Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Najlepszy dojazd na lotnisko Ławica zapewni szynobus, a nie tramwaj czy autobus - wykazały analizy zlecone przez samorządy miasta i województwa. Takie połączenie ma powstać najpóźniej do czasu Euro 2012.
    Pasażerom odlatującym z Ławicy należy się dobre połączenie z lotniskiem. O usprawnienie komunikacji na lotnisko "Gazeta" apelowała do władz Poznania i województwa już w 2006 r. Bo dziś do portu z centrum prowadzi jedna i wiecznie zakorkowana trasa - ul. Bukowska.

    Po ubiegłorocznym boomie, jeśli chodzi o liczbę nowych połączeń lotniczych, dziś z Ławicy można już latać do 23 portów w całej Europie. Tylko najpierw trzeba jakoś dotrzeć do samego lotniska. A i goście, którzy przylecą do Poznania, powinni mieć zapewniony szybki dojazd do centrum. Jeśli nie autem, przebijając się przez korki, to czym?

    Z dworca na lotnisko w kwadrans

    Latem współwłaściciele portu Ławica, a więc miasto i samorząd województwa zlecili ekspertyzy, które miały wykazać, jaki środek transportu będzie najlepszy dla pasażerów i najbardziej opłacalny. Porównano tramwaj, autobus i szynobus. Na przełomie roku urzędnicy otrzymali gotowe analizy, z których wynika, że docelowo centrum miasta z lotniskiem powinna łączyć kolej. Z wykonanej na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego koncepcji takiego połączenia wynika, że szynobus powinien kursować z Dworca Głównego trasą kolejową na Szczecin i na Woli skręcać w bocznicę kolejową, z której dziś korzystają Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne. Dalej trzeba wybudować ok. 2-3 km pojedynczego toru pod terminal lotniska. Trasa kolejowa biegłaby m.in. przez tereny wojskowe i ogródki działkowe, częściowo w wykopie (pod przyszłą trzecią ramą komunikacyjną). Szynobus z dworca PKP na Ławicę jechałby nie dłużej niż 15 minut.

    Kosztorys i do roboty


    - Połączenie miasta z lotniskiem koleją to europejski standard, z którego bylibyśmy bardzo zadowoleni. Nie pozostaje nam nic innego, jak dopingować władze miasta i województwa do realizacji tego projektu - mówi Oskar Skiba, dyrektor pionu marketingu i rozwoju lotniska Ławica. - Taką datą graniczną, która nad nami wisi, wydaje się być 2012 r. i organizacja Euro - dodaje.

    Budową torów na Ławicę zajmie się samorząd wojewódzki, który zarządza regionalnymi połączeniami kolejowymi. - Euro 2012 to rzeczywiście data graniczna, ale chcemy uruchomić takie połączenie wcześniej - zapewnia wicemarszałek województwa Wojciech Jankowiak. - Koncepcja wykazała, że technicznie przedsięwzięcie jest możliwe, więc będziemy je realizować. Najpierw musimy jednak wykonać nowy kosztorys, bo wcześniej mówiło się o 40-50 mln zł, a liczę, że da się to zrobić taniej. No i zaczniemy szukać na to pieniędzy - dodaje.

    Zanim na Ławicę pojadą szynobusy, miasto planuje poprawić obecny dojazd ul. Bukowską. - Doraźnie trzeba usprawnić komunikację autobusową poprzez zmiany organizacji ruchu - mówi Henryk Spychalski, wicedyrektor wydziału gospodarki komunalnej i mieszkaniowej w Urzędzie Miasta Poznania. Chodzi tu np. o wydzielenie osobnych pasów ruchu dla autobusów, czy specjalnych śluz umożliwiających uprzywilejowany wyjazd z zatoki autobusowej lub wjazd na skrzyżowanie.

    Tramwaj się nie opłaci

    Dlaczego w opinii ekspertów przepadł projekt tramwaju na Ławicę? - Z analiz wynika, że z trasy tramwajowej korzystałoby zbyt mało osób w stosunku do kosztów, jakie trzeba by ponieść na jej wybudowanie - mówi dyr. Spychalski. - Eksperci zwrócili uwagę m.in. na długi czas podróży i to zarówno w wariancie z dociągnięciem tramwaju z ul. Dąbrowskiego jak i z ul. Grunwaldzkiej - dodaje.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patgal
    Bo dziś do portu z centrum prowadzi jedna i wiecznie zakorkowana trasa - ul. Bukowska.
    Zawsze mnie spazmatyczny śmiech ogarnia jak we wszelkiem maści artykułach czytam to zdanie. Każdemu miastu życzę aby dojazd na lotnisko ze ścisłego centrum był tak szybki. 15-30 minut to wynik wprost rewelacyjny. O szynobusie można pomyśleć owszem ale nie na euro 2012 bo dla tych kilku samolotów więcej wyrzucać tyle kasy to bezsens.



  3. #3

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No właśnie, w godzinach szczytu często jedzie się powoli, ale biorąc resztę dnia, czyli większość to dojazd jest stosunkowo szybki. Osobiście nie jestem całkowicie przekonany do tego pomysłu. Ogrania nas EUROszaleństwo, a do czego takie coś prowadzi widać np. w Grecji.

  4. #4
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    moim zdaniem szynobus jest dobrym rozwiazaniem, z pewnoscia sie przyda, pamietajcie ze zanim go zrobia bedziemy obslugiwac 3mln pax rocznie i samochodow w miescie bedzie jeszcze wiecej.
    pamietajcie tez ze predzej czy pozniej szynobusy zaczna w wiekszym lub mniejszym stopniu oblugiwac podpoznanskie gminy. Da to wyjatkowo wygodny dojazd do lotniska z przedmiesc i okolic. Oczywiscie wszystko pod warunkiem ze bedzie nowy dworzec. Nie mozna podchodzic do inwestycji tak, ze nic sie nie uda.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    ROB: ależ ja też mówię że szynobus to dobry pomysł ale jeszcze nie teraz. Choć z dugiej strony jeśli teraz zaczną gadać to jest szansa że w 2017 będzie gotowy Pod warunkiem oczywiście że będzie co dać w łapę wszelkiej maści ekologom, którzy np. do trzeciej ramy jeszcze przez lata nie dopuszczą.



  6. #6

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ja byłem za transportem autokarowym i dodatkową nitką bukowskiej dla autobusów, ale w przeciwieństwie do innych miast na świecie stosujących to rozwiązanie , w Poznaniu kierowcy i tak by tego nie przestrzegali. Chociaż drugi pas rozładowałby tą ulicę i ruch odbywałby się szybciej. Zresztą inwestycje drogowe ( nie mówimy o krajówkach ) idą szybciej niż kolejowe w tym przypadku. Bo Quantas oprócz ekologów są jeszcze np. własności gruntów, a te w pewnym momencie należą do Zakładów Motoryzacyjnych i nie jestem pewien czy oni są skorzy do tego planu przystąpić.

  7. #7
    Awatar Puziu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    POZ/EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patgal
    Chociaż drugi pas rozładowałby tą ulicę i ruch odbywałby się szybciej.
    wszystko ładnie pięknie ale nie ma miejsca na ten drugi pas bo takowy przydałby się tylko od ul. Przybyszewskiego do centrum a tam są kamienice przy samej drodze
    Wlkp_Spotters

  8. #8
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    ROB: ależ ja też mówię że szynobus to dobry pomysł ale jeszcze nie teraz. Choć z dugiej strony jeśli teraz zaczną gadać to jest szansa że w 2017 będzie gotowy Pod warunkiem oczywiście że będzie co dać w łapę wszelkiej maści ekologom, którzy np. do trzeciej ramy jeszcze przez lata nie dopuszczą.
    do 2012 powienen byc
    ale im szybciej sie cos planuje tym lepiej

  9. #9
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Puziu
    Cytat Zamieszczone przez patgal
    Chociaż drugi pas rozładowałby tą ulicę i ruch odbywałby się szybciej.
    wszystko ładnie pięknie ale nie ma miejsca na ten drugi pas bo takowy przydałby się tylko od ul. Przybyszewskiego do centrum a tam są kamienice przy samej drodze
    dokladnie, a nawet jakby dalo sie wcisnac to kosztem tysiecy samochodow ktore juz nie przejada - nie wiem czy warto - to bylaby urbanistyczna profanacje. Konserwacja takiego pasa wcale nie musi byc tansza niz dodatkowego odcinka torow. W zasadzie bez specjalnych analiz mozna bylo dojsc do tego ze szynobus jest najlepszy - po za tym bedzie w 100% odporny na korki.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Jak dla mnie ten szynobus to bajka taka sama jak podwieszana kolejka.
    Najważniejszą sprawą jest modernizacja Bukowskiej, Bułgarskiej i innych ważnych dróg w mieście na Euro 2012
    Nie wiem kiedy to wszystko zostanie zrobione, same kwestie własnościowe, oraz oraz przygotowania inwestycji mogą zająć lata.
    Pestkę budowano 26 lat

  11. #11
    Awatar Mobii

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Przeźmierowo/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    moim zdaniem szynobus jest dobrym rozwiazaniem, z pewnoscia sie przyda, pamietajcie ze zanim go zrobia bedziemy obslugiwac 3mln pax rocznie i samochodow w miescie bedzie jeszcze wiecej.
    pamietajcie tez ze predzej czy pozniej szynobusy zaczna w wiekszym lub mniejszym stopniu oblugiwac podpoznanskie gminy. Da to wyjatkowo wygodny dojazd do lotniska z przedmiesc i okolic. Oczywiscie wszystko pod warunkiem ze bedzie nowy dworzec. Nie mozna podchodzic do inwestycji tak, ze nic sie nie uda.

    IMO szynobus to poroniony pomysl... nie ma na to miejsca, tak samo jak na poszerzenie bukowskiej od kaponiery do przybysza praktycznie, jak ktos napisal juz...

    sensownym rozwiazaniem bedzie poszerzenie jej chociaz od KC do samego lotniska, co do dojazdu z gmin podpoznanskich to zachodznie gminy maja duzo lepszy dojazd, wrecz idealny, na lotnisko niz ludzie z centrum miasta, wiec szynobus nic tu nie pomoze

    zreszta az takiej ilosci ludzi na to lotniskko nie przybywa zeby dla nich szynobusy tworzyc z PKP czy scislego centrum... bylem kilka razy i echo sie roznosilo na tym terminalu...

    jesli ja z podatkow mam za to placic to sie nie zgadzam absolutnie, lepiej niech drzewa posadza zamiast budowac niepotrzebne kolejki szynowe...

  12. #12
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lufthansa
    Jak dla mnie ten szynobus to bajka taka sama jak podwieszana kolejka.
    Najważniejszą sprawą jest modernizacja Bukowskiej, Bułgarskiej i innych ważnych dróg w mieście na Euro 2012
    Nie wiem kiedy to wszystko zostanie zrobione, same kwestie własnościowe, oraz oraz przygotowania inwestycji mogą zająć lata.
    Pestkę budowano 26 lat
    Chyba sie troche mylisz, bo o ile bulgarska zrobia, to bukowskiej nie da sie poszerzyc zbytnio, a za king crossem nie jest to juz potrzebne bo korkow tam prawie nie ma (jak bedzie wezel III ramy to bedzie jeszcze lepiejej - ale droge poszerza glownie dla komfortu).

    Podwieszana kolejka to bajka bo trzeba wykonac cala jej trase co byloby gigantycznym kosztem, w przypadku torow to jakies 80% ich dlugosci juz jest - widzisz roznice ?
    Kwestie wlasnosciowe beda realizowane tak jak przy budowie kazdej drogi - tyle ze w tym przypadku wlascicieli bedzie mniej bo odcinek bardzo krotki.

  13. #13
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    jesli ja z podatkow mam za to placic to sie nie zgadzam absolutnie, lepiej niech drzewa posadza zamiast budowac niepotrzebne kolejki szynowe
    do narzekania ze jest wiocha wszyscy chetni, ale jak cos ma byc zrobione to widzicie problemy. Chcecie mieszkac w normalnym miescie ? Wez pod uwage ze zanim te tory zrobia to terminal bedzie juz rozbudowany bo ludzie sie tam miescic nie beda. Spokojnie zapakuje sie jeden pelny szyobus raz na pol godziny - choc miasto powinno doplacac by jezdzily czesciej. To rozwiazanie ktore jest standardem na swiecie a my mamy to szczescie ze tory sa blisko i brakuje tylko w sumie niewielkiego kawalka.
    Bukowskiej w strone centrum sie zmodernizowac bardziej nie DA.

  14. #14
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    a za king crossem nie jest to już potrzebne bo korków tam prawie nie ma

    Oj to rzadko jeździsz... już teraz jedzie się ślimaczym tempem, a co będzie za 2-3 lata
    Dodam, że jadę tą trasą codziennie.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  15. #15
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W porównaniu do większości dróg w Poznaniu to w tym miejscu akurat jest luz. Samo zrobienie węzła z III rama (za 3-4 lata) zlikwiduje korki i poszerzanie w tym miejscu nie będzie potrzebne - a warto dodać ze jak zrobią szerszą Bukowska to pewnie w swoim stylu zrobią sygnalizacje świetlną co 100m.

  16. #16
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Wiecie co? Opinie w stylu "byle poszerzyć i zmieścić więcej samochodów" daje obraz tego, jakie jest w PL nastawienie do komunikacji masowej (publicznej). Nie koleje a autostrady, nie samolotem a własnym samochodem, jeśli tylko morze nie stoi na przeszkodzie. Tak myślą starsi, tak myślą młodzi. Po co inwestować w infrastrukturę typu koleje - lepiej stać w korkach na skrzyżowaniach, czyż nie?

  17. #17
    Awatar Mobii

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Przeźmierowo/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    Wiecie co? Opinie w stylu "byle poszerzyć i zmieścić więcej samochodów" daje obraz tego, jakie jest w PL nastawienie do komunikacji masowej (publicznej). Nie koleje a autostrady, nie samolotem a własnym samochodem, jeśli tylko morze nie stoi na przeszkodzie. Tak myślą starsi, tak myślą młodzi. Po co inwestować w infrastrukturę typu koleje - lepiej stać w korkach na skrzyżowaniach, czyż nie?
    ale widzisz ze inwestowanie w koleje jest nieoplacalne, trzeba potem dokladac do tego interesu caly czas... jakby faktycznie byly tak potrzebne, to nie zamykaliby co chwile polaczen roznych

  18. #18
    Awatar Mobii

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Przeźmierowo/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    [ my mamy to szczescie ze tory sa blisko i brakuje tylko w sumie niewielkiego kawalka.
    Bukowskiej w strone centrum sie zmodernizowac bardziej nie DA.
    gdzie Ty tam masz blisko tory, gdzie moglby jezdzic taki szynobus w poblizu??

  19. #19
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    ale widzisz ze inwestowanie w koleje jest nieoplacalne, trzeba potem dokladac do tego interesu caly czas... jakby faktycznie byly tak potrzebne, to nie zamykaliby co chwile polaczen roznych
    Bo u nas nie ma koleji, a jest patologia. W Polsce trzeba dopłacać, ale nie dlatego, że idea jest zła, ale dlatego, że PKP jest źle zarządzane.
    Kolej ma ten plus, że jest w stanie zaoferować na dystansach do 400-500 km podróż niewiele dluższą niż samolot, ale bardziej komfrortową. A w miastach jest w 100% niezależna od korków (tramwaje nie zawsze).
    Tyle, że u nas wszystko jest odwrotnie

  20. #20
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Mobii
    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    [ my mamy to szczescie ze tory sa blisko i brakuje tylko w sumie niewielkiego kawalka.
    Bukowskiej w strone centrum sie zmodernizowac bardziej nie DA.
    gdzie Ty tam masz blisko tory, gdzie moglby jezdzic taki szynobus w poblizu??

    Tory kończą się około 1,5km od terminalu, dochodzą do jednostki wojskowej i WZMotów !
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •