Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1

    Dołączył
    May 2010

    Talking Okęcie a europejskie lotniska


    Polecamy

    Witam, zastanawia mnie jedna rzecz. Dlaczego polskie Okęcie to takie małe lotnisko w porównaniu z innymi w Europie? Nie mówię tu już nawet o krajach wyżej rozwiniętych gospodarczo ale np. Kopenhaga, Helsinki, Sztokholm, Praga, Wiedeń, te wszystkie miasta mają dużo większe lotniska. Czyżby aż taki ruch był do tych miast? Na wikipedii pisze że Okęcie obsłużyło ostatnio ok 10 mln pasażerów, to bardzo mało jak na lotnisko w stolicy. Nawet w Google Earth nasze lotnisko bidnie wygląda w porównaniu z innymi. Boeingi 747 czy Airbusy A380 do nas nie latają i inne duże samoloty też nie... Jest planowana rozbudowa lotniska jakaś? Jaki jest powód tego 'zacofania'? Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Najkrótsza odpowiedź - ekolodzy. "Miasto przyszło do lotniska a nie lotnisko do miasta".
    Marek156-DPWAW

  3. #3

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Chodzi o ten rezerwat na południe od lotniska? Przecież to żaden rezerwat, widać kupę domków letniskowych, można by tam pas położyć... Sam jestem pro-ekologiczny, ale Polska jako jeden z większych krajów w Europie, 6 gospodarka powinna mieć porządne lotnisko... słyszałem nawet że nie mamy jakiegoś systemu, który sprowadza automatycznie w złą pogodę samolot, czy jakoś tak, nie chodzi mi o ten system ILS tylko jakiś inny, sorka nie pamiętam jak się zwie.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jak narazie II CAT nie wykorzystana w całości, zdolność operacyjna nie osiągnęła (mimo krzyżówki pasów) 70%.
    Marek156-DPWAW

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    Najkrótsza odpowiedź - ekolodzy. "Miasto przyszło do lotniska a nie lotnisko do miasta".
    Moim zdaniem jest to chyba raczej sprawa nieuregulowanych stosunków własności przyległych terenów.

  6. #6
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MateuszS Zobacz posta
    Boeingi 747 czy Airbusy A380 do nas nie latają i inne duże samoloty też nie...
    Duże samoloty nie latają po to, żebyś ty miał czym się podniecać. Jeżeli ich nie ma, to znaczy, że nie ma wystarczająco dużo chętnych na latanie. I średnie samoloty radzą sobie z zapotrzebowaniem rynku.

    Piniendzy ludzie nie majo, słyszałeś kiedyś o czymś takim? Z przykładów, które podałeś, nawet Czechy są bogatsze od Polski, a Praga od Warszawy. A reszta to już całkiem kosmos.

    Za drzwiami twojego pokoju jest inny wszechświat, równoległy do twojego. Nazywa się... rzeczywistość.
    For every solution there is a problem.

  7. #7

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Alien, to chyba ty się podnieciłeś Wyluzuj, widzę że ty to bardziej niż ja przeżywasz

    Ok, to już mniej więcej wiem, jakie są tego powody, dzięki.

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    Jak narazie II CAT nie wykorzystana w całości, zdolność operacyjna nie osiągnęła (mimo krzyżówki pasów) 70%.
    Przepraszam, moglbys troszke jasniej?

  9. #9
    Awatar BlohmVoss141

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    ICAO: EIME

    Domyślnie

    Zwróć rownież uwagę na stosunkowo małą ilość mniejszości naradowych w Polsce w porównaniu z innymi krajami. Takie Heathrow obsługuje bezpośrednio miejsca z których przylatują mieszkańcy UK. Mieszkam koło Dublina i przed 2004 nie było innych połączeń niż DUB-WAW a teraz to praktycznie wszędzie do PL można się dostać.
    85% respondentów wierzy w nieprawdziwe sondaże...

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Można ten argument z powodzeniem odwrócić, mówiąc że jest dużo Polaków poza granicami Polski, i tylko dzięki nim jeszcze się utrzymują nasze long haule.

  11. #11
    Awatar voltariel

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Przepraszam, moglbys troszke jasniej?
    Też nie skumałem za bardzo...
    Dodatkowo powiem, że na nasze warunki jest to najlepsze rozwiązanie. Instalowanie CATIII byłoby całkowicie nieekonomicznym posunięciem...
    Pozdrawiam, Maciek.

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Port najwyrazniej sadzi inaczej.

  13. #13

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    No ale podobno ostro przybywa na Okęciu pasażerów, coraz więcej ludzi lata w Polsce, no ale w dalszym ciagu nie wiem czemu taka Dania ma tak wielki port lotniczy, tam muszą chyba się krzyżować jakieś trasy nie?

  14. #14
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Kto ma do nas tymi A 380 i 747 latać ? Ludziska z Londynu, czy Frankfurtu ?

  15. #15
    Awatar BlohmVoss141

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    ICAO: EIME

    Domyślnie

    Voyager, ja to bym się nie obraził jakby do Dublina podstawili A380 lub Jumbo :-)
    85% respondentów wierzy w nieprawdziwe sondaże...

  16. #16
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ja też nie, nawet na Kretę na wakacje mógłbym lecieć 747 Teraz już nawet 757 się czasami lata na wakacje, może kiedyś będą większe kto wie.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Port najwyrazniej sadzi inaczej.
    O i to jest jakas wartosciowa informacja w tym temacie
    Cytat Zamieszczone przez MateuszS Zobacz posta
    No ale podobno ostro przybywa na Okęciu pasażerów, coraz więcej ludzi lata w Polsce, no ale w dalszym ciagu nie wiem czemu taka Dania ma tak wielki port lotniczy, tam muszą chyba się krzyżować jakieś trasy nie?
    Porownaj sobie bogactwo i poziom zycia w "takiej Danii", do tego CPH jest hubem SASu.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 01-06-2010 o 12:59
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #18

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    I po takim porownaniu wyjdzie, ze proporcjonalnie to Kopenhaga jest wcale nie taka wielka. Poza tym problem w tym watku jest zbyt ogolnie postawiony, a pytanie nie wiadomo do kogo.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Kopenhaga ma wielki port lotniczy bo jest on hubem SASu.

    Duża część tego ruchu jest w sztuczny sposób nakręcana kasą, którą przez dziesięciolecia pakowali skandynawscy podatnicy w tego przewoźnika, który jest w tarapatach finansowych, mniejszych lub większych, od dawna.

    To taki skandynawski Zurych lat 90.

    Niemniej, Warszawa jest rzeczywiście wyjątkowa w skali "cywilizowanej" Europy. Wyjątkowość tej wielkiej metropolii polega na tym, że choć nie jest to biedne miasto, ŻADEN środek transportu nie łączy Warszawy z Europą w sposób sprawny, wygodny i przyzwoity.

    Z reguły niewielkie znaczenie lotniska wynika w dużym mieście albo ze świetnego połączenia kolejowego z regionem, albo z dobrymi autostradami wokół, albo z dobrze rozwiniętymi połączeniami morskimi, albo z bliskości innego dużego miasta, w którym jest już duże lotnisko.

    I tak jak na zamożność kraju, Warszawa ma połączenie z ościennymi krajami i regionami beznadziejne, zarówno kolejowe, jak i drogowe, biorąc pod uwagę, że leży na równinie, morskiego połączenia nie ma z przyczyn oczywistych, a najbliższe duże porty lotnicze - Wiedeń i Berlin powiedzmy - oddalone są o min. 6 godzin jazdy ziemią...


    Pytanie jest dość ogólnie postawione, fakt, ale ja pokuszę się o prostą zwięzłą odpowiedź: bo tym, którzy mają na to wpływ, wcale nie zależy, żeby ruch na Okęciu był jak największy...

    Ruch lotniczy w takim porcie jak Warszawa w dużej mierze zależy od ilości pasażerów w tranzycie, a infrastruktura na Okęciu jest zdecydowanie nieprzyjazna dla pasażerów tranzytowych, w porównaniu z innami portami.

    Mamy z jednej strony bogatą Kopenhagę, to ja dorzucę biedną Rygę.

    Ale na pocieszenie zawsze staram się nie pamiętać o bliskości Wiednia, i przypominam sobie Budapeszt, najokropniejsze lotnisko jakie widziałem

  20. #20
    Awatar payder87

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    STR

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam wszystkich użytkowników,
    Jak dla mnie (jako mieszkańca Wawy i studenta) problem leży w otwarciu lotniska na inne linie
    Praga ma Emirates, Korean Air, Delte
    Gatwick ponad 34 mln na 1 pasie (czyli da się!)
    A ja na ponad 40 podróży lotniczych tylko 2 wykonałem przez WAW (w tym 1 przypadkiem, gdy Centralwings zawiesiły loty i poleciałem za free z Heathrow)
    Bedąc przez ostatni rok na Erazmusie we Frankfurcie tylko raz załapałem się na promoLOT, a 7 innych podróży kombinowałem przez Kraków (Lufthansa), Gdańsk, Wroclaw (Ryan)
    A 'PKS-y' Ryana obsługują Prage, Berlin, Londyn, Paryż, Rzym czy Madryt, a z Warszawy udało się je skutecznie przegonić...może planem Okecia jest wykreowanie się na port bardziej elitarny?
    Z tym podróżowaniem Polaków, to wydaje mi się, że nie jest tak źle, w ostatnie wakacje, na 15 spotkanych w Iranie obcokrajowców, Polakow było 7!

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •