Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32
Like Tree16Likes

Wątek: Przyszłość EPPO - kierunki rozwoju, połączenia, nasze pomysły na połączenia

  1. #1
    BrejSki
    Goście

    Domyślnie Przyszłość EPPO - kierunki rozwoju, połączenia, nasze pomysły na połączenia


    Polecamy

    Witajcie,

    Pozwolę sobie założyć taki temat. Po ostatniej, nazwijmy to "histerii" związanej z zamknięciem bazy W!zz, chciałbym z Wami podyskutować na temat perspektyw na najbliższe lata.

    W tym temacie chciałbym też, abyście wyrazili swoje opinie na temat naszego lotniska, funkcjonowania go, zarządzania nim , etc.

    Mile widziane też jest Wasze wczucie się w rolę Prezesa Portu i Wasze propozycje, co zrobić, co zmienić, co poprawić, co dodać, bla, bla, bla...

    Oczywiście krytykę czyjegoś pomysłu proszę o poparcie jakimiś argumentami

    Mam nadzieję, że temat się przyjmie i życzę miłej dyskusji

  2. #2
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Coś się u Was jednak zmienia, choć moim zdaniem kierunki wakacyjne nie są najlepszym pomysłem.
    W końcu w POZ czartery mają się całkiem nieźle.
    https://www.fly4free.pl/nowe-trasy-r...ir-z-poznania/
    Pozdrawiam, Airliner

  3. #3
    M
    M jest nieaktywny
    Awatar M

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Coś się u Was jednak zmienia, choć moim zdaniem kierunki wakacyjne nie są najlepszym pomysłem.
    W końcu w POZ czartery mają się całkiem nieźle.
    https://www.fly4free.pl/nowe-trasy-r...ir-z-poznania/
    Jest już tak źle, że trzeba dopłacać żeby latali... szkoda słów...
    Pozdrawiam

  4. #4
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Prawda jest taka, że do LCC dokładają pewnie wszyscy, więc to mnie nie dziwi. Dziwne jest to, że w Poznaniu dopiero teraz się o tym myśli. Pewnie gdyby nie to, że Wizz się zwinął z bazą, to takiego tematu w ogóle by nie było. Swoją drogą ciekawi mnie czy port stara się tylko o względy Ryana i Wizza, czy szuka też nadziei wśród innych LCC. O ile są świadomi, że są jeszcze inni.

    Swoją drogą, z chęcią zobaczyłbym na Ławicy kogolwiek z legacy spoza Star Alliance. Ot tak, żeby trochę konkurencji było.
    Ostatnio edytowane przez PM ; 12-02-2019 o 20:31
    Mak400 and M like this.

  5. #5
    Awatar Pitras

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Puszczykowo

    Domyślnie

    Może zrobią tak, że zapłacą Ryanowi za przywrócenie połączenia do Castellon. Hiszpanie dopłacą Poznań dopłaci to im będzie pasować.
    Na moje to te 26mln powinno pójść na to aby na Zimę 19/20 na Ławicy nocowały 3 x B737 Ryana. Oznaczać to będzie ok. 3x3x7 czyli około 63 połączeń, bez tworzenia jakiś rotacji typu W które to te linie nie wykonują. Z W!ZZa to nie ma co za bardzo: Budapeszt, Bukareszt, Kutaisi, Wilno Wiedeń.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    POZnań

    Domyślnie

    @Pitras: Ryan nie wykonuje W-rotation? A jak robili SZZ-WAW? Albo: BZG-KBP?
    Jasne, takie kombinacje są w Zdrapkolocie o niebo rzadsze niż w landrynie. Ale są!
    Witek likes this.

  7. #7
    Awatar Pitras

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Puszczykowo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez solokhumbu Zobacz posta
    @Pitras: Ryan nie wykonuje W-rotation? A jak robili SZZ-WAW? Albo: BZG-KBP?
    Jasne, takie kombinacje są w Zdrapkolocie o niebo rzadsze niż w landrynie. Ale są!
    Przy ilości operacji FR vs W6 to jakiś ułamek procenta jest dzięki temu, że bazy mają prawie wszędzie. Różowi operacji W mają dużo więcej.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Ja bym nie płacił ani FR ani W6 - łaska pańska na pstrym koniu jeździ. A argument, że wszyscy płacą jakoś do mnie nie trafia. I tak Wrocławia nie dogonimy, więc może zamiast się ścigać bez szans wystartujmy w innej dyscyplinie? Bo ja wolałbym, żeby w Poznaniu pojawiła się sieciowa konkurencja dla Star Alliance (w postaci KL lub AF, a najlepiej i jednego i drugiego) - i tak bym został przy LH/LO, ale konkurencja spowodowałaby spadek cen. I dobrze byłoby, gdyby SK przywróciło nocującą rotację (nawet zamiast tej w środku dnia) - bo to jednak było bardzo wygodne biznesowo. BA już było, ale się nie utrzymało z LGW (a na LHR nie ma szans). No i przydałaby się dodatkowa rotacja LO z WAW, bo w środku dnia jest dziura.
    M likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Ja bym nie płacił ani FR ani W6 - łaska pańska na pstrym koniu jeździ. A argument, że wszyscy płacą jakoś do mnie nie trafia. I tak Wrocławia nie dogonimy, więc może zamiast się ścigać bez szans wystartujmy w innej dyscyplinie? Bo ja wolałbym, żeby w Poznaniu pojawiła się sieciowa konkurencja dla Star Alliance (w postaci KL lub AF, a najlepiej i jednego i drugiego) - i tak bym został przy LH/LO, ale konkurencja spowodowałaby spadek cen. I dobrze byłoby, gdyby SK przywróciło nocującą rotację (nawet zamiast tej w środku dnia) - bo to jednak było bardzo wygodne biznesowo. BA już było, ale się nie utrzymało z LGW (a na LHR nie ma szans). No i przydałaby się dodatkowa rotacja LO z WAW, bo w środku dnia jest dziura.
    Raczej wątpliwe, żeby ktoś spoza *A chciał się tu teraz pchać. Początkowo na pewno walka o klienta nie byłaby łatwa. Sam zauważyłeś, że konieczne byłoby utrzymanie niższych cen - pytanie czy mamy rzeczywiście tu taki potencjał.

    Co do WAW to pojawiła się jakiś czas temu plotka o 6 rotacji, ale konkretów chyba nie było.

  10. #10
    Awatar Puziu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    POZ/EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez M Zobacz posta
    Jest już tak źle, że trzeba dopłacać żeby latali... szkoda słów...
    A myślisz że na lotniskach w innych miastach latają bo „są fajne”? Nie, bo dostają dopłaty.
    Witek likes this.
    Wlkp_Spotters

  11. #11
    M
    M jest nieaktywny
    Awatar M

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Puziu Zobacz posta
    A myślisz że na lotniskach w innych miastach latają bo „są fajne”? Nie, bo dostają dopłaty.
    Wiem że tak bywa, ale czy na taką skalę...
    IMHO uważam że jest to wywalanie pieniędzy "w błoto", de facto próba wykreowania popytu podażą, pompowanie czegoś co i tak do niczego dobrego nie prowadzi.
    Ostatnio edytowane przez M ; 13-02-2019 o 19:34
    Pozdrawiam

  12. #12
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez M Zobacz posta
    Wiem że tak bywa, ale czy na taką skalę...
    Tak.

    Cytat Zamieszczone przez M Zobacz posta
    IMHO uważam że jest to wywalanie pieniędzy "w błoto", de facto próba wykreowania popytu podażą, pompowanie czegoś co i tak do niczego dobrego nie prowadzi.
    Błędne myślenie. Każda złotówka wydana na takie połączenia przeważnie się zwraca i to ze sporą nawiązką. Jeśli jeszcze będą dobrze dobrane połączenia, które wygenerują też ruch do Poznania to już w ogóle strzał w dziesiątkę. Aż dziwne, że stawiasz takie tezy
    KAWA, kalesony22 and STYRO like this.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  13. #13
    M
    M jest nieaktywny
    Awatar M

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Czas pokaże .
    Pozdrawiam

  14. #14
    Awatar Puziu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    POZ/EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez M Zobacz posta
    IMHO uważam że jest to wywalanie pieniędzy "w błoto", de facto próba wykreowania popytu podażą, pompowanie czegoś co i tak do niczego dobrego nie prowadzi.
    Częściowo zwraca się to na operacjach lotniczych, lądowanie, postój na płycie, start. Resztę "spłacą" turyści w knajpach, hotelach, itp.
    STYRO and Witek like this.
    Wlkp_Spotters

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W poniższym linku do pobrania raport o sytuacji na EPPO w 2018 roku przygotowany przez "Inwestycje dla Poznania" dla Prezydenta Miasta i Marszałka Województwa Wielkopolskiego.

    Raport Lotniczy za 2018 Inwestycje dla Poznania

    Osobiście jeszcze nie czytałem, ale zakres jest jak poniżej:

    1. Realia globalizacji
    2. Poznań a Berlin i Warszawa
    3. Konsekwencje otwarcia bazy Ryanair
    4. Podział na rodzaj ruchu - bardzo duży udział czarterów
    5. Sezonowość ruchu - problem z najemcami
    6. Konsekwencje zamknięcia bazy Wizz Air
    7. Peleton nam ucieka - najwięksi w Polsce ciągle do przodu
    8. Problem przewoźników sieciowych ("legacy")
    9. Problem obsługi pasażerów w terminalu
    10. Niedostatek informacyjny (rzadko aktualizowana strona internetowa)
    11. ILS CAT II - czy wszystko jest już gotowe?
    12. Porównanie wyników lotnisk w Poznaniu i Wrocławiu
    13. Pytania końcowe

    Celem Raportu jest pokazanie obecnej sytuacji poznańskiej Ławicy – potencjału, możliwości rozwoju, zagrożeń. Poruszamy kilkanaście zagadnień, mających naszym zdaniem fundamentalne znaczenie dla gospodarki Poznania i Wielkopolski. Analizujemy sytuację roku 2018 na tle pozostałych największych polskich portów lotniczych oraz szerszego kontekstu całej branży. Bierzemy pod lupę wszystko to, co istotne.

    Mamy nadzieję, że Raport przyczyni się do poprawy sytuacji poznańskiej Ławicy, wskazując na kierunki działań. Jesteśmy w ostatnim momencie na wprowadzenie zmian. Wynik prawie 2,5 miliona pasażerów może cieszyć, jednak w perspektywie osiągnięć polskich portów lotniczych, sytuacji na rynku oraz potrzeb mieszkańców Poznania i Wielkopolski jest niezadowalający.

    „Jest oferta – są pasażerowie. Oferta się pogarsza – spada liczba pasażerów”. – to zdanie może być krótkim podsumowaniem minionego roku na poznańskim lotnisku. Z jednej strony byliśmy świadkami bicia rekordów, zarówno w dynamice przyrostu ruchu pasażerskiego jak i samej liczbie odprawionych pasażerów. Z drugiej strony jako pasażerowie otrzymaliśmy „cios w plecy” – lotnisko straciło bazę operacyjną linii Wizz Air, co już zdążyło się przełożyć na spadki w ruchu odnotowane w ostatnim miesiącu 2018 roku.

    Raport opracował zespół w składzie: Rafał Jankowiak, Maciej Korzeniewski, Paweł Sowa, Andrzej Żołna. Grafiki i zdjęcia wykonali: Arkadiusz Kluk, Piotr Kaczmarek, Grzegorz Pawlak.

  16. #16
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Fajna się to czytało, choć nie wygląda to dobrze.

    Cytat:
    "Istnieją różne spekulacje na temat przyczyn zamknięcia bazy Wizz Air. Jedna mówi o zmianie strategii firmy polegającej na koncentrowaniu się w największych lotniskach – bazach przewoźnika. Zamykane miały być bazy z jednym, dwoma samolotami. Brzmi ona logicznie, jednak nie wytrzymuje próby czasu. Jesteśmy bogatsi już o kilka miesięcy obserwacji zachowania linii. Przypomnijmy że w poznańskiej bazie stacjonowały dwa samoloty. Kolejnym krokiem do jej rozwoju było by dodanie trzeciej maszyny. Zamiast tego postanowiono ją zamknąć. Od tej decyzji (wrzesień 2018) linia uruchomiła lub rozbudowała następujące „małe” bazy: w Krakowie, gdzie nie obsługiwała żadnych połączeń, będzie tam baza z dwoma samolotami"


    Taka mała korekta, baza w Krakowie nie będzie mała.
    Witek and m@cieq like this.
    Pozdrawiam, Airliner

  17. #17

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mnie z kolei zaskoczyło (przeraziło?) to:



    Jakieś pomysły skąd taka zmiana zysku r/r?

  18. #18
    M
    M jest nieaktywny
    Awatar M

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez majek Zobacz posta
    Jakieś pomysły skąd taka zmiana zysku r/r?
    Nie orientuję się dokładnie w jakiej ilości były - ale potencjalną przyczyną mogą być wspomnianie wyżej dotacje na połączenia, patrz TLV by LO.
    Pozdrawiam

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Może odszkodowania za hałas
    M likes this.

  20. #20
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez M Zobacz posta
    ale potencjalną przyczyną mogą być wspomnianie wyżej dotacje na połączenia, patrz TLV by LO.
    Przecież lotnisko nie dotuje togo połączenia...
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •