Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Tankowanie samolotów w WAW


    Polecamy

    Interesują mnie procedury jakie muszą być przestrzegane podczas tankowania samolotu na lotnisku Okęcie, np: jaka musi być odległość cysterny od samolotu, czy ew podczas tankowania może stać pod skrzydłem itd. jakie sa w takich sytuacjach przepisy - nie chodzi mi o lotniskową rzeczywistość.

  2. #2
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Myśle że możesz zadzwonić do Petrolotu albo napisać do nich Emaila

    Kontakt:
    PETROLOT Sp. z o.o.
    Ul. J. Gordona Bennetta 2
    02-159 Warszawa
    tel.: +48 22 606 78 60
    fax: +48 22 606 68 08
    www.petrolot.com.pl

    Zdaje mi się, że oni się na tym znają i może Ci udzielą jakiś informacji. Powodzenia!
    Ostatnio edytowane przez Rainbow95 ; 12-09-2009 o 21:43
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LUBLIN

    Domyślnie

    W którymś z numerów wiosennych AirWorld był artykuł o tankowaniu. Różnego rodzaju przepisy i procedury. Np. gdy rozpoczął się boarding a tankowanie jeszcze trwa, wszystkie drzwi muszą być otwarte. Ale artykuł ten prezentował procedury standardowe na wszystkich lotniskach, nie tylko w WAW.

  4. #4
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeżeli chodzi o przepisy "ogólne" EU OPS1 mówi że muszą być ustanowione procedury dotyczące uzupełniania paliwa z pax na pokładzie. Jeżeli tankujemy z pax na pokładzie to m.in. musi być WYŁĄCZONA sygnalizacja zapiąć pasy, trzeba poinformować pax o tym że tankujemy paliwo (Ci którzy nie chcą być w tym momencie na pokładzie powinni opuścić samolot i udać się do strefy tranzytowej), personel pokładowy musi wcześniej poinformować pax o tankowaniu. Nie wolno "tarasować" przejść (trzeba siedzieć na miejscu, na drogach ewakuacji nie może być bagażu, etc), palić, wykorzystywać urządzeń elektronicznych, etc. Wg wymogów IATA konieczne jest wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za komunikację między agentem paliwowym i załogą kokpitową - chodzi o to, że gdyby "coś" się stało - osoba na ziemi MUSI zasygnalizować kokpitowi że jest problem - a ten przekazać załodze pokładowej informację o konieczności ewakuacji (albo w przypadku rozlania paliwa na powierzchni większej niż 1 m2 - przekazać info o konieczności przerwania tankowania). Na zewnątrz, na wysokości wyjść awaryjnych nie może być żadnych urządzeń ani przeszkód - na wypadek konieczności ewakuacji. Odrębna sprawa to procedury wokół samolotu (konieczność wykorzystania tzw. dead-man, zachowanie strefy tankowania, zakaz parkowania cystern i pojazdów w pobliżu zaworów przelewowych (opary paliwa), zakaz ustawiania wszelkich pojazdów przed cysterną (musi mieć możliwość "szybkiego" odjazdu spod samolotu) i czasem pod skrzydłami (zależy od operatora). Dodatkowo zakaz uzupełniania paliwa w przypadku wyładowań atmosferycznych, etc, etc. Generalnie wszystkie zasady (a jest ich znacznie więcej) opisuje najszerzej IATA Airport Handling Manual.
    pozdrawiam


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •