Zobacz wyniki ankiety: Która z poniższych opcji jest Twoim zdaniem optymalna dla PPLu?

Głosujących
136. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Terminal 3 + nowy pas równoległy do 15/33 zamiast 11/29

    90 66.18%
  • Terminal 3 bez zmiany geometrii pasów

    28 20.59%
  • Port Centralny i jak najszybsze zamknięcie Okęcia

    11 8.09%
  • Zatrzymanie rozwoju portu na etapie T1+T2 (2011) bez względu na wszystko

    7 5.15%
Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 137
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Strategia rozwoju Okęcia na lata 2010-2035


    Polecamy

    Strategia PPL i Plan Generalny Rozwoju Lotniska Chopina
    03.03.2010, 08:33
    P.P. Porty Lotnicze podpisało 1 marca umowę z konsorcjum Crowley Infrastructure Development Group Sp. z o.o. oraz Landrum & Brown Worldwide Services, Inc. na wykonanie opracowań Strategia PPL na lata 2010-2020 oraz Planu Generalnego Rozwoju Lotniska Chopina na lata 2010-2035.
    Podpisany kontrakt opiewa na kwotę 1,2 miliona złotych i współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskich w ramach Projektu Tworzenia Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T).

    Zgodnie z kontraktem Strategia PPL przygotowana będzie w ciągu 6 miesięcy, a Plan Generalny po 12 miesiącach od podpisania umowy. W opracowaniach uwzględnione zostaną priorytety Transeuropejskiej Sieci Transportowej.
    Plan Generalny rozwoju Lotniska Chopina opracowany zostanie na podstawie założeń przyjętych w Strategii PPL.

    Strategia PPL i Plan Generalny Rozwoju Lotniska realizowane są w ramach grupy projektów „Prace studialne związane z długofalowym rozwojem Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie”. W ramach działań TEN-T zrealizowane zostaną również projekty dotyczące:

    - bezpieczeństwa i ochrony Portu
    - ochrony środowiska
    - optymalizacji przepustowości i wydajności infrastruktury Portu za pomocą inteligentnych technologii
    - zrównoważonego rozwoju infrastruktury portu.

    Powyższy pakiet projektów otrzymał dofinansowanie Unii Europejskiej ze środków programu TEN-T. Środki unijne pokryją 50% kosztów realizacji poszczególnych działań. Złożona przez P.P. „Porty Lotnicze” aplikacja została bardzo wysoko oceniona przez Komisję Europejską. Wniosek PPL został wybrany jako jedyny do współfinansowania w ramach sektora transportu lotniczego spośród sześciu aplikacji złożonych przez państwa członkowskie.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A czy ktoś ma pomysł gdzie terminal 3 miałby stać?

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Wywalić puste i niepotrzebne miejsce przed, i samą etiudę, przenieść baraczki gdzieś bardziej na zaplecze

  4. #4
    Awatar voltariel

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Albo z drugiej strony 15/33, w okolicach dzisiejszej straży.
    Pozdrawiam, Maciek.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Jakby Petrolot przenieść na kompletnie drugą stronę to może T3 tam dać.... ?
    Albo obok wieży prędzej, ale przy pozostawionym układzie pasów dokołowanie do 29 lub 15 będzie wymagać przecinania pasów, co pociągnie za sobą pewne niebezpieczeństwa..

    Na razie szanse mają zoptymalizowanie dróg kołowania, przerobienie niektórych płyt i wykorzystanie niektórych sektórów trawiastych.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Moim zdaniem w tej sondzie brakuje jeszcze jednej opcji, za którą bym oczywiście głosował, a mianowicie:
    Dedykowany tylko LOT-owi Terminal nr 3 i pozostawienie drogi startowej 15/33 + więcej dróg kołowania, więcej szybkich zjazdów, więcej płyt postojowych.

  7. #7
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A czy ktoś ma pomysł gdzie terminal 3 miałby stać?
    Wszysto zależy od tego czy bedzię brakować powierzchni do odpraw czy stanowisk dla samolotow i gate-ów.
    Jeśli Gate-ów to niegłupim rozwiazaniem byłby terminal po drugiej stronie pasa 33-15 ( w przyszłości pomiędzy pasami), równoległy do obecnych, połączony z T2 metrem.
    Coś ala T4s w Madrycie, czy E w Zurichu.
    Tylko czy nie za wąsko między pasami będzie?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jak dla mnie to gate'ów i stanowisk brakuje wciąż i brakowac będzie tak długo, dopóki pod rękawem nie będą mogły parkować wszystkie samoloty które się do tego nadają...

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Moim zdaniem w tej sondzie brakuje jeszcze jednej opcji, za którą bym oczywiście głosował, a mianowicie:
    Dedykowany tylko LOT-owi Terminal nr 3 i pozostawienie drogi startowej 15/33 + więcej dróg kołowania, więcej szybkich zjazdów, więcej płyt postojowych.
    Czyli T3, ale z rozkrzyżowaniem czy bez?

    Czy ktoś się orientuje ile metrów mógłby mieć ewentualny równoległy pas, gdyby założyć że terminal 3 stanie pośrodku między pasami (a la Zurich E), a w pobliżu będzie przebiegała droga szybkiego ruchu?

    A jeśli T3 i przyległe stanowiska wykorzystałyby obecną część Cargo i Petrolotową, a cargo wywalić by do Modlina?

    Wtedy Okęcie mogłoby mieć drugą stację kolejową przelotową w tunelu pod T3 na wysokości obecnej stacji PKP Okęcie...

  9. #9
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Sam głosowałem za CPL-em ale jak by mieli budować T3 to myśl że można by go wybudować na miejscu RWY29 przy założeniu że zostanie zlikwidowany.
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jak dla mnie to gate'ów i stanowisk brakuje wciąż i brakowac będzie tak długo, dopóki pod rękawem nie będą mogły parkować wszystkie samoloty które się do tego nadają...
    Takie rzeczy to w ATL Do tego potrzeba miejsca. Jakby jeszcze teren, gdzie są hangary LOTu, zagospodarować ?
    Teoretycznie tak być powinno, ale nie zawsze rotacje na to pozwalają, a całe stanowisko przez jeden dzień dla samolotu, który przylot miał o np. 7:00 i leci dopiero o 20:00 jest trochę bez sensu. Pół biedy jak nocują.
    W WAW potrzebne są stanowiska dla prywaciarzy, Cargo, kilka dla dużych samolotów, no i jeszcze kilka przelotowych.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W ARN też tak jest. U nas tak długo nie będzie dla wszystkich starczyło rękawów, tak długo PPL będzie pobierał opłatę za korzystanie z nich, idę o zakład

    Po co na Okęciu cargo, do Modlina nie będzie się dało wywalić cargo?

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Po co na Okęciu cargo, do Modlina nie będzie się dało wywalić cargo?
    A Modlin udźwignie MD11 czy 757F ? Myśląc przyszłościowo - 77F, 747 etc? Raczej nie...

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Na pewno wszelkie UPSy i DHLe beda uszczesliwione wozac szosa gdanska towary.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Na pewno wszelkie UPSy i DHLe beda uszczesliwione wozac szosa gdanska towary.
    A teraz którędy wożą? Przez centrum miasta? No doprawdy tragedia by je spotkała niesłychana i z tego powodu trzeba wszelkie plany porzucić rozwoju...

    Będzie zresztą linia kolejowa aż do Modlina...

    A Modlin udźwignie MD11 czy 757F ? Myśląc przyszłościowo - 77F, 747 etc? Raczej nie...
    Pasa nie da się przedłużyć ponad 2500 w następnym etapie?

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Najlepiej, aby w imię rozwoju wszystkich operatorów wyrzucić do Modlina. Wtedy nic nie będzie przeszkadzało w rozbudowie Okęcia.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Najlepiej, aby w imię rozwoju wszystkich operatorów wyrzucić do Modlina. Wtedy nic nie będzie przeszkadzało w rozbudowie Okęcia.

    A czy cargo musi być koniecznie w centrum w Warszawy? Na Gardermoen i Arlandzie jakoś sobie radzą?

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Kto sobie radzi, 11 czysto towarowych linii latających na ARN? Na którym z tamtejszych 5 terminali Cargo konkretnie sobie radzą bez cargo?

    Gdyby w WAW nie było terminalu Cargo to LOT pożegnałby się z dużą częścią przychodów, albo przewalał towar w którymś z hangarów.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    ARN jest 45 kilometrów od Sztokholmu, i nie ma problemu że jeżdżą po autostradzie - o to chodziło

    Chodzi o to, żeby linie czysto towarowe wywalić z Okęcia w maksymalnym zakresie.

  19. #19
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Chodzi o to, żeby linie czysto towarowe wywalić z Okęcia w maksymalnym zakresie.
    Wszystkie cztery? Koniec świata.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Tzn nie zmieściłyby się w Modlinie? Czy tylko im nie byłoby to na rękę?

Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •