Strona 1 z 25 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 491
Like Tree188Likes

Wątek: Informacje z ostatniej chwili/Przekierowania/Podmiany/Ciekawostki 2014

  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie Informacje z ostatniej chwili/Przekierowania/Podmiany/Ciekawostki 2014


    Polecamy

    ... proszę bardzo

  2. #2
    Awatar Michał Furmańczak

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    ... proszę bardzo
    Dziękujeeemmmyyy
    Pozdrawiam
    Michał (Wlkp_Spotters)


    *dziennik lotów flightmemory (w przeciwieństwie do myflightradar24) ma możliwość uwzględnienia lotów awionetkami, śmigłowcami itp. Stąd różnica w liczbach.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2014

    Domyślnie

    dzisiejszy poranny FR Oslo Rygge - Gdańsk, przekierowany do Poznania zostawił w Poznaniu pasażerów?
    z Poznania poleciał do Gdańska jednak nie wylądował, zrobił 3 "kółka" nad Tczewem i poleciał do Oslo Rygge, lądował około 13:00.

    jeżeli ich nie wypuścili w Poznaniu to masakra 5h w samolocie i wrócili skąd wylatywali.

  4. #4
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Unknown Zobacz posta
    dzisiejszy poranny FR Oslo Rygge - Gdańsk, przekierowany do Poznania zostawił w Poznaniu pasażerów?
    z Poznania poleciał do Gdańska jednak nie wylądował, zrobił 3 "kółka" nad Tczewem i poleciał do Oslo Rygge, lądował około 13:00.

    jeżeli ich nie wypuścili w Poznaniu to masakra 5h w samolocie i wrócili skąd wylatywali.
    Na bank wysiedli w POZ, stała polityka FR ;-)

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lucasmadi Zobacz posta
    Na bank wysiedli w POZ, stała polityka FR ;-)
    o co dokładnie chodzi z tą "polityką"?

    tak się tylko zastanawiam, zawsze lepiej wysiąść w Poznaniu i dojechać nawet na własną rękę do Gdańska niż wrócić do Oslo Rygge i nie wiadomo kiedy wrócić do kraju.
    z drugiej strony Ryanair miał zamiar lądować po raz drugi w Gdańsku więc by ich nie zabrał? hmm

  6. #6
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Wylądował w Poznaniu i zostawił pasażerów. Nie brał by ich w kolejny lot nie mając pewności że w GDN wyląduje, to chyba jasne.
    Potem poleciał do Rygge, ale próbując usiąść po drodze w Gdańsku po pasażerów. Nie udało się, więc poleciał na pusto. Pasażerowie polecą w innym terminie, lub innymi liniami. Może popłyną promem.



  7. #7
    Awatar Michał Furmańczak

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Avanti air (ATV04) z FRA na AT7 (D-ANFD) wlasnie siada.Wie Ktos cos wicej dlaczego przylatuje ?
    Pozdrawiam
    Michał (Wlkp_Spotters)


    *dziennik lotów flightmemory (w przeciwieństwie do myflightradar24) ma możliwość uwzględnienia lotów awionetkami, śmigłowcami itp. Stąd różnica w liczbach.

  8. #8
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Po paliwo... Na pokładzie Wisła Kraków

  9. #9
    Awatar Zelek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Marznąca mzawka uniemożliwia lądowania:
    W6 LTN-POZ div WRO
    FR GRO-POZ div LCJ



  10. #10

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPPO/EPPK

    Domyślnie

    Wygląda, że SAS wszedł w holding.
    Ciekawi mnie obecny METAR: EPPO 191030Z 09016KT 4500 -FZDZ BR OVC007 M03/M03 Q1011 R10/29//95

    Jeśli 3 samoloty nie są w stanie wylądować, podejrzewam, że pas wygląda podobnie jak chodniki i drogi w Poznaniu. Dlaczego zatem R10/29//95 ?

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznan
    pilotek033

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    POZnań

    Domyślnie

    Sądząc po zdjęciu - FR z/do GRO w końcu wylądowal w POZ i wysadził / zabrał pax? Czy wysadził w LCJ i tylko zabrał z POZ?

    LTN-WRO-POZ usiadł u nas o 12:40, ale z paxami? Czy też mieli oni okazj poznać uroku podróży lądem?

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vierundvierzig Zobacz posta
    Wygląda, że SAS wszedł w holding.
    Ciekawi mnie obecny METAR: EPPO 191030Z 09016KT 4500 -FZDZ BR OVC007 M03/M03 Q1011 R10/29//95

    Jeśli 3 samoloty nie są w stanie wylądować, podejrzewam, że pas wygląda podobnie jak chodniki i drogi w Poznaniu. Dlaczego zatem R10/29//95 ?
    Bo pewnie metar jest już po potraktowaniu pasa chemią i hamowania są dobre.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPPO/EPPK

    Domyślnie

    METAR od 36h pokazuje takie warunki na pasie, także w chwili przekierowania dzisiejszych porannych W6 i FR (także podczas -FZDZ BR). Jak pisałem posta to SAS robił pierwsze kółko w holdingu. Po jego wylądowaniu, na 1,5h warunki zmieniły się na R10/29//94 i znów wróciły do R10/29//95. Może był inny powód przekierowania?

  15. #15
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Może nie wiesz o tym ale METAR zmienia się raz na 30 min a nie on line

    Najważniejszy jest ATIS - wystarczyło go posłuchać, tam było wszystko w czasie rzeczywistym.

    Nowe dane do METARu poszły jak już warunki były na 94 a po jakimś czasie znowu na 95.

  16. #16
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Najważniejszy jest ATIS - wystarczyło go posłuchać, tam było wszystko w czasie rzeczywistym.
    61 8967357 i wszystko byłoby jasne

    Metar z definicji jest informacją nieaktualną, bo mówi tylko o tym, jaka była pogoda w momencje obserwacji, czyli jakies 3 min przed jego publikacją.
    W 30 minut bardzo wiele może się wydarzyć
    Witek likes this.

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPPO/EPPK

    Domyślnie

    Jasne, jak najbardziej zdaję sobie sprawę, że METAR jest zmieniany co 30 minut
    Po prostu dziwiłem się, że mimo takiej złej sytuacji w naszej okolicy i dwóch przekierowanych lotach, lotnisko nadal informuje o dobrych (albo średnich do dobrych) warunkach hamowania. Wychodzi zatem, że bardzo dobrze zareagowaliście na sytuację i chwała Wam za to, a ja wyciągnąłem pochopne wnioski na podstawie przekierowań Zapytam tylko, czy 0.94 to za mało na dzisiejsze lądowanie W6 i FR czy nałożyło się coś jeszcze na tę decyzję?

    Rozpoczęcie tego wątku to nie był żaden atak na Was. Ot po prostu moja amatorska ciekawość i kolejna nauka z niecodziennej sytuacji.

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vierundvierzig Zobacz posta
    Jasne, jak najbardziej zdaję sobie sprawę, że METAR jest zmieniany co 30 minut
    Po prostu dziwiłem się, że mimo takiej złej sytuacji w naszej okolicy i dwóch przekierowanych lotach, lotnisko nadal informuje o dobrych (albo średnich do dobrych) warunkach hamowania. Wychodzi zatem, że bardzo dobrze zareagowaliście na sytuację i chwała Wam za to, a ja wyciągnąłem pochopne wnioski na podstawie przekierowań Zapytam tylko, czy 0.94 to za mało na dzisiejsze lądowanie W6 i FR czy nałożyło się coś jeszcze na tę decyzję?

    Rozpoczęcie tego wątku to nie był żaden atak na Was. Ot po prostu moja amatorska ciekawość i kolejna nauka z niecodziennej sytuacji.
    WZZ i RYR miały tego pecha, że miały do lotniska odpowiednio z 5 i z 15 minut, kiedy pojawiła się ta FZDZ, a służby utrzymania pasa zaczęły działać. Oba ppczekały chwilę w holdingu, ale na zadziałanie chemikaliów trzeba trochę poczekać, oba zdecydowały się więc na diverty.
    SAS przyleciał z pół h później, też poczekał jakiś czas, a gdy warunki na pasie się poprawiły, udało mu się wylądować. W tym samym czasie przekierowany WZZ już startował z powrotem z Wrocławia, a niedługo potem i RYR z EPLL.
    dzwonili juz do kogos?
    do papieża, jako pierwszy się dostał.

  19. #19
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Są różne stopnie informowania. Tym najważniejszym i najbardziej aktualnym jest kontroler lub ATIS. Tylko w oparciu o informację z tych źródeł pilot decyduje czy ląduje. Warunki hamowania potrafią się zmienić dosłownie w przeciągu kilku minut i to w obie strony.
    METAR i SNOWTAM są tylko informacjami jak było na lotnisku w danej chwili (czego można się spodziewać). SNOWTAM oczywiście jest dużo obszerniejszy. Tych danych nie aktualizuje się podczas prowadzenia akcji zima jeśli przewidujemy, że potrwa ona bardzo krótko - ich aktualizacja zajmuje dużo czasu i często wychodzi na to, że szybciej dany problem zostanie rozwiązanych niż pójdzie aktualizacja. Tak było w tym przypadku. SAS wylądował dość szybko a i zawrócone samoloty też wróciły.
    Oczywiście inna sytuacja jest jeśli mówimy o warunkach, które trwają dłużej...

  20. #20
    Awatar Michał Furmańczak

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale teraz "seria" na EPPO
    Pod rzad siadaja: FR,LH,FR i PWF
    Pozdrawiam
    Michał (Wlkp_Spotters)


    *dziennik lotów flightmemory (w przeciwieństwie do myflightradar24) ma możliwość uwzględnienia lotów awionetkami, śmigłowcami itp. Stąd różnica w liczbach.

Strona 1 z 25 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •