Strona 13 z 17 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 324
Like Tree29Likes

Wątek: OLT Express Regional na Ławicy

  1. #241

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mario37s Zobacz posta
    Jednym słowem nowy przewoźnik OLT Express olał naszą kochaną Ławicę.
    Moi drodzy! Troche wiecej optymizmu. Ja tam wierzę w Poznańska Ławicę. Jeszcze przyjdzie czas, że bedzie znaczącym i liczącym sie lotniskiem w Polsce.

  2. #242

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Plociu Zobacz posta
    Do GDA jeszcze szybko nie będzie komfortowego połączenia drogowego, z kolejowym też szału nie ma... no potencjał jest.
    Bez przesady - własnie w tym połączeniu jest problem, od czerwca będzie EuroCity z Gdanska do Poznania 3h30 min, a do konca roku ma byc 3h, samochodem tez jedzie sie całkiem ok w 3,5-max 4h (całkiem spory odcinek to autostrada). Patrząc na moj lot O2 na tej trasie ok połowy z tych ktorzy byli na pokładzie (ok 30 osob) to studenci, proba oczywiscie mało reprezentatywna ale płacili 50 zł za bilet.
    I mała uwaga Gdańsk to GDN, GDA to Pruszcz Gdański

  3. #243

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Niestety, jest to klątwa dobrego położenia. To samo jest w BZG czy LCJ. Poza kilkoma kierunkami, reszta jest w zasięgu sensownej podróży na kołach (gumiastych lub stalowych). To samo widać po POZ - WAW, gdzie mimo naprawdę tanich biletów, ciężko zapełnić większą maszynę... :/

  4. #244

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    POZ/GDN

    Domyślnie

    Ludzi trzeba nauczyć po prostu, że latanie jest fajne i lepsze/wygodniejsze/ciekawsze/bardziej ekscytujące/bezpieczniejsze niż jazda pociągiem, bo póki co rutyna zwycięża. Sama próbowałam namówić parę osób na zmianę z samochodu/pociągu na samolot, to niestety w większości przypadków przyzwyczajenie wzięło górę na zasadzie "zawsze jeździmy tam samochodem". Ale też jestem optymistką i bardzo liczę na to, że jeszcze się nasze lotnisko rozkręci, szczególnie, że połączenie autobusowe z centrum jest o wiele lepsze niż w GDN.

    W dzisiejszym locie GDN-POZ "przekrój" ludzi bardzo różnorodny, od kobiety z dzieckiem po biznesmenów w garniturach. Studentów raczej nie było, a jeśli nawet, to i tak już bez zniżki chyba.

    Teraz po okrojeniu linii do GDN już kombinuję jak dobierać sobie urlop, żeby móc latać do GDN na weekendy Nie zrezygnuję tak łatwo z latania, zresztą dla mnie to mogą puścić do GDN nawet z międzylądowaniem np. w Bydgoszczy :P podwójna radocha by była :P

  5. #245

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Zduny / Jarocin

    Domyślnie

    Rozumiem, że mogą ograniczać ofertę do WAW (konkurencja LO, PKP-IC, PR, za chwilę A2), z bólem przełknę też ten GDN, biorąc pod uwagę nowy pociąg EC. Ale redukcja KRK w momencie wyrzucenia z tej trasy ELO jest dla mnie kompletnie niezrozumiała. To kierunek z największym potencjałem, a konkurencja kolejowa nie może póki co zaoferować sensownego połączenia (mam na myśli czas podróży). O co chodzi?

  6. #246

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Szkoda, że tak szybko rezygnują z Poznania. Wiadomo, że gawiedź musi się przyzwyczaić do tego, że zamiast telepać się PKP/furą, można dolecieć.. A tu kilka tygodni (czy ile tam) i się zwijają. Reklamy OLTa są wszędzie, więc na pewno docierają do klientów. Tylko trochę wytrwałości..

  7. #247

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Konrad Nowacki Zobacz posta
    ...z bólem przełknę też ten GDN, biorąc pod uwagę nowy pociąg EC.
    Ta linia nie powinna chyba mieć istotnego wpływu. Chyba że na trasie pociąg będzie jeździć 2+ razy dziennie?

  8. #248

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Luboń k. Poznania

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    I mała uwaga Gdańsk to GDN, GDA to Pruszcz Gdański
    Heh, racja - ale do Pruszcza to tym EC nie dojedziesz

    A tak serio, w sumie rzeczywiście nie pomyślałem o coraz dłuższej A1... o nowym pociągu nie wiedziałem (dawno na pl.misc.kolej nie zaglądałem )... tak czy tak - obciętych połączeń szkoda.

    EDIT:
    zajrzałem do rozkładu PKP - nie dość, że od czerwca EC54 (119,50 zł / kl 2, Poznań Główny - Gdańsk Główny), to w czerwcu też "zwykły" IR, który jedzie 3h35' (47 zł) i w ogóle większość TLK jedzie ok. 3h45'-3h50'.

  9. #249

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Natana Zobacz posta
    Ludzi trzeba nauczyć po prostu, że latanie jest fajne i lepsze/wygodniejsze/ciekawsze/bardziej ekscytujące/bezpieczniejsze niż jazda pociągiem, bo póki co rutyna zwycięża
    Ja kocham latanie, ale... jednak na trasach do W-wy czy Gdanska to tylko dla hobbystów. Tej długosci loty maja sens tylko jako dolot, a nie P2P. Czy lepszy jest samolot do W-wy niz pociag? IC jest wygodniejsze, bo nie masz kontroli bezp itp, mozesz wiecej zobaczyc, nie powiedziałbym tez ze jest niebezpieczne. Jesli nie wybierasz samolotu tylko dlatego ze kochasz latac to z innych wzgledów ciezko znalezc jakies sensowne uzasadnienie dla lotów POZ-WAW w formule P2P - i pisze to jako ktos kto naprawde lubi latac.

  10. #250

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Ja kocham latanie, ale... jednak na trasach do W-wy czy Gdanska to tylko dla hobbystów. Tej długosci loty maja sens tylko jako dolot, a nie P2P. Czy lepszy jest samolot do W-wy niz pociag? IC jest wygodniejsze, bo nie masz kontroli bezp itp, mozesz wiecej zobaczyc, nie powiedziałbym tez ze jest niebezpieczne. Jesli nie wybierasz samolotu tylko dlatego ze kochasz latac to z innych wzgledów ciezko znalezc jakies sensowne uzasadnienie dla lotów POZ-WAW w formule P2P - i pisze to jako ktos kto naprawde lubi latac.

    Nie zgodzę się. Dla mnie, a myślę, że dla wielu innych mieszkańców Poznania i okolic dojazd na lotnisko to kilka minut. Jaki był dojazd do centrum przez ostatnie miesiące z zachodnich części Poznania każdy wie. Istna udręka. Jeśli można porównać ceny biletów, to wybiorę samolot. Zwłaszcza jeśli odprawa online będzie w końcu działać. Kolejka z Okęcia do centrum (a w moim przypadku do Legionowa) też będzie dodatkowym atutem. Przewaga pociągu nie jest wcale taka druzgocąca, myślę jednak, że wiele do zmiany jest w głowach pasażerów. Są jeszcze niuansiki pt. komfort podróży. To co się dzieje na dworcu zachodnim w Warszawie urąga wszelkim normom. Pociągi TLK i IR spóźniają się na potęgę, często są przepełnione itp.

  11. #251
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja również nie zgadzam się z tym, że z Poznania nie warto latać. Pomimo tego, że po rozbudowach jakość obsługi podróżnych pogorszy się i na dworcu i na lotnisku to jednak lotnisko pozostawia dworzec daleko w tyle. Dojazd komunikacją miejską na lotnisko mam z Naramowic gorszy, ale gdy chcę dojechać samochodem lub kogoś podrzucić/odebrać to zdecydowanie wygrywa lotnisko. Dworzec ma fatalny dojazd, a po przebudowie będzie znacznie gorzej.
    W samolocie mam gwarancje miejsca siedzącego, w IC ostatnio stałem na korytarzu przez prawie 3h za 100zł Podróż samolotem daje jednak 1-1,5h oszczędności z uwzględnieniem czasów dojazdów. Samolotem masz szanse być w Wawie wcześniej. Podróż samolotem jest mniej nużąca.

  12. #252
    Awatar Akusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Chcąc dotrzeć do WAW z 1,5 rocznym, aktywnym dzieckiem, nie biorę wcale pod uwagę pociągu, tym bardziej samochodu. ICE niby klimatyzowany, komfortowy ale 3,5h spacerowania z dzieckiem wzdłuż wagonu wogóle mnie nie rajcuje. Tutaj wybieram tylko i wyłącznie drogę powietrzną. Ostatnio moja żona często korzysta z ICE POZ-WAW, czasem musi stać na korytarzu, gdyż jest overbooking na miejscówkach :/ przy min. cenach 120 zł. Jak pisze Zasiek, kwestia w głowach pasażerów.

  13. #253
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Akusz Zobacz posta
    kwestia w głowach pasażerów
    No właśnie
    Mieszkam na Bemowie, trzy minuty od wlotu na S8. Załóżmy, że jest już gotowa autostrada. Chcąc udać się do Poznania na spotkanie z klientem o godzinie 10:00. Do wyboru mam:
    1) OLT o 8:30. Planuję być na lotnisku nie później, niż o 7:30, o tej porze jest już korek przed Dworcem Zachodnim, zatem dla bezpieczeństwa zamawiam taksówkę na 6:45. Samolot przylatuje o czasie, o 9:30 wsiadam do taksówki, o 10-tej jestem u klienta, w firmie, która się mieści parę minut jazdy od zjazdu z autostrady. Jestem zmęczony i wkurzony. Korek przed Zachodnim strasznie się ślimaczył, co chwila patrzyłem na zegarek i się zastanawiałem, czy zdążę. Na lotnisku kolejka do kontroli bezpieczeństwa a bohaterski żołnierz wyjątkowo długo mnie obmacywał. Pan taksówkarz w Poznaniu powiedział, co myśli o Warszawiakach, którzy nie dają napiwków. Podsumowując: zapłaciłem 99 za bilet, 80 za taksówki, podróż trwała 3h 15min i wiązała się z dużym dyskomfortem.
    2) Samochód. Firma moja matka karmicielka wyposażyła mnie w fajny samochód, którym naprawdę lubię jeźdić. O 7.15 zjeżdżam windą do garażu, wsiadam do samochodu, włączam ulubioną muzykę, szybko dojeżdżam do autostrady, ustawiam tempomat na 150 i jadę. Przed 10-tą dojeżdżam do klienta. Paliwo + autostrada kosztowały mniej, niż w sumie podróż OLT, podróż była przyjemna, jestem zrelaksowany, mogę wracać lub udać się w dowolnym kierunku, kiedy chcę.
    3) LOT. Podróż tam i z powrotem w ciągu jednego dnia wychodzi drogo, ale na dwa dni już nie jest tak źle. Mając status nie stoję w kolejce do kontroli razem z tymi do Hurghady, co mają w torbie wódkę, colę, ogórki kiszone i scyzoryk, w Polonezie mogę zjeść smaczne śniadanko i mam do wyboru powrót w lepszych godzinach. Raz leciałem LOT-em a głównym powodem był fakt, że miałem w planie kolację z klientem i wiedziałem, że powrót samochodem nie byłby przyjemny
    4) Pociąg. Koszt bilet + taksówki chyba wyższy, niż OLT czy samochód, komfort chyba najgorszy. Dla mnie odpada.
    Biorąc pod uwagę powyższe analizy, moja głowa mówi mi, że OLT WAW-POZ to jest połączenie tylko dla fanów latania za 99 peelenów.
    Żyje się po to, by latać na moto i czasem dla śmiechu postrzelać z wydechu :-)
    My flight memory słaba jest, ale pewnie 500 flights odbyłem :-)

  14. #254

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vfrrider Zobacz posta
    Mieszkam na Bemowie, trzy minuty od wlotu na S8. Załóżmy, że jest już gotowa autostrada.
    Załóż w takim razie również istnienie kolejki na lotnisko. Tyle samo co do S8 mieć będziesz do Warszawy Zachodniej - tam wsiądziesz do kolejki i bez korków i nerwów dojedziesz na czas na Okęcie.

    Firma moja matka karmicielka wyposażyła mnie w fajny samochód, którym naprawdę lubię jeźdić. O 7.15 zjeżdżam windą do garażu, wsiadam do samochodu, włączam ulubioną muzykę, szybko dojeżdżam do autostrady, ustawiam tempomat na 150 i jadę. Przed 10-tą dojeżdżam do klienta. Paliwo + autostrada kosztowały mniej, niż w sumie podróż OLT, podróż była przyjemna, jestem zrelaksowany, mogę wracać lub udać się w dowolnym kierunku, kiedy chcę.
    Mocno przesadzone założenia. Za same bramki dziś zapłacisz 48 zł w jedną stronę. Jeśli jeździsz samochodem, którym fajnie się jeździ, to zakładam, że to nie jest Fiat Panda i pali jednak z 8 diesla, szczególnie przy 150km/h = 140 PLN samo paliwo (eksploatacji auta w ogóle nie liczę). 2h45` w jedną stronę to chyba przy założeniu, że masz spotkanie z klientem na Orlenie za ostatnią bramką w kierunku Poznania Pokonuję rocznie 60 tys. km. Po 6-7 (i tak optymistyczne założenia) godzinach w ciągu dnia w samochodzie nie ma mowy o żadnym relaksie. Plecy mam tak zorane, że prawdopodobnie nigdy się już nie naprawią

    Podsumowując - jeśli to jednorazowy wypad - można pojechać lanserską furą, posłuchać po drodze muzyki czy audiobooka. Jeśli to sprawa powtarzalna zdecydowanie wybieram OLT.

  15. #255
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Zakładam, że jest kolejka. Do Zachodniego mam dwa razy dalej, niż do S8, ale to drobiazg. Muszę jeszcze bardziej kombinować: taksówka - kolejka - samolot - taksówka. Muszę stać w kolejnej kolejce po bilet. Jak robię rozliczenie wydatków to z fakturami jest łatwo, ale do każdego rachunku muszę wydrukować oświadczenie i je wypełnić. Czyli czas związany z tą podróżą to dodatkowo czas poświęcony na upierdliwe rozliczanie taksówek i pociągu, a do tego dochodzi koszt papieru, tonera i tuszu w długopisie.
    Samochód w wynajmie długoterminowym a więc koszt stały. Nie Fiat Panda, ale i nie lans. Silnik 2.0TDI 170KM przy stałej prędkości 150 spali trochę poniżej 7 litrów (Common Rail, poprzedni z PD palił 10 ). Autostrada od soboty tanieje, za przejazd płacę Routexem, nie tracę czasu na rozliczenia. Siedzenia są superwygodne, plecy nie bolą
    Wybieram samochód I jest to mój własny świadomy wybór, bo jak chcę na koszt firmy polecieć na krajówce to lecę, jeśli mogę uzasadnić taki wybór. Np. do Wrocka latam, bo samochodem to jest 7 godzin męki. Oczywiście latam LOT-em, a nie OstFriesischeLufttransportAmberGold
    Żyje się po to, by latać na moto i czasem dla śmiechu postrzelać z wydechu :-)
    My flight memory słaba jest, ale pewnie 500 flights odbyłem :-)

  16. #256

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Może inaczej się liczy jak firma zwraca koszty. Każdy ma swoje preferencje. Jak widać dla każdego rynek coś oferuje. I o to chodzi.

  17. #257

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    POZnań

    Domyślnie

    Z nieco innej beczki: dziś o 12:00 mozna wygrac bilety POZ-ZAD:
    Wygraj jeden z 40 biletów do CHORWACJI! Otwieramy połączenie Poznań-ZADAR! | Facebook

  18. #258

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zasieki1 Zobacz posta
    Podsumowując - jeśli to jednorazowy wypad - można pojechać lanserską furą, posłuchać po drodze muzyki czy audiobooka. Jeśli to sprawa powtarzalna zdecydowanie wybieram OLT.
    Przyjmij jednak punkt widzenia innych, w dodatku takze fanów lotnictwa. I nalezy jeszcze dodac ze za te 99 zł to OLT na te loty nie zarobi wiec ceny beda musialy byc wyzsze. LO bedzie latac bo ma ruch transferowy + troche P2P własnie dla takich fanów lotnictwa, ale OLT P2P uzasadnienia nie widzę

  19. #259

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Zawsze przyjmuję punkt widzenia innych. Pisałem o swoich preferencjach.

  20. #260
    Awatar pmaciej

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Troche z innej beczki:
    czy dobrze widziałem, że dzisiejszy, wieczorny OTL z WAW przerwał podejście (przegrał z burzą) i odszedł na zapas do WRO?
    Jeżeli dobrze widziałem z balkonu mieszkania to był tuż tuż co sugerowałoby, że załoga podjęła próbę siadania mimo, że ewidentnie wchodzili w "nieznane" nad Poznaniem. Zakładam, że wszystko było bez zbędnego ryzyka.
    ---
    pozdrawiam,
    piotr

Strona 13 z 17 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •