Strona 3 z 14 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 269
Like Tree14Likes

Wątek: Lufthansa na Ławicy

  1. #41

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Gnesener Zobacz posta
    Czy ktoś zna może jaka frekwencja była do Frankfurtu Lufthansą wczoraj i dzisiaj?
    Asheron na SSC podał info, że w poniedziałek było ponad 70 pax na przylocie.
    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    O LF tak tym połączeniu bym się nie martwił - jedyne co nam grozi to zamiana z 735 na Avro lub CR7 (raczej CR9) - czyli żaden dramat.
    Najważniejsze, żeby został odrzutowiec, bo jak sobie pomyślę o 2h w ATR...
    Bardziej bym się martwił o loty LO do FRA, szczególnie ten południowy - marnie go widzę, tym bardziej, że jak znam życie LO nie zrobi tego co jest w tym momencie najrozsądniejsze, czyli nie zamieni ATR na chociaż E45 w południe i E70 rano.
    A zupełne minimum to E70 rano. Ja rozumiem, że ATR to ekonomiczne maszyny i mają swoje zalety - ale skoro pasażerowie często na nie narzekają, to może jednak warto by ich w końcu posłuchać? Trasa POZ-FRA to już chyba zwyczajnie za daleko jak na ATR (kwestia czasu i wygody)...
    Ogólnie patrząc na fatalne LF nawet na LCC z WRO (na niemal wszystkich kierunkach mniejsze niż z POZ), mam wrażenie, że teraz w dobie kryzysu liniie nie otwierają połaczeń tam, gdzie im za to płacą (bo już nie ma kto płacić), ale tam gdzie pomimo kryzysu realny popyt jest największy - Poznań widocznie jakoś sobie przynajmniej na razie radzi.
    Hmm... Może dzięki temu tu i ówdzie dostrzegą potencjał Poznania (który często przez samych mieszkańców jest, moim zdaniem, niedoceniany - i mówię tu nie tylko o lotnictwie).

  2. #42
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Najważniejsze, żeby został odrzutowiec, bo jak sobie pomyślę o 2h w ATR...
    To jest pewne. LH nie da tutaj wolniejszego samolotu, bo dla takich ma MUC, na FRA wolniejszy samolot rozwala kontroli podejście dla kilku kolejnych maszyn.
    A pojemnośc CR9, Avro100, 735 i A319 tak na prawde różnią się niewiele - wszystkie po za Avro dają większy komfort lotu od ATR (choć jeśli chodzi o ATR LO to Avro LH są przynajmniej zadbane - a tylko niewiele bardziej ciasne).
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 31-03-2009 o 12:09

  3. #43

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    pierwszy raz slysze o wyborze maszyny do obslugiwania danej trasy ze wzgledu na predkosc na podejsciu. ale moze malo jeszcze slyszalem.

  4. #44
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Masz na podejściu w kolecje 3-4 maszyny - ATR leci pierwszy i ma znacznie mniejszą prędkość niż pozostałe, więc pozostałe muszą lecieć z większą separacją za ATR, żebo go przed lotniskiem nie dogonić, a ATR cały czas z powodu mniejszej prędkości oddala się od maszyny przed nim.
    Efekt jest taki, że mały ATR trzeba traktować na podejsciu jak 747.
    Niby dlaczego FRA naciska na LO, żeby wreszcie dali sobie spokoj z ATR - to niemal jedyne ATR w FRA !!

  5. #45
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dziękujemy za wyjaśnienia, ale to raczej nie jest kryterium wyboru.

  6. #46

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Oczywiście że ma znaczenie i dla FRA loty z POZ na ATR są problemem! A na przylocie było ponad 80 a nie 70 pax.

  7. #47
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie są problemem, bo różnica między ATR a 737 nie jest znów taka ogromna.

  8. #48

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Masz na podejściu w kolecje 3-4 maszyny - ATR leci pierwszy i ma znacznie mniejszą prędkość niż pozostałe, więc pozostałe muszą lecieć z większą separacją za ATR, żebo go przed lotniskiem nie dogonić, a ATR cały czas z powodu mniejszej prędkości oddala się od maszyny przed nim.
    Efekt jest taki, że mały ATR trzeba traktować na podejsciu jak 747.
    Niby dlaczego FRA naciska na LO, żeby wreszcie dali sobie spokoj z ATR - to niemal jedyne ATR w FRA !!
    z tego co pamietam, podejscie we fra ma ksztalt "weza", w ktorym jest nakazana stala predkosc, bez wzgledu na typ maszyny. jesli przed toba robi sie miejsce, to dostajesz skret o 180 stopni i jestes caly czas mniej wiecej w rownej odleglosci od poprzednika. tak bylo jak lecialem tam kilka lat temu, jak jest teraz pewnie wie dokladnie thewho.

  9. #49
    Awatar japas15002800

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Krotoszyn/Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    O LF tak tym połączeniu bym się nie martwił - jedyne co nam grozi to zamiana z 735 na Avro lub CR7 (raczej CR9) - czyli żaden dramat. Bardziej bym się martwił o loty LO do FRA, szczególnie ten południowy - marnie go widzę, tym bardziej, że jak znam życie LO nie zrobi tego co jest w tym momencie najrozsądniejsze, czyli nie zamieni ATR na chociaż E45 w południe i E70 rano.
    Ogólnie patrząc na fatalne LF nawet na LCC z WRO (na niemal wszystkich kierunkach mniejsze niż z POZ), mam wrażenie, że teraz w dobie kryzysu liniie nie otwierają połaczeń tam, gdzie im za to płacą (bo już nie ma kto płacić), ale tam gdzie pomimo kryzysu realny popyt jest największy - Poznań widocznie jakoś sobie przynajmniej na razie radzi.
    Obale twoją filozofie:
    2.04
    POZ-FRA LO 41/46
    3.04
    POZ-FRA LO 61/64
    Oba to południowe loty,
    a poranne <38/46.
    To tak dla przykładu.
    Poznań-Ławica&Kraków-Balice

  10. #50
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W takim razie zupełnie nie wiem dlaczego LO nie potrzebuje większych maszyn

  11. #51

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jak słusznie ktoś zauważył, samoloty LOTowskie z POZ do FRA latają raczej pełne. Wiem że są niewygodne, ale pasażerowie raczej się chyba kierują godzinami niż maszynami.

    Trasa z Poznania do Frankfurtu nie jest jakąś na której Grupa LOT musi szczególnie zabiegać o względy pasażerów. A LOTowi Embraerów brakuje na trasach z Warszawy...

  12. #52

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wiem że są niewygodne, ale pasażerowie raczej się chyba kierują godzinami niż maszynami.
    W zasadzie racja, to pewnie ma większe znaczenie dla nas - miłośników lotnictwa , ale mimo to słyszałem wśród współpasażerów kąśliwe uwagi pod adresem ATR nie raz, a i niektórzy znajomi patrzą na rubrykę "Equipment" przy wyborze przelotu...
    Trasa z Poznania do Frankfurtu nie jest jakąś na której Grupa LOT musi szczególnie zabiegać o względy pasażerów.
    Raczej - nie musiała, dopóki miała monopol. Oczywiście konkurencja ze strony LH to nie jest szczyt marzeń (jak to już niektórzy wspominali tu i ówdzie, do tego potrzeba by kogoś spoza Star Alliance), ale jednak to konkurencja.
    A LOTowi Embraerów brakuje na trasach z Warszawy...
    No cóż, wiadomo, że dla LO WAW jest priorytetem...

  13. #53
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    O dopiero teraz zauwazylem ten temat odnosnie ATR.
    Niestety Rob_Sad to co napisales, ze ATR rozwala w MUC i FRA kojelke do podejscie nadaje sie na date 1 kwietnia
    Akurat na prostej do ILS'a mozna trzymac nawet 240kt jezeli kontroler tylko zechce. Tak szczerze tak szybko to nie leca nawet Jet'y bo z racji lepszej doskonalosci ciezko sie hamuja i musza to robic w dalszej odleglosci od progu. Tymczasem ATR ze swoimi duzymi smiglami na upartego moglby trzymac taka predkosc do ok 12nm.
    Zreszta w MUC i FRA sa stale predkosci dla wszystkich. Na mapach przylotowych jest 220KT. Na prostej trzyma sie z reguly 170kt do OM - czyli wszystko osiagalne bez zadnego problemu dla ATR'a. Kilka razy podchodzilismy idealnie rowno z B737 lub A32x wiec raczej nie sadze, zeby ATC to sprawialo jakiekolwiek problemy.
    Zreszta procedury przylotowe sa dokladnie tak skonstruowane jak napisal zasieki1
    To taki maly prostujacy OT
    Dobra a teraz zeby mnie hawkhood nie posadzil o lobbing na rzecz ATR to przyznaje, ze jezeli LH faktycznie wozi po 70 osob to taki CRJ jest w sam raz.
    Gdyby LOT mial takie booking'i to nie mialbym nic przeciwko wrzuceniu EMB na ta trase zamiast ATR.

  14. #54

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Dobra a teraz zeby mnie hawkhood nie posadzil o lobbing na rzecz ATR to przyznaje, ze jezeli LH faktycznie wozi po 70 osob to taki CRJ jest w sam raz.
    Gdyby LOT mial takie booking'i to nie mialbym nic przeciwko wrzuceniu EMB na ta trase zamiast ATR.
    Oj tam, zaraz lobbing...

    Niechcący wyrosłem na największego (albo najgłośniejszego) przeciwnika ATR, przynajmniej w okolicach forum uczęszczanych przeze mnie - to niezupełnie tak. Na krajówkach i innych niedługich trasach - ATR jest ok. Krytyka ATR dotyczyła konkretnie połączenia do FRA.

    I przy okazji - dzięki za objaśnienia dotyczące podejścia we FRA.

  15. #55
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    O dopiero teraz zauwazylem ten temat odnosnie ATR.
    Niestety Rob_Sad to co napisales, ze ATR rozwala w MUC i FRA kojelke do podejscie nadaje sie na date 1 kwietnia
    Akurat na prostej do ILS'a mozna trzymac nawet 240kt jezeli kontroler tylko zechce. Tak szczerze tak szybko to nie leca nawet Jet'y bo z racji lepszej doskonalosci ciezko sie hamuja i musza to robic w dalszej odleglosci od progu. Tymczasem ATR ze swoimi duzymi smiglami na upartego moglby trzymac taka predkosc do ok 12nm.
    Zreszta w MUC i FRA sa stale predkosci dla wszystkich. Na mapach przylotowych jest 220KT. Na prostej trzyma sie z reguly 170kt do OM - czyli wszystko osiagalne bez zadnego problemu dla ATR'a. Kilka razy podchodzilismy idealnie rowno z B737 lub A32x wiec raczej nie sadze, zeby ATC to sprawialo jakiekolwiek problemy.
    Zreszta procedury przylotowe sa dokladnie tak skonstruowane jak napisal zasieki1
    To taki maly prostujacy OT
    Dobra a teraz zeby mnie hawkhood nie posadzil o lobbing na rzecz ATR to przyznaje, ze jezeli LH faktycznie wozi po 70 osob to taki CRJ jest w sam raz.
    Gdyby LOT mial takie booking'i to nie mialbym nic przeciwko wrzuceniu EMB na ta trase zamiast ATR.
    Ja tego nie wymyśliłem.
    W takim razie skąd naciski FRA by nie latały do nich ATRy ?

  16. #56
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez japas15002800 Zobacz posta
    Obale twoją filozofie:
    2.04
    POZ-FRA LO 41/46
    3.04
    POZ-FRA LO 61/64
    Oba to południowe loty,
    a poranne <38/46.
    To tak dla przykładu.

    Skąd Ty bierzesz te dane?
    W każdym razie zmień źródło!! Pomijam fakt, że LO do FRA nie lata na ATRze-72.
    O ile 2.04 byłeś blisko to już 03.04 pomyliłeś się o 30 pasażerów !!

  17. #57
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Jak to skąd? Z ciasteczek z chińską wróżbą.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  18. #58
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Ja tego nie wymyśliłem.
    W takim razie skąd naciski FRA by nie latały do nich ATRy ?
    A kto? I jakie naciski?

  19. #59
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja naciskam. Kontroler - Tata FRAnka.

  20. #60
    Awatar maciej120

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPPO/EDDF

    Domyślnie


    Polecamy

    Dacie statystyki nowego połączenia do FRA? Leciałem już nim dwa razy, miejsc wolnych w miarę dużo, ale dokładnie?

Strona 3 z 14 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •