Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPWA ;)

    Domyślnie Wizz air ok 11:20


    Polecamy

    Hej, wiadomo komuś co się z nim stało? Otóż przeleciał nad moim blokiem z wypuszczonym podwoziem, trzymając dość niską wysokość, takim kursem, jakiego jeszcze nigdy nie widziałem. Wyglądało to tak jakby wystartował z 29 i zrobił łuk i chciał usiąść na 33 (miał wypuszczone podwozie). Był to go around czy jakaś awaria? Wie ktoś coś o tym?

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Może PINów zapomnieli wyciągnąć po postoju dłuższym

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPWA ;)

    Domyślnie

    Hehe no pomyłki się zdarzają Ale zdziwiło mnie to, bo latają nad moim blokiem jak podchodzą na 29, tak to wcale. A tu nagle jakieś takie coś :P

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Pod pasem 33, EPWA

    Domyślnie

    Sfotografowałem to lądowanie.

    W-wa Jeziorki: Coming in at crazy angles

    Według mnie, pilot HA-LPX był raczej niecierpliwy; powinien polecieć dalej na południe zanim przygotowywał się do final approach.

    Czas pomiędzy chwilą gdy przeleciał HA-LPX a kolejne lądowanie (BA A319 G-EUPN): sześć minut.

  5. #5
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Wracając do pytania z 1 posta: ani go-around, ani awaria.

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Pozostaje miec nadzieje, ze zaloga zaglada na forum.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Następnym razem trzeba upomnieć pilotów, że visuala to się robi z nawrotką nad Dęblinem i po Wiśle.

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPWA ;)

    Domyślnie

    i wieża się na takie coś zgodziła? oO


    Korekta - ortografia, interpunkcja:_W poście została wykonana korekta ortograficzna/interpunkcyjna. Kolejne posty z błędami mogą zostać usunięte, a piszący może otrzymać ostrzeżenie.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 29-11-2009 o 00:16 Powód: wieża!!!

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Tzn. na co, na podejscie z widocznoscia? Przeciez to normalna, codzienna okolicznosc.

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPWA ;)

    Domyślnie

    no dobra, ale chyba to było trochę ryzykowne, skoro w tak małej odległości (jak widać na fotce) minął się z british'em

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Na fotce nie widac w jakiej odleglosci minal sie z Britishem, pomijajac fakt, ze to British jest z tylu, wiec gdyby ktos przelecial za blisko, to raczej on Wizzaira, a nie odwrotnie.

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Pod pasem 33, EPWA

    Domyślnie

    British nie był aż tak blisko - obiektyw 400mm, więc mamy do czynienie z efektem perspektywy (foreshortening effect). To nie był air miss. Bardziej mnie martwi że piloci wykonują ostre manewry nad zabudowanymi terenami aby sobie skrócić lądowanie o parę minut. Czysta ludzka niecierpliwość.

    Dołożyłem dziś sekwencję trzech zdjęć, które pokazują że Airbus brytyjski był jednak całkiem daleko od Wizza. Mniej niż dwie sekundy od pierwszej do trzeciej fotki.

    W-wa Jeziorki: Coming in at crazy angles
    Ostatnio edytowane przez jubell ; 29-11-2009 o 12:50 Powód: obiektyw nie objektyw, skrócić nie skrucić

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    A jaka dzieliła ich wysokość? Jaką widzisz tutaj niecierpliwość, siku się chciało CPT? Po prostu nie dymali aż nad Linin, żeby rozpocząć podejście precyzyjne w CAVOK-u. Ja widzę na końcu całkowicie ustabilizowane podejście, a samolot jest jeszcze na dużej wysokości.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Pod pasem 33, EPWA

    Domyślnie

    Z Brytyszem nie ma sprawy. No i udało się pilotowi ustabilizować podejście (właściwe miejsce nad ul. Jeziorki). Ale aby tam się znalazł, musiał ostro manewrować.

    Może nie aż jak tu, ale może się to źle skończyć.

    YouTube - B-52 Crash at Fairchild Air Force Base

    YouTube - b-52 crash (longer version)

  15. #15
    Awatar first

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    A jaka dzieliła ich wysokość? Jaką widzisz tutaj niecierpliwość, siku się chciało CPT? Po prostu nie dymali aż nad Linin, żeby rozpocząć podejście precyzyjne w CAVOK-u. Ja widzę na końcu całkowicie ustabilizowane podejście, a samolot jest jeszcze na dużej wysokości.
    Kilka lat mieszkałem w Józefosławiu.. przy ładnej pogodzie zdarzały się od czasu do czasu takie sytuacje.. Najczęsciej widziałem w takim ciasnym zakręcie nad Pyrami LOTowskie ATR-y... ale i Wizzairowe Airbusy czasami skracały sobie drogę..
    pasażer


  16. #16

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Panowie przeczytajcie sobie kryteria stablizacji oraz ograniczenia airbusa.

    Wasze tzw. ostre manewrowanie na pewno nie bylo "ostre" w Wizz mamy limitacje 30 stopni przechylenia nie 90 jak B52 na zdj. jak rowniez ze samolot musi byc ustabilizowany na 1000st na podejsciu.
    Wszystko jest monitorowane i przegiecia sie nie oplacaja.

    Nie wpadajcie oraz nie siejcie paniki na forum, prosze.
    Ostatnio edytowane przez jubell ; 29-11-2009 o 12:48

  17. #17
    Awatar first

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lc_aerobatics Zobacz posta

    Nie wpadajcie oraz nie siejcie paniki na forum, prosze.
    No własnie dlatego napisałem chwilę wcześniej, że opisana sytuacja często się powtarza. A to oznacza, że nie zdarzyło się nic niebezpiecznego i wyjątkowego.
    pasażer


  18. #18
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    263

    Domyślnie

    Lc ma racje... spokojnie. Wiekszosc linii minima stabilizacji dla podejscia z widocznoscia to 500 stop AGL (nad ziemia). Dla "cyrkla" to nawet mniej - ale to juz inny temat.
    Piloci nie sa Kamikadze i jezeli bylby brak stabilizacji to skonczylo by sie go aroundem.
    30 stopni przechylenia na podejsciu to standard. Na niskiej wysokosci robi to wrazenie ale niebezpieczne to nie jest.
    AllOver

  19. #19
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Dzisiaj pieknie to zrobił Malev na Daszu. Leciał od sławnego komina i nad Leclerkiem w Alejach dokręcił na 15.

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Flying Oko Zobacz posta
    udało się pilotowi ustabilizować podejście (właściwe miejsce nad ul. Jeziorki). Ale aby tam się znalazł, musiał ostro manewrować.
    Mozesz wskazac mape lub procedure podejscia wymieniajaca ulice Jeziorki?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-08-2013, 13:59

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •