będą przede wszystkim takie kryteria jak: termin realizacji (waga: 20), który nie może być krótszy niż 78 tygodni i dłuższy niż 156 tygodni, oraz okres gwarancji jakości i rękojmi za wady (waga: 20). Najważniejszym kryterium będzie jednak cena (waga: 60).
WOŚP 2018 na Ławicy.
Warto by było odnotować ten fakt
Wiadomo coś więcej na temat "atrakcji" zaplanowanych na lotnisku niż przekazały media? Może coś typu zwiedzanie stref nie dostępnych dla zwykłego szaraka.
Alkohol niszczy skórę, głównie na kolanach i łokciach....
Wszystko dzieje się na terminalu albo przed nim, nie ma żadnych wejść do strefy.
Wlkp_Spotters
Przez Ławicę próbowano przeszmuglować ponad tysiąc zamków do karabinków szturmowych (popularny Kałasznikow). Miały trafić do USA. Straż graniczna przejęła towar.
https://epoznan.pl/news-news-83016-L...ow_kalasznikow
Ostatnio szukałem informacji jak długiego pasa potrzebuje do startu 767 przy MTOW. Znalazłem wątek na airliners.net z którego wynikało, że dużo zależy od temperatury powietrza, ale podawane dane kręciły się wokół 8000ft, czyli z grubsza tyle ile ma Ławica. I tutaj naszła mnie myśl: Czy mogą u nas wystąpić takie warunki atmosferyczne (temperatura i ciśnienie), żeby 767 nie był w stanie wystartować z kompletem pasażerów i paliwem do PUJ? Szczególnie mam na myśli letnie upały.
Oczywiście że mogą
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
gdy pas jest za mokry jest problem z wystartowaniem ostatnio byl taki problem pas był za mokry i było ryzyko ze poleci bez bagażu
A z drugiej strony, jakiś czas temu startowali do PUJ z 10 i w powietrzu byli jeszcze przed VORem, czyli po około 1500m
wszystko zależy od warunków panujących akurat
Dokladnie! Pamietam z dawnych czasow jak z pewna polska linia czarterowa robilismy pierwsze long haul'e wakacyjne na 737 i majac powrot z Bangkoku do WWA(normalnie na jeden fuel stop w Omanie) tutaj tak wialo, ze robilismy 3 fuel stopy i...bez bagazu
Co najlepsze - Pasazerowie po 18h wyladowali w WWA, a bagaze...pare godzin wczesniej emirates'em
P.
Zakładki