Ja sobie tego za bardzo nie wyobrażam.
Znacząco na pewno nie, zgoda. Ale zamiast liczyć 3-4 min od zajęcia pasa do startu teraz wystarczą max 2 min na dojazd do "łezki". Przy dłuższej kolejce do startu można będzie jednym rzutem upchnąć tam pewnie ze 3 sztuki, a wciskanie ich później pomiędzy podchodzące to już pikuś, tym bardziej że B będzie wolna.
Choć wszystko to oczywiście półśrodki.
Ja sobie tego za bardzo nie wyobrażam.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
:] integracja i dyskusja przy kawce..łola boga
Podzielcie się później wnioskami z nami
Lotnisko Ławica: wyrok w sprawie spornych gruntów - epoznan.pl - Pierwszy Portal PoznaniaLotnisko Ławica: wyrok w sprawie spornych gruntów
W czwartek Sąd Apelacyjny w Poznaniu wydał wyrok w sprawie spornych nieruchomości w obrębie Ławicy.
Spory sądowe w tej sprawie trwały od 10 lat. Chodziło o sprostowanie treści zawartych w księgach wieczystych dotyczących obszaru ponad 44 ha w strefie zastrzeżonej Portu Obręb Ławica II. W czwartek poznański Sąd Apelacyjny dokonał poprawek w treści ksiąg wieczystych zgodnie ze stanem prawnym. W treści nazwisk osób wcześniej widniejących jako właściciele wpisano Skarb Państwa.
Orzeczenie to jest istotne dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica Sp. z o.o., ponieważ dotychczas – z powodu niezgodnych z rzeczywistym stanem prawnym wpisów w księgach wieczystych – wszelkie plany inwestycyjne Portu, obejmujące sporne nieruchomości, obarczone były nieprzewidywalnym ryzykiem opóźnień – Hanna Surma, rzecznik prasowy Ławicy.
Wyrok w sprawie jest prawomocny.
Pozdrawiam,
Piotr
Od połowy pasa w stronę 11.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Nie wiem , czy była już ta wizualizacja , nowej części terminalu.
Ławica czeka na decyzję środowiskową
Zarząd Portu Lotniczego Ławica planuje na wiosnę rozpocząć jego rozbudowę. Do końca roku spodziewa się uzyskać decyzję środowiskową dla inwestycji.
Plany rozbudowy lotniska na poznańskiej Ławicy są już gotowe. Obecnie Rejonowa Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko naturalne.
Dziś terminal poznańskiego lotniska może obsłużyć do 1,5 mln pasażerów, czyli 900 osób na godzinę. W 2009 r. obsłużono 1272 tys. podróżnych, co oznacza, że możliwości terminalu wyczerpują się. Obecnie pod tym względem poznańskie lotnisko zajmuje 6 miejsce w kraju. W 2022 r. zarząd portu chciałby obsłużyć ponad 3 mln pasażerów.
Lotnisko posiada jedną drogę startową o długości 2500 m, na której w ciągu godziny można wykonywać 10 operacji. Płyta postojowa dla samolotów dysponuje 14 stanowiskami postojowymi, w tym 6 dla dużych samolotów.
Nie tylko na Euro
Plany rozwojowe portu - związane nie tylko z organizacją w Poznaniu Mistrzostw Euro 2012, ale i sięgające znacznie dalej - wymagają zatem rozbudowy samego terminalu, jak i infrastruktury lotniskowej. Euro wyznacza natomiast pierwszy etap inwestycji.
Plany określają modernizację istniejącego terminalu o powierzchni 5700 m kw. oraz budowę po jego zachodniej stronie nowej hali o powierzchni 14 tys. m kw. Nowy gmach zaprojektowała ta sama pracownia, co istniejący terminal, czyli Studio ADS firmowane przez Piotra Barełkowskiego i Przemysława Borkowicza.
Rozbudowę terminalu podzielono na etapy. Pierwszy zakończyć się musi w I kwartale 2012 r. czyli przed Euro, bowiem w okresie natężonych lotów prace nie mogą być prowadzone. Obejmuje on budowę budynku hali przylotów, budowę łącznika (hala check-in) oraz uruchomienie nowej sortowni bagażu na przylotach.
Drugi etap rozpocznie się w III/IV kwartale 2012 r. W jego ramach planowana jest przebudowa i zmiana przeznaczenia powierzchni po przeniesieniu hali przylotów, hali bezpieczeństwa i salonu VIP. Przeniesione zostaną też dotychczasowe urządzenia sortowni bagażu. Rozbudowa terminalu kosztować ma 117 mln zł (70 proc. kosztów pochłonie nowa inwestycja, 20 proc. - modernizacja, a pozostałą część - urządzenia). Dzięki temu przepustowość godzinowa zwiększy się do 3 tys. pasażerów na godzinę (1100 w odlotach i 1900 w przylotach).
Druga część inwestycji dotyczy rozbudowy płaszczyzn lotniskowych. Powstanie równoległa droga kołowania o powierzchni 113.408 m kw. i szerokości 38 m z dwoma szybkimi zejściami. Będzie też nowa płyta postojowa o powierzchni 46 tys. m kw. z 6 nowymi stanowiskami postojowymi. Zaprojektowany system dróg kołowania oceniany jest na 30 operacji na godzinę. Po 2012 r. planowana jest też modernizacja drogi startowej o powierzchni ponad 150 tys. m kw. - wymiana wierzchniej warstwy ścieralnej.
Koszt wszystkich planowanych zadań szacowany jest na ponad 311 mln zł. Na ich sfinansowanie złożą się środki unijne w wysokości ponad 145 mln zł, środki samorządu miasta Poznania oraz województwa - 54,5 mln zł (po połowie), środki własne Portu Lotniczego - 27,8 mln zł oraz kredyt - 83,7 mln zł.
Nie można zostać w tyle
- Wydatki na rozbudowę Ławicy są jednymi z najniższych w kraju, porównywalne do kosztu budowy lotniska w Rzeszowie - podkreśla Mariusz Wiatrowski, prezes zarządu portu.
Dla porównania nakłady inwestycyjne w innych portach lotniczych w kraju wynieść mają:
- w Gdańsku - 776 mln zł,
- w Katowicach - 849 mln zł,
- w Krakowie - 1148 mln zł,
- w Rzeszowie - 335 mln zł,
- w Szczecinie - 121 mln zł,
- w Warszawie - 1075 mln zł,
- we Wrocławiu - 358 mln zł.
- Brak inwestycji oznacza utratę rynku, przejęcie lotów przez inne inwestujące porty i marginalizację Poznania - uzasadnia prezes Wiatrowski.
Czy planom rozbudowy Ławicy coś zagraża i czy mogą zostać udaremnione? Okazuje się, że budzą one duży niepokój wśród mieszkańców okolicznych osiedli. I w skrajnym przypadku protesty mogą opóźnić inwestycje.
- Poprawiając przepustowość w szczycie dziennym zostanie zredukowany hałas nocny, zaś dzienny stopniowo do 2034 wzrośnie o 3 decybele. Te inwestycje służą uporządkowaniu sytuacji hałasowej na lotnisku - wyjaśnia Mariusz Wiatrowski.
Dziś brak drugiej drogi kołowania powoduje na przykład, że przy natężeniu ruchu część samolotów musi oczekiwać w powietrzu na miejsce do lądowania wykonując tzw. drugi krąg.
Strefa nie zabiera
Obecnie w związku z rozpatrywaniem przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska raportu o oddziaływaniu inwestycji na środowisko toczy się dyskusja na temat ustanowienia wokół lotniska strefy ochronnej tzw. ograniczonego użytkowania.
- Ustaliliśmy ją zgodnie z metodologią wyznaczania stref określając warunki akustyczne - mówi Grzegorz Bykowski, członek zarządu portu. - Jedni mieszkańcy chcą się w niej znaleźć, inni nie. Ale lepiej mieć strefę większą, bo ona niczego ludziom nie zabiera.
Dla mieszkańców i użytkowników znajdujących się w strefie ograniczonego użytkowania w ramach inwestycji poprawia się komfort pobytu, bo następuje zwrot kosztów na poprawę klimatu akustycznego. W nowych obiektach rozwiązania takie muszą być zastosowane już na etapie projektowania.
- Niezależnie od inwestycji na lotnisku strefa ograniczonego użytkowania i tak musi być wyznaczona. Dziś byłaby ona większa niż po wykonaniu planowanych prac - przekonuje Bykowski.
Patrząc optymistycznie na sytuację zarząd lotniska Ławica spodziewa się przyjęcia raportu i wydania decyzji środowiskowej dla inwestycji do końca roku. Wtedy prace mogłyby ruszyć wiosną. Chyba, że pojawią się protesty...
Rozbudowa lotniska w Poznaniu to wymierne korzyści dla regionu. Według wyliczeń zarządu portu w okresie 2007-2034 Poznań-Ławica obsłuży 70 milionów pasażerów kreując ponad 84 mld zł dochodu, który pozostanie głównie w regionie. Przyrost miejsc pracy w tym okresie wyniesie 5000.
http://www.poznanskie-nieruchomosci....=2758&catid=44
Pozdrawiam,
Piotr
Pod spodem wklejam link z planowaną rozbudową do 2012 roku , oraz jakie są plany dalszej rozbudowy po 2012 roku min. większa płyta, przedłużenie drogi startowej , a także wiele wizualizacji nowego terminalu
Rozbudowa Ławicy - materiały informacyjne
Pozdrawiam,
Piotr
Tak sobie myślę... dworca ma nie być, kaponiery też... a Taaaka Ławica będzie ?! ... Jak ujrzę to uwierzę...
Poznań: Dzierżawa gruntów pod wieżę
Oraz kilka wizualizacji nowej części terminaluW dniu 19 listopada, pomiędzy Polską Agencją Żeglugi Powietrznej a Portem Lotniczym Poznań-Ławica, zawarta została umowa dotycząca dzierżawy gruntu pod budowę wieży kontroli ruchu lotniczego wraz z infrastrukturą techniczno-administracyjną oraz Ośrodka Radiokomunikacyjnego na terenie poznańskiego lotniska.
Zgodnie z zapisami umowy, PAŻP wydzierżawi od zarządcy poznańskiego portu nieruchomość o powierzchni 7 681 m2, zlokalizowaną w północnej części lotniska. Do końca 2014 roku powstanie tam obiekt zwieńczony wieżą kontroli ruchu lotniczego. Obecna wieża kontroli ruchu lotniczego zlokalizowana jest w sąsiedztwie terminala General Aviation, natomiast ośrodek z infrastrukturą techniczno-administracyjną znajduje się w odległości 3 km od lotniska.
Zawarcie umowy dotyczącej dzierżawy gruntu to kolejny krok w kierunku powstania nowego ośrodka kontroli ruchu lotniczego w Poznaniu. Decyzja o jego budowie to rezultat wzrastającego ruchu lotniczego i wynikająca z tego potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa wykonywanych operacji lotniczych przez PAŻP.
Tomasz Wyszyński
Pozdrawiam,
Piotr
Ze strony Portu:
Wkrótce rozpocznie się ostatni etap przygotowań infrastruktury Portu do obsługi ruchu pasażerskiego w trakcie turnieju Euro 2012. Najważniejsze inwestycje to rozbudowa płaszczyzn lotniskowych - budowa równoległej do pasa startowego drogi kołowania ze ścieżkami szybkiego zejścia oraz rozbudowa płyty postojowej samolotów, jak również pierwszy etap rozbudowy terminala pasażerskiego. Na oba te zadania zakończono już procedury przetargowe, sfinalizowano też kwestie finansowe dotyczące całego programu inwestycyjnego. Obecnie Port oczekuje na zakończenie postępowania administracyjnego w sprawie wydania tzw. decyzji środowiskowej potrzebnej do uzyskania wszelkich finalnych pozwoleń na rozpoczęcie prac budowlanych.
Obecna infrastruktura Portu w zakresie przepustowości spełnia podstawowe wymogi ekspertów UEFA, deklarujemy jednak, że niezależnie od przebiegu ostatniej fazy procesu inwestycyjnego Ławica będzie gotowa na obsługę zintensyfikowanego w trakcie turnieju Euro 2012 ruchu pasażerskiego.
Ostatnie zdanie bardzo optymistyczne
Coś port się nie chwali otrzymaniem decyzji środowiskowej...
Czy nie minął czasem termin jej wydania?
Nowe newsy na
http://www.epoznan.pl/news-news-2338...n_na_Euro_2012
Cóż, zobaczymy co napiszą za 4 do 6 tyg
Jestem pełen uznania dla efektów pracy przede wszystkim zespołu specjalistów Pracowni Architektonicznej ADS. Umiejętność przygotowania poprawnych rozwiązań funkcjonalnych wkomponowanych w bardzo interesującą bryłę architektoniczną terminala tworzonego w ograniczonej przestrzeni byłego dwora cargo (kilka lat temu) potwierdzona została obecnym równie interesującym, pełnym świeżego oddechu, projektem rozbudowy terminala o część służącą głównie funkcji przylotów. Założenia rozwojowe sprecyzowane w pierwszej fazie rozbudowy PL Poznań-Ławica zostały w pełni wykorzystane. Wiedza zdobyta wcześniej najwyraźniej procentuje, wyraźnie udowadniając wielu iż „Stary Browar” to nie jedyny projekt którym może się ADS i piękny Poznań pochwalić całemu Światu. Zazdroszcząc możliwości pokonywania trudności projektowania we współpracy z tymi, którzy naprawdę znają się na projektowaniu, składam swoje uznanie z zadalekiej Warszawy mogącej jedynie pozytywnie oceniać kawał dobrej roboty wykonanej przez PL Poznań Ławica. I wiem co mówię J
Pozdrawiam
ER1
Jezu co to jest ? Terminal na lata w których powstawał był rzeczywiście nowoczesny i bardzo dopasowany do funkcji. Ale próby czasu nie przetrwał, przy większej ilości paxów jego funkcjonalnośc się wyraźnie sypie. Jakby to powiedziec, jest ok, gdy nie ma ludzi. Wygląda to tak, jakby nikt nie pomyślał (i pewnie nie pomyślał i nie ma się czemu dziwic), że kiedys tam będą kolejki.
Niech opublikują projekt rozbudowy to ocenimy. Na podstawie tych wizualek niczego nie można powiedziec.
W tym zakresie mam nad Tobą przewagę. Będzie dobrze, co nie oznacza że za kilka lat ponownie nie trzeba będzie inwestować. Uśmiechnij się, a nie narzekaj na zapas. Terminal jest funkcją dostępnego miejsca i kasy, rozsądku i poprawnego planowania. Nie przyjmujesz do wiadomości, że kiedyś to miało być cargo ... a zrobiono z tego terminal pasażerski i to dostosowany do wymogow Aktu Wykonawczego z Schengen (na lata przed tym jak Polska weszłą do UE i do Schengen), jeden z najładniejszych i funkcjonalnych (dla założonej przepustowości) terminali w Polsce. Nie przypominam sobie aby PL Ławica kiedykolwiek drżała o to, że ma terminal niedostosowany do wymogów Schengen (jak EPWA). I to właśnie zasługa tych wszystkich ludzi, którzy skłonni chłonąć wiedzę, decydowali o ówczesnym projekcie. Takie myślenie jest do pochwalenia, a nie do narzekania, że stanowisk check-in za mało i kolejki blokują dostęp. To wynik spoźnionych decyzji o rozbudowie ... ale to tyczy wszystkich nas.
Pozdrawiam
ER1
Zakładki