Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie Kiedy który pas startowy?


    Polecamy

    Witam serdecznie towarzystwo i proszę, żebyście na mnie nie krzyczeli, że nie umiem szukać. Jeśli na forum jest już odpowiedź na moje pytanie to niech ktoś zabłyśnie życzliwością i mi poda linka.
    Kilkanaście razy w roku latam z Okęcia w różnych kierunkach i ciekawi mnie od czego zależy wybór pasa do startu i lądowania. Najczęściej latam do DUS i samolot startuje albo z 29 albo z 15 i z lądowaniem jest tak samo czyli raz 11 a raz 33.
    Mieszkam na Bemowie w linii pasa 15 i przez znaczną część roku mam spokój, ale raz na jakiś czas przelatują mi nad głową samoloty prawie zaczepiając kołami o dach bloku.
    Czy ktoś mi pomoże pojąć o co w tym chodzi?

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Starty na Okęciu są (jak zauważyłeś) głównie z 29 i 15, lądowania 11 i 33 - które pary są używane zależy głównie od wiatru... Anomalie w stylu lądowań na 15 zdarzają się jak np. 11/29 jest nieczynny...
    KZ

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wszystko zależy od kierunku wiatru. Ląduje się i startuje pod wiatr.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Link z przyklejonego tematu: Spotting na EPWA: Gdzie ogl?da?/fotografowa? samoloty na lotnisku Ok?cie, Warszawa- dział "Ogólne informacje o miejscach do fotografowania".

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Gryfino (EPSC)/(EPWA)

    Domyślnie

    Również jestem z Bemowa i bardzo mnie cieszy gdy samoloty podchodzą na pas 15. Jedyna okazja do spottingu w domu

    Taka sytuacja miała miejsce w ostatnim czasie z powodu prac jakie były prowadzone na pasie 11. W styczniu zdarzało się, że lądowały na 15 z powodu służb które uwijały się w pocie czoła by dokładnie odśnieżyć pas 11/29. A jeszcze innym pretekstem jaki mają piloci do siadania na 15 to silny wiatr wiejący centralnie w kierunku tego pasa, oczywiście jeśli widoczność na to pozwala.

    Nad Bemowem najczęściej usłyszeć można duże maszyny (767, MD11 UPS'u), które startują z pasa 33.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Bo 29 może być dla nich za krótki, to startują z 33.

  7. #7
    Awatar vipol

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA EPBC

    Domyślnie

    To ja też jestem z Bemowa, ale to szczegół. raz się nastawiałem na start porannego md11 z 33, to poszedł z 29, a żadnych remontów czy czegokolwiek nie było.
    Pozdrawiam.
    Panasonic DMC-FZ38
    Znany także jako Spawacz ;)

  8. #8
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Bo 11-tka UPS'a kiedyś prawie regularnie szła z 29. Potem zaczęli dostawać tylko 33.

    p,Paw.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Potem zaczęli dostawać tylko 33.
    Jak raz zaczął rotację przy remizie to trochę się przestraszyli

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  10. #10
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Jak raz zaczął rotację przy remizie to trochę się przestraszyli
    Też słyszałem tą wersję

    p,pawel.

  11. #11
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Bledna.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Bledna.
    A jaka jest prawdziwa? Do czasu "zrobienia" progu 29 (ciężki - niszczył)?

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  13. #13
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Progu nie, raczej to co za progiem, podmuchem z wysoko umieszczonego silnika. Rotacja w okolicach D nie jest zadnym strachem.

  14. #14
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Progu nie, raczej to co za progiem, podmuchem z wysoko umieszczonego silnika. Rotacja w okolicach D nie jest zadnym strachem.
    O właśnie, ta historia z rotacją właśnie wydawała mi się mało prawdopodobna (choć ja słyszałem, że to ponoć po starcie któregoś An12).
    Hm, czyżby jakaś latarnia poszła? ;-)))

    p,p.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Hm, czyżby jakaś latarnia poszła? ;-)))
    Raczej gość od inspekcji pasa, głośno mógł mieć.

  16. #16
    Awatar voltariel

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To tej akcji nie słyszałem
    Pozdrawiam, Maciek.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Jedna sprawa czy dostali 33 czy sami sobie zażyczyli. Ale i tak najlepsi byli z AMV

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    Ale i tak najlepsi byli z AMV

    KS
    Chyba jedyny przypadek w historii moich wizyt na Okęciu, kiedy się najprościej w świecie przeraziłem, to własnie 738 AMV zaczynający rotację już zdecydowanie za deltą przy starcie z 29. Jakieś 2 lata temu bodajże. Nie wiem, czy o to chodziło...
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie wchodzac w szczegoly typu clearway itp itd to wystarczy, ze samolot bedzie 35 ft nad progiem pasa, zeby wszystko bylo w normie

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Norma, normą, ale takie sytuacje jako wydarzenia zdecydowanie niecodzienne potrafią włos zjeżyć na grzbiecie No i nie jestem pewien, czy na etapie liczenia parametrów do startu tak późna rotacja była zaplanowana. Zdarzają się przecież błędy w programowaniu FMC (ostatni przykład tail strike Emirates w Australii, bodajże błędnie wpisana ZFW). Ale to już temat na zupełnie inną rozmowę.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •