U! Piękniaście ;-)
Na 33 też tak poprosze
U! Piękniaście ;-)
Na 33 też tak poprosze
Wszystko do ogladniecia na eAIP- AIRAC 092
Co do tematu - wreszcie!!!
A teraz troche narzekania - dorobilismy sie procedur P-RNAV a wysokosci na karcie podawane sa metrach, gdzieniegdzie rowniez w stopach, no i FL tak jak powinno byc. Slowem burdel na kolkach Jak widac w niektorych obszarach dalej jestesmy w czasach gdzie podejscia na blizsza i dalsza byly dominujace
Co do samych procedur to wg mnie za duzo nazw tych punktow. Rozumiem punkty "strategiczne" moga miec swoja nazwe ale w wiekszosci powinny sie zaczynac od WAxxx - duzo latwiejsze do wymowienia i mniejsze prawdopodobienstwo, ze trzeba bedzie powtorzyc nazwe dla zalogi.
A od kiedy to wchodzi ?
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
Podejrzewam, że w sezonie zimowym wszyscy będą się z tymi procedurami oswajać, ale powszechnie będą wydawane skróty na WAR i LIN, punkty GOSET i LITVO przed FAP/FAF oraz BARNA, LEMBU, MAMAB i REDSA - pozwalające na jeden wektor do przechwycenia.
Wiadomo że część linii na okres świąt zwiększy ilość lotów.
Mam pytanie czy wprowadzenie przed świętami nie wprowadzi zamieszania, nie lepiej po nowym roku ?.
Przeciwnie.
Po to się to wprowadza żeby ułatwiać a nie utrudniać.
Jeżeli procedura oparta jest o B-RNAV rzeczywiście przydatna będzie dla większości operatorów. Jeżeli P-RNAV - odpada znaczna część użytkowników, np. tych którzy wykorzystują jeden FMS.
pozdrawiam
Od 17 grudnia 2009 roku w związku z wprowadzeniem procedur RNAV dla Okecia wprowadzono spore zmiany w TMA. Jest to dobra wiadomosc dla wszystkich pilotow VFR, poniewaz zyskalismy kilka kawalkow przestrzeni klasy G
Szczegolowiej wraz z ilustracjami opisane jest to na Zmiany struktur przestrzeni powietrznych w związku z wprowadzeniem P-RNAV i CDA w TMA Warszawa | dlapilota.pl
Pozdrawiam
Kuba
Dobrze że PAŻP myśli o zwiększeniu przepustowości i usprawnieniu ruchu na EPWA, czego wyrazem są zmiany o których mowa w ww wątku. Tylko dlaczego P-RNAV a nie B-RNAV, jak w VIE, FRA, czy MUC? B-RNAV mają niemal wszyscy - to jest standard i wymóg (niemalże - patrz AIP) dla lotów IFR, a już na pewno dla komercyjnych. Ale P-RNAV? Wielu operatorów nie zamierza na razie wprowadzić modyfikacji P-RNAV - powód - przynajmniej kilkaset tys PLN kosztów modyfikacji/samolot. Na pewno nie mają tego ATR, SAABy, samoloty starszej generacji. Ze 40% przylotów (dobra 30%) na EPWA nie będzie mogło być realizowanych wg P-RNAV.. Po co aż tak udziwniać? OK. Przy okazji zwiększenia możliwości operacyjnych w portach pytanie OT - kiedy wreszcie poza WAW wprowadzona będzie procedura low visibility. Tylko do startu. Nie - nie CAT II, tylko LOV VIS dla Take -off. Czyli możliwość startu gdy RVR jest 400 m i poniżej. Nawet chyba Wilno to ma i wiele małych lotnisk wokół. A u nas - masz możliwość w Operacyjnej startu przy RVR 125-150 m i CZEKASZ na 400m bo nie ma Low Vis procedures, bo coś, bo... I rano opóźnienia po kilka godzin bo nie można startować - bo port nie ma takich procedur. No właśnie, może ktoś wie dlaczego tak jest i kiedy to sę zmieni? BTW- znajomy opowiadał jak do jednego z operatorów zadzwonił kilka dni temu ktoś z wieży: "Dlaczego nie wpisujecie w planie lotu P-RNAV dla ATR"? Bo ATR nie mają P-RNAV... Chwila ciszy. No jak to nie macie? NIE, NIE mamy. Mamy B-RNAV... Cisza..
Pozdrawiam
Dash wyraźnie napisał, że chodzi mu o porty inne niż EPWA.
Nie, nie piszę że w WAW nie można. Nigdzie POZA WAW nie można w PL. W WAW jak ktoś ma 125 m (chyba że kat D to wtedy 150m) to może startować pod warunkiem, że LVP jest ogłoszone. BTW w AIP jest napisane że w czasie trwania LVP ...używana będzie następująca frazeologia: "Low visibility procedures category two in operation". No ale LVP to też starty, więc jak nie ma CAT II (a teraz zg z NOTAM nie ma) - to sformułowanie trochę takie... Nieważne. A co do P-RNAV pewnie że nie będzie źle - tylko non P-RNAV będą wektorowane; tyle że chyba w założeniu RNAV chodziło właśnie o możliwie daleko idącą eliminację wektorowania.
Pozdrawiam
Zakładki