Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie Boeing wystawił ocene warszawskiemu lotnisku


    Polecamy

    Jak podaje w informacji prasowej Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” - Boeing wystawia bardzo dobrą ocenę warszawskiemu lotnisku .

    Przedstawiciele wiodącego światowego producenta samolotów komunikacyjnych jednoznacznie orzekli, że warszawski Port Lotniczy im. F. Chopina jest jednym z najlepiej utrzymanych lotnisk, jakie odwiedzili podróżując po całym świecie.

    Ocena wystawiona przez specjalistów z Boeinga jest efektem ich pobytu na stołecznym lotnisku w styczniu br. Celem wizyty była ocena stanu przygotowania portu lotniczego do obsługi najnowszego samolotu produkowanego przez amerykański koncern - Boeinga 787 „Dreamliner”. Pierwsza maszyna tego typu zostanie dostarczona w przyszłym roku Polskim Liniom Lotniczym LOT, a jej macierzystym portem będzie Warszawa.

    „Odwiedziliśmy setki portów lotniczych w ramach dokonywanej przez nas oceny i mamy zaszczyt poinformować Państwa, że Port Lotniczy Warszawa jest jednym z najlepszych portów, jaki kiedykolwiek opiniowaliśmy. Personel portu utrzymuje lotnisko na najwyższym poziomie, infrastruktura jest prawie jak nowa (mimo, że minęło już 13 lat), widoczne jest także, że obsługa dokłada wszelkich starań, aby zapewnić liniom lotniczym bezpieczne operacje. Droga startowa 15/33 (dłuższa z dwóch dróg startowych na warszawskim lotnisku – przyp. PPL) należy do dróg o najlepszej nośności spośród wszystkich kiedykolwiek analizowanych przez nas. Mamy najwyższe zaufanie do Państwa personelu i cieszymy się, że europejski debiut 787 będzie miał miejsce w Warszawie.” – czytamy w piśmie Boeinga podsumowującym audyt warszawskiego lotniska.

    - Tak wysoka ocena to dla nas wielki powód do dumy. Wynika z niej, że służby odpowiedzialne za jakość i bieżące utrzymanie dróg startowych, dróg kołowania i płyt postojowych wywiązują się perfekcyjnie ze swoich obowiązków – powiedział Paweł Łatacz, naczelny dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, które zarządza stołecznym lotniskiem.

    Warszawskie lotnisko ma dwie drogi startowe o nawierzchniach asfaltobetonowych (dłuższa ma 3690 metrów i 60 metrów szerokości, krótsza odpowiednio 2800 i 50 metrów), 21 dróg kołowania oraz 13 płyt postojowych, zapewniających możliwość lądowania i postoju praktycznie wszystkich typów samolotów komunikacyjnych i transportowych. Wszystkie nawierzchnie lotniskowe spełniają najsurowsze wymogi bezpieczeństwa operacji lotniczych.

    Bezpieczeństwo operacji lotniczych to priorytet każdego zarządcy lotniska, a jakość dróg startowych ma na bezpieczeństwo kluczowy wpływ. Tym bardziej cieszy nas bardzo wysoka nota wystawiona przez Boeinga – dodał Paweł Łatacz.

    Załączniki:
    1. Pismo Boeinga do PPL


    2. Szczegółowe podsumowanie audytu warszawskiego lotniska



    źródło:
    informacja prasowa
    You Can Fly

  2. #2
    Awatar Pewazz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Brawo!
    If it's possible, it's done.
    If it's impossible, it will be done.

  3. #3
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja śnię Oni chyba byli na Okęciu:
    a) o godzinie 3 AM
    b) kompletnie pijani
    c) to nie było Okęcie
    d) wszystkie powyższe

    A tak na poważnie. Albo Boeing tak szanuje klienta kluczowego na 787, albo my oceniamy lotniska po czynnikach, których oni nie brali pod uwagę.

    PS. Teraz jak sobie myślę, to rzeczywiście infrastruktura po 13 latach jest świetna.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  4. #4
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Ocena jest szokująca...pozytywnie szokująca.
    Nie przypuszczałbym, że polskie lotnisko otrzyma taką notę
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  5. #5
    Awatar loresipsum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    z czysto marketingowego pkt. widzenia Boeing nie bedzie przeciez pisal, ze pierwsze dla europejskiej linii B787 beda obslugiwane na lotnisku ktore sie do tego nie nadaje. Ocena jest wiec dozwolona choc malo obiektywna. Do idealu pewnie jeszcze daledo, choc tragedii tez chyba nie ma...

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ja po ostatniej wizycie w SSH mam jak najlepsze mniemanie o Okęciu Wierzcie mi może być duuuużo gorzej na podobnie zatłoczonym lotnisku
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  7. #7
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Ja śnię Oni chyba byli na Okęciu:
    a) o godzinie 3 AM
    b) kompletnie pijani
    c) to nie było Okęcie
    d) wszystkie powyższe

    A tak na poważnie. Albo Boeing tak szanuje klienta kluczowego na 787, albo my oceniamy lotniska po czynnikach, których oni nie brali pod uwagę.

    PS. Teraz jak sobie myślę, to rzeczywiście infrastruktura po 13 latach jest świetna.
    Jak to sie mowi, cudze chwalicie, swego nie znacie . To nie pierwszy raz, kiedy ktos ocenia nas lepiej niz my sami oceniamy siebie . Troche w tym marketingu jest na pewno, ale nie zmienia to faktu, ze Polacy potrafia byc dla siebie wyjatkowo surowymi 'oceniaczami'. BTW, wladze lotniska powinny sprobowac jakos to wykorzystac .
    Bylo nie bylo, Okecie sie rozwija - oczywiscie nie tak bardzo, jakbysmy sobie wszyscy zyczyli, ale cos sie dzieje, a ta infrastruktura jak na swoje lata naprawde nie jest najgorsza.
    Pozdr,
    MH

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Ja śnię Oni chyba byli na Okęciu:
    a) o godzinie 3 AM
    b) kompletnie pijani
    c) to nie było Okęcie
    d) wszystkie powyższe

    A tak na poważnie. Albo Boeing tak szanuje klienta kluczowego na 787, albo my oceniamy lotniska po czynnikach, których oni nie brali pod uwagę.

    PS. Teraz jak sobie myślę, to rzeczywiście infrastruktura po 13 latach jest świetna.
    No dramatem i mizerią Okęcia jest rozmiar terminali, sposób zarządzania obsługą naziemną i dojazd do centrum. Ale wszystko inne bez zarzutu raczej.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    No dramatem i mizerią Okęcia jest rozmiar terminali, sposób zarządzania obsługą naziemną i dojazd do centrum. Ale wszystko inne bez zarzutu raczej.
    Trudno byloby sie nie zgodzic... chociaz z tym dojazdem do centrum to czesto w Europie bywa gorzej, duuuuzo gorzej... z WAW wsiadasz w taksowke i za 30pln i po 15 minutach jestes w pod Marriott'em... Na Fiumicino albo inwestujesz w pociag albo €30 w taksowke.

    a na Okeciu bywalem i o 3am, i lekko nietrzezwy i nigdy jakos tak tragicznie nie bylo z punktu widzenia pasazera... lepiej niz na Fiumicino... chociaz przez tlok w terminalu czasem odechciewa sie latac z WAW.

  10. #10
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Okęcie nie jest wcale takie straszne. Jak oddadzą do końca nowy terminal i porobią rękawki, to będzie całkiem całkiem. Ostatnio nawet testowałem łazienkę na nowym terminalu i było dość "światowo" .Myślę,że nie mamy się czego wstydzić, nie jest tak źle.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez higher
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    No dramatem i mizerią Okęcia jest rozmiar terminali, sposób zarządzania obsługą naziemną i dojazd do centrum. Ale wszystko inne bez zarzutu raczej.
    Trudno byloby sie nie zgodzic... chociaz z tym dojazdem do centrum to czesto w Europie bywa gorzej, duuuuzo gorzej... z WAW wsiadasz w taksowke i za 30pln i po 15 minutach jestes w pod Marriott'em... Na Fiumicino albo inwestujesz w pociag albo €30 w taksowke.
    Pociąg nie jest wcale taki drogi. Za to jest gwarancja, że się dojedzie bez korków do Termini albo Trastevere...

  12. #12
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Gdyby mieli co krytykowac to by to wyszczegolnili. A jedynie co sugeruja to ze techniczna desygnacja nawierzchni pasow powinna byc lekko zmieniona - okazuje sie ze obecna klasyfikacja jest za bardzo konserwatywna i pasy na Okeciu moga wytrzymac wiecej niz zarzad portu chce przyznac..... W sumie wyglada to na obiekywna i bardzo pozytwna ocene.

    Prosze pamietac ze Boeing nie ocenia przepustowosci terminali ani czystosci w ubikacjach ........ to ani ich nie obchodzi ani nie do nich nalezy. Nie o to chodzilo w tym raporcie.

  13. #13
    Awatar Adams_

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA & UP851

    Domyślnie

    Problemem Okecia byly zaniedbania urzednikow, wladz miasta oraz wykonawcow i pomyslodawcow. Opoznienia z T2, problem z PKP, problem z alternatywa dla Etiudy, remonty przy dojazdach ... samo lotnisko dziala sprawnie jak na taka ilosc paxow.
    Najwiekszym problemem w Terminalu byla jego przepustowosc, godziny poludniowe w trakcie sezonu = koszmar.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Pociąg nie jest wcale taki drogi. Za to jest gwarancja, że się dojedzie bez korków do Termini albo Trastevere...
    Zalezy gdzie chcesz dojechac. Jasne, jesli mozesz jechac FM1 to ok, płacisz €5 albo jedziesz na sieciówce i w 45 minut jestes na Tiburtina (chyba, ze wysiadasz wczesniej lub pozniej). Natomiast jesli chcesz na Termini to inwestujesz juz €11 i też jedziesz 40 minut. Problem korkow tez nie jest taki oczywisty, bo koleje wloskie do najbardziej rzetelnych i punktualnych nie należą. Jeśli musisz jeździć nimi regularnie to sfigato te.
    No ale to nie temat o rzymskich lotniskach, wiec wybaczcie OT.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez higher
    z WAW wsiadasz w taksowke i za 30pln i po 15 minutach jestes w pod Marriott'em...
    Tak to chyba tylko o tej 3 rano ;] Najczesciej dojazd Zwirkami do centrum to pol godziny a bywa ze i poltorej... Brak jakiegokolwiek tramwaju/metra/pociagu jest duuuzym brakiem Okecia.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #16
    AC Cabin Crew m
    Goście

    Domyślnie

    Najczesciej dojazd Zwirkami A co to sa Zwirki?

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez AC Cabin Crew m
    Najczesciej dojazd Zwirkami A co to sa Zwirki?
    Aleje Zwirki i Wigury- ulica laczaca lotnisko z centrum Warszawy

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •