Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie Kiedy który pas startowy?


    Polecamy

    Witam serdecznie towarzystwo i proszę, żebyście na mnie nie krzyczeli, że nie umiem szukać. Jeśli na forum jest już odpowiedź na moje pytanie to niech ktoś zabłyśnie życzliwością i mi poda linka.
    Kilkanaście razy w roku latam z Okęcia w różnych kierunkach i ciekawi mnie od czego zależy wybór pasa do startu i lądowania. Najczęściej latam do DUS i samolot startuje albo z 29 albo z 15 i z lądowaniem jest tak samo czyli raz 11 a raz 33.
    Mieszkam na Bemowie w linii pasa 15 i przez znaczną część roku mam spokój, ale raz na jakiś czas przelatują mi nad głową samoloty prawie zaczepiając kołami o dach bloku.
    Czy ktoś mi pomoże pojąć o co w tym chodzi?

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Starty na Okęciu są (jak zauważyłeś) głównie z 29 i 15, lądowania 11 i 33 - które pary są używane zależy głównie od wiatru... Anomalie w stylu lądowań na 15 zdarzają się jak np. 11/29 jest nieczynny...
    KZ

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wszystko zależy od kierunku wiatru. Ląduje się i startuje pod wiatr.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Link z przyklejonego tematu: Spotting na EPWA: Gdzie ogl?da?/fotografowa? samoloty na lotnisku Ok?cie, Warszawa- dział "Ogólne informacje o miejscach do fotografowania".

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Gryfino (EPSC)/(EPWA)

    Domyślnie

    Również jestem z Bemowa i bardzo mnie cieszy gdy samoloty podchodzą na pas 15. Jedyna okazja do spottingu w domu

    Taka sytuacja miała miejsce w ostatnim czasie z powodu prac jakie były prowadzone na pasie 11. W styczniu zdarzało się, że lądowały na 15 z powodu służb które uwijały się w pocie czoła by dokładnie odśnieżyć pas 11/29. A jeszcze innym pretekstem jaki mają piloci do siadania na 15 to silny wiatr wiejący centralnie w kierunku tego pasa, oczywiście jeśli widoczność na to pozwala.

    Nad Bemowem najczęściej usłyszeć można duże maszyny (767, MD11 UPS'u), które startują z pasa 33.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Bo 29 może być dla nich za krótki, to startują z 33.

  7. #7
    Awatar vipol

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA EPBC

    Domyślnie

    To ja też jestem z Bemowa, ale to szczegół. raz się nastawiałem na start porannego md11 z 33, to poszedł z 29, a żadnych remontów czy czegokolwiek nie było.
    Pozdrawiam.
    Panasonic DMC-FZ38
    Znany także jako Spawacz ;)

  8. #8
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Bo 11-tka UPS'a kiedyś prawie regularnie szła z 29. Potem zaczęli dostawać tylko 33.

    p,Paw.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Potem zaczęli dostawać tylko 33.
    Jak raz zaczął rotację przy remizie to trochę się przestraszyli

  10. #10
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Jak raz zaczął rotację przy remizie to trochę się przestraszyli
    Też słyszałem tą wersję

    p,pawel.

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Bledna.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Bledna.
    A jaka jest prawdziwa? Do czasu "zrobienia" progu 29 (ciężki - niszczył)?

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Progu nie, raczej to co za progiem, podmuchem z wysoko umieszczonego silnika. Rotacja w okolicach D nie jest zadnym strachem.

  14. #14
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Progu nie, raczej to co za progiem, podmuchem z wysoko umieszczonego silnika. Rotacja w okolicach D nie jest zadnym strachem.
    O właśnie, ta historia z rotacją właśnie wydawała mi się mało prawdopodobna (choć ja słyszałem, że to ponoć po starcie któregoś An12).
    Hm, czyżby jakaś latarnia poszła? ;-)))

    p,p.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Hm, czyżby jakaś latarnia poszła? ;-)))
    Raczej gość od inspekcji pasa, głośno mógł mieć.

  16. #16
    Awatar voltariel

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To tej akcji nie słyszałem
    Pozdrawiam, Maciek.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Jedna sprawa czy dostali 33 czy sami sobie zażyczyli. Ale i tak najlepsi byli z AMV

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    Ale i tak najlepsi byli z AMV

    KS
    Chyba jedyny przypadek w historii moich wizyt na Okęciu, kiedy się najprościej w świecie przeraziłem, to własnie 738 AMV zaczynający rotację już zdecydowanie za deltą przy starcie z 29. Jakieś 2 lata temu bodajże. Nie wiem, czy o to chodziło...
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie wchodzac w szczegoly typu clearway itp itd to wystarczy, ze samolot bedzie 35 ft nad progiem pasa, zeby wszystko bylo w normie

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Norma, normą, ale takie sytuacje jako wydarzenia zdecydowanie niecodzienne potrafią włos zjeżyć na grzbiecie No i nie jestem pewien, czy na etapie liczenia parametrów do startu tak późna rotacja była zaplanowana. Zdarzają się przecież błędy w programowaniu FMC (ostatni przykład tail strike Emirates w Australii, bodajże błędnie wpisana ZFW). Ale to już temat na zupełnie inną rozmowę.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •