Coś się u Was jednak zmienia, choć moim zdaniem kierunki wakacyjne nie są najlepszym pomysłem.
W końcu w POZ czartery mają się całkiem nieźle.
https://www.fly4free.pl/nowe-trasy-r...ir-z-poznania/
Witajcie,
Pozwolę sobie założyć taki temat. Po ostatniej, nazwijmy to "histerii" związanej z zamknięciem bazy W!zz, chciałbym z Wami podyskutować na temat perspektyw na najbliższe lata.
W tym temacie chciałbym też, abyście wyrazili swoje opinie na temat naszego lotniska, funkcjonowania go, zarządzania nim , etc.
Mile widziane też jest Wasze wczucie się w rolę Prezesa Portu i Wasze propozycje, co zrobić, co zmienić, co poprawić, co dodać, bla, bla, bla...
Oczywiście krytykę czyjegoś pomysłu proszę o poparcie jakimiś argumentami
Mam nadzieję, że temat się przyjmie i życzę miłej dyskusji
Coś się u Was jednak zmienia, choć moim zdaniem kierunki wakacyjne nie są najlepszym pomysłem.
W końcu w POZ czartery mają się całkiem nieźle.
https://www.fly4free.pl/nowe-trasy-r...ir-z-poznania/
Prawda jest taka, że do LCC dokładają pewnie wszyscy, więc to mnie nie dziwi. Dziwne jest to, że w Poznaniu dopiero teraz się o tym myśli. Pewnie gdyby nie to, że Wizz się zwinął z bazą, to takiego tematu w ogóle by nie było. Swoją drogą ciekawi mnie czy port stara się tylko o względy Ryana i Wizza, czy szuka też nadziei wśród innych LCC. O ile są świadomi, że są jeszcze inni.
Swoją drogą, z chęcią zobaczyłbym na Ławicy kogolwiek z legacy spoza Star Alliance. Ot tak, żeby trochę konkurencji było.
Ostatnio edytowane przez PM ; 12-02-2019 o 19:31
Może zrobią tak, że zapłacą Ryanowi za przywrócenie połączenia do Castellon. Hiszpanie dopłacą Poznań dopłaci to im będzie pasować.
Na moje to te 26mln powinno pójść na to aby na Zimę 19/20 na Ławicy nocowały 3 x B737 Ryana. Oznaczać to będzie ok. 3x3x7 czyli około 63 połączeń, bez tworzenia jakiś rotacji typu W które to te linie nie wykonują. Z W!ZZa to nie ma co za bardzo: Budapeszt, Bukareszt, Kutaisi, Wilno Wiedeń.
@Pitras: Ryan nie wykonuje W-rotation? A jak robili SZZ-WAW? Albo: BZG-KBP?
Jasne, takie kombinacje są w Zdrapkolocie o niebo rzadsze niż w landrynie. Ale są!
Ja bym nie płacił ani FR ani W6 - łaska pańska na pstrym koniu jeździ. A argument, że wszyscy płacą jakoś do mnie nie trafia. I tak Wrocławia nie dogonimy, więc może zamiast się ścigać bez szans wystartujmy w innej dyscyplinie? Bo ja wolałbym, żeby w Poznaniu pojawiła się sieciowa konkurencja dla Star Alliance (w postaci KL lub AF, a najlepiej i jednego i drugiego) - i tak bym został przy LH/LO, ale konkurencja spowodowałaby spadek cen. I dobrze byłoby, gdyby SK przywróciło nocującą rotację (nawet zamiast tej w środku dnia) - bo to jednak było bardzo wygodne biznesowo. BA już było, ale się nie utrzymało z LGW (a na LHR nie ma szans). No i przydałaby się dodatkowa rotacja LO z WAW, bo w środku dnia jest dziura.
Raczej wątpliwe, żeby ktoś spoza *A chciał się tu teraz pchać. Początkowo na pewno walka o klienta nie byłaby łatwa. Sam zauważyłeś, że konieczne byłoby utrzymanie niższych cen - pytanie czy mamy rzeczywiście tu taki potencjał.
Co do WAW to pojawiła się jakiś czas temu plotka o 6 rotacji, ale konkretów chyba nie było.
Tak.
Błędne myślenie. Każda złotówka wydana na takie połączenia przeważnie się zwraca i to ze sporą nawiązką. Jeśli jeszcze będą dobrze dobrane połączenia, które wygenerują też ruch do Poznania to już w ogóle strzał w dziesiątkę. Aż dziwne, że stawiasz takie tezy![]()
W poniższym linku do pobrania raport o sytuacji na EPPO w 2018 roku przygotowany przez "Inwestycje dla Poznania" dla Prezydenta Miasta i Marszałka Województwa Wielkopolskiego.
Raport Lotniczy za 2018 Inwestycje dla Poznania
Osobiście jeszcze nie czytałem, ale zakres jest jak poniżej:
1. Realia globalizacji
2. Poznań a Berlin i Warszawa
3. Konsekwencje otwarcia bazy Ryanair
4. Podział na rodzaj ruchu - bardzo duży udział czarterów
5. Sezonowość ruchu - problem z najemcami
6. Konsekwencje zamknięcia bazy Wizz Air
7. Peleton nam ucieka - najwięksi w Polsce ciągle do przodu
8. Problem przewoźników sieciowych ("legacy")
9. Problem obsługi pasażerów w terminalu
10. Niedostatek informacyjny (rzadko aktualizowana strona internetowa)
11. ILS CAT II - czy wszystko jest już gotowe?
12. Porównanie wyników lotnisk w Poznaniu i Wrocławiu
13. Pytania końcowe
Celem Raportu jest pokazanie obecnej sytuacji poznańskiej Ławicy – potencjału, możliwości rozwoju, zagrożeń. Poruszamy kilkanaście zagadnień, mających naszym zdaniem fundamentalne znaczenie dla gospodarki Poznania i Wielkopolski. Analizujemy sytuację roku 2018 na tle pozostałych największych polskich portów lotniczych oraz szerszego kontekstu całej branży. Bierzemy pod lupę wszystko to, co istotne.
Mamy nadzieję, że Raport przyczyni się do poprawy sytuacji poznańskiej Ławicy, wskazując na kierunki działań. Jesteśmy w ostatnim momencie na wprowadzenie zmian. Wynik prawie 2,5 miliona pasażerów może cieszyć, jednak w perspektywie osiągnięć polskich portów lotniczych, sytuacji na rynku oraz potrzeb mieszkańców Poznania i Wielkopolski jest niezadowalający.
„Jest oferta – są pasażerowie. Oferta się pogarsza – spada liczba pasażerów”. – to zdanie może być krótkim podsumowaniem minionego roku na poznańskim lotnisku. Z jednej strony byliśmy świadkami bicia rekordów, zarówno w dynamice przyrostu ruchu pasażerskiego jak i samej liczbie odprawionych pasażerów. Z drugiej strony jako pasażerowie otrzymaliśmy „cios w plecy” – lotnisko straciło bazę operacyjną linii Wizz Air, co już zdążyło się przełożyć na spadki w ruchu odnotowane w ostatnim miesiącu 2018 roku.
Raport opracował zespół w składzie: Rafał Jankowiak, Maciej Korzeniewski, Paweł Sowa, Andrzej Żołna. Grafiki i zdjęcia wykonali: Arkadiusz Kluk, Piotr Kaczmarek, Grzegorz Pawlak.
Fajna się to czytało, choć nie wygląda to dobrze.
Cytat:
"Istnieją różne spekulacje na temat przyczyn zamknięcia bazy Wizz Air. Jedna mówi o zmianie strategii firmy polegającej na koncentrowaniu się w największych lotniskach – bazach przewoźnika. Zamykane miały być bazy z jednym, dwoma samolotami. Brzmi ona logicznie, jednak nie wytrzymuje próby czasu. Jesteśmy bogatsi już o kilka miesięcy obserwacji zachowania linii. Przypomnijmy że w poznańskiej bazie stacjonowały dwa samoloty. Kolejnym krokiem do jej rozwoju było by dodanie trzeciej maszyny. Zamiast tego postanowiono ją zamknąć. Od tej decyzji (wrzesień 2018) linia uruchomiła lub rozbudowała następujące „małe” bazy: w Krakowie, gdzie nie obsługiwała żadnych połączeń, będzie tam baza z dwoma samolotami"
Taka mała korekta, baza w Krakowie nie będzie mała.
Zakładki