Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 38
  1. #1
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie Firmy handlingowe na Okęciu.


    Polecamy

    Okęciu grozi totalny paraliż
    Pracownicy obsługi naziemnej znajdującej się w stanie upadłości Lot Ground Services masowo planują urlopy. Choć władze LGS robią wszystko, by zatrzymać pracowników na płycie lotniska, w lipcu na Okęciu może dojść do paraliżu - informuje TVN Warszawa.
    Więcej informacji z Warszawy na tvnwarszawa.pl

    350 osób z firmy LGS, która na co dzień obsługuje samoloty na płycie lotniska, złożyło podania o urlop na czas poszukiwania pracy. Mają do tego prawo, bo firma znajduje się w stanie upadłości i wręczyła im wypowiedzenia - poinformowała TVN Warszawa.

    Władze Lot Ground Services nie chcą się zgadzać na urlopy, ale nie mają wyjścia. Jak dowiedział się portal tvnwarszawa.pl w Państwowej Inspekcji Pracy (która zapowiada kontrolę w przedsiębiorstwie) pracodawca nie ma prawa odmówić urlopu.

    Odprawa potrwa dłużej

    Jak dowiedział się portal tvnwarszawa.pl, na 10 lipca zaplanowano spotkanie przedstawicieli związków zawodowych z zarządem firmy. Nie wiadomo jednak, czy uda się wypracować rozwiązanie, na którym nie ucierpią pasażerowie.
    za Okęciu grozi totalny paraliż- Onet.pl - Wiadomości
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Pracownicy obsługi naziemnej T1 proszeni są o powrót do swoich stanowisk pracy

    Taki właśnie komunikat usłyszałem w sobotę na Okęciu...

    Skłonił mnie do kilku refleksji, które umieściłem tutaj:
    http://lotnictwo.net.pl/blogs/egon_o...isk_pracy.html
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Paraliż totalny niekoniecznie, częściowy może. Zagraniczne linie w najgorszym przypadku mogą się przenieść do WASu, ale co z LOTem?

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  4. #4
    Awatar Bentka

    Dołączył
    May 2008

    Domyślnie

    Wszystkie zagraniczne linie się nie przeniosą. Myśle, że WAS nie da rady z obsługą.. a z LOT'em? Szkoda paxów, szkoda załóg (nerwy w obu przypadkach), ale Panowie "stołkowi" mają z pewnością pełno w gaciach.

    Robią z ludzi baranów, nie informują totalnie o niczym. Karzą składać CV do firm, które nie istnieją (śmiech). Ludzie mają tego dość. Zależy nam na tej pracy (część osób podchodzi do niej, jak do każdej innej, natomiast sporo osób poprostu lubi to co robi - pasja). Są granice wytrzymałości i kiedyś się skończą. Może jak ta skomplikowana machina stanie, ktoś przetrze oczy.


    Pozdrawiam..
    Bentka
    Pozdrawiam, Marcin

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A mi się marzy wejście wejście w tym momencie Menzies Aviation na EPWA. Wszystkie pozytywne doświadczenia jakie mam związane z handlingiem mam wyłącznie z lotnisk pod opieką tej firmy.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  6. #6
    Awatar Bentka

    Dołączył
    May 2008

    Domyślnie

    Zdaje się, że starają się o certyfikaty. Przynajmniej wystąpili o takowe.
    Pozdrawiam, Marcin

  7. #7
    Awatar wanga

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzisiaj WAS ma robić rampę przylot Chicago/odlot Toronto.

  8. #8
    Awatar wanga

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    LOT Services będzie obsługiwać pasażerów na Okęciu

    Od 1 sierpnia nowo powołana spółka LOT Services, należąca do polskiego przewoźnika LOT, będzie obsługiwać pasażerów na warszawskim lotnisku Okęcie - poinformował we wtorek Andrzej Kozłowski z PLL LOT.
    Obecnie usługi dotyczące m.in. załadunku i rozładunku bagażu, transportu pasażerów po płycie lotniska oraz holowania samolotów świadczy należąca do przewoźnika spółka LOT Ground Services, postawiona w stan upadłości likwidacyjnej.

    "LOT Services podpisał umowę dzierżawy przedsiębiorstwa LGS z syndykiem masy upadłościowej firmy. Zawarcie umowy gwarantuje zachowanie ciągłości w obsłudze pasażerów na lotnisku Okęcie" - powiedział Kozłowski. Jak dodał, LOT Services ma w założeniu przejąć wszystkie operacje wykonywane dotychczas przez LGS na warszawskim lotnisku.


    "Umowa dzierżawy została podpisana na cztery miesiące. W tym czasie powinna zostać zakończona cała procedura przetargu LGS, a także powinien nastąpić wybór oferenta. W sytuacji, gdyby to nie nastąpiło, jest możliwość przedłużenia umowy dzierżawy. Cały czas dążymy do tego, żeby normalnie funkcjonowało lotnisko" - powiedział syndyk masy upadłościowej LGS Tadeusz Kretkiewicz.

    Podpisana umowa obejmuje dzierżawę sprzętu i urządzenia do obsługi bagażu. "LOT Services prowadzi proces rekrutacji. Dziś rusza drugi jego etap. Oferty pracy skierowane są zarówno do pracowników LGS, których umowy wygasają 31 lipca, jak i do osób, które wcześniej nie były zatrudniane przez spółkę" - powiedział Kozłowski z PLL LOT.

    Pod koniec maja sąd gospodarczy ogłosił upadłość likwidacyjną LOT Ground Services. Szef NSZZ "Solidarność" w LGS Andrzej Pielak powiedział PAP, że około 1,4 tys. pracowników dostało już wypowiedzenia z pracy do końca lipca.

    LGS 10 lipca wygasa certyfikat oraz zezwolenie na świadczenie usług na lotnisku Okęcie. Syndyk masy upadłościowej złożył do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) wniosek o przedłużenie ważności certyfikatu oraz zezwolenia na usługi wykonywane przez LGS. Również nowa spółka LOT Services stara się o dokumenty umożliwiające jej świadczenie usług obsługi pasażerskiej.

    "Analizujemy dokumenty obydwu spółek, czyli syndyka LGS i pismo LOT Services. Wyniki naszej analizy będą znane do 10 lipca" - powiedziała we wtorek PAP rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska.

    LGS Ground Services powstała w 1992 r. Rocznie obsługuje ponad 100 tys. rejsów oraz ponad 6 mln pasażerów przylatujących i odlatujących z warszawskiego Okęcia. Na koniec 2008 roku firma odnotowała 20,2 mln zł straty; zaległości wobec ZUS wynoszą ok. 8 mln zł, a wobec PPL - ponad 10 mln zł.
    żródło: http://logistyka.wnp.pl/

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie Nowe firmy handlingowe na Okęciu.

    Będzie ciągłość obsługi pasażerów na Okęciu - Rzeczpospolita

    "
    LOT powołał nową spółkę handlingową, która zastąpi upadłą LOT Ground Services
    Nowa firma LOT Services będzie działać od 1 sierpnia, a jej prezesem jest Magdalena Mossakowska.
    LS przejmie od LGS obowiązki związane z załadunkiem i wyładunkiem bagażu, przewozem pasażerów do i z samolotów. LS na razie zawarła z syndykiem masy upadłościowej LGS czteromiesięczną umowę o dzierżawę jej majątku – sprzętu do przeładunku bagażu. Tym samym – jak zapewnia rzecznik LOT Andrzej Kozłowski – zostanie zachowana ciągłość obsługi pasażerskiej na Okęciu. Do końca listopada powinna zostać zakończona procedura przetargu majątku LGS i nastąpić wybór oferenta. Gdyby tak się nie stało, jest możliwość przedłużenia dzierżawy.
    Pod koniec maja sąd gospodarczy ogłosił upadłość likwidacyjną LOT Ground Services. Wypowiedzenia z pracy od 31 lipca otrzymało około 1,4 tys. pracowników.
    10 lipca wygasa certyfikat i zezwolenie na świadczenie usług na Okęciu. Syndyk masy upadłościowej LGS złożył do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) wniosek o przedłużenie ich ważności. LS stara się też o dokumenty umożliwiające jej obsługę pasażerów korzystających z Okęcia. Katarzyna Krasnodębska, rzeczniczka ULC, powiedziała PAP, że wyniki analiz dokumentów syndyka LGS i LS będą znane do 10 lipca.
    LGS na koniec 2008 r. miał 20,2 mln zł straty. Zaległości wobec ZUS wynoszą ok. 8 mln zł, a wobec PPL ponad 10 mln zł."




    Jaki zakres byl dzialania LGS? Tylko Okecie?
    Check-in, boarding, bagaze?

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Czy ktoś mi może wytłumaczyć o co w tym wszystkim chodzi? Jako człowiek z wyższym wykształceniem nie mogę pojąć mechanizmu który właśnie zadziałał... Jedna spółka-córka LOTu upada i powstaje na jej miejsce druga, dokładnie taka sama, z tym samym właścicielem, w większości tym samym personelem, przejmując majątek poprzedniczki, tylko ma jedno słowo w nazwie mniej. Czy to jest w ogóle legalne...? Mi to się w pale po prostu nie mieści! Tym bardziej że za to wszystko pośrednio płacę ze swojej kieszeni.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Chodzi o to, że pierwsza spółka jest w stanie upadłości i jest niewypłacalna

    To bardzo stary mechanizm, likwidujemy spółkę zadłużoną po uszy, a tworzymy nową...

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    To ja wiem Tyle że budzi to moje szczere oburzenie. Ja też bym chciał się zadłużyć w bankach po uszy, totalnie zbankrutować i po prostu pewnego dnia dostać nowy PESEL i zacząć wszystko od zera.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  13. #13
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Ale to przeciez zaden nowy wymysl. W takiej polskiej lidze juz n razy prezesi tlumaczyli, ze "my nie mamy ze starymi dlugami nic wspolnego, bo to nowy podmiot". Oczywiscie ze starym terenem, miejscem w lidze, pilkarzami i pracownikami jak najbardziej. A w takim USA najwieksze linie lotnicze to ile razy upadaly tylko po to zeby chronic sie przed wierzycielami. A ponoc kapitalizm, liberalizm itd...

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kshyhoo Zobacz posta
    Czy ktoś mi może wytłumaczyć o co w tym wszystkim chodzi? Jako człowiek z wyższym wykształceniem nie mogę pojąć mechanizmu który właśnie zadziałał... Jedna spółka-córka LOTu upada i powstaje na jej miejsce druga, dokładnie taka sama, z tym samym właścicielem, w większości tym samym personelem, przejmując majątek poprzedniczki, tylko ma jedno słowo w nazwie mniej. Czy to jest w ogóle legalne...? Mi to się w pale po prostu nie mieści! Tym bardziej że za to wszystko pośrednio płacę ze swojej kieszeni.
    Żeby było jeszcze smieszniej nowa preses była vice prezesem w poprzedniej spółce
    Ostatnio edytowane przez jubell ; 08-07-2009 o 09:47 Powód: Odpowiedź pod cytatem.

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Oczywiscie ze starym terenem, miejscem w lidze, pilkarzami i pracownikami jak najbardziej.
    Hehe, ja też miałem od razu skojarzenia z "piłkarskim pokerem"

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    A w takim USA najwieksze linie lotnicze to ile razy upadaly tylko po to zeby chronic sie przed wierzycielami.
    Upadłość a likwidacja to jednak dwie różne sytuacje. W kilku przypadkach upadłe linie w USA jednak powstawały jak Feniks z popiołów jako mocno zmieniony, ale jednak ten sam podmiot. Upadłość LGS i jego restrukturyzacja, dokapitalizowanie, sprywatyzowanie czy co tam jeszcze, byłoby dla mnie dużo bardziej zrozumiałe i akceptowalna niż takie zamiatanie brudów pod dywan. Nowa spółka od razu pewnie wejdzie na głęboki minus odkupując od syndyka majątek LGS'u z czego będzie pokryta część zobowiązań wobec wierzycieli, trzeba będzie wydac masę kasy na nową stronę internetową, przemalowanie logotypów na sprzęcie, nowe ubrania służbowe z nowymi logotypami itd. Resztę zobowiązań zapewne na mocy ugody spłaci LOT, któremu następnych kiladziesiąt milionów PLN w plecy różnicy nie robi.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  16. #16
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Formalnie co innego, ale cel podobny, wystartowac po raz nty.

  17. #17
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    LO powołał LGS, teraz się powołuje na ich zgliszczach LS... a te długi to pan, pani płaci czy jakoś inaczej?

  18. #18
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

  19. #19
    Awatar wanga

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    I to nie chyba ale na pewno.
    I jeszcze kolejna:
    Oferta pracy

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    A ciekawe swoją drogą, czy np. Swissport nie zamierza rozszerzyc swojej dzialalnosci na Okeciu wlasnie o handling?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 21-03-2016, 16:59
  2. 02-03-2015, 09:11
  3. 19-08-2014, 09:09
  4. 29-07-2014, 00:19
  5. 29-07-2014, 00:17
  6. 01-10-2013, 10:09
  7. 05-08-2013, 19:38
  8. 26-07-2013, 11:36
  9. 12-04-2013, 09:49
  10. 04-02-2013, 14:08
  11. 12-08-2012, 12:56
  12. 03-08-2012, 05:20
  13. 31-07-2012, 19:10
  14. 24-06-2012, 22:33
  15. 21-05-2012, 13:52
  16. 21-05-2012, 13:40
  17. 12-03-2012, 15:13
  18. 07-03-2012, 09:27
  19. 26-02-2012, 11:53
  20. 08-02-2012, 20:15
  21. 08-02-2012, 13:21
  22. 19-01-2012, 13:40
  23. 29-12-2011, 18:22
  24. 12-12-2011, 16:40
  25. 08-12-2011, 11:26
  26. 27-10-2011, 22:48
  27. 28-09-2011, 08:20
  28. 10-09-2011, 13:40
  29. 18-05-2011, 12:47
  30. 05-05-2011, 12:10
  31. 25-04-2011, 19:48
  32. 31-03-2011, 01:15
  33. 09-02-2011, 12:46
  34. 08-02-2011, 11:49
  35. 11-12-2010, 17:43
  36. 17-05-2010, 10:51
  37. 07-05-2010, 12:25

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •