Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie EPWA ATIS: "... expect PAPA (UNIFORM) arrivals ..."


    Polecamy

    W nawiązaniu do powyższego tematu proszę o pomoc w rozszyfrowaniu zawartej w nim informacji.

    Uprzedzając pytania pragnę poinformować, że korzystałem z funkcji SZUKAJ (z opcją wieloznaczników *) na tym forum, na innych forach, na AIP a także za pomocą Google, lecz niestety nie znalazłem żadnego tropu.

    Byłbym wdzięczny również za informację czy tego typu zbliżania (PAPA/UNIFORM) charakterystyczne są tylko dla EPWA czy stosowane bywają też na innych lotniskach.

    Z wysokiej góry dziękuję za pomoc.

  2. #2
    Awatar Pewazz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Oznaczenie Papa mają podejścia na 11, poprzednio oznaczone jako Uniform. Np. Dodek 2U to teraz Dodek 2P.
    If it's possible, it's done.
    If it's impossible, it will be done.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    NOTAM:

    A4992/08 - ATIS IS TRANSMITTING CURRENT ARRIVAL PROCEDURE AS FOLLOWS:
    EXPECT (ROUTE DESIGNATOR) ARRIVALS RUNWAY (RWY DESIGNATOR) (APPROACH
    TYPE) APPROACH.
    ROUTE DESIGNATOR: N-STAR RWY11/15, U-STAR RWY29/33 (REF AIP POLAND
    AD2 EPWA STANDARD ARRIVAL CHARTS) /.../

    AIP POLAND AD2 EPWA:

    STANDARD ARRIVAL CHART WARSZAWA/OKĘCIE (STAR) - ICAO RWY 11 --
    LIMVA 1P (LIMVA ONE PAPA)
    ARDAG 2P (ARDAG TWO PAPA)
    LDZ 2P (LDZ TWO PAPA)
    ...

    -- czyli według AIP PAPA to podejścia na RWY11; w AIP są wszystkie rozrysowane.

    Pozdr!

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pewazz
    Oznaczenie Papa mają podejścia na 11, poprzednio oznaczone jako Uniform. Np. Dodek 2U to teraz Dodek 2P.
    Uniform to DOLOTY (nie podejscia) do pasow 29 i 33, i maja sie nadal dobrze.

    Dla pasow 11 i 15 byly doloty N, po zawieszeniu VOR/DME WAR mamy doloty P (11) i Q (15).

  5. #5
    Awatar Pewazz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Sorry pomyliłem oznaczenia.
    If it's possible, it's done.
    If it's impossible, it will be done.

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tak przy okazji jak zaobaczylem te doloty od strony polnocnej, jakies DME "arki", odcineczki piz..czki itp i jezeli zasada, ze jezeli samolot dobrze wyglada to i dobrze lata odnosi sie rowniez do konstrukcji procedur to niech jak najszybciej wprowadza procedury oparte o RNAV...

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Akurat procedura "po luku" jest tylko jedna i watpie zeby w praktyce choc raz ja ktos wykonal. A co do RNAV to niech cie glowa nie boli - prace trwaja i prawdopodobnie w przyszlym roku beda juz tylko procedury PRNAV. Zreszta w pewnym niewielkim stopniu RNAV juz zostal przemycony.

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie AIP POLAND EPWA AD2 5-1-1

    Dzięki jeszcze raz za info. Teraz wszystko jasne.

    Moje następne pytanie chyba będzie retoryczne: czy strona www.ais.pata.pl jest aktualna (czerwiec 2008), albowiem wspomniany AIP POLAND EPWA AD2 5-1-1 wskazuje na to, że doloty na pas 11/15 oznaczone są N(OVEMBER) a nie P(APA)? Zaborówek (WAR) jest w dalszym ciągu umieszczony na mapie dolotu.

    Wiem, wiem - AIP zastrzega się, że informacje na stronie www nie są do użytku operacyjnego.

    Wasza cisza będzie potwierdzeniem moich domysłów.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Procedury Q i P sa w suplemencie.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Posypuje głowę popiołem i zwracam honor AIP.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •