Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 66
  1. #1
    Awatar Blank

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ZCH

    Domyślnie Propozycje nowego systemu zniżek dla linii


    Polecamy

    Hej.
    Nie wiedziałem gdzie to wrzucić, więc padło na ten temat.

    Cytat Zamieszczone przez Onet.pl

    Dyrekcja warszawskiego lotniska Okęcie obniży stawki opłat lotniskowych. Dzięki temu na lotnisku mają się pojawić nowi przewoźnicy oferujący nowe połączenia. Proponowane rozwiązania mogą wejść w życie od października tego roku.

    "Przygotowaliśmy znaczące obniżki opłat lotniskowych i dość obszerny system zniżek, z którego będą mogli skorzystać przewoźnicy. Chcemy pomóc liniom lotniczym w tym trudnym okresie choć uważam, że nasze stawki nie są za wysokie w porównaniu do innych krajów europejskich. Liczymy też na to, że pieniądze na skutek tych zmian zwrócą się nam w przyszłości m. in. w utrzymaniu stałej lub zwiększonej liczby pasażerów przylatujących do portu im. Fryderyka Chopina" - powiedział PAP dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" Michał Marzec.

    Jak dodał, zaproponowane przez PPL rozwiązania będą kosztować Port kilkanaście mln zł.

    Nowe propozycje to m.in. 5-letni upust na opłatę za lądowanie dla linii, która uruchomi nowe połączenie na trasach transatlantyckich. Przez pierwsze 2 lata zniżka ta będzie wynosić 99 proc, w trzecim roku - 80 proc., w kolejnym - 60 proc, a w piątym - 30 proc.

    Jak wyjaśnił Marzec, nowy system naliczania stawek będzie premiował linie lotnicze, które zdecydują się otworzyć warszawskim lotnisku jedną ze swoich baz. Z nocnej opłaty postojowej będą zwolnieni ci przewoźnicy, którzy pozostawią w porcie samolot w godzinach 22-6 rano. "Każdemu portowi lotniczemu zależy na tym, aby na jego terenie bazowały samoloty, ponieważ wtedy wykonują one więcej operacji lotniczych, przewożą większą liczbę pasażerów" - powiedział Marzec.

    Zmiany mają dotyczyć też naliczania opłaty hałasowej. Przewoźnikom bardziej będzie się opłacało lądować na lotnisku w ciągu dnia, aniżeli w nocy. Obecnie opłata taka pobierana jest za każde lądowanie samolotu. Nowe propozycje uwzględniają również start maszyn. Jednak, jak przekonuje Okęcie, opłaty te w ciągu dnia będą niższe o 25 proc. tych, jakie obowiązują obecnie w godzinach od 6. Do 22.

    Jak powiedział dyrektor PPL, propozycje te są swojego rodzaju strategią budowy hubu w Warszawie. Hub to port przesiadkowy, tranzytowy oferujący bogatą siatkę połączeń oraz zapewniający odpowiednią infrastrukturę do obsługi ruchu pasażerskiego. Według ekspertów lotniczych, jest na niego miejsce w tej części Europy.

    "Nowe rozwiązania dadzą nam możliwość połączeń, które zmienią dotychczasową siatkę i otworzą nas na inne duże lotniska ma świecie. Jego budowa jest na pewno związana z obecnością naszego narodowego przewoźnika, jakim jest LOT" - zauważył Marzec.

    Władze Okęcia, m.in. z myślą o budowie hubu, zaproponowały stawki opłat lotniskowych korzystniejsze dla większych samolotów, niż dla mniejszych, typu awionetki. Zwiększono liczbę ton, za które obowiązywać będą niższe stawki. Obecnie linia lotnicza za pierwsze 25 ton wagi samolotu płaci 41 zł za tonę. Po zmianach taka sama kwota będzie obowiązywała za pierwsze 40 ton. Stracą małe samoloty do 2 ton, które teraz za usługę lądowania uiszczają 80 zł za tonę. Według propozycji samoloty do 5 ton będą płacić 200 zł za tonę.

    Nowe propozycje stawek zostały przekazane do konsultacji linii lotniczych. Ostateczne ich zatwierdzenie należy do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
    NIKON D5100, , MTO 11CA

  2. #2
    Awatar anthony

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Brzmi ciekawie, jeśli jakaś "większa" linia się na to skusi to będziemy mogli zobaczyć duże maszyny na Okęciu. Poczekamy, zobaczymy.

  3. #3
    Awatar Rudi

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Propozycje nowego systemu zniżek dla linii

    Upusty dla stałych klietów

    Nowe propozycje to m.in. 5-letni upust na opłatę za lądowanie dla linii, która uruchomi nowe połączenie na trasach transatlantyckich. Przez pierwsze 2 lata zniżka ta będzie wynosić 99 proc, w trzecim roku - 80 proc., w kolejnym - 60 proc, a w piątym - 30 proc.


    Czy ja tu czegoś nie rozumiem, czy też to jest jakaś kolejna kpina ze zdrowego rozsądku rządu PO? Tak, rządu, bo przecież PPL to jest firma PAŃSTWOWA, czyli w uproszczeniu rządowa. I ta właśnie firma PAŃSTWOWA usiłuje na siłę wprowadzić nowego przewoźnika transatlantyckiego do WAW po to żeby ostatecznie dobić Lot, czyli drugą firmę tak samo jak ona PAŃSTWOWĄ ????? Może niech ten pan ważny Minister G. z ważnego Ministerstwa S. do spólki z jeszcze ważnieszym Prezesem ULC już lepiej się zajmą wspólnie jakąś sprzedażą lodów albo innej lemoniady zanim do końca zdołają rozpieprzyć wszystko to, co budowano od lat. Przecież transatlantyki to od zawsze był jeden z filarów na których opierał się Lot. A siła tego filaru polegała z kolei na tym, że Lot miał wyłączność na loty bezpośrednie do USA. Nawet jeżeli dzisiaj ta wyłączność nie jest już zagwarantowana, to jednak wspólny właściciel PPL i PLL powinien raczej zniechęcać i odstraszać wszystkich nowych, którym przyjdzie do głowy latać bezpośrednio na Atlantyku. A tu proszę, jak niespodzianka! To jest tylko głupota, czy może coś więcej?
    Rudi

  4. #4
    Awatar maciej120

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPPO/EDDF

    Domyślnie

    Wolny rynek. PPL musi dbać o swoje interesy najlepiej jak potrafi, a LOT też musi walczyć o rynek. Tworzenie warunków cieplarnianych dla LOT za wszelką cenę tylko będzie go pogrążać, gdy inne linie będą się reformować.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    myślę ze to błąd artykułu - albo ktos cos zle zrozumial, ale chciał napisac cos innego a wyszło tez co innego. Wczesniej mówiono o tym ze te zmiany robione są między innymi po to aby pomóc PLL LOT - ta firma ma najbardziej skorzystać, bo jest największym operatorem lotniska, obecnie bez specjalnych upustów. Wszystko, jak zawsze, zależec będzie od szczegolów tej umowy/ustawy.

    Nie wierzę tez aby z powodu zmniejszenia opłat lotniskowych weszła konkurencja w obecnej sytuacji rynkowej (bardzo duzy kryzys, bardzo duze straty większosci lini) i... przy bardzo mocnej pozycji LO. Np w srody LO ma 3 rejsy dziennie do Nowego Jorku i 2 do Chicago z Warszawy - to więcej niz do wiekszosci portów w Europie.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    RUDI, a nie sądzisz,że to dobra furtka do otwierania przez LOT nowych połączeń. Przez Atlantyk nie lata się tylko do Nowego Yorku i Chicago

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    RUDI, a nie sądzisz,że to dobra furtka do otwierania przez LOT nowych połączeń. Przez Atlantyk nie lata się tylko do Nowego Yorku i Chicago
    Nareszcie ktoś głową tu ruszył...

    @Rudi: jak myślisz że ktoś na to nasze lotnicze zadupie wejdzie w najbliższym czasie z Atlantykami to gratuluję Ci dobrego samopoczucia...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Rudi: Takie są zasady wolnego rynku. Mam nadzieję, że będą dalej kontynuowane, a nie zmieniane na wzór europejskiego protekcjonizmu. Poza tym kto powiedział, że LOT nie może otworzyć nowego połączenia - np. LAX i skorzystać na tej ofercie.

  9. #9
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zero Cool Zobacz posta
    Rudi: Takie są zasady wolnego rynku. Mam nadzieję, że będą dalej kontynuowane, a nie zmieniane na wzór europejskiego protekcjonizmu. Poza tym kto powiedział, że LOT nie może otworzyć nowego połączenia - np. LAX i skorzystać na tej ofercie.

    To są zasady wolnego rynku, że jeden i ten sam właściciel przy pomocy jednej swojej spółki wykańcza drugą swoją spółkę? Gdzie na świecie jeszcze masz inny podobny przykład takiego "wolnego rynku"? Zgadzam się z Rudim, że to jest nie żaden wolny rynek, ale książkowy wręcz pokaz jak niedouczeni powiatowi geodeci rozumieją zasady tego wolnego rynku, o którym tylko coś tam kiedyś słyszeli w telewizji.

    A co na ten światły pomysł powiedzą LOTowskie związki zawodowe, które tak dzielnie do tej pory zawsze stawały w obronie naszej firmy? Jak do tej pory, to z tych związkowych zadym wynikały jedynie kolejne nieszczęścia dla LOTu, czy teraz wystąpią w słusznej sprawie?

    St.

  10. #10
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rudi Zobacz posta
    Czy ja tu czegoś nie rozumiem, czy też to jest jakaś kolejna kpina ze zdrowego rozsądku rządu PO? Tak, rządu, bo przecież PPL to jest firma PAŃSTWOWA, czyli w uproszczeniu rządowa. I ta właśnie firma PAŃSTWOWA usiłuje na siłę wprowadzić nowego przewoźnika transatlantyckiego do WAW po to żeby ostatecznie dobić Lot, czyli drugą firmę tak samo jak ona PAŃSTWOWĄ ????? Może niech ten pan ważny Minister G. z ważnego Ministerstwa S. do spólki z jeszcze ważnieszym Prezesem ULC już lepiej się zajmą wspólnie jakąś sprzedażą lodów albo innej lemoniady zanim do końca zdołają rozpieprzyć wszystko to, co budowano od lat. Przecież transatlantyki to od zawsze był jeden z filarów na których opierał się Lot. A siła tego filaru polegała z kolei na tym, że Lot miał wyłączność na loty bezpośrednie do USA. Nawet jeżeli dzisiaj ta wyłączność nie jest już zagwarantowana, to jednak wspólny właściciel PPL i PLL powinien raczej zniechęcać i odstraszać wszystkich nowych, którym przyjdzie do głowy latać bezpośrednio na Atlantyku. A tu proszę, jak niespodzianka! To jest tylko głupota, czy może coś więcej?
    Rudi
    No tak, najlepiej konserwować narodowe skarby w postacie Lotowskich połączeń ze Stanami. Zresztą jak już napisano - nie wyklucza to otwarcia nowych tras przez sam LOT. No ale niektórym już samo widmo konkurencji przesłania perspektywę.

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Fakt, w wypadku WAW LH ma niższe ceny jedynie na trasach do Niemiec. Wszędzie dalej jest droższa niemal zawsze kiedy sprawdzałem. Ostatnio np. w promocji BCN za 700zł, w LO najniższa taryfa koło 620zł, w LX podobnie.
    Ale to są grosze różnice w zasadzie. Na lotniskach regionalnych już niestety nie ma takiego wyboru, a bilety po 700 na LH się szybko kończą.

    Cytat Zamieszczone przez Stampa Zobacz posta
    To są zasady wolnego rynku, że jeden i ten sam właściciel przy pomocy jednej swojej spółki wykańcza drugą swoją spółkę? Gdzie na świecie jeszcze masz inny podobny przykład takiego "wolnego rynku"? Zgadzam się z Rudim, że to jest nie żaden wolny rynek, ale książkowy wręcz pokaz jak niedouczeni powiatowi geodeci rozumieją zasady tego wolnego rynku, o którym tylko coś tam kiedyś słyszeli w telewizji.
    O, kolejna osoba chwyta się chwiejącego stołka?
    Wolny rynek wolnym rynkiem, ale kasa musi być po naszej stronie, nie?
    Ostatnio edytowane przez L4 ; 30-06-2009 o 19:12

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dlatego właśnie Lot jest i był hamulcowym rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce: z powodu krótkowzrocznej taktyki dbania wyłącznie o własny interes. Władze temu w trosce o stołki przyklaskują, a w efekcie pierwsze międzynarodowe połączenie z takiego np. Poznania powstało w 1993. Z wielkiej łaski. W końcu kogo obchodzą pasażerowie.

    Nie dziwcie się zatem drodzy obrońcy Lotu, że większość paxów ma losy tej linii w dupie.

  12. #12
    Awatar maciej120

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPPO/EDDF

    Domyślnie

    Lotowski 767 nie doleci do LAX?

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej120 Zobacz posta
    Lotowski 767 nie doleci do LAX?
    Z palcem w nosie z WAW 300ER do LAX doleci.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14
    Awatar maciej120

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPPO/EDDF

    Domyślnie

    To się dziwię czemu jeszcze takiego połączenia nie ma. Chociaż 3 razy w tygodniu.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej120 Zobacz posta
    To się dziwię czemu jeszcze takiego połączenia nie ma. Chociaż 3 razy w tygodniu.
    Pan usiądzie, Pan poczeka, się zrobi, się załatwi

    Pewnie teraz jest ciut za wcześnie, ale sądzę że jest na LAX w niezbyt odległej przyszłości szansa.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Pan usiądzie, Pan poczeka, się zrobi, się załatwi

    Pewnie teraz jest ciut za wcześnie, ale sądzę że jest na LAX w niezbyt odległej przyszłości szansa.
    naprawde uwazasz, ze takie polaczenie by bylo oplacalne? (jest jakis ruch biznesowy)

    Ile rejsow musieli by puscic tygodniowo by sie oplacalo? z 5?

    W LAX nie ma chyba duzo polonii, ani nie widuje sie tu Polakow...
    Masz lepsze rozeznanie wiec prosze rozwin mysl czemu po ORD, EWR, JFK 4 amerykanskim polaczneniem powinno byc LAX, a nie np. IAD, MIA a potem dopiero LAX (chociazby ze wzgledu na rotacje)

    co rozumiesz przez nieodlegla przyszlosc? 2-3 lata

    bardzo lubie L.A. i temu to polaczenie na zachodnia polkole oraz BKK na wschod by ukontentowalo mnie na lata

  17. #17
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcinGDN Zobacz posta
    naprawde uwazasz, ze takie polaczenie by bylo oplacalne? (jest jakis ruch biznesowy)
    Ruch biznesowy i LOT? Jakieś dziwne zestawienie się wydaje :-)

    Cytat Zamieszczone przez marcinGDN Zobacz posta
    W LAX nie ma chyba duzo polonii, ani nie widuje sie tu Polakow...
    Masz lepsze rozeznanie wiec prosze rozwin mysl czemu po ORD, EWR, JFK 4 amerykanskim polaczneniem powinno byc LAX, a nie np. IAD, MIA a potem dopiero LAX (chociazby ze wzgledu na rotacje)
    Ja bym dodał jeszcze BOS do listy - krótki dystans (więc możliwy jednodniowy obrót) i ruch etniczny też chyba całkiem spory (w tym całkiem sporo wschodnich sąsiadów typu Litwa czy Łotwa).

  18. #18
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcinGDN Zobacz posta
    naprawde uwazasz, ze takie polaczenie by bylo oplacalne? (jest jakis ruch biznesowy)

    Ile rejsow musieli by puscic tygodniowo by sie oplacalo? z 5?

    W LAX nie ma chyba duzo polonii, ani nie widuje sie tu Polakow...
    Masz lepsze rozeznanie wiec prosze rozwin mysl czemu po ORD, EWR, JFK 4 amerykanskim polaczneniem powinno byc LAX, a nie np. IAD, MIA a potem dopiero LAX (chociazby ze wzgledu na rotacje)

    co rozumiesz przez nieodlegla przyszlosc? 2-3 lata

    bardzo lubie L.A. i temu to polaczenie na zachodnia polkole oraz BKK na wschod by ukontentowalo mnie na lata
    LAX to moim zdaniem jedyny oprócz MIA kierunek na którym jest szansa na bujnięcie tranzytów - i to jest warunek sine qua non dla uruchomienia tego połączenia. Jak dobrze wiesz w regionie nikt do LAX nie lata, a przy dobrej strukturze taryfowej 3 samoloty w tygodniu z VNO, KBP, RIX, TLL, MSQ, OTP, SOF, BUD i rzecz jasna z WAW by się zapełniło.

    Może to moje zboczenie marketingowca, ale dziś LO nie ma większych szans w mainstreamie bo zawsze LH czy LX go wykosi podobnie jak to się dzieje w FMCG. Ale patrząc na rynek piw chociażby - koncerny kupiły wszystko, a taki Ciechan ma się całkiem nieźle mimo że na półce ma cenę 4,50 za 0,5l. I takich nisz moim zdaniem trzeba szukać. I taką niszą są porty nieoperowane z naszego środkowoeuropejskiego grajdołu

    Patrząc co się dzieje w siatce połączeń myślę że 2011 to rozsądny horyzont czasowy. Widziałem prezentację ze spotkania IATA w KUL i zdaje się że naprawdę wszyscy są w jednakowej dupie. I tu jest szansa dla małych, którzy szybciej potrafią przeformować szeregi.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #19
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    LAX to moim zdaniem jedyny oprócz MIA kierunek na którym jest szansa na bujnięcie tranzytów - i to jest warunek sine qua non dla uruchomienia tego połączenia. Jak dobrze wiesz w regionie nikt do LAX nie lata, a przy dobrej strukturze taryfowej 3 samoloty w tygodniu z VNO, KBP, RIX, TLL, MSQ, OTP, SOF, BUD i rzecz jasna z WAW by się zapełniło.

    Może to moje zboczenie marketingowca, ale dziś LO nie ma większych szans w mainstreamie bo zawsze LH czy LX go wykosi podobnie jak to się dzieje w FMCG. Ale patrząc na rynek piw chociażby - koncerny kupiły wszystko, a taki Ciechan ma się całkiem nieźle mimo że na półce ma cenę 4,50 za 0,5l. I takich nisz moim zdaniem trzeba szukać. I taką niszą są porty nieoperowane z naszego środkowoeuropejskiego grajdołu

    Patrząc co się dzieje w siatce połączeń myślę że 2011 to rozsądny horyzont czasowy. Widziałem prezentację ze spotkania IATA w KUL i zdaje się że naprawdę wszyscy są w jednakowej dupie. I tu jest szansa dla małych, którzy szybciej potrafią przeformować szeregi.
    Dyskusja wraca jak bumerang - cieszę się że kolega WZ na zapracowany/na urlopie/? Jak ustaliliśmy może być jeden problem - maszyny. Na Dreamlinery nie ma co liczyć a nasze -300 raczej nie dadzą rady dolecieć do LAX - powrót już prędzej.
    no risk, no fun ;D


  20. #20

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Dyskusja wraca jak bumerang - cieszę się że kolega WZ na zapracowany/na urlopie/? Jak ustaliliśmy może być jeden problem - maszyny. Na Dreamlinery nie ma co liczyć a nasze -300 raczej nie dadzą rady dolecieć do LAX - powrót już prędzej.
    Dlaczego nie dadzą rady dolecieć? SU lata (lub niedawno jeszcze latał) 763 z SVO do LAX.

    Na marginesie, czy Polaków i emigracji z Litwy, Łotwy, Ukrainy i wogóle z okolic nie ma więcej w San Francisco i Bay Area niż w LA? Może WAW-SFO, w końcu SFO to hub United.

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •