Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Thumbs down Tranzyt przez EPWA


    Polecamy

    Czy ktoś może mi rozjaśnić dlaczego po przylocie z lotu krajowego czy tez z Schengen muszę na Okęciu jeszcze raz przechodzić kontrole bezpieczeństwa?

  2. #2
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Przyłączam się do pytania

  3. #3
    fly
    fly jest nieaktywny
    Awatar fly

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Czy ta kontrola jest w T1? Bo w 2008 jej nie było.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Na wielu lotniskach tak czy inaczej podczas tranzytu jest ponowna kontrola.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na tranzycie przy wlocie do strefy Schengen owszem, ale nie wewnątrz albo na krajowce. W szczególności nie ma jej w CPH, FRA czy MUC.

    Kontrola jest w T2.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Czy na Okęciu jest jakaś możliwość przesiadania się bez konieczności przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa? (tzn skąd dokąd)

  7. #7
    Awatar Bentka

    Dołączył
    May 2008

    Domyślnie

    Jest taka możliwość, jeżeli zgodzi się Straż Graniczna. Czasami robi się tak, głównie w przypadkach krótkiego tranzytu. Przewozi się pasażera dosłownie z samolotu na samolot, oczywiście jeżeli przylecial z Schengen i leci dalej do Schengen. Skraca to czas i usprawnia obsługę, nie trzeba wtedy czekać aż pasażer przejdzie przez cały port.
    Pozdrawiam, Marcin

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    W szczególności nie ma jej w CPH, FRA czy MUC.
    Ale jest na przykład w ZRH.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jest w ZRH i wyjątkowo mnie wnerwia

    Jest taka możliwość, jeżeli zgodzi się Straż Graniczna.
    Straż Graniczna???

    Niech ktoś mi powie, czy kontrola bezpieczeństwa wszystkich pasażerów tranzytowych to wymóg ustawowy, czy po prostu w Warszawie w tak niefortunny sposób zorganizowano ruch????

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Ale jest na przykład w ZRH.
    Wymienilem FRA MUC i CPH bo to sa realne alternatywy WAW dla tranzytu np z polskich portow regionalnych.

  11. #11
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta

    Niech ktoś mi powie, czy kontrola bezpieczeństwa wszystkich pasażerów tranzytowych to wymóg ustawowy, czy po prostu w Warszawie w tak niefortunny sposób zorganizowano ruch????
    To nie jest wymóg ustawowy, w WAW tak zorganizowano ruch. Wkurza mnie to maksymalnie. Kiedyś w przypływie złości wypisałem pismo w trybie dostępu do informacji publicznej żeby mi wyjaśnili, czym różni się pasażer, którego bus przywozi do T1 (nie ma security) od tego, którego przywozi do T2 (jest security). Odpisali mi jakimś bełkotem, nie chciało mi się już tego ciągnąć dalej.
    A swoją drogą, to WAW nie jest jedyna w tym temacie - w Wiedniu np. jest to samo, tyle że security jest nie na wejściu do terminala, ale przy gate.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No i tak samo jest jak w Wiedniu jest w Zurychu, najgłupiej jak się da. Ostatnio o mało co nie straciłem samolotu przez to. Nie ma mowy o bezstresowych zakupach przed odlotem - jakiejkolwiek przyjemności bym się nie oddawał, zawsze na końcu mnie czekają macadorzy i rentgeniarze, i sznureczek ludu, czyli 20 minut stania.

    Chyba w Szwajcarii jest jakiś przepis który mówi, że każdy pasażer przed odlotem musi przejść przez security, nawet jeśli leci z rękawa do rękawa z Genewy do UE...

    ALE to że w Zurychu murzynów biją nie usprawiedliwia Okęcia, mamy tak niewiele rzeczy, którymi możemy przyciągnąć pasażerów z tranzytu, po co dokładać kolejne utrudnienia?

    Napiszę otwarcie: Ci co zarządzili taką organizację Okęcia to skończone imbecyle.

    Puste rękawy i pełne autobusy, niepotrzebne kontrole bezpieczeństwa, niewygodny podział na Schengen i Non-Schengen... Brr, zanim wybudują T3 to prywatyzacja konieczna...

    Pytanie następne: czy da się nienaruszając konstrukcji nośnej terminala przeorganizować security check tak, żeby przechodził przez niego tylko ten kto musi? Tzn jak już nie PPL będzie tym zarządzał, może kiedyś komuś przyjdzie do głowy uczłowieczyć ten port...

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Podziękuj Hiszpanom, w końcu to oni to zaprojektowali.
    Ale jak brak kontroli bezpieczeństwa ma być chwytem na przyciągnięcie pasażerów ? Bezsens kompletny. Jak wolisz, żeby doszło do jakiejś tragedii, to życzę powodzenia.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    Podziękuj Hiszpanom, w końcu to oni to zaprojektowali.
    Ale jak brak kontroli bezpieczeństwa ma być chwytem na przyciągnięcie pasażerów ?

    KS
    Zbędna dodatkowa kontrola bezpieczeństwa robi lotnisku opinię niewygodnego do przesiadki, bo minimalny czas na przesiadkę się wydłuża proste jak cepa konstrukcja.
    Bezsens kompletny. Jak wolisz, żeby doszło do jakiejś tragedii, to życzę powodzenia.
    To co ty piszesz to, chyba, jest bezsens. Który akt prawny wymaga, żeby pasażerowie przylatujący z innego miasta i kontynuujący podróż na tranzycie przechodzili jeszcze raz przez kontrolę bezpieczeństwa? Nie mamy zaufania do służb innych portów?

    Czy rację ma PawelL pisząc, że przy pewnej konfiguracji tranzytów nie przechodzi się przez kontrolę bezpieczeństwa? Oto co napisał:

    czym różni się pasażer, którego bus przywozi do T1 (nie ma security) od tego, którego przywozi do T2 (jest security).
    Zresztą, jak ja leciałem ze Sztokholmu do Rzymu, to na Okęciu nie było security, a gdy wracałem z Rzymu do Sztokholmu, to było... Luty 2009. Zmieniło się coś?

    Jeśli tak, to wiesz dobrze, że tu wcale nie chodzi o "zapobieganie tragediom", tylko po prostu ktoś nie pomyślał przy projektowaniu. Jeśli niektórych się nie kontroluje to o bezpieczeństwie nie ma mowy. Zwykły bezsens i brak wyobraźni.

    Hiszpanom mam dziękować? PPL chyba wymagał określonych standardów i rozwiązań?

    W PPLu jeszcze nie ma filozofii, która w końcu dotarła do LOT, że pasażera trzeba dopieszczać, a nie tylko zapewniać usługi na podstawowym najmniej energo- i intelektochłonnym poziomie.

    O tyle przykre, że o ile produkt LOTu ma postać kanapek, poduszeczek, stron internetowych i wymiennych foteli, o tyle produkt PPLu to nieruchomości, z których bezmyślnym układem i organizacją będziemy musieli walczyć dziesiątki lat.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Ale zaraz, jakoś ludzie przechodza przez kontrolę, niektóre lotniska są bardziej rygorystyczne, choćby wspomniany ZRH, nawet LHR lub CDG są bardziej nieprzyjemne, a często kontrole są i przed odprawą i przed wejściem na strefę.

    WAW jest jaka jest, wielu elementów portu nie da sie zmienić, bo były popełnione błędy, odpuszczenie kontroli też nie jest najlepszym pomysłem. No i przecież wiele osób musi z tym pracować. Jeszcze przed T2, w T1 były kontrole przed gate'ami i kolejki były straszne. Potem to zmieniono i się polepszyło. Na niektóre rzeczy nie ma się wpływu jak opóźnienia między odcinkami. Przed podróżą można pzecież przyjść wcześniej.

    Cokolwiek by nie napisano, i tak nikt nię będzie zadowolony. Może i 'zapobieganie tragediom' to niewłaściwy termin, ale 'ograniczanie ryzyka' bardziej pasuje.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  16. #16
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    Przed podróżą można pzecież przyjść wcześniej.

    KS
    Można, tylko nie to nas boli. Podam przykład - 6.00 z Krakowa, pełny E170, będzie z 80 osób. Większość tych ludzi to tranzyt. Przyjeżdża do rękawa na T2, wysiadamy i idziemy sobie do terminala. Ale żeby wejść to terminala trzeba przejść security. Jedno stanowisko. Nie że jedno czynne - ktoś zaprojektował w tym miejscu jedno stanowisko. I czekasz, czasem pół godziny. Jak przyleci mniej więcej w tym samym czasie Gdańsk, Wrocław, czy Poznań, to się robi ciekawie. To samo masz wieczorem, jak lądują wieczorne loty. Zdarzyło mi się już zrobić tak, że zamiast kierowania się na tranzyt po prostu wychodzę z terminala, zawracam i przechodzę kontrolę bezpieczeństwa jakbym odlatywał z Warszawy: znacznie szybciej, a na fast track wpuszczają za kartą FTL, niezależnie od klasy ;-)

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta

    WAW jest jaka jest, wielu elementów portu nie da sie zmienić, bo były popełnione błędy, odpuszczenie kontroli też nie jest najlepszym pomysłem. No i przecież wiele osób musi z tym pracować.

    KS
    Ale ja nie mówię o kontroli dla pasażerów rozpoczynających podróż w WAW, tylko o tranzytach. Cieszę się, że przyznałeś, że to wynik tego, że po prostu ktoś nie pomyślał.

    Skoro tego jak twierdzisz nie da się juz odkręcić i przeorganizować, to Warszawa na zawsze pozostanie kurnikiem, bez względu na luksusy które będą przy gejtach oferowali...

    Jedna bramka, mój Boże... Ile w sumie bramek jest dla pasażerów tranzytowych?

    Obecnie nie ma tragedii, bo po prostu na tym lotnisku poza krajówkami jest mały ruch tranzytowy! Jak chcemy żeby tak zawsze było, to konserwujmy ten stan rzeczy, a pewnie, przecież nikt od tego nie umrze...

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko Zobacz posta
    Podziękuj Hiszpanom, w końcu to oni to zaprojektowali.
    Ale jak brak kontroli bezpieczeństwa ma być chwytem na przyciągnięcie pasażerów ? Bezsens kompletny. Jak wolisz, żeby doszło do jakiejś tragedii, to życzę powodzenia.

    KS
    A na jakiej podstawie twierdisz, ze kontrole w GDN czy PRG na przyklad sa nie prawidlowe
    i w WAW trzeba to robic jeszcze raz??? W GDN akurat kontrola jest bardziej drobiazgowa niz w USA.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Nie mam pojęcia jak jest teraz w PRG ostatni raz tam leciałem w 1989 r., a kilka lat temu w GDN nie pamiętam, pozatym gdzie ja stawiam twierdzenia o GDN i PRG ??

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Danny'emu chodzi zapewne o konieczność przechodzenia przez drugą kontrolę lub jej brak.

    Niektóre państwa mają taki ustawowy wymóg, np. Szwajcaria.

    Ale niektóre nie mają, i np. PawelL uważa, że i Polska nie ma. Kontrola oznaczać może brak zaufania do służb bezpieczeństwa innego państwa (co jest kuriozalne w przypadku krajów UE Schengen, bo politykę bezpieczeństwa prowadzimy w zasadzie jedną).

    Ale jeśli nie każdy musi przez warszawską kontrolę przejść, to znaczy że nie ma u nas takiego wymogu, a skoro nie ma, to należy to uznać za dzieło przypadku i bezmyślności.

    Powoływanie się w takim razie że "więcej bezpieczeństwa nie zaszkodzi" jest nieuzasadnione. To ja proponuję jeszcze przy gejcie B22 postawić dodatkową trzecią kontrolę... A co...

    Skoro w umowach dwustronnych o komunikacji lotniczej Państwom tak zależy na umieszczaniu klauzuli uproszczonej kontroli bezpieczeństwa tranzytów, to znaczyć to może, że naprawdę jest to duża niewygoda dla pasażerów a przede wszystkim strata czasu.

    K_Sko nie wiem co robisz w tym PPLu, ale skoro dostrzegasz sam problem, to może kopnij ich w d... i będziesz miał zasługi dla historii jako ten który wprowadził politykę normalności i innowacji...

    Jeśli nie da się nijak rozwiązać tego problemu to możemy raz na zawsze zapomnieć o hubie, i podziękować PPLowi. Jeśli to wąskie gardło przed schodami, przez które przechodziłem na Okęciu lecąc z FCO do ARN to ogół stanowisk kontrolnych dla tranzytów, to naprawdę zapłakać się...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •