Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 52
  1. #1
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie Lądowanie na Okęciu - niebezpieczne?


    Polecamy

    j.w

    Na jednym z pasów warszawskiego lotniska Okęcie, od końca grudnia ubiegłego roku, jest uszkodzony system wspomagania lądowań samolotów - dowiedziały się Wiadomości TVP. Zarządzająca ruchem powietrznym Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) przez kilka dni nie informowała o tym fakcie ani kontroli lotów, ani pilotów - twierdzą pracownicy PAŻP.

    System Instrument Landing System (ILS), to radiowy system nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotu przy złych warunkach atmosferycznych. Największe światowe porty lotnicze mają system ILS trzeciej kategorii pozwalający lądować praktycznie w każdych warunkach atmosferycznych. Przyjmujące rocznie ponad 9 mln pasażerów Warszawskie Okęcie wyposażone jest w system ILS II kategorii (podobnie jak obsługujące około 300 tys. pasażerów rocznie lotnisko w słowackich Koszycach) i właśnie praca tego systemu od 24 grudnia 2008 r. jest zakłócana.

    - Usterka jest na tyle poważna, że II kategorii do tej pory nie udało się przywrócić. A w związku z tym, że przez kilka dni ani piloci, ani kontrolerzy nie wiedzieli, że system jest zdegradowany planujemy poinformować prokuraturę - twierdzi Andrzej Fenrych, szef związku zawodowego kontrolerów Ruchu Lotniczego. Grzegorz Hlebowicz, rzecznik PAŻP, potwierdza, że system ILS na Okęciu nie działał prawidłowo, zapewnia jednak, że pasażerowie nie byli narażeni na niebezpieczeństwo.

    TVP Info
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #2
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dzisiaj w tym temacie w "Wiadomościach" na TVP1 wypowiadał się AllOver :P

  3. #3
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canon Zobacz posta
    Dzisiaj w tym temacie w "Wiadomościach" na TVP1 wypowiadał się AllOver :P
    Co mówił?

  4. #4
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    A może by to przełożyć do "Incydentów"?
    Eee tam, podpis ;)

  6. #6
    Awatar jubell

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPSY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    A może by to przełożyć do "Incydentów"?
    Nie widzę powodu.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    W NOTAMach o takich rzeczach się nie pisuje?

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Oczywiscie, ze sie pisuje. Z tego co pamietam to obecny NOTAM jest do 7 marca ale rozchodzi sie o to, ze przez jakis czas nie bylo NOTAM'u a system nie spelnial warunkow do II CAT (przynajmniej takie jest przeslanie tej informacji).
    Druga sprawa, ze samym skandalem jest zeby II CAT nie bylo przez tak dlugi okres czasu - z tego co pamietam to od grudnia. Juz kilka razy bylo tak, ze pogody byly takie, ze teoretycznie w Polsce nie bylo zadnego lotniska zapasowego.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A moznaby nie wklepywac takich pierdol z onetu i innych chwil grozy...
    If flight sim hours counted half of us would be flying for the airlines by now.

    Hush kits are for wimps.....fly loud, fly proud

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Z tymi "pierdolami" to bym uwazal - skoro mowia to powazni ludzie wymienieni z imienia i nazwiska a sprawa ma byc skierowana do prokuratury to chyba cos jest na rzeczy.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPSO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FRIDOL Zobacz posta
    W NOTAMach o takich rzeczach się nie pisuje?
    Jest opisane:

    EPWA A0002/09
    ILS/DME CAT II RWY 33 DOWNGRADED TO CAT I.
    effective from 2009-01-07 07:24:00 until 2009-02-07 23:59:00 EST



    Czyli od 7 stycznia wiadomo że ILS jest CAT I.
    NOTAM jest do 7 lutego ale Thewho napisał że został przedłużony do 7 marca.


    Słuchając wczoraj wiadomości odniosłem wrażenie że ktoś poleciał na fali ostatnich wydarzeń lotniczych: Amsterdam, Ratownik, MI-24 i chciał "błysnąć".

    Pozdrawiam,
    Marcin
    Ostatnio edytowane przez marcpro ; 02-03-2009 o 10:09

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcpro Zobacz posta
    Słuchając wczoraj wiadomości odniosłem wrażenie że ktoś poleciał na fali ostatnich wydarzeń lotniczych: Amsterdam, Ratownik, MI-24 i chciał "błysnąć".

    Pozdrawiam,
    Marcin
    Tak tez moze byc ale z drugiej strony przyklad Katowic. Piloci przegieli podchodzac do ladowania a pozniej i tak calosc winy probowano zwalic na zle dzialajacy ILS. Pewnie w Warszawie, ktos juz nie chce swiecic oczami za kogos innego i uprzedzil fakty.

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPSO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Tak tez moze byc ale z drugiej strony przyklad Katowic. Piloci przegieli podchodzac do ladowania a pozniej i tak calosc winy probowano zwalic na zle dzialajacy ILS. Pewnie w Warszawie, ktos juz nie chce swiecic oczami za kogos innego i uprzedzil fakty.
    W artykule jest napisane że system przestał działać 24 grudnia 2008 a NOTAM wyszedł 7 stycznia 2009 - wcześniejszego nie znalazłem (może jednak gdzieś jest).
    Jeżeli naprawdę było tak że przez te kilka dni system nie działał i nie była podana informacja o tym - to powinni się komuś dobrać do dupy.

    Może rzeczywiście jest tak jak piszesz że ktoś ma już tego dosyć.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Media - I tak bez końca może ktoś uwierzy......

    Witam wszystkich Pasjonatów Lotnictwa,
    prawda oczywiscie leży gdzieś.....(podobno po środku).
    ILS jak wszystkie urządzenia branży lotniczej podlega ścisłej kontroli. Wykonywane są okresowe obloty kontrolne ILS-a. Oblot wykonuje się także, kiedy nastąpi zgłoszenie podejrzenia nieprawidłowych wskazań zgłoszonych przez załogi. Zgłoszenie nastąpiło w styczniu i natychmiast dokonano oblotu technicznego. Podczas oblotu potwierdzono i stwierdzono zakłócenia w wiązce ILS. Efekt - natychmiastowe zawieszenie II CAT. Problem polega na tym, że urządzenie pracuje prawidłowo a zakłóceia występują dalej (prawdopodobnie zakończy się to zakupem nowego ILS). Wierzcie Koledzy, tęgie głowy szukają źródeł zakłóceń.
    Marek156-DPWAW

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Oj media mediami a tych dwoch Panow co wystapili w tym reportazu to kto? Dziennikarze udajacy kontrolerow i robiacy "lewy" temat czy moze prawdziwi kontrolerzy?

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie cd....

    Czy parcie na szkło zawsze idzie w parze z wiedzą, ja wątpię. (i tylko tyle).
    Marek156-DPWAW

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    Czy parcie na szkło zawsze idzie w parze z wiedzą, ja wątpię. (i tylko tyle).
    To chyba Panowie dopiero rozpoczynaja kariere bo ja ich pierwszy raz na oczy widze w TV.
    Co innego atrakcyjny Kazimierz

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    W tym materiale w Wiadomosciach byl wspomniany Miroslawiec - czy tam jest ILS (to pytanie, nie ironia), a jesli tak, to jakiej kategorii?

  19. #19
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    ILS działa

    W związku z pojawiającymi się w mediach informacjami na temat rzekomej niesprawności urządzenia ILS33 na lotnisku Warszawa im. F. Chopina, PAŻP poinformował na swojej stronie internetowej, że urządzenie jest sprawne.

    Urządzenie działa w kategorii pierwszej. Dobrej jakości sygnał sprawnego ILS podlega nieznacznym i niestałym zakłóceniom, które podyktowały (dodatkową) ostrożność.

    Stan techniczny urządzenia ILS był poddany monitoringowi prowadzonemu w trybie non-stop, zarówno przez służby techniczne jak i operacyjne.

    Urządzenie było i jest w ciągłej sprawności technicznej. W okresie 23-29 grudnia 2008 r. nie odnotowano żadnych meldunków załóg statków powietrznych (komunikacyjnych) o jakichkolwiek trudnościach czy problemach podczas podejścia do lądowania z wykorzystaniem ILS GP RWY33.

    We wspomnianym okresie nie występowały warunki pogodowe uzasadniające korzystanie z urządzeń nawigacyjnych kategorii wyższej.

    ILS jest sprawny. Pracuje w kategorii pierwszej. Prace specjalistów PAŻP skupione są na identyfikacji i usuwaniu zewnętrznych zakłóceń.

    PAŻP
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    EPWA-Mokotów

    Domyślnie


    Polecamy

    Urządzenie działa w kategorii pierwszej. Dobrej jakości sygnał sprawnego ILS podlega nieznacznym i niestałym zakłóceniom, które podyktowały (dodatkową) ostrożność.

    Stan techniczny urządzenia ILS był poddany monitoringowi prowadzonemu w trybie non-stop, zarówno przez służby techniczne jak i operacyjne.

    Urządzenie było i jest w ciągłej sprawności technicznej. W okresie 23-29 grudnia 2008 r. nie odnotowano żadnych meldunków załóg statków powietrznych (komunikacyjnych) o jakichkolwiek trudnościach czy problemach podczas podejścia do lądowania z wykorzystaniem ILS GP RWY33.

    We wspomnianym okresie nie występowały warunki pogodowe uzasadniające korzystanie z urządzeń nawigacyjnych kategorii wyższej.

    ILS jest sprawny. Pracuje w kategorii pierwszej. Prace specjalistów PAŻP skupione są na identyfikacji i usuwaniu zewnętrznych zakłóceń.

    PAŻP
    Informacje podawane przez PAZP mam nadzieje ze są wiarydodne co nie podważa faktu, że ostatnio mielismy na Okeciu bardzo kiepska pogode, FOG RVR 150m, podstawa tez beznadziejna, bylo duzo divertow do POZ, GDN, kontroler oficjalnie podawal ze CATII doesn't work only CAT I, co jest niezwykle trudna sytuacja dla glownego lotniska w Polsce biorac pod uwage stosunkowo duza ilosc operacji, bez komentarza

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •