Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Suchy Las, Poland

    Domyślnie W Poznaniu będą się kształcić lotnicy


    Polecamy

    Politechnika Poznańska będzie kształcić pilotów cywilnych. Po Rzeszowie to druga taka uczelnia w kraju.
    Wśród pierwszych studentów nowej specjalności chciałby się znaleźć Tomasz Kwaterowski, który w maju zdaje maturę w XIV LO. - Klasa lotnicza, którą kończę, umożliwiła mi już zrobienie uprawnień szybowcowych. Chcę pracować w lotnictwie. Najchętniej jako pilot w liniach lotniczych - mówi.

    Jakie możliwości mają młodzi ludzie, którzy chcą zostać pilotami? Koszt zdobycia licencji pilota w aeroklubie sięga 200 tys. zł. Za darmo szkoli wojsko, w zamian oczekując wiernej służby przez minimum 15 lat. Tomek do wojska nie pójdzie: okulary uniemożliwiają mu karierę pilota myśliwca. Mógłby zawalczyć o jedno z nielicznych miejsc na kierunku lotnictwo w Politechnice Rzeszowskiej, ale zdecydował się na Politechnikę Poznańską.

    Poznańska uczelnia idzie śladem Rzeszowa, który przez 30 lat miał monopol na kształcenie cywilnych pilotów. - Rynek lotniczy rozwija się, wszędzie brakuje pilotów. Dlatego od przyszłego roku otwieramy nową specjalność: lotniczą - informuje prof. Tomasz Łodygowski, prorektor Politechniki Poznańskiej.

    Przyjmą tylko najlepszych

    Pierwsi poznańscy studenci lotnictwa rozpoczną naukę już za rok. Rekrutować będą się wśród tych, którzy zdobyli już stopień inżyniera. - Specjalność otwieramy na kierunku mechanika i budowa maszyn, ale będzie ona otwarta dla innych kierunków i wydziałów. Nie wyobrażam sobie jednak studenta, który wybierając się na lotnictwo, nie zna się na budowie maszyn - mówi Łodygowski.

    Przyszłym pilotom niezbędna będzie wysoka średnia. W Rzeszowie, gdzie na kurs pilotażu przyjmowany jest co trzeci chętny, granica wynosi 3,5. W praktyce jednak większość podkarpackich pilotów może się pochwalić średnią 4,6-4,8. Trzeba też przejść badania lekarskie, rozmowę kwalifikacyjną i zdać test językowy. W Poznaniu w najbliższym czasie kryteria ustali rada wydziału maszyn roboczych i transportu. Wiadomo jednak, że na jeden z najkosztowniejszych na politechnice kierunków przyjmowani będą najlepsi.

    Nauka latania jest droga. Jedna godzina w powietrzu kosztuje 400 zł, a do zdobycia kwalifikacji wylatać trzeba min. 200 godz. Aeroklub Poznański wspólnie z politechniką przygotowuje teraz plan kursu. - Na przeszkolenie pilota będziemy mieli półtora roku. To niewiele, nie ma jednak sensu, by student kończył naukę z licencją turystyczną. Myślę, że licencja zawodowa to minimum - mówi Piotr Haberland, dyrektor aeroklubu.

    Na pierwszy rok lotniczych studiów magisterskich, w zależności od zainteresowania, politechnika przyjmie 30-60 studentów. Łodygowski jest realistą: - Nie wszyscy zostaną pilotami. Nie każdemu pozwolą na to choćby warunki zdrowotne. Ale przecież, aby jeden mógł się wzbić w powietrze, potrzeba dwustu na ziemi - podkreśla. Absolwenci specjalności lotniczej będą mogli zostać mechanikami lub konstruktorami silników lotniczych. - To nasza przewaga. Takich umiejętności nie dostarczy żaden aeroklub - mówi Łodygowski.

    Będą samoloty, będzie robota

    Zapotrzebowanie na pracowników ogłaszają wszystkie działające w Polsce linie lotnicze. Wizz Air, który niedawno otworzył w Poznaniu swoją czwartą polską bazę, zatrudnił w niej 40 osób. W tej chwili w bazie jest jeden samolot. - Ale planujemy rozwój, uruchamianie nowych kierunków i dodawanie kolejnych samolotów. Wizz Air zakontraktował dostarczanie średnio 8-10 nowych samolotów Airbus A320 każdego roku przez najbliższe 6 lat - mówi Natasa Kazmer z Wizz Air.

    Ile potrzeba ludzi do jednego samolotu? - Piloci mają obowiązkowe przerwy na odpoczynek. Aby samolot był w pełni użytkowany, potrzeba 12 pilotów - wylicza Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Centralwings.

    Linia w tym roku wzbogaci się o trzy samoloty. Niełatwo było znaleźć 36 pilotów. - Namęczyliśmy się - przyznaje Wnuk.

    Centralwings posiłkuje się pilotami z zagranicy. W Polskich Liniach Lotniczych LOT wszyscy piloci są Polakami. Większość to absolwenci uczelni rzeszowskiej. Nie wystarcza ich jednak do obsadzenia wszystkich załóg: stanowią 65 proc. Reszta to głównie byli wojskowi. W 2009 r. LOT kupi osiem samolotów.

    Rzeszów na pojawienie się konkurencji reaguje z niedowierzaniem. - Ktoś panią wpuszcza w maliny! Jak to Poznań będzie szkolił pilotów? - dziwi się Mieczysław Górak, szef Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej.

    A specjalność lotnicza to dopiero pierwszy krok Politechniki Poznańskiej. Jeśli znajdą się środki, chętnych nie zabraknie, uczelnia utworzy oddzielny kierunek. Nauka latania będzie się wtedy zaczynać wcześniej. W nadchodzącym roku akademickim uczelnia otworzy też specjalność dla pasjonatów lotnictwa, którzy wolą zostać na ziemi: transport lotniczy.
    Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    A chciałem dokończyć studia na AE, ale w tej sytuacji trzeba powęszyć na Politechnice Nomen omen miałem tam studiować. Oby tylko nie skończyło się na planach bo w tej części kraju brakuje tego typu szkoły (kierunku).

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Mam nadzieję, że wyjdzie z tego coś więcej niż tylko artykuł w GW. Sam co prawda zamierzam studiować co innego ale takie kierunki miło by było widzieć w ofercie naszej politechniki.
    Hmmm, jeśli to wypali to pewnie zrobią jakieś wykłady albo drzwi otwarte? Jak tak to trzeba będzie się przejść
    o.o

  4. #4
    rkosarzycki
    Goście

    Domyślnie

    a ja moze w koncu skoncze jakies studia? :P

  5. #5
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    licencja zawodowa to minimum
    Czyli CPL? Czy z CPL można być F/O chociażby w EuroLOCIE?

    Z tego co wiem to po ukończeniu PRz ma się ATPL frozen.
    Pozdrawiam, Tomek

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Szukam szukam i nie mogę się doszukać, informacji o jakiejkolwiek rekrutacji na PP na nowy rok akademicki. Gdzieś mi się obiło o oczy że PP od tego roku otwiera jakiś nowy kierunek lotniczy (mechanik czy coś takiego bo o tym głównym z pilotażem to wiem że przyszły rok dopiero), znalazł ktoś jakieś info na ten temat bo mnie już oczy bolą.

  7. #7
    Awatar berlusconi

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie POLITECHNIKA POZNAńSKA LOTNICTWO

    Kierunku nie bedzie, rektor Politechniki Poznańskiej HAMROL jest dobrym marketingowcem ale nigdy nie był dobrym naukowcem.

    Zostaje P Rzeszowska ale tam na 200 osób przyjetych na 1 rok , na drugi przeszło tylko 12 osób najlepszych pod wzgledem zdrowia, i sredniej z dwóch semestralnych.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz/Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez berlusconi
    Zostaje P Rzeszowska ale tam na 200 osób przyjetych na 1 rok , na drugi przeszło tylko 12 osób najlepszych pod wzgledem zdrowia, i sredniej z dwóch semestralnych.
    ze 189 osób na drugim roku jest około 60 pare osób (licząc parunastu "spadochroniarzy") z czego jest 12 osób na pilotażu i nie chodzi tu że najlepszych pod względem zdrowia (trzeba mieć poprostu I klase zdrowia a nie być najzdrowszym z najzdrowszych). Do rekrutacji na pilotaż mogło wystartować chyba 30 osób z to z nich tak naprawdę wybrano 12stu, reszta nie zamknęła sesji w terminie.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Z tego co tutaj czytam wynika że albo PR jest tak elitarna i takich dobrych pilotów szkoli albo nasi adepci są tacy niezbyt, nie wiem co o tym myśleć bo sam miałem na uwadze PP i jej nowy kierunek, nieco mnie martwi ta informacja. Z drugiej strony w tak newralgicznej branży jaką jest lotnictwo chyba lepiej jak jest mniejsza grupa porządnie przygotowanych ludzi niż horda niedouczonych pseudolotników.
    Podsumowując - wielka szkoda bo otwarcie kierunku w zachodniej części kraju mogłoby poprawić ilość pilotów gotowych przejąc stery w PLLLOT.

  10. #10
    Awatar M2SC

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland

    Domyślnie

    Wiem ze w sumir odkopuje trupa ale mam pytanie - cos wiadomo o tym kierunku na ten rok ? nic nie znalazlem na stronie PP
    Nikon D7000, Sigma 17-70 OS, Nikkor 50 1.4, Tami 70-300 VC , CZJ Sonnar 300/4, Tc-16A

  11. #11
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Nic, nie ma tego kierunku na ten rok. I nie wiadomo, czy w ogóle będzie.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    W tym roku na bank nie ma bo bym na nim był, a czytałem w gazecie że Hamrol (rektor PP) rozmyślił się i chyba tego nie będzie jednak nawet w przyszłym roku.

  13. #13
    Awatar M2SC

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland

    Domyślnie

    dz za szybkie odpowiedzi szkoda ze sa takie a nie inne :/
    Nikon D7000, Sigma 17-70 OS, Nikkor 50 1.4, Tami 70-300 VC , CZJ Sonnar 300/4, Tc-16A

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dlaczego na forum o tym cicho? A może coś przegapiłem?

    Rekrutacja na studia stacjonarne II stopnia z dofinansowaniem EFS na Wydziale Maszyn Roboczych i Transportu 2008/2009 | Politechnika Poznańska

    Wydział Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej informuje, że od 03.03.2009 (semestr letni roku akademickiego 2008/2009) uruchamia stacjonarne studia II stopnia (magisterskie) z dofinansowaniem EFS na kierunku MECHANIKA i BUDOWA MASZYN - specjalność „Silniki Lotnicze" oraz na kierunku TRANSPORT - specjalność „Transport Lotniczy”
    Czy ktoś wie coś więcej niż na stronie, czy ktoś składał "papiery"?

    Dyskusja o tym temacie była także toczona tutaj: http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...zeszowa-5.html

    Hmm, nie wiem czy nie lepiej by to było umieścić właśnie w tamtym temacie?
    Ostatnio edytowane przez kaze ; 02-03-2009 o 20:56

  15. #15
    Student pilot
    Goście

    Domyślnie

    Zajęcia zaczynają się 1 kwietnia...lista już zamknięta. Może będzie kolejny nabór we wrześniu. Natomiast chciałbym ostudzić zapał niektórych...są to studia 2giego stopnia dlatego wymagany jest tytuł inżyniera studiów Mech i Budowy maszyn lub pokrewny. Nie mówię już o zdrowiu i bardzo dobrej znajomości języka angielskiego. Teraz trzeba 3mać kciuki, żeby wszystko zagrało od strony praktycznej tzn.szkolenie. Bo mój niepokój budzi wizja szkolenia się w Aeroklubie Poznańskim :/
    Ostatnio edytowane przez Student pilot ; 02-03-2009 o 23:27

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Z tego co wiem, to możliwość zrobienia licencji liniowej jest na "Silnikach lotniczych", natomiast na "Transporcie" jest to turystyczna. Nie tylko z tego względu ta pierwsza specjalność wydaje się ciekawsza.
    Do tego na "Transporcie" nie ma chyba specjalistycznego języka angielskiego jako przedmiotu.

    Prezentacje:
    http://www.ei.put.poznan.pl/system/f...20lotnicze.pdf
    http://www.ei.put.poznan.pl/system/f...20lotniczy.pdf

  17. #17
    Student pilot
    Goście

    Domyślnie

    Wczoraj zostały przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne. Na silniki lotnicze (bo na tym kierunku będą się kształcić przyszli piloci) zostało przyjętych 12 osób. Ew.może ktoś odpadnie ale nie zanosi się na to. Poniżej link do listy osób zaakceptowanych do przyjęcia



    Gratulacje dla wzystkich przyjętych

  18. #18
    Student pilot
    Goście

    Domyślnie

    Jest już gotowy plan zajęć dla silników lotniczych. Nie będzie łatwo ale na pewno ciekawie



  19. #19

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Student pilot Zobacz posta
    Jest już gotowy plan zajęć dla silników lotniczych. Nie będzie łatwo ale na pewno ciekawie



    Tak dla wyjaśnienia kolory oznaczają tygodnie parzyste i nieparzyste - żeby przypadkiem ktoś nie myślał że to aż takie zapierdziel Jak na biało to co tydzień.

  20. #20
    Student pilot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Generalnie i tak będzie "zapierdziel" bo i tak są jedne albo drugie zajęcia (z parzystego albo nieparzystego) więc what's the difference?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •