Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie Malowanie samolotów


    Polecamy

    Czy na lotnisku Chopina w Warszawie jest np. jakis hangar, w którym na okrągło, non stop maluje się samoloty i nic poza tym?
    Nie wiem jak często zmienia się "barwy" maszyn jak np. Ptasie Mleczko na Bombardierze, pewnie raz na kilka lat
    Nie wiem też czy wymagają jakichś bieżących konserwacji typu samolot uderzył ptaka, farba odeszła i trzeba to doprowadzić do porządku
    Proszę o info w sprawie

  2. #2
    Awatar kosi

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Cześć,
    na Lotnisku Chopina istnieje co najmniej jeden hangar przystosowany do malowania samolotów. Małe odpryski lakieru można zamalowywać na bieżąco podczas krótkich przeglądów, do czego nie jest potrzebny specjalistyczny hangar. Odnowę powłoki lakierniczej na całym samolocie wykonuje się dopiero po dużych przeglądach, jeśli zachodzi taka potrzeba (na przykład duża ilość napraw blacharskich na kadłubie). Większość malowań typu Ptasie Mleczko to po prostu specjalne okleiny instalowane na samolocie. Gdy przestają być potrzebne można je zerwać bez potrzeby malowania całego samolotu, co byłoby praco- i kosztochłonne.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Przepraszam, ale chyba niedostatecznie skonkretyzowałem swoje pytanie. Może inaczej: czy na Okęciu jest chociaż jedna osoba wykonująca zawód "malarza" (samolotów) i nic poza tym? Czy raczej jest to dodatkowa robota, przy okazji? Czyli kluczowym zakresem są przeglądy, naprawy, śrubki, śrubokręty, itp., a zarazem osoba taka ma odpowiednie zdolności, żeby przy okazji wyklepać, zaszpachlować, pomalować, czy też roboty przy malowaniu jest tyle, że jest choć 1 osoba, która robi tylko to i nic poza tym, niezależnie od tego czy to drobne bieżące sprawy, czy malowanie całej maszyny

  4. #4
    Awatar kosi

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Czasem bywa tak, że zakresy prac lakierniczych są też wykonywane przez innych mechaników, na przykład tych odpowiedzialnych za płatowiec lub skrzydło. Jest to jednak rzadkość, zazwyczaj zawód lakiernika jest odrębną specjalizacją. Podczas znalezienia usterki (ubytku farby) przez mechanika wzywany jest lakiernik, który na slocie, na którym w danym momencie stoi samolot wykonuje zakres swoich prac. Często też lakiernicy zajmują się malowaniem pojedynczych komponentów, na których trzeba uzupełnić powłokę lakierniczą po np. obsłudze warsztatowej gdy element musiał zostać zdemontowany z samolotu celem naprawy.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •