Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Archeologia lotnicza ;)


    Polecamy

    Freudowsko wpisał mi się dawny adres forum, poczytałem wątek nt rozwoju nowych połączeń (ciągnął się przez koniec 2005 cały 2006 rok) i oto, co między innymi znalazłem:

    (Sky Europe)
    Jeżeli taka sytuacja miałaby miejsce to chyba raczej postawią go na Bukowskiej, bo Katowice chyba troche za blisko. Wtedy ów Benek mógłby obsługiwać również STN i BRU z Poznania i pewnie coś jeszcze.
    Ciekawe rzeczy ćwierkają w Krakowie, prawda?
    Central:
    W przyszłym roku również linie zamierzają wprowadzić połączenia z Gdańska, Łodzi i Poznania (dotychczas z Poznania latały tylko samoloty czarterowe linii).

    Direct Fly:

    Nowe połączenia z Ławicy:
    Poznań - Kraków
    Poznań - Wiedeń
    Samolot: Saab 340
    Od kwietnia

    Forumowy Quantas:


    Jednym z powodów omijania nas jest to że z Poznania w którym niema bezrobocia bardzo mało ludzi wylatuje na wyspy do roboty.
    Więc uruchamianie Glagow, Shanon czu East Midland jest bez sensu.
    PB za Pulsem Biznesu:

    Do latania na krajowych trasach przymierza się kolejny przewoźnik. Tym razem nie będzie to polska firma.
    Już za kilka miesięcy w Polsce powinien pojawić się nowy przewoźnik, który zaoferuje połączenia między polskimi miastami. Naszemu niebu przygląda się PTL Airlines, prywatny przewoźnik rodem z Austrii. Linia jest już po rekonesansie w polskich portach.

    — Przewoźnik jest zainteresowany lataniem z Poznania do Krakowa i Wiednia — mówi Marian Konopiński, doradca Portu Lotniczego Poznań-Ławica.
    Witek (bez "Z"):
    Ryanair do POZ z bazą nie wejdzie, to samo Wizz
    Danny:
    Dla mnie wejscie BA do POZ jest bez sensu. Londyn ma dosc polaczen p2p a Gatwick nie daje mozliwosci przesiadek.
    oraz:
    Z Rzeszowa nie beda do zadnego NY latac
    Ale wszystkich zdeklasował Jacek Tomczak, kandydat na prezydenta Poznania w 2006 roku:
    Władzom Poznania zabrakło konsekwencji w skutecznej promocji Poznania i naszego portu lotniczego. Ja to naprawię - obiecuje Jacek Tomczak, kandydat PiS na prezydenta Poznania.

    Swoją kampanię wyborczą kandydat PiS rozpoczął od poznańskiego okna na świat - portu lotniczego Ławica. Rozpoczął dosłownie - zwołując konferencję prasową na tarasie widokowym Ławicy. Tam, z jedynym samolotem na płycie lotniska za plecami, Tomczak krytykował dotychczasową politykę promocyjną prezydenta Ryszarda Grobelnego i jego ekipy. - Niestety, Poznań nie dotrzymał kroku innym miastom i jest dopiero szóstym portem w Polsce pod względem ilości stałych połączeń z innymi miastami. Ławica ma ich jedynie 8, Wrocław - 15, a Kraków - 38. To dlatego, że portu lotniczego nie wspierają władze miasta - mówił Tomczak. A wkład miasta w budowę nowego terminala? Tomczak: - W praktyce ograniczył się do zafundowania sobie za ogromne pieniądze luksusowego przystanku lotniczego.

    Co proponuje kandydat PiS? Zdaniem Tomczaka, przede wszystkim należy dążyć do zwiększenia ruchu pasażerskiego o 300 tys. podróżnych rocznie. Tomczak chce, by Ławica obsługiwała za cztery lata 2 mln pasażerów. Chce też, by z Poznania można było polecieć do: Mediolanu, Rzymu, Barcelony, Brukseli, Paryża, Amsterdamu, Hanoweru, Dortmundu, Zurychu, Cork (Irlandia), Glasgow, Manchesteru, Edynburga, Oslo, Helsinek i Sztokholmu
    Ma facet nosa (albo wtyki ), powinien zaglądać na forum

    Ciekawe rzeczy można znaleźć w necie. Jak ja jestem sceptyk i malkontent, to co powiedzieć o Dannym?

    Atco ubawiony

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Ładne, naprawdę ładne, super wypowiedzi.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Miło sie mylić w takich sprawach Chociaż nadal do końca nie wycofuję się z tamtej wypowiedzi.



  4. #4
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Miło sie mylić w takich sprawach Chociaż nadal do końca nie wycofuję się z tamtej wypowiedzi.
    Ale EMA lata z powodzeniem. Jak będzie z PIK to zobaczymy w lutym, marcu...

    A co do mojej wypowiedzi o bazie Wizza, no cóż, wtedy było to dla wszystkich czymś nie możliwym. Na szczęście dużo w porcie się zmieniło, miasto też inaczej patrzy na lotnisko. Miło teraz powiedzieć, że mamy już 4 samoloty bazujące w POZ
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Miło teraz powiedzieć, że mamy już 4 samoloty bazujące w POZ
    O czymś nie wiem?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Miło teraz powiedzieć, że mamy już 4 samoloty bazujące w POZ
    O czymś nie wiem?

    No cztery od 31 stycznia. Jak być dokładnym to teraz są 3 samoloty
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czekaj, czekaj, kto niby ma TERAZ bazę w Poznaniu?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Czekaj, czekaj, kto niby ma TERAZ bazę w Poznaniu?
    Nasz ukochany PLL Lot Mała ta baza i jakaś taka dziwna (że tak łagodnie powiem) ale jest.


    PS. Mam teraz dobry humor
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Re: Archeologia lotnicza ;)

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Danny:
    Dla mnie wejscie BA do POZ jest bez sensu. Londyn ma dosc polaczen p2p a Gatwick nie daje mozliwosci przesiadek.
    Ja moja wypowiedz podtrzymuje.

  10. #10
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No wiesz. Jednak te kilka polaczen na europe jest mozliwe. Conajmniej kilkanascie do wszystkich dziur na wyspach oraz bardzo duzo tych na dalekie trasy (z LHR - wlasciwie wszystki po za stanami).
    Po za tym nie wiem dlaczego uwazasz ze BA bedzie gorsze od innych lini w lotach p2p. No i najwazniejsze, chyba nie liczysz na to ze BA otworzylo 2 polaczenia dziennie, musi byc najpierw 1 by z czasem pojawilo sie 2. Jak beda dwa to problem przesiadek zniknie - pakiet mozliwosci transferow na LGW (i LHR) bedzie juz ogromny.

  11. #11
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czepiasz się, Atco. I Freudian slip to żadne usprawiedliwienie, I do think

    Dla mnie Ławica ożyje, gdy będzie warto zaglądać tam co drugi dzień z realną nadzieją, że może przylecieć coś ciekawego. Nawet, jeśli wiem, że nikt nie lata na co dzień dla spotterów - sądzę jednak, że mam prawo do swojego subiektywnego zdania (popartego jakąś znajomością kilku lotnisk w Europie).
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł

  12. #12
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Estraven
    Czepiasz się, Atco. I Freudian slip to żadne usprawiedliwienie, I do think

    Dla mnie Ławica ożyje, gdy będzie warto zaglądać tam co drugi dzień z realną nadzieją, że może przylecieć coś ciekawego. Nawet, jeśli wiem, że nikt nie lata na co dzień dla spotterów - sądzę jednak, że mam prawo do swojego subiektywnego zdania (popartego jakąś znajomością kilku lotnisk w Europie).
    To podaj proszę lotnisko jakim miałaby być Ławica w przyszłości aby zaspokoiła Twoje spotterskie oczekiwania? :P
    Jeśli to KRK - ich poziom osiągniemy za około 4-5 lat

    Zapomniałeś też, że bez potencjału i rozwoju miasta (na razie marnym) nigdy nie sprostamy marzeniom spotterów.

    Kiedy ja zaczynałem jeździć na Ławicę (6,5 roku temu) ruch był mniejszy cztery razy !!

    Od kwietnia możesz polować na maszyny BA. SAS kupuje też CRJ-700 i -900 więc też będzie na co polować itd
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Wiadoma sprawa że mamy martwe przedziały czasowe, teraz w sezonie zimowy to już w ogóle plaża, ale latem coś tam się pojawia ale myślę że ze spotterskiego punktu widzenia to długo będziemy w tyle pod kątem różnorodności maszyn i to zarówno rozmiarowej jak i malowań, bo ile razy można focić Ryana kołującego do progu 29 albo Wizza lądującego na 29 (pomijam 11 bo to jednak dość rzadki widok, ale trzeba trafić). Z drugiej strony każde lotnisko kiedyś się nieco "oklepie", tak byłoby z pewnością w Barcelonie czy Amsterdamie (piszę o tych lotniskach na których fociłem), ale zawsze można robić eksperymenty fotograficzne poszukując "tego czegoś" w ujęciu czy zachowaniu samolotu, pilota etc.

    Co do rozwoju miasta to jest to tak - miasto rozwija lotnisko a lotnisko rozwija miasto, temat był wielokrotnie poruszany przy okazji rozwoju EPPO także nie będę tutaj się powtarzał.

  14. #14
    Awatar Estraven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Zapomniałeś też, że bez potencjału i rozwoju miasta (na razie marnym) nigdy nie sprostamy marzeniom spotterów.

    Kiedy ja zaczynałem jeździć na Ławicę (6,5 roku temu) ruch był mniejszy cztery razy !!
    Pamiętam, tyle że nie ma to raczej większego związku z poruszonym przeze mnie tematem.

    Jasne, cieszy że rośnie ruch i poprawiają się statystyki (nawet jeśli spotterzy nie fotografują statystyk ). Mnie zastanawia, co stało się z Ławicą sprzed kilku jeszcze lat, kiedy regularnie (mimo słabszego ruchu) można było oczekiwać, zwykle kilka, kilkanaście razy w roku, całkiem ciekawych, nawet unikatowych, gości. Na Ławicy to jakby zniknęło a w każdym razie - w wyraźny sposób osłabło (porównując lata wstecz, do 2002 roku). Nie znam przyczyn takiego stanu rzeczy i żadnych nie sugeruję - zauważam tylko zjawisko.
    _____________________________________
    Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł

  15. #15
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Ja znam
    - dawno nasze drużyny piłkarskie nie grały w pucharach
    - ruch GA troszkę zmalał bo względem sytuacji z przed kilku lat mamy dużo, dużo więcej możliwości przesiadkowych
    - MTP ostatnio podupadło - widać to nie tylko po ruchu na Ławicy
    - dawano w okolicy nie było ćwiczeń wojskowych (tak jak przylatywały VC-10, C-130, C-160 itp), co gorsza dla nas wszystko co tylko może siada na Krzesianch (przykładów z tego roku jest masa - E145, Fokker 50, C-160, C-130, kilka Beechraftów...)
    - dawno nie było otwarcia dużej inwestycji na którą mogliby zlecieć się goście z zagranicy (King Cross, Plaza itp)
    - itd, itp

    Jednak nie jest chyba aż tak źle? Np goście z 18 grudnia:
    http://lotnictwo.net/foto.php?id=136561 Bombardier BD700 Global Express XRS
    http://lotnictwo.net/foto.php?id=136560 Fairchild Dornier 328JET

    Masa maszyn GA jest już przez Ciebie pstryknięta, a niestety one nadal przylatują na Ławicę, co tworzy obraz monotoniczności. Jednak śmiało mogę powiedzieć, że codziennie ląduje jakiś samolot którego jeszcze na eppo nie było (średnio codziennie)
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  16. #16
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Fajny wątek z onetu z połowy 2004 roku:

    Na poznańskim lotnisku Ławica już funkcjonuje nowy terminal. Ma on służyć liniom bez dodatkowej przebudowy do roku 2015. Według prognoz prezesa portu lotniczego Krzysztofa Pawłowskiego, w roku 2015 z Ławicy skorzysta 1,5 mln pasażerów.

    Hehe, futurolog!
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Hehe, fajnie

  18. #18
    Awatar szalony_okon

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznan / Berlin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    - dawno nie było otwarcia dużej inwestycji na którą mogliby zlecieć się goście z zagranicy (King Cross, Plaza itp)
    - itd, itp
    a w tym roq bedzie konferencja klimatyczna - ok 10 000 gosci z calego swiata, to pewnie wiele niespodzianek sie pojawi

    a watek sie mozna posmiac, no ale wtedy kiedy te komentarze byly pisane nie bylo nikomu do smiechu i kazdy patrzyl na ta mizerie i nie mogl nic zrobic!
    trivial.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Według prognoz prezesa portu lotniczego Krzysztofa Pawłowskiego, w roku 2015 z Ławicy skorzysta 1,5 mln pasażerów.
    [/quote]

    Gdyby Pawlowski byl prezesem to pewnie by tak bylo.

  20. #20
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Optymista.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •