Starty na Okęciu są (jak zauważyłeś) głównie z 29 i 15, lądowania 11 i 33 - które pary są używane zależy głównie od wiatru... Anomalie w stylu lądowań na 15 zdarzają się jak np. 11/29 jest nieczynny...
Witam serdecznie towarzystwo i proszę, żebyście na mnie nie krzyczeli, że nie umiem szukać. Jeśli na forum jest już odpowiedź na moje pytanie to niech ktoś zabłyśnie życzliwością i mi poda linka.
Kilkanaście razy w roku latam z Okęcia w różnych kierunkach i ciekawi mnie od czego zależy wybór pasa do startu i lądowania. Najczęściej latam do DUS i samolot startuje albo z 29 albo z 15 i z lądowaniem jest tak samo czyli raz 11 a raz 33.
Mieszkam na Bemowie w linii pasa 15 i przez znaczną część roku mam spokój, ale raz na jakiś czas przelatują mi nad głową samoloty prawie zaczepiając kołami o dach bloku.
Czy ktoś mi pomoże pojąć o co w tym chodzi?
Starty na Okęciu są (jak zauważyłeś) głównie z 29 i 15, lądowania 11 i 33 - które pary są używane zależy głównie od wiatru... Anomalie w stylu lądowań na 15 zdarzają się jak np. 11/29 jest nieczynny...
KZ
Wszystko zależy od kierunku wiatru. Ląduje się i startuje pod wiatr.
Link z przyklejonego tematu: Spotting na EPWA: Gdzie ogl?da?/fotografowa? samoloty na lotnisku Ok?cie, Warszawa- dział "Ogólne informacje o miejscach do fotografowania".
Również jestem z Bemowa i bardzo mnie cieszy gdy samoloty podchodzą na pas 15. Jedyna okazja do spottingu w domu
Taka sytuacja miała miejsce w ostatnim czasie z powodu prac jakie były prowadzone na pasie 11. W styczniu zdarzało się, że lądowały na 15 z powodu służb które uwijały się w pocie czoła by dokładnie odśnieżyć pas 11/29. A jeszcze innym pretekstem jaki mają piloci do siadania na 15 to silny wiatr wiejący centralnie w kierunku tego pasa, oczywiście jeśli widoczność na to pozwala.
Nad Bemowem najczęściej usłyszeć można duże maszyny (767, MD11 UPS'u), które startują z pasa 33.
To ja też jestem z Bemowa, ale to szczegół. raz się nastawiałem na start porannego md11 z 33, to poszedł z 29, a żadnych remontów czy czegokolwiek nie było.
Pozdrawiam.
Panasonic DMC-FZ38
Znany także jako Spawacz ;)
Bo 11-tka UPS'a kiedyś prawie regularnie szła z 29. Potem zaczęli dostawać tylko 33.
p,Paw.
Bledna.
Progu nie, raczej to co za progiem, podmuchem z wysoko umieszczonego silnika. Rotacja w okolicach D nie jest zadnym strachem.
Jedna sprawa czy dostali 33 czy sami sobie zażyczyli. Ale i tak najlepsi byli z AMV
KS
Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
Nie wchodzac w szczegoly typu clearway itp itd to wystarczy, ze samolot bedzie 35 ft nad progiem pasa, zeby wszystko bylo w normie
Norma, normą, ale takie sytuacje jako wydarzenia zdecydowanie niecodzienne potrafią włos zjeżyć na grzbiecie No i nie jestem pewien, czy na etapie liczenia parametrów do startu tak późna rotacja była zaplanowana. Zdarzają się przecież błędy w programowaniu FMC (ostatni przykład tail strike Emirates w Australii, bodajże błędnie wpisana ZFW). Ale to już temat na zupełnie inną rozmowę.
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
Zakładki