Strona 39 z 44 PierwszyPierwszy ... 29 37 38 39 40 41 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 761 do 780 z 868
Like Tree301Likes

Wątek: EPPO/POZ Nowe/Skasowane Połączenia

  1. #761
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Pewnych rzeczy cofnąć się nie da. Ilość atrakcyjnych linii jest skończona. Wrocław je ma, my dostaniemy je jak będziemy oferować więcej niż oferował Wrocław by je dostać - a to dlatego, że Wrocław jest blisko Poznania.

    Wrocław dostał właśnie KLM, a to my byliśmy faworytem. To ostatnia z linii które czynią różnicę. LHR jest za daleko i umówmy się terat to WRO ma większe szanse. W Poznaniu nie ma już o co walczyć, bo wszystko zgarnął WRO.

    Linie wyceniają po prostu ich popyt na 2-3x atrakcyjniejszy.
    M and Atco like this.

  2. #762
    Awatar Mario73

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    POZamiatane... Niedługo bedziemy jak Lublin, Olsztyn, Bydgoszcz.....

  3. #763
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mario37s Zobacz posta
    POZamiatane... Niedługo bedziemy jak Lublin, Olsztyn, Bydgoszcz.....
    Co tam Olsztyn, jak Zielona Góra będziemy!

    Po latach stagnacji baza Ryana, 2mln pax we wrześniu, ponad 40% wzrosty ale nadal jest beznadziejnie, bo inni mają jeszcze lepiej. Ten kompleks WRO może da się jakoś leczyć?
    STYRO likes this.

  4. #764
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Hawky, to oczywiście wszystko cieszy. Ale niech te plusy nie przesłaniają nam minusów. Sezon letni był faktycznie wręcz szalony, czarter na czarterze, a co mamy teraz? Ruch na Ławicy spadł o połowę. Otwarcie bazy Ryana trudno traktować jako sukces portu, bo wiadomo na czym to polega. Można tylko żałować, że tak późno to nastąpiło. Wiadomo też dlaczego LOT latał do TLV, a i te połączenie się nie utrzymało. Wizzair zwija bazę. Sukces goni sukces. We Wrocku też są spadki, ale nie aż tak dramatyczne. Są dni, kiedy cały Ławica do spółki z latającymi Krzesinami robi mniej operacji niż sam Wrocław. Niby miasta podobnej wielkości, a różnica w ilości pax w zeszłym roku wyniosła 800tys. W tym roku może będzie trochę mniej, ale i tak pewnie będzie grubo ponad 600tys.

    Kiedy ostatnio na Ławicy pojawił się jakiś nowy, nieniskokosztowy, nieczarterowy przewoźnik? Bo w ciągu ostatniego roku we WRO wszedł Swiss i AirFrance, w przyszłym wchodzi Brussels i KLM. A u nas szał, bo Lufa dorzuca dodatkowy lot do FRA, Lociarz do Wawy, a Ryan Kijów dla pracujących w Wielkopolsce Ukraińców.

    Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, jesteśmy bardzo daleko za Wrocławiem. I to nie kompleks tylko niezaprzeczalny fakt.
    Ostatnio edytowane przez PM ; 20-11-2018 o 16:54
    Mario73, Witek, wagen and 4 others like this.

  5. #765
    BrejSki
    Goście

    Domyślnie

    @PM masz rację. Olbrzymie znaczenie ma tu moim zdaniem położenie. Warto też wspomnieć, jakie firmy działają w Poznaniu, a jakie we Wrocławiu. Jeśli chodzi o Poznań, to z takich znaczących korpo mamy Volkswagena, dla którego lata do Brunszwiku PrivateWings. Jedno ze swoich centr ma tu Jeronimo Martins (Biedronka), no i Imperial Tabacco. To są trzy zagraniczne firmy, które generują olbrzymie pieniądze.
    Jeśli weźmiemy pod lupę Wrocław, to tam jest np. LiveChat, który świadczy usługi dla Boscha, ING, Siemensa czy Samsunga. Sporo tam robi Acer. We Wrocku swój oddział ma co ciekawe Google czy Credit Suisse.

    Tak więc gospodarczo nawet Wrocław ma troszkę więcej do zaoferowania biznesowo, dlatego tak dobrze wchodzi tam sektor Legacy...

    Ot, taka prywatna opinia

  6. #766
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Prawda jest taka, że my nadal mamy stegnacje, tylko mniejsza.
    Caly wzrost to chartery ktore sa niestabilne i prawie nic nie daja lokalnej gospodarce. Chartery to w duzym stopniu ludzie nie znajacy jezykow, ktorzy nie potrafia, nie chce im sie zorganizowac wypadu samodzielnie. Juz turystyczne kierunki lcc sa bardziej wartosciowe, a te tez mamy wybitnie slabe.
    Z 3 ligi portow juz wypadlismy i to nie ilosciowo, a jakosciowo. Aktualnie Lawica jest glowna kotwica rozwoju miasta, wzrostu pensji, lepszych stanowisk pracy.
    airbus340 and M like this.

  7. #767
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BrejSki Zobacz posta
    @PM masz rację. Olbrzymie znaczenie ma tu moim zdaniem położenie. Warto też wspomnieć, jakie firmy działają w Poznaniu, a jakie we Wrocławiu. Jeśli chodzi o Pozna.......
    Ot, taka prywatna opinia
    Dla ruchu legacy polozenie nie ma wiekszego znaczenia.
    Pod katem firm nie maja znaczenia Ci duzi. W mojej firmie jest 5 osob a ludzie lataja do US w C. Malych firm jest bardzo duzo i generuja wiekszy ruch. Wro ma wiecej bpo/ssc i to ma znaczenie.
    Oczywiscie im lepsze polaczenia tym wiecej fajnych firm zwykle takich ktore dobrze placa.
    M likes this.

  8. #768

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    No i WRO jest tez turystycznie atrakcyjniejszy, nie oszukujmy sie.
    STYRO likes this.

  9. #769
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Z 3 ligi portow juz wypadlismy
    Nie zgodziłbym się z Tobą. 1 liga: WAW, KRK, GDN, 2 liga wszystko >1 mln pax, 3 liga Rzeszów i reszta portów. Sorry, ale z drugiej ligi to Wy już nie wypadniecie długo.

    A wracając do tematu: Not Real słusznie zauważył, Wrocław jest dużo, dużo bardziej rozpoznawalny turystycznie i to też robi im robotę.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  10. #770
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja widzę to tak:
    1 liga: WAW
    2 liga: KRK
    3 liga: GDN, WRO, KTW
    4 liga: POZ
    5 liga: reszta

    To, ze WRO jest bardziej rozpoznawalny turystycznie to tylko nasza wina, Poznania. Ta różnica nie uzasadnia 2 krotnej różnicy w oferowaniu. Ich kierunki są dojrzałe, u nas chartery to oferta raczej dla miasteczek województwa.

  11. #771

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    Co tam Olsztyn, jak Zielona Góra będziemy!

    Po latach stagnacji baza Ryana, 2mln pax we wrześniu, ponad 40% wzrosty ale nadal jest beznadziejnie, bo inni mają jeszcze lepiej. Ten kompleks WRO może da się jakoś leczyć?
    To nie kompleks WRO, to raczej spojrzenie racjonalne ludzi, którzy mają cokolwiek wspólnego z biznesem.

    Tacy ludzie nie cieszą się z prostych osiągnięć np. że sprzedali 10szt, a nie 5szt. Oni się zastanawiają dlaczego nie udało się więcej, w momencie gdy w rynek można "wpompować" lekko 50szt... i widzą w tym porażkę...

    Warto przemyśleć... No ale już kiedyś mówiono, że jak w traktorze jest popsute jedno koło, to przecież jeszcze trzy są dobre...

    I stara zasada w biznesie procenty to nie centy... wzrost procentowy to tylko cyfra...

    P.s. Krakow wlasnie otwiera baze Wizz... ciekawe, bo tłumaczono ucieczke Wizza optymalizacja siatki i wycofaniem sie z mniejszych lotnisk...

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  12. #772
    ModTeam
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    I rest my case...

  13. #773

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hawky Zobacz posta
    I rest my case...
    No cóż... nie dziwi mnie to...

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  14. #774
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    KLMowi zaczyna się chyba bardzo podobać w Polsce, z GDN będą od maja latali 3 razy dziennie. Może i na nas przyjdzie czas
    Airliner likes this.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  15. #775
    BrejSki
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    KLMowi zaczyna się chyba bardzo podobać w Polsce, z GDN będą od maja latali 3 razy dziennie. Może i na nas przyjdzie czas
    By się przydało trochę "świeżej krwi" na naszym lotnisku...

  16. #776

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Według mnie jeśli Poznań poprawi infrastrukturę i dojazd do lotniska oraz zintensyfikuje reklamę miasta i regionu to szybko znajdą się pasażerowie i przewoźnicy chcący korzystać z poznańskiej ławicy. Sądzę, że kiedy zostanie w całości oddania do użytku droga krajowa nr S5 łącząca Poznań z Wrocławiem statystyki lotniska w Poznaniu wzrosną szybko i będzie można zakonkurowac z Wrocławiem. Mankamentem słabego funkcjonowania lotniska w Poznaniu jest to, ze w/w drogę zaczęto budować od Wrocławia co zapewniono lepszy rozwój lotniska Wrocław - Strachowice (pomimo dużo słabszego potencjału) kosztem południowych terenów wielkopolski.
    Stale uważam, że Poznań ma większy potencjał, niż Wrocław.

  17. #777

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Ja obawiam się że miał lepszy, teraz już może być po wszystkim.

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  18. #778
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Jeśli KLM otworzy połączenie AMS-POZ, lub w ogóle pojawi się nowy, niezwiązany z czarterami przewoźnik, to na inaugracyjny przylot (lub jeden z pierwszych, jeśli na pierwszy nie będę mógł dotrzeć) przywiozę na górkę kratę piwa dla spotterskiej braci.

    *wynalazki typu WizzUK się nie liczą
    Ostatnio edytowane przez PM ; 07-12-2018 o 18:47
    Witek, Airliner, Mak400 and 4 others like this.

  19. #779
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Dobrze, że dopisałeś
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  20. #780
    Awatar Moris299

    Dołączył
    May 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lotnik20 Zobacz posta
    Według mnie jeśli Poznań poprawi infrastrukturę i dojazd do lotniska oraz zintensyfikuje reklamę miasta i regionu to szybko znajdą się pasażerowie i przewoźnicy chcący korzystać z poznańskiej ławicy. Sądzę, że kiedy zostanie w całości oddania do użytku droga krajowa nr S5 łącząca Poznań z Wrocławiem statystyki lotniska w Poznaniu wzrosną szybko i będzie można zakonkurowac z Wrocławiem.
    Również Bydgoszcz chętnie skorzysta gdy zostanie oddane s5 na odcinku Bydgoszcz-Gniezno.

Strona 39 z 44 PierwszyPierwszy ... 29 37 38 39 40 41 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •