Strona 1 z 17 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 336
Like Tree27Likes

Wątek: PLL Lot na Ławicy

  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie PLL Lot na Ławicy


    Polecamy

    Cytat z forum Łodzi;

    Dornierem z Łodzi do Brukseli
    Michał Jagiełło


    To już prawie pewne: wiosną 2008 r. z lotniska im. Władysława Reymonta rozpoczną się regularne loty do Brukseli. Będzie to pierwsze zagraniczne połączenie z Łodzi, obsługiwane przez LOT wspólnie z niemiecką Lufthansą.
    Polskie Linie Lotnicze właśnie oceniają zyskowność takiego połączenia. Chyba na "tak", bo prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki zwołał wczoraj konferencję na łódzkim lotnisku. Uczestniczył w niej także Marian Konopiński, doradca zarządu LOT-u. - Byłem tu trzy lata temu - oceniał stan Portu Lotniczego im. Reymonta. - Łódź się potwornie, niesamowicie zmieniła. - Cudownie, nie potwornie! - poprawiał go Kropiwnicki. I dodał, że dzięki bezpośredniej linii do Brukseli (do której lata co miesiąc) zaoszczędzi trzy godziny na dojazdy do Warszawy i powroty z Okęcia do Łodzi.

    Szczegóły lotniczej łódzkiej nowości: rejsy rozpoczną się od drugiego kwartału 2008 r., kiedy wejdzie w życie letni rozkład lotów. Samoloty będą latać do Brukseli codziennie od poniedziałku do piątku, prawdopodobnie także w niedziele. Odlot o godz. 6.15. Po 40 minutach "przystanek" w Poznaniu, co zapewni pasażerom szybką przesiadkę na połączenia do Frankfurtu i Monachium. Lądowanie w Brukseli o godz. 9. Powrót ok. godz. 21.45.

    Na łódzkim lotnisku zaprezentowano samolot, który będzie obsługiwać nową linię. To turbośmigłowy Dornier 328-100. Zabiera na pokład 32 pasażerów. Rozwija prędkość do 620 km/godz. Jest cichszy i wygodniejszy niż inne maszyny tej klasy. Dorniery 328-100 są używane na wielu trasach przez przewoźników, współpracujących z Lufthansą.

    Przy okazji dostało się warszawskiemu lotnisku. Prezydent Łodzi ostro skrytykował stolicę. - Warszawa wyczerpała swoje możliwości - mówił. - Odprawa na Okęciu to traumatyczne przeżycie, kilkudziesięciometrowe kolejki, flagowe samoloty muszą stać gdzieś w krzakach, dziesięć kilometrów od Skierniewic! - Nie jest tak źle - nie zgadzał się Konopiński. - Jest jeszcze gorzej! - ripostował Kropiwnicki. - Od kilku miesięcy nie zdarza się, żeby samolot z Warszawy wylądował na Zachodzie punktualnie. To dodatkowy powód, żeby traktować Łódź jeszcze poważniej!

    Temperatura dyskusji nie przeszkodziła rozmówcom w zgodnych oględzinach samolotu. Podobał się też dziennikarzom. Jak sprawdzi się w praktyce, zobaczymy na wiosnę.

    Na razie można wypróbować inne maszyny na nowych liniach. Od 29 i 31 października zaczynają się loty z Łodzi do Liverpoolu i Mediolanu.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź

    Kiedyś połączenie z POZ do BRU cieszyło się dużym powodzeniem, więc i tym razem znajdzie się troszkę paxów.

  2. #2
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zanim WRO nie dostal BRU to wydawaly mi sie te pomysly smieszne. Teraz juz mniej. Tym bardziej ze WRO dostal E70 a my jakies malenstwo. Jesli z Lodzi mialby latac ATR przez POZ do MUC to ok (nowe polaczenie do MUC choc wolalbym LH), ale jesli ma latac do BRU gdzie jest juz troche dalej to nawwet ATR nie wchodzi w gre, nie mowiac o minejszych maszynych. Watpie ze to polaczenie powstanie i watpie ze sie utrzyma (rowniez z WRO). Chyba LOT wali w ciemno.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Aby się utrzymać muszą być drogie i bardzo drogie bilety. Będzie to więc połączenie stricte biznesowe i... europarlamentarne
    Czy ktoś wie czy za loty do Bru oddaja Euro-posełkom jakiś ryczałt czy każdą cene za bilet ?



  4. #4
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    w watkach Łódzkich pisza ze bilet powrotny od nich do BRU bedzie kosztowal okolo 1700zl.
    Tez jestem ciekawy jak jest z tymi europarlamenterzystami, watpie by dostawali zwrot kasy za wszystko, skoro slyszy sie ze jezdza samochodami po kilku i spia w tanich hotelach zeby wiecej zostalo dla nich

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    OIDP dostają ryczałt w wysokości biletu w klasie biznes, wiec jak ktoś jest kmiotem to pewnie woli jechać autem i spać na parkingu.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Kto bedzie operatorem tego Dorniera?

  7. #7
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny
    Kto bedzie operatorem tego Dorniera?
    Na zdjęciach widać samolot PrivateWings.
    http://www.skyscrapercity.com/showth...230097&page=23

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    OIDP dostają ryczałt w wysokości biletu w klasie biznes, wiec jak ktoś jest kmiotem to pewnie woli jechać autem i spać na parkingu.
    dobrze pamietasz.

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A ja nie mogę PKP bez biletu rozliczyć, co za świat!

  10. #10
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Sądzicie że te darmozjady mają napewno napewno miejscówki w biznesie ?

    Chociaz to możliwe w końcu państwowe to nie swoje więc wydaje się lekką ręką.



  11. #11
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Odchodzicie od tematu.

    Do BRU jest spory ruch przesiadkowy z POZ więc bez problemu znajdą chętnych aby wypełnić połowę Dorniera.
    Zawiedzonym tym, że WRO dostaje E170 na tą trasę mogę uspokoić, że lepiej aby latał zapełniony mniejszy samolot niż pusty większy. A na początek E170 z POZ byśmy nie zapełnili. Jestem bardzo ciekaw czy uda się to Wrockowi (oczywiście im tego życzę).

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    LOT z Poznania na bank by podstawił ATRa

  13. #13
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Do FRA mogliby dac wreszcie E70 Popyt jest wiekszy niz ilosc biletow w logicznych cenach
    Jak z WRO jest BRU to z POZ (LOT) juz nie bedzie.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KTW/POZ/LBA/LUZ/KBP/SVO/YKS

    Domyślnie

    jedno pytanie: czy wiadomosc o polaczeniu (LCJ-)POZ-BRU jest już potwierdzona? Jakoś nie mogę się doszukać tej informacji.... :/ ani rozkladu...

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Niepodniecajmy sie takimi krzak przewoznikami. Mielismy juz EAE, DAU - powinno to juz czego nauczyc. Lepiej niech Wizz da 3xtygodniowo do Charleroi.

  16. #16
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny
    Niepodniecajmy sie takimi krzak przewoznikami. Mielismy juz EAE, DAU - powinno to juz czego nauczyc. Lepiej niech Wizz da 3xtygodniowo do Charleroi.
    Przewoźnikiem ma być LOT a tylko samolot Private.



  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Cytat Zamieszczone przez Danny
    Niepodniecajmy sie takimi krzak przewoznikami. Mielismy juz EAE, DAU - powinno to juz czego nauczyc. Lepiej niech Wizz da 3xtygodniowo do Charleroi.
    Przewoźnikiem ma być LOT a tylko samolot Private.
    Z punktu widzenia POZ LO jest warty tyle co DAU. Nie ma co wiazac z nimi przyszlosci.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KTW/POZ/LBA/LUZ/KBP/SVO/YKS

    Domyślnie

    Danny:

    moim zdaniem bardzo trafna uwaga. Powiem wiecej, w obecnej "sytuacji" LOTu bardziej liczyłbym na rozwój w POZ "nowego" DAU...

  19. #19
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pozostaje miec tylko nadzieje ze wladze lotnisko nie zmarnuja na ta inicjatywe zbyt wiele czasu - kosztem innych dzialan.

  20. #20
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Czas mija a o zapowiadanym połączeniu cicho

    Z sezonem letnim ma być wprowadzana troszkę zmieniona strategia LO. Jest w niej mowa o rozwoju portów regionalnych. Jest jeszcze czas aby skapło się coś Poznaniowi

    Poczekamy zobaczymy.

Strona 1 z 17 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-11-2011, 20:32

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •