Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie Incydentalne lądowanie ATRa


    Polecamy

    Dziś miałem sesyjkę na EPWA, i odbyło się bardzo dziwne lądowanie.
    ATR 72 SP-LDF był to typowy niedolot, proszę rzucić na fotę pierwszą oraz przy skołowaniu okazało się że śmigło nr 1 jest w chorągiewce (fota 2).
    to raczej nietypowe.
    czy ktoś wie o co mogło chodzić?
    pozdrawiam
    xavier23
    link do zdjęć:
    Album fotograficzny ? bezpłatne udostępnianie zdjęć przez internet w serwisie MyAlbum!

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Prawdopodobnie podejście było z widocznością, z założeniem przyziemienia na początku pasa. Dzięki temu, ATR skręcił w drogę kołowania D i skrócił czas kołowania. Po lądowaniu, w trakcie kołowania w tym samolocie wyłącza się lewy silnik i jest to normalna procedura. Jeżeli się mylę to specjaliści od tego typu samolotu mnie poprawią.
    Pozdrawiam,

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    To normalne, ATR-y często kołują na jednym silniku.
    A tak w ogóle to na zdjęciu jest SP-LFG, a nie LDF.

    A o co chodzi z tym niedolotem...? Nie to, żebym się interesował tymi samolotami, ale jak dla mnie wylądował wyjątkowo ładnie, co widać też po tym, którą drogą zjechał. LOT-owskie ATR-y potrafią przeszybować pół pasa przed przyziemieniem...

    / Przy okazji, 'incydentalnie' w języku polskim oznacza, że coś zdarzyło się przypadkiem, lub zdarzyło się coś, co nie zdarza się zbyt często. ATR-y lądują na Okęciu raczej często.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Wydawało mi się że początek pasa oznakowany tymi wielkimi strzałkami nie ma na tyle "nośności" aby nadawał się do codziennego, zwykłego lądowania VFR, tak gdzieś czytałem.
    Wobec czego użyłem słowa incydentalnie w znaczeniu "niecodziennie" - przynajmniej dla mnie :] na EPWA nie mogę być za często, ale jak już jestem to po parę godzin, i na około 40 lądowań ATRów które ostatnio tam widziałem to tylko raz takie lądowanie się mi przytrafiło, więc mogłem być zdziwiony :]
    za wyjaśnienia dziękuję.
    pozdrawiam!

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na pasie 11 nie ma "strzałek" i można lądować na początku pasa. Wyjątkiem jest pas 29, tam strefa przyziemienia jest przesunięta i pas do lądowania jest zdecydowanie krótszy od tego, jakim dysponujesz podczas startu.
    Pozdrawiam,

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Na RWY11 akurat są strzałki, przed pasami Ale tak w ogóle to z ciekawości przyłożyłem sobie linijkę na mapie i wygląda, że maszyna przyziemiła już za strzałkami. Także naprawdę, jak dla mnie było to faktycznie wyjątkowe lądowanie --wyjątkowo dobre.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wmks Zobacz posta
    Na RWY11 akurat są strzałki, przed pasami
    To nie są strzałki

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPSO

    Domyślnie

    A może trenowali lądowanie na jednym silniku.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jack Zobacz posta
    To nie są strzałki
    A, rzeczywiście, to krokiewki --sorry

  10. #10
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Przyziemienie w tym miejscu 11 nie jest niczym wyjątkowo niecodziennym, ATR'kom się zdarza - szczególnie, tak jak pisali koledzy, kiedy planują zjazd w D.
    Zdecydowanie ciekawiej wygląda przyziemienie naszych grubych w tym miejscu - co też już kilkukrotnie widziałem.

    Pozdrawiam,
    Paweł.

  11. #11
    Awatar wolan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wmks Zobacz posta
    A o co chodzi z tym niedolotem...? Nie to, żebym się interesował tymi samolotami, ale jak dla mnie wylądował wyjątkowo ładnie, co widać też po tym, którą drogą zjechał. LOT-owskie ATR-y potrafią przeszybować pół pasa przed przyziemieniem...
    Tylko że to przeszybowanie nie wynika ani z urody lądowania ani braku umiejętności załogi... Saaby Sprintaira też często wykonują takie 'nieładne' lądowania

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Przeszybowanie wynika z faktu, zeby skrocic czas zajecia pasa. Najczesciej dotyczy to ladowania na 33 i zjazdu w S lub R.

  13. #13
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    WoW

    a co to śnieg ? wyczyść matryce bo ostro



    pzdr
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

  14. #14
    Awatar Sten

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotr-pajor Zobacz posta
    WoW

    a co to śnieg ? wyczyść matryce
    Nie zauważyłem, żeby kolega prosił o ocenę zdjęć, więc po co to robisz?

    Forum lotnicze jest dla wszystkich, nie tylko dla fotografów, więc proponuje wyluzować i czasem po prostu pomóc wyjaśnic wątpliwości tym co po prostu pytają, bez osobistych ambicjonalnych wycieczek.

    pzdr

  15. #15
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sten Zobacz posta
    Nie zauważyłem, żeby kolega prosił o ocenę zdjęć, więc po co to robisz?

    Forum lotnicze jest dla wszystkich, nie tylko dla fotografów, więc proponuje wyluzować i czasem po prostu pomóc wyjaśnic wątpliwości tym co po prostu pytają, bez osobistych ambicjonalnych wycieczek.

    pzdr
    100% Zgody. Jeżeli już w ten sposób komentować, to wypadało by wykazać trochę kultury.
    Wystarczyło napisać, że kolega ma brudną matrycę - te graficzne wypociny
    chyba niepotrzebne...

    pozdrawiam,
    Paweł

  16. #16
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    zaznaczyłem aby wiedział gdzie są te brudy

    pzdr koniec OT
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •