Strona 21 z 46 PierwszyPierwszy ... 11 19 20 21 22 23 31 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 401 do 420 z 901
Like Tree146Likes

Wątek: Rozbudowa Ławicy

  1. #401
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Znacząco na pewno nie, zgoda. Ale zamiast liczyć 3-4 min od zajęcia pasa do startu teraz wystarczą max 2 min na dojazd do "łezki". Przy dłuższej kolejce do startu można będzie jednym rzutem upchnąć tam pewnie ze 3 sztuki, a wciskanie ich później pomiędzy podchodzące to już pikuś, tym bardziej że B będzie wolna.

    Choć wszystko to oczywiście półśrodki.

  2. #402
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja sobie tego za bardzo nie wyobrażam.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #403
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wpadnij kiedyś na kawkę to pogadamy.

  4. #404

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    :] integracja i dyskusja przy kawce..łola boga
    Podzielcie się później wnioskami z nami

  5. #405
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    Lotnisko Ławica: wyrok w sprawie spornych gruntów

    W czwartek Sąd Apelacyjny w Poznaniu wydał wyrok w sprawie spornych nieruchomości w obrębie Ławicy.
    Spory sądowe w tej sprawie trwały od 10 lat. Chodziło o sprostowanie treści zawartych w księgach wieczystych dotyczących obszaru ponad 44 ha w strefie zastrzeżonej Portu Obręb Ławica II. W czwartek poznański Sąd Apelacyjny dokonał poprawek w treści ksiąg wieczystych zgodnie ze stanem prawnym. W treści nazwisk osób wcześniej widniejących jako właściciele wpisano Skarb Państwa.
    Orzeczenie to jest istotne dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica Sp. z o.o., ponieważ dotychczas – z powodu niezgodnych z rzeczywistym stanem prawnym wpisów w księgach wieczystych – wszelkie plany inwestycyjne Portu, obejmujące sporne nieruchomości, obarczone były nieprzewidywalnym ryzykiem opóźnień – Hanna Surma, rzecznik prasowy Ławicy.
    Wyrok w sprawie jest prawomocny.
    Lotnisko Ławica: wyrok w sprawie spornych gruntów - epoznan.pl - Pierwszy Portal Poznania
    Pozdrawiam,
    Piotr

  6. #406
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Gdzie sie dokladnie znajduja te grunty?

  7. #407
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Od połowy pasa w stronę 11.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #408
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Od połowy pasa w stronę 11.
    Czyli chodzi o ewentualne wydluzenie pasa tak? Czy w ogole powierzchnia lotniska sie nie zmieni a jedynie chodzi o to, ze kwestie prawne zostaly uregulowane?

  9. #409
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Chodzi o równoległą DK.

  10. #410
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    Nie wiem , czy była już ta wizualizacja , nowej części terminalu.



    Ławica czeka na decyzję środowiskową


    Zarząd Portu Lotniczego Ławica planuje na wiosnę rozpocząć jego rozbudowę. Do końca roku spodziewa się uzyskać decyzję środowiskową dla inwestycji.



    Plany rozbudowy lotniska na poznańskiej Ławicy są już gotowe. Obecnie Rejonowa Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko naturalne.
    Dziś terminal poznańskiego lotniska może obsłużyć do 1,5 mln pasażerów, czyli 900 osób na godzinę. W 2009 r. obsłużono 1272 tys. podróżnych, co oznacza, że możliwości terminalu wyczerpują się. Obecnie pod tym względem poznańskie lotnisko zajmuje 6 miejsce w kraju. W 2022 r. zarząd portu chciałby obsłużyć ponad 3 mln pasażerów.
    Lotnisko posiada jedną drogę startową o długości 2500 m, na której w ciągu godziny można wykonywać 10 operacji. Płyta postojowa dla samolotów dysponuje 14 stanowiskami postojowymi, w tym 6 dla dużych samolotów.
    Nie tylko na Euro
    Plany rozwojowe portu - związane nie tylko z organizacją w Poznaniu Mistrzostw Euro 2012, ale i sięgające znacznie dalej - wymagają zatem rozbudowy samego terminalu, jak i infrastruktury lotniskowej. Euro wyznacza natomiast pierwszy etap inwestycji.
    Plany określają modernizację istniejącego terminalu o powierzchni 5700 m kw. oraz budowę po jego zachodniej stronie nowej hali o powierzchni 14 tys. m kw. Nowy gmach zaprojektowała ta sama pracownia, co istniejący terminal, czyli Studio ADS firmowane przez Piotra Barełkowskiego i Przemysława Borkowicza.
    Rozbudowę terminalu podzielono na etapy. Pierwszy zakończyć się musi w I kwartale 2012 r. czyli przed Euro, bowiem w okresie natężonych lotów prace nie mogą być prowadzone. Obejmuje on budowę budynku hali przylotów, budowę łącznika (hala check-in) oraz uruchomienie nowej sortowni bagażu na przylotach.



    Drugi etap rozpocznie się w III/IV kwartale 2012 r. W jego ramach planowana jest przebudowa i zmiana przeznaczenia powierzchni po przeniesieniu hali przylotów, hali bezpieczeństwa i salonu VIP. Przeniesione zostaną też dotychczasowe urządzenia sortowni bagażu. Rozbudowa terminalu kosztować ma 117 mln zł (70 proc. kosztów pochłonie nowa inwestycja, 20 proc. - modernizacja, a pozostałą część - urządzenia). Dzięki temu przepustowość godzinowa zwiększy się do 3 tys. pasażerów na godzinę (1100 w odlotach i 1900 w przylotach).
    Druga część inwestycji dotyczy rozbudowy płaszczyzn lotniskowych. Powstanie równoległa droga kołowania o powierzchni 113.408 m kw. i szerokości 38 m z dwoma szybkimi zejściami. Będzie też nowa płyta postojowa o powierzchni 46 tys. m kw. z 6 nowymi stanowiskami postojowymi. Zaprojektowany system dróg kołowania oceniany jest na 30 operacji na godzinę. Po 2012 r. planowana jest też modernizacja drogi startowej o powierzchni ponad 150 tys. m kw. - wymiana wierzchniej warstwy ścieralnej.
    Koszt wszystkich planowanych zadań szacowany jest na ponad 311 mln zł. Na ich sfinansowanie złożą się środki unijne w wysokości ponad 145 mln zł, środki samorządu miasta Poznania oraz województwa - 54,5 mln zł (po połowie), środki własne Portu Lotniczego - 27,8 mln zł oraz kredyt - 83,7 mln zł.
    Nie można zostać w tyle
    - Wydatki na rozbudowę Ławicy są jednymi z najniższych w kraju, porównywalne do kosztu budowy lotniska w Rzeszowie - podkreśla Mariusz Wiatrowski, prezes zarządu portu.
    Dla porównania nakłady inwestycyjne w innych portach lotniczych w kraju wynieść mają:
    - w Gdańsku - 776 mln zł,
    - w Katowicach - 849 mln zł,
    - w Krakowie - 1148 mln zł,
    - w Rzeszowie - 335 mln zł,
    - w Szczecinie - 121 mln zł,
    - w Warszawie - 1075 mln zł,
    - we Wrocławiu - 358 mln zł.
    - Brak inwestycji oznacza utratę rynku, przejęcie lotów przez inne inwestujące porty i marginalizację Poznania - uzasadnia prezes Wiatrowski.
    Czy planom rozbudowy Ławicy coś zagraża i czy mogą zostać udaremnione? Okazuje się, że budzą one duży niepokój wśród mieszkańców okolicznych osiedli. I w skrajnym przypadku protesty mogą opóźnić inwestycje.
    - Poprawiając przepustowość w szczycie dziennym zostanie zredukowany hałas nocny, zaś dzienny stopniowo do 2034 wzrośnie o 3 decybele. Te inwestycje służą uporządkowaniu sytuacji hałasowej na lotnisku - wyjaśnia Mariusz Wiatrowski.
    Dziś brak drugiej drogi kołowania powoduje na przykład, że przy natężeniu ruchu część samolotów musi oczekiwać w powietrzu na miejsce do lądowania wykonując tzw. drugi krąg.
    Strefa nie zabiera
    Obecnie w związku z rozpatrywaniem przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska raportu o oddziaływaniu inwestycji na środowisko toczy się dyskusja na temat ustanowienia wokół lotniska strefy ochronnej tzw. ograniczonego użytkowania.
    - Ustaliliśmy ją zgodnie z metodologią wyznaczania stref określając warunki akustyczne - mówi Grzegorz Bykowski, członek zarządu portu. - Jedni mieszkańcy chcą się w niej znaleźć, inni nie. Ale lepiej mieć strefę większą, bo ona niczego ludziom nie zabiera.
    Dla mieszkańców i użytkowników znajdujących się w strefie ograniczonego użytkowania w ramach inwestycji poprawia się komfort pobytu, bo następuje zwrot kosztów na poprawę klimatu akustycznego. W nowych obiektach rozwiązania takie muszą być zastosowane już na etapie projektowania.
    - Niezależnie od inwestycji na lotnisku strefa ograniczonego użytkowania i tak musi być wyznaczona. Dziś byłaby ona większa niż po wykonaniu planowanych prac - przekonuje Bykowski.
    Patrząc optymistycznie na sytuację zarząd lotniska Ławica spodziewa się przyjęcia raportu i wydania decyzji środowiskowej dla inwestycji do końca roku. Wtedy prace mogłyby ruszyć wiosną. Chyba, że pojawią się protesty...
    Rozbudowa lotniska w Poznaniu to wymierne korzyści dla regionu. Według wyliczeń zarządu portu w okresie 2007-2034 Poznań-Ławica obsłuży 70 milionów pasażerów kreując ponad 84 mld zł dochodu, który pozostanie głównie w regionie. Przyrost miejsc pracy w tym okresie wyniesie 5000.

    http://www.poznanskie-nieruchomosci....=2758&catid=44
    Pozdrawiam,
    Piotr

  11. #411
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    Pod spodem wklejam link z planowaną rozbudową do 2012 roku , oraz jakie są plany dalszej rozbudowy po 2012 roku min. większa płyta, przedłużenie drogi startowej , a także wiele wizualizacji nowego terminalu

    Rozbudowa Ławicy - materiały informacyjne
    Pozdrawiam,
    Piotr

  12. #412
    christian
    Goście

    Domyślnie

    Tak sobie myślę... dworca ma nie być, kaponiery też... a Taaaka Ławica będzie ?! ... Jak ujrzę to uwierzę...

  13. #413
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    Poznań: Dzierżawa gruntów pod wieżę
    W dniu 19 listopada, pomiędzy Polską Agencją Żeglugi Powietrznej a Portem Lotniczym Poznań-Ławica, zawarta została umowa dotycząca dzierżawy gruntu pod budowę wieży kontroli ruchu lotniczego wraz z infrastrukturą techniczno-administracyjną oraz Ośrodka Radiokomunikacyjnego na terenie poznańskiego lotniska.

    Zgodnie z zapisami umowy, PAŻP wydzierżawi od zarządcy poznańskiego portu nieruchomość o powierzchni 7 681 m2, zlokalizowaną w północnej części lotniska. Do końca 2014 roku powstanie tam obiekt zwieńczony wieżą kontroli ruchu lotniczego. Obecna wieża kontroli ruchu lotniczego zlokalizowana jest w sąsiedztwie terminala General Aviation, natomiast ośrodek z infrastrukturą techniczno-administracyjną znajduje się w odległości 3 km od lotniska.

    Zawarcie umowy dotyczącej dzierżawy gruntu to kolejny krok w kierunku powstania nowego ośrodka kontroli ruchu lotniczego w Poznaniu. Decyzja o jego budowie to rezultat wzrastającego ruchu lotniczego i wynikająca z tego potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa wykonywanych operacji lotniczych przez PAŻP.


    Tomasz Wyszyński
    Oraz kilka wizualizacji nowej części terminalu



    Pozdrawiam,
    Piotr

  14. #414

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ze strony Portu:
    Wkrótce rozpocznie się ostatni etap przygotowań infrastruktury Portu do obsługi ruchu pasażerskiego w trakcie turnieju Euro 2012. Najważniejsze inwestycje to rozbudowa płaszczyzn lotniskowych - budowa równoległej do pasa startowego drogi kołowania ze ścieżkami szybkiego zejścia oraz rozbudowa płyty postojowej samolotów, jak również pierwszy etap rozbudowy terminala pasażerskiego. Na oba te zadania zakończono już procedury przetargowe, sfinalizowano też kwestie finansowe dotyczące całego programu inwestycyjnego. Obecnie Port oczekuje na zakończenie postępowania administracyjnego w sprawie wydania tzw. decyzji środowiskowej potrzebnej do uzyskania wszelkich finalnych pozwoleń na rozpoczęcie prac budowlanych.
    Obecna infrastruktura Portu w zakresie przepustowości spełnia podstawowe wymogi ekspertów UEFA, deklarujemy jednak, że niezależnie od przebiegu ostatniej fazy procesu inwestycyjnego Ławica będzie gotowa na obsługę zintensyfikowanego w trakcie turnieju Euro 2012 ruchu pasażerskiego.

    Ostatnie zdanie bardzo optymistyczne

  15. #415
    Awatar Mario73

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Poznań

  16. #416
    Awatar 787Dreamliner

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Coś port się nie chwali otrzymaniem decyzji środowiskowej...
    Czy nie minął czasem termin jej wydania?

  17. #417
    Awatar 787Dreamliner

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Nowe newsy na

    http://www.epoznan.pl/news-news-2338...n_na_Euro_2012

    Cóż, zobaczymy co napiszą za 4 do 6 tyg

  18. #418
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jestem pełen uznania dla efektów pracy przede wszystkim zespołu specjalistów Pracowni Architektonicznej ADS. Umiejętność przygotowania poprawnych rozwiązań funkcjonalnych wkomponowanych w bardzo interesującą bryłę architektoniczną terminala tworzonego w ograniczonej przestrzeni byłego dwora cargo (kilka lat temu) potwierdzona została obecnym równie interesującym, pełnym świeżego oddechu, projektem rozbudowy terminala o część służącą głównie funkcji przylotów. Założenia rozwojowe sprecyzowane w pierwszej fazie rozbudowy PL Poznań-Ławica zostały w pełni wykorzystane. Wiedza zdobyta wcześniej najwyraźniej procentuje, wyraźnie udowadniając wielu iż „Stary Browar” to nie jedyny projekt którym może się ADS i piękny Poznań pochwalić całemu Światu. Zazdroszcząc możliwości pokonywania trudności projektowania we współpracy z tymi, którzy naprawdę znają się na projektowaniu, składam swoje uznanie z zadalekiej Warszawy mogącej jedynie pozytywnie oceniać kawał dobrej roboty wykonanej przez PL Poznań Ławica. I wiem co mówię J


    Pozdrawiam
    ER1

  19. #419
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jezu co to jest ? Terminal na lata w których powstawał był rzeczywiście nowoczesny i bardzo dopasowany do funkcji. Ale próby czasu nie przetrwał, przy większej ilości paxów jego funkcjonalnośc się wyraźnie sypie. Jakby to powiedziec, jest ok, gdy nie ma ludzi. Wygląda to tak, jakby nikt nie pomyślał (i pewnie nie pomyślał i nie ma się czemu dziwic), że kiedys tam będą kolejki.
    Niech opublikują projekt rozbudowy to ocenimy. Na podstawie tych wizualek niczego nie można powiedziec.

  20. #420
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    W tym zakresie mam nad Tobą przewagę. Będzie dobrze, co nie oznacza że za kilka lat ponownie nie trzeba będzie inwestować. Uśmiechnij się, a nie narzekaj na zapas. Terminal jest funkcją dostępnego miejsca i kasy, rozsądku i poprawnego planowania. Nie przyjmujesz do wiadomości, że kiedyś to miało być cargo ... a zrobiono z tego terminal pasażerski i to dostosowany do wymogow Aktu Wykonawczego z Schengen (na lata przed tym jak Polska weszłą do UE i do Schengen), jeden z najładniejszych i funkcjonalnych (dla założonej przepustowości) terminali w Polsce. Nie przypominam sobie aby PL Ławica kiedykolwiek drżała o to, że ma terminal niedostosowany do wymogów Schengen (jak EPWA). I to właśnie zasługa tych wszystkich ludzi, którzy skłonni chłonąć wiedzę, decydowali o ówczesnym projekcie. Takie myślenie jest do pochwalenia, a nie do narzekania, że stanowisk check-in za mało i kolejki blokują dostęp. To wynik spoźnionych decyzji o rozbudowie ... ale to tyczy wszystkich nas.

    Pozdrawiam

    ER1

Strona 21 z 46 PierwszyPierwszy ... 11 19 20 21 22 23 31 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 11-08-2018, 18:12
  2. 23-12-2015, 16:53
  3. 30-09-2015, 09:21
  4. 22-09-2015, 15:09
  5. 22-09-2015, 14:29
  6. 13-07-2015, 11:21
  7. 14-05-2015, 19:42
  8. 10-04-2015, 01:17
  9. 02-02-2015, 08:01
  10. 01-02-2015, 12:13
  11. 01-02-2015, 10:57
  12. 01-02-2015, 08:38
  13. 24-11-2014, 22:57
  14. 12-09-2014, 23:05
  15. 10-09-2014, 19:37
  16. 10-09-2014, 15:46
  17. 10-09-2014, 15:33
  18. 10-09-2014, 15:33
  19. 10-09-2014, 15:01
  20. 10-09-2014, 14:33
  21. 27-06-2013, 22:04
  22. 31-08-2012, 10:18
  23. 28-08-2012, 04:07
  24. 11-05-2012, 20:32
  25. 10-04-2012, 21:41
  26. 18-03-2012, 18:41
  27. 06-02-2012, 00:48
  28. 29-12-2011, 18:45
  29. 21-10-2011, 19:56
  30. 20-09-2011, 11:27
  31. 16-01-2011, 17:34
  32. 18-10-2010, 12:00
  33. 10-05-2010, 20:41

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •