Ładne, naprawdę ładne, super wypowiedzi.
Freudowsko wpisał mi się dawny adres forum, poczytałem wątek nt rozwoju nowych połączeń (ciągnął się przez koniec 2005 cały 2006 rok) i oto, co między innymi znalazłem:
(Sky Europe)
Central:Jeżeli taka sytuacja miałaby miejsce to chyba raczej postawią go na Bukowskiej, bo Katowice chyba troche za blisko. Wtedy ów Benek mógłby obsługiwać również STN i BRU z Poznania i pewnie coś jeszcze.
Ciekawe rzeczy ćwierkają w Krakowie, prawda?
W przyszłym roku również linie zamierzają wprowadzić połączenia z Gdańska, Łodzi i Poznania (dotychczas z Poznania latały tylko samoloty czarterowe linii).
Direct Fly:
Nowe połączenia z Ławicy:
Poznań - Kraków
Poznań - Wiedeń
Samolot: Saab 340
Od kwietnia
Forumowy Quantas:
PB za Pulsem Biznesu:Jednym z powodów omijania nas jest to że z Poznania w którym niema bezrobocia bardzo mało ludzi wylatuje na wyspy do roboty.
Więc uruchamianie Glagow, Shanon czu East Midland jest bez sensu.
Witek (bez "Z"):Do latania na krajowych trasach przymierza się kolejny przewoźnik. Tym razem nie będzie to polska firma.
Już za kilka miesięcy w Polsce powinien pojawić się nowy przewoźnik, który zaoferuje połączenia między polskimi miastami. Naszemu niebu przygląda się PTL Airlines, prywatny przewoźnik rodem z Austrii. Linia jest już po rekonesansie w polskich portach.
— Przewoźnik jest zainteresowany lataniem z Poznania do Krakowa i Wiednia — mówi Marian Konopiński, doradca Portu Lotniczego Poznań-Ławica.
Danny:Ryanair do POZ z bazą nie wejdzie, to samo Wizz
oraz:Dla mnie wejscie BA do POZ jest bez sensu. Londyn ma dosc polaczen p2p a Gatwick nie daje mozliwosci przesiadek.
Ale wszystkich zdeklasował Jacek Tomczak, kandydat na prezydenta Poznania w 2006 roku:Z Rzeszowa nie beda do zadnego NY latac
Ma facet nosa (albo wtyki ), powinien zaglądać na forumWładzom Poznania zabrakło konsekwencji w skutecznej promocji Poznania i naszego portu lotniczego. Ja to naprawię - obiecuje Jacek Tomczak, kandydat PiS na prezydenta Poznania.
Swoją kampanię wyborczą kandydat PiS rozpoczął od poznańskiego okna na świat - portu lotniczego Ławica. Rozpoczął dosłownie - zwołując konferencję prasową na tarasie widokowym Ławicy. Tam, z jedynym samolotem na płycie lotniska za plecami, Tomczak krytykował dotychczasową politykę promocyjną prezydenta Ryszarda Grobelnego i jego ekipy. - Niestety, Poznań nie dotrzymał kroku innym miastom i jest dopiero szóstym portem w Polsce pod względem ilości stałych połączeń z innymi miastami. Ławica ma ich jedynie 8, Wrocław - 15, a Kraków - 38. To dlatego, że portu lotniczego nie wspierają władze miasta - mówił Tomczak. A wkład miasta w budowę nowego terminala? Tomczak: - W praktyce ograniczył się do zafundowania sobie za ogromne pieniądze luksusowego przystanku lotniczego.
Co proponuje kandydat PiS? Zdaniem Tomczaka, przede wszystkim należy dążyć do zwiększenia ruchu pasażerskiego o 300 tys. podróżnych rocznie. Tomczak chce, by Ławica obsługiwała za cztery lata 2 mln pasażerów. Chce też, by z Poznania można było polecieć do: Mediolanu, Rzymu, Barcelony, Brukseli, Paryża, Amsterdamu, Hanoweru, Dortmundu, Zurychu, Cork (Irlandia), Glasgow, Manchesteru, Edynburga, Oslo, Helsinek i Sztokholmu
Ciekawe rzeczy można znaleźć w necie. Jak ja jestem sceptyk i malkontent, to co powiedzieć o Dannym?
Atco ubawiony
Ładne, naprawdę ładne, super wypowiedzi.
Ale EMA lata z powodzeniem. Jak będzie z PIK to zobaczymy w lutym, marcu...Zamieszczone przez Quantas
A co do mojej wypowiedzi o bazie Wizza, no cóż, wtedy było to dla wszystkich czymś nie możliwym. Na szczęście dużo w porcie się zmieniło, miasto też inaczej patrzy na lotnisko. Miło teraz powiedzieć, że mamy już 4 samoloty bazujące w POZ
O czymś nie wiem?Zamieszczone przez Witek
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Czekaj, czekaj, kto niby ma TERAZ bazę w Poznaniu?
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
No wiesz. Jednak te kilka polaczen na europe jest mozliwe. Conajmniej kilkanascie do wszystkich dziur na wyspach oraz bardzo duzo tych na dalekie trasy (z LHR - wlasciwie wszystki po za stanami).
Po za tym nie wiem dlaczego uwazasz ze BA bedzie gorsze od innych lini w lotach p2p. No i najwazniejsze, chyba nie liczysz na to ze BA otworzylo 2 polaczenia dziennie, musi byc najpierw 1 by z czasem pojawilo sie 2. Jak beda dwa to problem przesiadek zniknie - pakiet mozliwosci transferow na LGW (i LHR) bedzie juz ogromny.
Czepiasz się, Atco. I Freudian slip to żadne usprawiedliwienie, I do think
Dla mnie Ławica ożyje, gdy będzie warto zaglądać tam co drugi dzień z realną nadzieją, że może przylecieć coś ciekawego. Nawet, jeśli wiem, że nikt nie lata na co dzień dla spotterów - sądzę jednak, że mam prawo do swojego subiektywnego zdania (popartego jakąś znajomością kilku lotnisk w Europie).
_____________________________________
Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł
To podaj proszę lotnisko jakim miałaby być Ławica w przyszłości aby zaspokoiła Twoje spotterskie oczekiwania? :PZamieszczone przez Estraven
Jeśli to KRK - ich poziom osiągniemy za około 4-5 lat
Zapomniałeś też, że bez potencjału i rozwoju miasta (na razie marnym) nigdy nie sprostamy marzeniom spotterów.
Kiedy ja zaczynałem jeździć na Ławicę (6,5 roku temu) ruch był mniejszy cztery razy !!
Od kwietnia możesz polować na maszyny BA. SAS kupuje też CRJ-700 i -900 więc też będzie na co polować itd
Wiadoma sprawa że mamy martwe przedziały czasowe, teraz w sezonie zimowy to już w ogóle plaża, ale latem coś tam się pojawia ale myślę że ze spotterskiego punktu widzenia to długo będziemy w tyle pod kątem różnorodności maszyn i to zarówno rozmiarowej jak i malowań, bo ile razy można focić Ryana kołującego do progu 29 albo Wizza lądującego na 29 (pomijam 11 bo to jednak dość rzadki widok, ale trzeba trafić). Z drugiej strony każde lotnisko kiedyś się nieco "oklepie", tak byłoby z pewnością w Barcelonie czy Amsterdamie (piszę o tych lotniskach na których fociłem), ale zawsze można robić eksperymenty fotograficzne poszukując "tego czegoś" w ujęciu czy zachowaniu samolotu, pilota etc.
Co do rozwoju miasta to jest to tak - miasto rozwija lotnisko a lotnisko rozwija miasto, temat był wielokrotnie poruszany przy okazji rozwoju EPPO także nie będę tutaj się powtarzał.
Pamiętam, tyle że nie ma to raczej większego związku z poruszonym przeze mnie tematem.Zamieszczone przez Witek
Jasne, cieszy że rośnie ruch i poprawiają się statystyki (nawet jeśli spotterzy nie fotografują statystyk ). Mnie zastanawia, co stało się z Ławicą sprzed kilku jeszcze lat, kiedy regularnie (mimo słabszego ruchu) można było oczekiwać, zwykle kilka, kilkanaście razy w roku, całkiem ciekawych, nawet unikatowych, gości. Na Ławicy to jakby zniknęło a w każdym razie - w wyraźny sposób osłabło (porównując lata wstecz, do 2002 roku). Nie znam przyczyn takiego stanu rzeczy i żadnych nie sugeruję - zauważam tylko zjawisko.
_____________________________________
Pingwiny nie mogą latać, bo nie mają śmigieł
Ja znam
- dawno nasze drużyny piłkarskie nie grały w pucharach
- ruch GA troszkę zmalał bo względem sytuacji z przed kilku lat mamy dużo, dużo więcej możliwości przesiadkowych
- MTP ostatnio podupadło - widać to nie tylko po ruchu na Ławicy
- dawano w okolicy nie było ćwiczeń wojskowych (tak jak przylatywały VC-10, C-130, C-160 itp), co gorsza dla nas wszystko co tylko może siada na Krzesianch (przykładów z tego roku jest masa - E145, Fokker 50, C-160, C-130, kilka Beechraftów...)
- dawno nie było otwarcia dużej inwestycji na którą mogliby zlecieć się goście z zagranicy (King Cross, Plaza itp)
- itd, itp
Jednak nie jest chyba aż tak źle? Np goście z 18 grudnia:
http://lotnictwo.net/foto.php?id=136561 Bombardier BD700 Global Express XRS
http://lotnictwo.net/foto.php?id=136560 Fairchild Dornier 328JET
Masa maszyn GA jest już przez Ciebie pstryknięta, a niestety one nadal przylatują na Ławicę, co tworzy obraz monotoniczności. Jednak śmiało mogę powiedzieć, że codziennie ląduje jakiś samolot którego jeszcze na eppo nie było (średnio codziennie)
Fajny wątek z onetu z połowy 2004 roku:
Na poznańskim lotnisku Ławica już funkcjonuje nowy terminal. Ma on służyć liniom bez dodatkowej przebudowy do roku 2015. Według prognoz prezesa portu lotniczego Krzysztofa Pawłowskiego, w roku 2015 z Ławicy skorzysta 1,5 mln pasażerów.
Hehe, futurolog!
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Hehe, fajnie
a w tym roq bedzie konferencja klimatyczna - ok 10 000 gosci z calego swiata, to pewnie wiele niespodzianek sie pojawiZamieszczone przez Witek
a watek sie mozna posmiac, no ale wtedy kiedy te komentarze byly pisane nie bylo nikomu do smiechu i kazdy patrzyl na ta mizerie i nie mogl nic zrobic!
trivial.
Zakładki