Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 41
  1. #1
    Awatar anthony

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie Zmiany w TMA Warszawa 17.12.09


    Polecamy

    Witam,

    Dla zainteresowanych wstawiam obrazek,


    Nowe sidy, stary, lost comm, nowe drogi lotnicze, większość starych punków w ogóle nie będzie funkcjonować. Jestem bardzo ciekaw jak to będzie w praktyce.

  2. #2
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    U! Piękniaście ;-)
    Na 33 też tak poprosze

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Na 33 też tak poprosze
    Wszystko do ogladniecia na eAIP- AIRAC 092
    Co do tematu - wreszcie!!!
    A teraz troche narzekania - dorobilismy sie procedur P-RNAV a wysokosci na karcie podawane sa metrach, gdzieniegdzie rowniez w stopach, no i FL tak jak powinno byc. Slowem burdel na kolkach Jak widac w niektorych obszarach dalej jestesmy w czasach gdzie podejscia na blizsza i dalsza byly dominujace
    Co do samych procedur to wg mnie za duzo nazw tych punktow. Rozumiem punkty "strategiczne" moga miec swoja nazwe ale w wiekszosci powinny sie zaczynac od WAxxx - duzo latwiejsze do wymowienia i mniejsze prawdopodobienstwo, ze trzeba bedzie powtorzyc nazwe dla zalogi.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    A od kiedy to wchodzi ?

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    A od kiedy to wchodzi ?

    KS
    Podane w temacie. No chyba, ze to jakies podchwytliwe pytanie?

  6. #6
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A teraz troche narzekania - dorobilismy sie procedur P-RNAV a wysokosci na karcie podawane sa metrach, gdzieniegdzie rowniez w stopach, no i FL tak jak powinno byc. Slowem burdel na kolkach Jak widac w niektorych obszarach dalej jestesmy w czasach gdzie podejscia na blizsza i dalsza byly dominujace
    Dopóki nie będzie nacisku ze strony "środowiska", to te metry zostaną u nas na wieki chyba Jakby tak linie lotnicze i np. AOPA i aerokluby zaczęły męczyć materię urzędniczą, to może by się udało w końcu... bo zalecenia PKBWL - jak widać - są zupełnie olewane

  7. #7
    Awatar Gater

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    No, no. Widzę, że TMA Warszawa coraz bardziej zaczyna przypominać zachodnie lotniska.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Podejrzewam, że w sezonie zimowym wszyscy będą się z tymi procedurami oswajać, ale powszechnie będą wydawane skróty na WAR i LIN, punkty GOSET i LITVO przed FAP/FAF oraz BARNA, LEMBU, MAMAB i REDSA - pozwalające na jeden wektor do przechwycenia.

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Wiadomo że część linii na okres świąt zwiększy ilość lotów.
    Mam pytanie czy wprowadzenie przed świętami nie wprowadzi zamieszania, nie lepiej po nowym roku ?.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Przeciwnie.
    Po to się to wprowadza żeby ułatwiać a nie utrudniać.

  11. #11
    Awatar Gater

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Zdecydowanie ułatwienie. Myślę, że piloci szybciutko się przyzwyczają, a generalnie przepustowość procedur powinna się mocno zwiększyć.

  12. #12
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeżeli procedura oparta jest o B-RNAV rzeczywiście przydatna będzie dla większości operatorów. Jeżeli P-RNAV - odpada znaczna część użytkowników, np. tych którzy wykorzystują jeden FMS.
    pozdrawiam

  13. #13
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    Jeżeli P-RNAV - odpada znaczna część użytkowników, np. tych którzy wykorzystują jeden FMS.
    pozdrawiam
    W teorii pewnie tak ale mysle, ze w praktyce nie bedzie z tym problemu.

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Epwa/WAW

    Domyślnie Zmiany TMA

    Od 17 grudnia 2009 roku w związku z wprowadzeniem procedur RNAV dla Okecia wprowadzono spore zmiany w TMA. Jest to dobra wiadomosc dla wszystkich pilotow VFR, poniewaz zyskalismy kilka kawalkow przestrzeni klasy G

    Szczegolowiej wraz z ilustracjami opisane jest to na Zmiany struktur przestrzeni powietrznych w związku z wprowadzeniem P-RNAV i CDA w TMA Warszawa | dlapilota.pl

    Pozdrawiam
    Kuba

  15. #15
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dobrze że PAŻP myśli o zwiększeniu przepustowości i usprawnieniu ruchu na EPWA, czego wyrazem są zmiany o których mowa w ww wątku. Tylko dlaczego P-RNAV a nie B-RNAV, jak w VIE, FRA, czy MUC? B-RNAV mają niemal wszyscy - to jest standard i wymóg (niemalże - patrz AIP) dla lotów IFR, a już na pewno dla komercyjnych. Ale P-RNAV? Wielu operatorów nie zamierza na razie wprowadzić modyfikacji P-RNAV - powód - przynajmniej kilkaset tys PLN kosztów modyfikacji/samolot. Na pewno nie mają tego ATR, SAABy, samoloty starszej generacji. Ze 40% przylotów (dobra 30%) na EPWA nie będzie mogło być realizowanych wg P-RNAV.. Po co aż tak udziwniać? OK. Przy okazji zwiększenia możliwości operacyjnych w portach pytanie OT - kiedy wreszcie poza WAW wprowadzona będzie procedura low visibility. Tylko do startu. Nie - nie CAT II, tylko LOV VIS dla Take -off. Czyli możliwość startu gdy RVR jest 400 m i poniżej. Nawet chyba Wilno to ma i wiele małych lotnisk wokół. A u nas - masz możliwość w Operacyjnej startu przy RVR 125-150 m i CZEKASZ na 400m bo nie ma Low Vis procedures, bo coś, bo... I rano opóźnienia po kilka godzin bo nie można startować - bo port nie ma takich procedur. No właśnie, może ktoś wie dlaczego tak jest i kiedy to sę zmieni? BTW- znajomy opowiadał jak do jednego z operatorów zadzwonił kilka dni temu ktoś z wieży: "Dlaczego nie wpisujecie w planie lotu P-RNAV dla ATR"? Bo ATR nie mają P-RNAV... Chwila ciszy. No jak to nie macie? NIE, NIE mamy. Mamy B-RNAV... Cisza..
    Pozdrawiam

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    Nie - nie CAT II, tylko LOV VIS dla Take -off. Czyli możliwość startu gdy RVR jest 400 m i poniżej. Nawet chyba Wilno to ma i wiele małych lotnisk wokół. A u nas - masz możliwość w Operacyjnej startu przy RVR 125-150 m i CZEKASZ na 400m bo nie ma Low Vis procedures, bo coś, bo...
    Jeśli mówisz o Warszawie, to chyba wprowadzasz wszystkich w błąd... W WA masz możliwośc, jak się nie mylę, do 225m. bez problemu (nie mam przy sobie JAR-OPS) wystartować.

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dash wyraźnie napisał, że chodzi mu o porty inne niż EPWA.

  18. #18
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dash7 Zobacz posta
    Dobrze że PAŻP myśli o zwiększeniu przepustowości i usprawnieniu ruchu na EPWA, czego wyrazem są zmiany o których mowa w ww wątku. Tylko dlaczego P-RNAV a nie B-RNAV, jak w VIE, FRA, czy MUC?
    Moze nie bedzie tak zle. Zalezy jak do tego podejda. Z tego co pamietam to w PRG i VNO tez jest tam jakis zapis o P-RNAV a daja te procedury wszystkim jak leci...

  19. #19
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YoNasH Zobacz posta
    Jeśli mówisz o Warszawie, to chyba wprowadzasz wszystkich w błąd... W WA masz możliwośc, jak się nie mylę, do 225m. bez problemu (nie mam przy sobie JAR-OPS) wystartować.
    Nie, nie piszę że w WAW nie można. Nigdzie POZA WAW nie można w PL. W WAW jak ktoś ma 125 m (chyba że kat D to wtedy 150m) to może startować pod warunkiem, że LVP jest ogłoszone. BTW w AIP jest napisane że w czasie trwania LVP ...używana będzie następująca frazeologia: "Low visibility procedures category two in operation". No ale LVP to też starty, więc jak nie ma CAT II (a teraz zg z NOTAM nie ma) - to sformułowanie trochę takie... Nieważne. A co do P-RNAV pewnie że nie będzie źle - tylko non P-RNAV będą wektorowane; tyle że chyba w założeniu RNAV chodziło właśnie o możliwie daleko idącą eliminację wektorowania.
    Pozdrawiam

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Tu chodzi o zwiększenie przepustowości, przecież te całe zawijasy to nic innego jak holding, który pozwala na łatwe ułożenie kolejki. Ilość wektorów będzie większa na początku, ale może podczas większego ruchu będzie ich mniej.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •