Wow było by miło jak by te wszystkie linie zechciały zagościć w Wawie
Dzisiejszy Dziennik pisze o liniach, które mają pojawić się w Warszawie po otwarciu T2, a więc mniej lub bardziej konkretnie piszą o:
Qatar Airways, Emirates, Kuwait Airways, Delta Airways, American Airlines, Cathey Pacific, Singapore Airlines + nowe trasy Air France,Clickair, Air Italia,Jet 2, Sterling.
Wow było by miło jak by te wszystkie linie zechciały zagościć w Wawie
Ah, ten Dziennik...
Czy to możliwe, żeby tyle światowych linii weszło do WAW ot, tak sobie? No bez przesady...
Poza tym lepszym miejscem dla tego tematu pewnie byłby dział EPWA...
Dużo ich, zobaczymy kto ostecznie zdecyduje się na loty. Na razie wygląda trochę na too good to be true.
Będzie co focić
A to takie streszczenie materiału z Dziennika:
10 nowych linii lotniczych może rozpocząć w ciągu roku loty z Warszawy - czytamy w dzisiejszym wydaniu Dziennika Polska Europa Świat.
Jak informuje Dziennik - chętnych linii do lotów z warszawskiego portu im. Fryderyka Chopina stoi długa kolejka. Nowoczesne lotnisko w Europie Środkowej, do którego dolatują pasażerowie z Ukriany, Rosji i państw nadbałtyckich, to łakomy kąsek dla potentatów lotniczych.
Z informacji Dziennika wynika że otwarciem nowych połączeń z Warszawy zainteresowane są linie Quatar, które poprzez swoją bazę w Doha oferują 72 połączenia. Kolejnym przewoźnikiem mają być linie Emirates które już potwierdziły uruchomienie połączenia z Dubajem w Emiratach Arabskich
- głównego portu przesiadkowego tej jednej z najbogatszych linii świata.
Na warszawaksim lotnisku ma się pojawić kolejny arabski konkurent - linie Kuwait - która ma bazę w stolicy Kuwejtu, skąd oferuje loty do 35 miast.
Arabskie linie mogą przyciagnąć też linie amerykańskie. Pierwszą z nich ma być Delta Airlines a drugą American Airlines - która już przymierzała się do otwarcia tras z Warszawy.
Warszawą interesują się również linie z dalekiego wschodu - Cathay Pacyfic i Singapore Airlines - która obecie współpracuje z PLL LOT w ramach sojuszu Star Aliance.
Dziennik informuje również, że po zakończeniu rozbudowy Okęcia linie Air France/KLM planują zwiększenie liczby lotów, jak również po liniach Click Air i Air Italia, które rozpoczną loty w maju i czerwcu, mają się pojawić nowe tanie linie lotnicze - brytyjski Jet2.com i duński Sterling. Obecni tani przewoźnicy latający z Warszawy planują otworzenie nowych tras i zwiększenia częstotliwości lotów na obecnych. Norweski Norwegian planuje uruchomić 10 nowych tras, plany mają również linie Ryanair, WizzAir, SkyEurope i easyJet.
Obecny terminal do obsługi pasażerów tanich linie lotniczych - Etiuda, jest już teraz przepełniony do granic. Dlatego w niedługim czasie zostanie rozbudowany. Modernizacja płyty postojowej a także remnont pasów startowych ma również zwiekszyć przepustowość Etiudy.
Rzecznik prasowy Przedsiebiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" nie chce komentować żadnej z tych informacji i dopóki trwają negocjacje nie ujawni żadnych szczegółów.
You Can Fly
O ile przewoznikom ze stanow typu SQ i CX sie nie dziwie, jednak AF i KLM powinny sie raczej obudzic i pomyslec o portach regionalnych. Skoro wzrasta konkurencje i to mocna z "wielkimi tego swiata" to bez sensu pchac sie w starcie z nimi skoro mozna wejsc tam gdzie konkurencji nie ma a "wielcy" z racji odleglosci i maszyn ktorymi operuja do regionalnych portow nie wejda.
Najbardziej trzymam kciuki za Qatar, stosunek jakosci do ceny ma bardzo dobry, a przy tym mozna zbierac mile do M&M.
Jednak jesli rzeczywiscie takie sa plany AF i KLM to obawiam sie ze postrzeganie naszego kraju z ich strony nie zmienilo sie od 20 lat.
Przy takiej siatce połaczeń Kuwait Airways, jakoś nie chce mi się wierzyć , że te linie zawitają w najblizszym czasie do Warszawy.
Pozdrawiam
Niewykluczone, że tak się stanie, z drugiej strony to możemy podejrzewać, że autor tego artykułu, regularnie czyta 'nasze' forum
Jeli chodzi o KU to sporą liczbę pasażerów mogą stanowić kuracjusza sanatorów i podobnych ośrodków wypoczynkowych. Zresztą podobnie było jak KU latał do Pragi.
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Zgadza się. O potencjale cywilnego ruchu Zatoka - Europa Wschodnia świadczy również fakt, że CSA otwiera obecnie połączenie PRG-KWI.Zamieszczone przez k_sko
BRGDS
Też mam takie wrażenie. Ale nie wspomnieli nic o ANA, Thai ani Air China, za to nie wiem skąd ten Kuwait i Cathay'a wytrzasnęli...Zamieszczone przez marman_k
Rany, ale byłoby zajefajnie... WAW RULEZZZZZ!!!!
Hehe, raz dziennie Tallin Embraerem 145... Do prawie milionowej Rygi też nigdy nie ma więcej niż 118 miejsc dziennie... Do Wilna nie więcej niż 128 miejsc dziennie... Do Kaliningradu 64... Do Moskwy niecałe 300... Do Petersburga 82... Do Mińska 147.... Do Lwowa 70... Do Odessy też... A do Kijowa poniżej 300... Ależ my hub mamyNowoczesne lotnisko w Europie Środkowej, do którego dolatują pasażerowie z Ukriany, Rosji i państw nadbałtyckich, to łakomy kąsek dla potentatów lotniczych.
Ja bym jednak na SQ nie liczyl, znowu sie bede czepial regionalnych, ale fakt podpisanie umowy z lotem na code-share tylko z okecia z pominieciem regionalnych nie swiadczy o powaznym podejsciu tej linii do polskiego rynku. Emirates przynajmniej pomyslaly o Gdansku (pewnie przez to ze maja problem z zapelnieniem maszyn z hamburga
Zakładki