Brawo!
Jak podaje w informacji prasowej Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” - Boeing wystawia bardzo dobrą ocenę warszawskiemu lotnisku .
Przedstawiciele wiodącego światowego producenta samolotów komunikacyjnych jednoznacznie orzekli, że warszawski Port Lotniczy im. F. Chopina jest jednym z najlepiej utrzymanych lotnisk, jakie odwiedzili podróżując po całym świecie.
Ocena wystawiona przez specjalistów z Boeinga jest efektem ich pobytu na stołecznym lotnisku w styczniu br. Celem wizyty była ocena stanu przygotowania portu lotniczego do obsługi najnowszego samolotu produkowanego przez amerykański koncern - Boeinga 787 „Dreamliner”. Pierwsza maszyna tego typu zostanie dostarczona w przyszłym roku Polskim Liniom Lotniczym LOT, a jej macierzystym portem będzie Warszawa.
„Odwiedziliśmy setki portów lotniczych w ramach dokonywanej przez nas oceny i mamy zaszczyt poinformować Państwa, że Port Lotniczy Warszawa jest jednym z najlepszych portów, jaki kiedykolwiek opiniowaliśmy. Personel portu utrzymuje lotnisko na najwyższym poziomie, infrastruktura jest prawie jak nowa (mimo, że minęło już 13 lat), widoczne jest także, że obsługa dokłada wszelkich starań, aby zapewnić liniom lotniczym bezpieczne operacje. Droga startowa 15/33 (dłuższa z dwóch dróg startowych na warszawskim lotnisku – przyp. PPL) należy do dróg o najlepszej nośności spośród wszystkich kiedykolwiek analizowanych przez nas. Mamy najwyższe zaufanie do Państwa personelu i cieszymy się, że europejski debiut 787 będzie miał miejsce w Warszawie.” – czytamy w piśmie Boeinga podsumowującym audyt warszawskiego lotniska.
- Tak wysoka ocena to dla nas wielki powód do dumy. Wynika z niej, że służby odpowiedzialne za jakość i bieżące utrzymanie dróg startowych, dróg kołowania i płyt postojowych wywiązują się perfekcyjnie ze swoich obowiązków – powiedział Paweł Łatacz, naczelny dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, które zarządza stołecznym lotniskiem.
Warszawskie lotnisko ma dwie drogi startowe o nawierzchniach asfaltobetonowych (dłuższa ma 3690 metrów i 60 metrów szerokości, krótsza odpowiednio 2800 i 50 metrów), 21 dróg kołowania oraz 13 płyt postojowych, zapewniających możliwość lądowania i postoju praktycznie wszystkich typów samolotów komunikacyjnych i transportowych. Wszystkie nawierzchnie lotniskowe spełniają najsurowsze wymogi bezpieczeństwa operacji lotniczych.
Bezpieczeństwo operacji lotniczych to priorytet każdego zarządcy lotniska, a jakość dróg startowych ma na bezpieczeństwo kluczowy wpływ. Tym bardziej cieszy nas bardzo wysoka nota wystawiona przez Boeinga – dodał Paweł Łatacz.
Załączniki:
1. Pismo Boeinga do PPL
2. Szczegółowe podsumowanie audytu warszawskiego lotniska
źródło:
informacja prasowa
You Can Fly
Brawo!
If it's possible, it's done.
If it's impossible, it will be done.
Ja śnię Oni chyba byli na Okęciu:
a) o godzinie 3 AM
b) kompletnie pijani
c) to nie było Okęcie
d) wszystkie powyższe
A tak na poważnie. Albo Boeing tak szanuje klienta kluczowego na 787, albo my oceniamy lotniska po czynnikach, których oni nie brali pod uwagę.
PS. Teraz jak sobie myślę, to rzeczywiście infrastruktura po 13 latach jest świetna.
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Ocena jest szokująca...pozytywnie szokująca.
Nie przypuszczałbym, że polskie lotnisko otrzyma taką notę
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ja po ostatniej wizycie w SSH mam jak najlepsze mniemanie o Okęciu Wierzcie mi może być duuuużo gorzej na podobnie zatłoczonym lotnisku
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
Jak to sie mowi, cudze chwalicie, swego nie znacie . To nie pierwszy raz, kiedy ktos ocenia nas lepiej niz my sami oceniamy siebie . Troche w tym marketingu jest na pewno, ale nie zmienia to faktu, ze Polacy potrafia byc dla siebie wyjatkowo surowymi 'oceniaczami'. BTW, wladze lotniska powinny sprobowac jakos to wykorzystac .Zamieszczone przez Witek Z
Bylo nie bylo, Okecie sie rozwija - oczywiscie nie tak bardzo, jakbysmy sobie wszyscy zyczyli, ale cos sie dzieje, a ta infrastruktura jak na swoje lata naprawde nie jest najgorsza.
Pozdr,
MH
Trudno byloby sie nie zgodzic... chociaz z tym dojazdem do centrum to czesto w Europie bywa gorzej, duuuuzo gorzej... z WAW wsiadasz w taksowke i za 30pln i po 15 minutach jestes w pod Marriott'em... Na Fiumicino albo inwestujesz w pociag albo €30 w taksowke.Zamieszczone przez Stoarn
a na Okeciu bywalem i o 3am, i lekko nietrzezwy i nigdy jakos tak tragicznie nie bylo z punktu widzenia pasazera... lepiej niz na Fiumicino... chociaz przez tlok w terminalu czasem odechciewa sie latac z WAW.
Gdyby mieli co krytykowac to by to wyszczegolnili. A jedynie co sugeruja to ze techniczna desygnacja nawierzchni pasow powinna byc lekko zmieniona - okazuje sie ze obecna klasyfikacja jest za bardzo konserwatywna i pasy na Okeciu moga wytrzymac wiecej niz zarzad portu chce przyznac..... W sumie wyglada to na obiekywna i bardzo pozytwna ocene.
Prosze pamietac ze Boeing nie ocenia przepustowosci terminali ani czystosci w ubikacjach ........ to ani ich nie obchodzi ani nie do nich nalezy. Nie o to chodzilo w tym raporcie.
Problemem Okecia byly zaniedbania urzednikow, wladz miasta oraz wykonawcow i pomyslodawcow. Opoznienia z T2, problem z PKP, problem z alternatywa dla Etiudy, remonty przy dojazdach ... samo lotnisko dziala sprawnie jak na taka ilosc paxow.
Najwiekszym problemem w Terminalu byla jego przepustowosc, godziny poludniowe w trakcie sezonu = koszmar.
Zalezy gdzie chcesz dojechac. Jasne, jesli mozesz jechac FM1 to ok, płacisz €5 albo jedziesz na sieciówce i w 45 minut jestes na Tiburtina (chyba, ze wysiadasz wczesniej lub pozniej). Natomiast jesli chcesz na Termini to inwestujesz juz €11 i też jedziesz 40 minut. Problem korkow tez nie jest taki oczywisty, bo koleje wloskie do najbardziej rzetelnych i punktualnych nie należą. Jeśli musisz jeździć nimi regularnie to sfigato te.Zamieszczone przez Stoarn
No ale to nie temat o rzymskich lotniskach, wiec wybaczcie OT.
Najczesciej dojazd Zwirkami A co to sa Zwirki?
Zakładki