Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 63
  1. #1
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Czemu do EPWA nie lata dużo porządnych lini lotniczych ?


    Polecamy

    Już od pewnego czasu zastanawiam się czemu polskie lotniska omijają duże linie lotnicze. Jak spojrzymy na to co lata do Pragi czy do Manchasteru -> http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6369080 - Typowy poranek na EGCC, czemu na EPWA nie widać nic poza LOT-em, BA i LH czy Malev i CSA.

    Wydaje mi się, że EPWA wypada najgorzej w całej europie wśród dużych stolic.

    Czy macie na ten temat jakąś swoją opinie?
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

  2. #2
    Awatar michał s

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotr-pajor
    Czy macie na ten temat jakąś swoją opinie?
    Takie rzeczy tylko w Polsce

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Które duże linie omijają WAW? Owszem nie mamy long-hauli poza lotem (z Azji, USA, czy Bliskiego Wschodu).

    Nie wiem jak patrzysz, ale ja na Okęciu też widzę Iberię, SAS, Alitalię, Swissa, Aeroflot, Finnaira. Nie wspominając o tanich liniach i czarterowych z krajów basenu Morza Śródziemnego.

    Linie amerykańskie zazwyczaj latają do mniejszych europejskich portów (mniejszych od CDG/LHR/FRA itp.) na 757, a tymi do WAW ciężko dolecieć ze wschodniego wybrzeża, AC raczej nie wejdzie w paradę partnerowi z sojuszu. Singapore ma code-share z LOTem, na trasach do FRA bodajże. Emirates od dawna mówią że chcą, ale na mówieniu się kończy. Myślę (ale to tylko moje gdybania), że oni chcą latać DXB-WAW-USA i z tym jest problem. Nie mamy też żadnych linii czarterowych jak Niemcy czy Brytyjczycy które generują dużo ruchu u nich (także na grubych). Dlaczego omija nas Daleki i Bliski Wschód Ci nie odpowiem (prócz Emiratów i Koreana, który już lata do PRG).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Problem w tym że Warszawa nie będzie nigdy Pragą, bo nie jest tak atrakcyjna turystycznie (dlatego nie ma takiego multum tanich przewoźników i innych krótkodystansowych), a na ruch daleki to chyba jeszcze jesteśmy za ubogim narodem / za bardzo egalitarnie ubogim (nie dużo mamy ludzi z ciężką forsą). No i leży nie dość, że na Wschodzie Europy, to jeszcze na Wschodzie własnego kraju...

    A na ruch tranzytowy... Cóż, mamy tak silne lobby przekonujące nas że to bezsensu ( + wspaniałego potężnego sąsiada)... Lada dzień zamiast przez Helsinki będziemy na Daleki Wschód latać przez Rygę, Kijów i Mińsk

    Mój kumpel z naprzeciwka jest z Magdeburga. W zeszłym roku z Niemiecką Agencją DAAD jechał na stypendium - wakacyjny kurs angielskiego nad Michigan. Agencja postanowiła, że grupa poleci z Berlina do Chicago... przez Warszawę LOTem! Pozytywnie mnie zamurowało. Ale niestety, wrażenia kumpla z Warszawy beznadziejne. Bo jakież inne z T1 w wakacje 2007 mogły być...

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    Co jest takiego w Pradze czego nie ma w Warszawie...owszem lata tam Korean Air i Delta, ale to tyle ... za to CSA zawiesza long haulty a LOT utrzymuje i niedlugo moze sie pojawia jakies wieksze, obce maszyny :-)

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wawa

    Domyślnie

    Ja bym nie szukał zbyt wielu teorii - poprostu ekonomicznie się nie opłaca latać do WAW. Albo bardziej opłaca się latać do np. PRG. Linie lotnicze to nie są organizacje charytatywne. Moim zdaniem jedyne co się może w przyszłości pojawić w WAW to jakaś linia chińska (np. CA), coś z rejonu Zatoki Perskiej (wspomniane EK) oraz jedna linia z USA, która by konkurowała z LO, raczej z poza Star Alliance, czyli nie UA, US więc pewnie by się skończyło na DL, ew. NW.

    Do tego dochodzą wszelkiej maści chartery, tylko że te się rozkładają po całej Polsce (KRK, KTW, POZ, GDN, SZZ itd). Ciężko oczekiwać, że wszystkie chartery będą latać z WAW.

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Generalnie teza od ktorej wychodzi poczatkowe pytanie jest z deka falszywa, wiec ciezko na to pytanie odpowiadac. Okecie jest sredniej wielkosci portem lotniczym i tyle, nie bardzo rozumiem czemu mialo sluzyc prezentowanie zdjecia z Manchesteru. A tak jak w poscie wyzej, nie wiem co takiego jest w portach podobnych do Wawy czego nie byloby u nas.

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    A tak jak w poscie wyzej, nie wiem co takiego jest w portach podobnych do Wawy czego nie byloby u nas.
    Odpowiedzi na to jest oczywiście kilka, jedną z najważniejszych przeszkód jest to, kto tym lotniskiem zarządza, jakie ma podejście biznesowe i jaki jest stan terminala w Warszawie.

    Nie można przecież szerze powiedzieć, że przebudowa terminala jest skończona. Terminal w wiecznej rozbudowie plus PPL, które działa mniej więcej tak samo sprawnie jak KGHM Polska Miedź, może skutecznie odstraszyć nawet wstępnie chętne linie. To jest po prostu zbyt duże ryzyko dla niektórych linii, które do Afryki też nie latają.

    Dodatkowo, w Warszawie jest nadal monopol na dostawy paliwa, co jest szczególnie ważne dla połączeń long-haul gdzie nie można tankowania przełożyć na później.

    Podsumowując: duże koszty + wysokie ryzyko + mały stosunkowo ruch

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    W moim pytaniu chodzilo o to jakich to zacnych linii lotniczych nie ma u nas a ktore powinny byc? Pakistan? Emirates? Singapore? Cathay?

  10. #10

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    W moim pytaniu chodzilo o to jakich to zacnych linii lotniczych nie ma u nas a ktore powinny byc? Pakistan? Emirates? Singapore? Cathay?
    Przybliżone według potencjału:
    1. Asiana
    2. Emirates
    3. Air China
    4. ANA
    5. Thai
    6. Singapore
    7. Air India

  11. #11
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof
    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    W moim pytaniu chodzilo o to jakich to zacnych linii lotniczych nie ma u nas a ktore powinny byc? Pakistan? Emirates? Singapore? Cathay?
    Przybliżone według potencjału:
    1. Asiana
    2. Emirates
    3. Air China
    4. ANA
    5. Thai
    6. Singapore
    7. Air India
    8. Qantas
    9. AA
    Pozdrawiam G

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    I rozumiem ze rozmawiamy powaznie?

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Problem z Warszawą jest taki, że pomimo że jest ogromną stolicą, to nie tylko ma niewielkie lotnisko, ale do najbliższego dużego lotniska (umówmy się że jest to Berlin TXL jest ponad 500 kilometrów / 6 godzin jazdy pociągiem!

    W UE tylko Bukareszt się gorzej prezentuje...

    Ztof tu dobrze napisał.... Potrzebny jest w Warszawie taki właściciel portu, który będzie bezpośrednio na własnej skórze odczuwał to, że więcej pasażerów = więcej kasy...

  14. #14
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Jeżeli ktoś będzie chciał z tego wyciągnąć kasę - zarobić - rozwinie lotnisko, a jeśli tutaj chodzi o rozdanie jakiś stanowisk rodzinie to raczej to nie będzie działać.
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

  15. #15

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    I rozumiem ze rozmawiamy powaznie?
    Konkretnie jakieś pytanie?

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    No przeciez pytam - czy powaznie uwazasz ze te wszystkie linie powinny latac do EPWA? I ze to tylko wina kierownictwa ze ich tu nie ma?

  17. #17
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Mi się wydaję, że dużo się przyczynia kierownictwo, nieudolna rozbudowa, wysokie stawki za niską jakość usług.
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

  18. #18

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    No przeciez pytam - czy powaznie uwazasz ze te wszystkie linie powinny latac do EPWA? I ze to tylko wina kierownictwa ze ich tu nie ma?
    Źle stawiasz pytanie.

    Każda z tych linii mogłaby zrobić biznes na lataniu do Warszawy. W przybliżeniu pierwsza największy, a ostatnia najmniejszy. Natomiast jeśli jakakolwiek z nich otworzy już połączenie, wtedy lista się zmieni.

    Na przykład jeśli Asiana otworzy, wtedy mały miałoby to sens dla ANA. Jeśli Thai, wtedy nie ma to sensu dla Singapore etc.

    Jeśli zrobi to Emirates, to opóźni wejście wszystkich następnych.

    Gdybym wiedział jakie są szczegóły rozmów wszystkich, lub jakichkolwiek z tych linii z PPL, to nie siedziałbym na forum tylko bym te informacje sprzedawał

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Ja nie widze sensu dla zadnej z tych linii, ale moze jestem czlowiekiem malej wiary.

  20. #20
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Chyba nie, bo im większa konkurencja tym lepiej wykonana usługa i większe dbanie o klienta.
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •