Strona 43 z 46 PierwszyPierwszy ... 33 41 42 43 44 45 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 841 do 860 z 901
Like Tree146Likes

Wątek: Rozbudowa Ławicy

  1. #841

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja bym obstawił Zieloną Górę, przynajmniej dla połączeń Lufthansy, która feeduje pasażerów do hubów w DE. Do Bydgoszczy jest daleko (licząc czasem przejazdu), a dzięki autostradzie może się nawet opłacać podstawić autokar pod lotniskiem i zawieźć ludzi na samolot. Większość z nich z MUC czy FRA leci dużo dalej.

    Tacy przewoźnicy jak RYR raczej zawieszą na ten czas połączenia, nie opłaca im się podstawiać trzech autokarów, poza tym boarding 180 PAX w IEG trwałby wieki (jedno czy dwa stanowiska kontroli bezpieczeństwa).

    Przewoźnicy charterowi postąpią tak jak im zalecą biura podróży, być może również IEG z adnotacją, że trzeba być kilka godzin wcześniej dowiezionym autokarem, może Łódź, ze względu na autostradę można dość szybko dojechać, może Bydgoszcz.

    Największą ciekawostką jest dla mnie co zrobi LOT. Nie zacznie przecież latać na ten czas na trasie Łodź-Warszawa czy Bydgoszcz-Warszawa. Jeśli ktoś ma dojechać do Bydgoszczy czy Łodzi aby polecieć do Wawy, choćby tam miał przesiadać się tylko na kolejny lot to szybciej mu będzie poprostu dojechać na Okęcie. Być może równiez wariant z IEG? Jeśłi ten by przeszedł dla LH i LO to IEG mogłaby się pochwalić obsłużeniem przez kilka tygodni większej liczby pasażerów niż przez ostatni rok swojej działalności.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  2. #842
    Moderator
    Awatar macieju

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    a dzięki autostradzie może się nawet opłacać podstawić autokar pod lotniskiem i zawieźć ludzi na samolot
    Z autobany do portu jest ok 25 km dobrymi drogami Dojazd jest więc bardzo wygodny

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    poza tym boarding 180 PAX w IEG trwałby wieki (jedno czy dwa stanowiska kontroli bezpieczeństwa).
    Mamy dodatkowe urządzenia do prześwietlania bagażu i w razie potrzeby można przygotować więcej stanowisk ... zresztą do tego czasu być może już będzie nowa hala odlotów więc nie powinno być problemów


    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Być może równiez wariant z IEG? Jeśłi ten by przeszedł dla LH i LO to IEG mogłaby się pochwalić obsłużeniem przez kilka tygodni większej liczby pasażerów niż przez ostatni rok swojej działalności.
    I to by była bardzo dobra opcja

  3. #843
    Awatar Mak400

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Widzę, że aż ząbki wyszczerzyłeś.



    -----------------
    Pozdrawiam
    macieju and Witek like this.

  4. #844
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o Warszawę, to LOT chyba spokojnie mógłby podstawiać w Poznaniu autobusy pod sam terminal. Pewnie by jeszcze na tym zaoszczędził ;-)
    MichalWroc likes this.

  5. #845

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik20 Zobacz posta
    Obstawiam Bydgoszcz. Tylko po co te inwestycje jak brak nowych połączeń. No chyba, ze po zakonczonych inwestycjach nastąpi tzw. boom połaczeń
    W Katowicach też miał być boom po realizacji kolejnych inwestycji, jakoś go nie widać.

  6. #846
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez samotnik Zobacz posta
    W Katowicach też miał być boom po realizacji kolejnych inwestycji, jakoś go nie widać.
    Mimo to, Katowice mają duży udział Wizzair i czarterów, nie mówiąc o tym, że cargo też tam rośnie na potęgę
    Pozdrawiam,
    Piotr

  7. #847
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik20 Zobacz posta
    Obstawiam Bydgoszcz. Tylko po co te inwestycje jak brak nowych połączeń. No chyba, ze po zakonczonych inwestycjach nastąpi tzw. boom połaczeń
    Remont pasa jest niestety koniecznością. A inwestycja w oświetlenie niejako przy okazji. I tak dobrze, że będzie ten upgrade, bo otwiera on drogę do CAT II, która w dzisiejszych czasach jest takim minimum przyzwoitości. Gdyby tak jeszcze ILS na 10... (rozmarzyłem się)

  8. #848
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Tylko jeszcze żeby samoloty latały... EPZG też ma ILS dla jednego rejsowego Sprintair'a

  9. #849
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie rozumiem, przecież latają. W zeszłym roku 21 tys operacji, więc porównanie do ZG chyba lekko chybione.

  10. #850
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Niestety nie... chybione. Nie chodzi tu o bezpośrednie przełożenie dotyczące ilości operacji na EPZG vs EPPO, a raczej o możliwości (dzięki wpompowanej kasie) jednego bądź drugiego lotniska w stosunku do wyników jakie osiągają...
    Miłosz likes this.

  11. #851
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie twierdzę, że Ławica jest tu jakimś wzorem, ale wybacz, kuriozalny przypadek portu w Babimoście jest nieporównywalny z żadnym innym portem lotniczym w kraju. No może z wyjątkiem Radomia i wkrótce Szyman.

  12. #852
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Radom, jednak , a Szymany to brak słów... Eppo zwyczajnie szału nie robi w porównaniu do chociazby Gdańska. P.S. I jeszcze raz tylko dodam, że chodziło mi o wykorzystanie danego lotniska, w stosunku do wpompowanej w te obiekty kasy.

  13. #853
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Ja bym obstawił Zieloną Górę, przynajmniej dla połączeń Lufthansy, która feeduje pasażerów do hubów w DE. Do Bydgoszczy jest daleko (licząc czasem przejazdu), a dzięki autostradzie może się nawet opłacać podstawić autokar pod lotniskiem i zawieźć ludzi na samolot. Większość z nich z MUC czy FRA leci dużo dalej.
    Dużo mądrzejszym rozwiązaniem jest po prostu wstrzymać loty w tym okresie. Po co się babrać w autobusy i kombinowanie?
    Chcesz lecieć lufą to dojedź do WRO, WAW czy TXL i koniec.
    LH czy SK mają pewne procedury których wdrażanie w IEG czy BZG powodowałoby jakieś bezsensowne koszty. Nie ma lotniska, nie ma lotów.
    Póki co można w tych terminach kupować bilety lufy do POZ.



  14. #854
    Awatar Mario73

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Prawdopodobnie w okresie kiedy lotnisko będzie zamknięte loty będą realizowane z Bydgoszczy.

  15. #855
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Pogratulować tylko takiego pomysłu, bo dojazd do Bydgoszczy prosto z Ławicy to teraz w granicach 2h... na EPZG 1h...

    Ogólnie to w GDA remont pasa potrwa 3... ale dni c

    No cóż, EPPO nie potrafi bić rekordów (wzrostów) w obsłudze pasażerów, więc bije czasem remontu pasa (a są ponoć lotniska gdzie robiono to nocami bez zamykania portu...)

  16. #856
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Ogólnie to w GDA remont pasa potrwa 3... ale dni c

    No cóż, EPPO nie potrafi bić rekordów (wzrostów) w obsłudze pasażerów, więc bije czasem remontu pasa (a są ponoć lotniska gdzie robiono to nocami bez zamykania portu...)

    Wszystko zależy od tego jaki to jest remont. Nie da się porównać remontu w GDN z tym który będzie w POZ.
    Nocami w POZ też będzie robiony remont ale są pewne prace, których na asfaltowej drodze startowej nie da się wykonać bez zamykania lotniska.


    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Pogratulować tylko takiego pomysłu, bo dojazd do Bydgoszczy prosto z Ławicy to teraz w granicach 2h... na EPZG 1h...
    To decydują linie lotnicze, nie lotniska.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  17. #857
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Wszystko zależy od tego jaki to jest remont. Nie da się porównać remontu w GDN z tym który będzie w POZ.
    Nocami w POZ też będzie robiony remont ale są pewne prace, których na asfaltowej drodze startowej nie da się wykonać bez zamykania lotniska.




    To decydują linie lotnicze, nie lotniska.
    Oczywiscie, zdecydowanie linie lotnicze

    Natomiast w Polsce szczególnie trudno jest z remontami "asfaltopodobnymi" i wymaga to czasu, gdyż wykonawca niestety musi wliczyć czas (poświęcony przez pracowników) na podpieranie się o łopaty

    W wielu miejscach na świecie robi się to sprawniej i szybciej na kilka ekip. Jednak to kosztuje, a przecież przetarg wygrywa przeważnie "najtańszy" w tym kraju

  18. #858
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    gdyż wykonawca niestety musi wliczyć czas (poświęcony przez pracowników) na podpieranie się o łopaty

    To zdziwiłbyś się. Lotnisko to nie droga gminna pod Pcimiem Dolnym...
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  19. #859
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Oczywiście ze nie droga gminna. Czuje to pod kołami lądując . Niestety jest jeszcze specyfika i mentalność poszczególnych firm. Na szczęście dla nas, zmienia się to ku lepszemu. Nie zmienia to faktu, że 3 tygodnie to raczej dość długo jak na lotnisko takie jak EPPO ...cóż jak Spółkę stać na to why not

  20. #860

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Koledze powyżej proponuję najpierw zapoznać się z dokumentacją projektową (za darmo, na stronie Portu w zakładce Ogłoszenia), potem pomyśleć, i ewentualnie napisać swoją opinię.
    Żeby trochę pomóc, to zacytuję fragment projektu budowlanego dotyczący budowy nowej drogi:
    Przyjęta konstrukcja nawierzchni jest następująca:
    - warstwa ścieralna gr. 5,0 cm z betonu asfaltowego ze spryskaniem podłoża szybkorozpadową emulsją asfaltową K-160-70 w ilości 0,5 kg/m2,
    - warstwa wiążąca gr. 6,0 cm z betonu asfaltowego ze spryskaniem podłoża szybkorozpadową emulsją asfaltową K-160-70 w ilości 0,5 kg/m2,
    - górna warstwa podbudowy gr. 9,0 cm z betonu asfaltowego ze spryskaniem podłoża szybkorozpadową emulsją asfaltową K-160-70 w ilości 0,5 kg/m2,
    - dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie wykonana dwuwarstwowo dwuwarstwowo (łączna grubość 30,0 cm)
    - warstwa górna o uziarnieniu 0/31,5 mm – 10,0 cm,
    - warstwa dolna o uziarnieniu 31,5/63 mm – 20,0 cm.

    Zatem na centralnym odcinku pasa startowego (od 0,500 do 2,000), którego modernizacja wymaga wstrzymania wykonywania operacji lotniczych, należy zerwać nawierzchnię na głębokość min. 50cm. To daje min. 37'500m3 różnego rodzaju odpadów, które trzeba zerwać, załadować, wywieźć, nie mówiąc o nawiezieniu nowych warstw podłoża, i ich zagęszczeniu. W międzyczasie dochodzi również wymiana kanalizacji Strumienia Junikowskiego, który płynie pod pasem startowym. Następnie kilka warstw wylewek betonowych, i mamy nowy pas. Prawda że proste, można zrobić dużo szybciej niż w 3 tygodnie
    Jeśli więc chcesz tutaj prawić swoje mądrości, to weź poszukaj i przedstaw zakres prac dla pasa startowego w GDN, wtedy będziemy mieli punkt odniesienia.
    De facto mamy budowę nowego pasa w trzech etapach, z których dwa będą wykonywane pod ruchem (po 500m skrajnych z obu stron), ale dla środkowego odcinka tak niestety się nie da.
    Witek, szymonk2 and solokhumbu like this.

Strona 43 z 46 PierwszyPierwszy ... 33 41 42 43 44 45 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 11-08-2018, 18:12
  2. 23-12-2015, 16:53
  3. 30-09-2015, 09:21
  4. 22-09-2015, 15:09
  5. 22-09-2015, 14:29
  6. 13-07-2015, 11:21
  7. 14-05-2015, 19:42
  8. 10-04-2015, 01:17
  9. 02-02-2015, 08:01
  10. 01-02-2015, 12:13
  11. 01-02-2015, 10:57
  12. 01-02-2015, 08:38
  13. 24-11-2014, 22:57
  14. 12-09-2014, 23:05
  15. 10-09-2014, 19:37
  16. 10-09-2014, 15:46
  17. 10-09-2014, 15:33
  18. 10-09-2014, 15:33
  19. 10-09-2014, 15:01
  20. 10-09-2014, 14:33
  21. 27-06-2013, 22:04
  22. 31-08-2012, 10:18
  23. 28-08-2012, 04:07
  24. 11-05-2012, 20:32
  25. 10-04-2012, 21:41
  26. 18-03-2012, 18:41
  27. 06-02-2012, 00:48
  28. 29-12-2011, 18:45
  29. 21-10-2011, 19:56
  30. 20-09-2011, 11:27
  31. 16-01-2011, 17:34
  32. 18-10-2010, 12:00
  33. 10-05-2010, 20:41

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •