Jak informują tablice na Puławskiej, od wczoraj nie ma dojazdu do Wirazowej od strony Poleczki/Ursynowa. A jak wyglada dojazd od strony lotniska pod płot na Wirazowej i na cargo? Bez problemu?
Zarząd Dróg Miejskich: Roboty drogowe
Wersja do druku
Jak informują tablice na Puławskiej, od wczoraj nie ma dojazdu do Wirazowej od strony Poleczki/Ursynowa. A jak wyglada dojazd od strony lotniska pod płot na Wirazowej i na cargo? Bez problemu?
Zarząd Dróg Miejskich: Roboty drogowe
Dziś tamtędy jechałem i nic takiego nie ma. Spokojnie da się przejechać od poleczki na Wirażową. Zamiany będą dopiero na końcu nowego odcinka (jadąc od Poleczki). Zdaje się, że cały ruch z tego kierunku będzie kierowany na łącznik (nie wiem jak ta ulica się nazywa) w kierunku terminala, dalej na Żwirki i Wigury. Do skrętu w lewo w 17 Stycznia przygotowane są dwa pasy. Narazie jeszcze działa dotychczasowa organizacja ruchu.
EDIT.
PS. Budowany jest już nowy płot na cargo :(
I te parę dni w roku jak 29/11 będzie remontowany :)
Spoko loko z tego co tu piszą to mają niezły bu.... nieład :)
Cytat:
Stanęła budowa tak zwanej "elki" - łącznika z południową obwodnicą Warszawy. Już we wtorek drogowcy mieli zacząć budowę tunelu na węźle Okęcie. Jednak inżynier ruchu nie zgodził na zamknięcie ulicy Wirażowej. W efekcie prace przy "elce" stoją.
O całej sprawie wykonawca poinformował "Miejskiego Reportera". - W związku z następującymi okolicznościami wykonawca oświadcza, że nie jest w stanie zagwarantować dotrzymania terminów końcowych realizacji węzła Okęcie - czytamy w mailu wysłanym na skrzynkę warszawa@tvn.pl.
Od kilkudziesięciu godzin prace miały iść pełną parą. Jednak gotowy sztab ludzi ciąż czeka na decyzję urzędników. - Wstrzymaliśmy roboty związane z budową tunelu, na węźle Okęcie. Na razie nie dzieje się nic - potwierdza kierownik budowy Wojciech Soból.
Stoją znaki, stoi robota
Wykonawca już dawno był przygotowany do zamknięcia ulicy Wirażowej. Ustawił nawet znaki informujące o objazdach. Jednak na razie nic się tu nie dzieje, bo inżynier ruchu nie zgodził się na zamknięcie ulicy.
- Po prostu nie skoordynowali robót. Nie dogadali się. To nie jest tak, że myśmy się przeciwstawili. Po prostu nie mogą wejść dwie firmy i pozamykać całą Warszawę, bo nie ma takiej możliwości po prostu - tłumaczy decyzję inżyniera ruchu jego asystentka.
Wirażowa nie może być zamknięta, bo to uniemożliwiłoby prace przy rozbudowie ulicy 17-ego stycznia. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, żeby rozpocząć tam prace musi zamknąć jeden pas i wprowadzić ruch jednokierunkowy. Wstępnie objazd miał omijać ulicę Wirażową, ale już wiadomo, że to nierealny pomysł. Samochody będą musiały więc jeździć Wirażową.
Zła koordynacja robót
- Wirażowa nie będzie zamknięta, co oznacza, że prace przy budowie tunelu trasy ekspresowej na razie nie ruszą - potwierdza Wiesław Witek miejski koordynator ds. inwestycji.
Cała sprawa bulwersuje kierownika budowy, który podkreśla, że jest związany umową do dotrzymywania terminów.
Szukają rozwiązania
- Szukamy innej możliwości. Innej lokalizacji dla takiego łącznika, ewentualnie zorganizowania innej organizacji ruchu na tym terenie - tłumaczy Agata Choińska, rzecznik Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, która zapewnia, że to nie ZMID blokuje sąsiednią budowę.
Na razie sytuacja jest patowa. Drogowcy jednak obiecują, że jeszcze przed świętami mają usiąść przy okrągłym stole i poszukać rozwiązania.
Łukasz Wieczorek
mdaw
Faktycznie bajzel na kółkach. Focenie na Cargo odpada, niech jeszcze zamkną Wirażową, to kołowania pod 29 też odpadną. I gdzie nam, biednym spotterom się podziać? ;(
Szczerze powiedziawszy, przez te parę dni w roku, kiedy są remontowane pasy, starty z 11 są dla mnie prawdziwym rarytasem :D
To chyba bardzo podobno, skoro w nowym roku CATII ma być na 11. Na 33 już chyba położona kreska jeśli idzie o CATII.
Styczniowa poprawka do AIP rzekla inaczej.