Z tego co się orientuję to z żadnych polskich lotnisk nie lata 321 na KEF
Z tego co się orientuję to z żadnych polskich lotnisk nie lata 321 na KEF
Wlkp_Spotters
Niedawno media rozpisały się o ewentualnych planach budowy portu przesiadkowego przez FR? Zastanawiam się nad ewentualnym, realnymi szansami na realizacje takiego przedsięwzięcia w Poznaniu Ławica? Doskonałe położenie w Polsce i co jeszcze
A co jest takiego doskonałego w położeniu Ławicy?
Wlkp_Spotters
Jeśliby się FR zdecydował w POZ na zbudowanie swojego tzw "habu przesiadkowego" to taka rozbudowa byłaby konieczna
Jeśli chodzi o hub przesiadkowy, to takie aspekty są raczej drugorzędne, czyż nie? OIDP FR oferuje przesiadki na El Prat i w Bergamo. Myślę że siła tamtejszych siatek, przede wszystkim liczba połączeń o co najmniej codziennej częstotliwości, stanowi tutaj istotną podpowiedź.
Z drugiej strony, czytałem gdzieś opracowanie dot. zapowiadanych lotów łączonych na jakimś lotnisku. Z listy 'nowych' połączeń wyszło, że część jest o małej sensowności (przykładowo zygzak Francja - Hiszpania - Grecja), część posiada bezpośrednie połączenie wykonywane przez FR, lub konkurencję, a ostatnia część operuje na słabo korelujących się częstotliwościach (np. 2W). W ten sposób lista połączeń, które najlepiej by rokowały, stanowiła połowę listy pierwotnych połączeń. A Impact takiego rozwiązania na zapełnienie samolotu podobno miał być poniżej 10%.
Tak więc ja loty przesiadkowe traktuję bardziej jako 'przy okazji' douzupełnienie już istniejącej oferty. A w naszej części kontynentu takich silnych portów jest niewiele.
Jestem zdania, że jesli FR byłby zainteresowany stworzeniem takiego habu przesiadkowego w POZ to to zrobi. I niekoniecznie połączenia muszą być wykonywane samolotami stacjonującymi w bazie na Ławicy. Chodzi o to, by stworzyć mu takie warunki do zbudowania takiego habu przesiadkowego.
Jak na razie dostaliśmy jeden nowy kierunek, i to taki, który wszystkie inne bazy poza LUZ już mają, i nagle pojawiają się jakieś mocarstwowe zapędy, 4 zbazowane landryny, hub Ryśka i rozbudowa terminala do 7mln paxów. Tak jak pisał Witek, zejdźcie na ziemię...
Skoro w POZ jest taki mega potencjał, to dlaczego przewoźnicy nie walą tu drzwiami i oknami? Wcale sie nie zdziwię jak tym roku niby gorzej skomunikowany WRO "walnie" nas o okolice 1mln paxów...
Zdecydowanie bliżej im do EPWR niż EPPO chociażby ża mają już tam bazę obsługową, to raz, dwa planują uruchomić centrum szkoleniowe.
EPPO to chyba mało atrakcyjny temat dla nich, patrząc chociażby na ich ruchy odnosnie baz w PL. Teraz to w ogóle Boss ma inny problem, gdzie i skąd nazbierać chłopaków do latania. Także tego...
A za chwilę O'Leary rozpocznie produkcję bezobsługowych maszyn oraz hodowlę świstaków ze sreberkami które będą promować miejsca stojące. Bądźmy dobrej myśli - na samoloty po FR chętni się znajdą. Azja czeka.
UIA poĹÄ czy UkrainÄ z czterema polskimi portami regionalnymi - Rynek Lotniczy
Nic tylko czekać na rozwój sytuacji
Zakładki