Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 44
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie [newsweek] Okęcie - lotnisko bez polotu


    Polecamy

    Ten artykuł nie jest mojego autorstwa, więc nie ma mowy o rękawach. Ale polecam

    Okęcie. Lotnisko bez polotu - Wiadomości - Newsweek.pl

  2. #2
    Awatar damiansps1

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    bardzo dobry artykuł podpisuje sie pod nim

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Bardzo gone polecenia, tak jak wiele innych tego typu. Komentarze pod artykułem za to są ciekawsze

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  4. #4
    Awatar voltariel

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Oj tak, również się podpisuję...niestety.
    Pozdrawiam, Maciek.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jaka szkoda, że nikt z decydentów nie dostrzega problemu...

  6. #6
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Co robić, nic nie poradzimy Może kiedyś zauważą, że coś się dzieje złego jak im połowa linii odejdzie.

  7. #7
    Gryniek
    Goście

    Domyślnie

    Proponuję poczytać komentarze. Ten wydaje mi się bardzo sensowny. Sprawia, że mam iskierkę nadziei.

    "
    Maxxx 27.08.2010, 05:54

    ...Lotnisko bez polotu ????
    A redaktor Wojciech Surmacz .... bez wzwodu!!!! Zanim człowieku zaczniesz pisać o lotniskach, portach lotniczych i o lotnictwie W OGÓLE, niech ciebie redakcja oddeleguje do Urzędu Lotnictwa Cywilnego na bezpłatną praktykę. Tam poznasz, co jak i dlaczego musi robić PP Porty Lotnicze. A zatem, to, co ,,się dzieje'' na Lotnisku Chopina to nie wymysły Dyrektora Marca, a wymogi, które MUSZĄ BYĆ SPEŁNIONE z racji przepisów prawa międzynarodowego, krajowego i unijnego. A ciekawe, co pisałbyś pisarzyno nieszczęsny, gdyby z powodu braku tego remontu na warszawskim lotnisku doszło już do poważnej katastrofy, ale do incydentu lotniczego, który też podlega badaniu PKBWL. Każdy port lotniczy musi kiedyś przejść taki, czy inny remont - od tego odwrotu nie ma. Nie podżegaj zatem pismaku do działań bezprawnych, licząc, że po twoim wysr .... waniu się na papier zostanie wstrzymany remont dróg startowych. raczej popatrz na nowy terminal i na zaawansowaną budowę tzw. pirsu południowego. Poza tym, to widzisz na warszawskim lotnisku to ,,skamielina'' i ma ją minister Grabarczyk rozwalać. Może i będzie kiedyś ta przez was oczekiwana ,,komercjalizacja''. Tylko wskaż mi podmiot, który będzie miał elementarne pojęcie, jak zarządzać portem lotniczym w tym, jak sam piszesz 40 milionowym kraju. Masz taki podmiot ,,na oku'', to napisz, ale pisząc o tym, odpuść sobie stary wyświechtany slang rodem z PRL - u i nie twierdź, np. ,,że nie ma ludzi niezastąpionych''. Oczywiście, że nie ma. Pytanie tylko, kto, kogo i jak ma zastąpić. Chyba w Polsce eksperymentów dość. Masz pierwszy przykład z brzegu, co robi psychiatra na urzędzie ministra Obrony Narodowej. Widać, ten Grabarczyk ma jeszcze rozum we właściwym miejscu i na pewno zdaje sobie sprawę, że ta twoja ,,komercjalizacja'' wysadziłaby cały system polskiej komunikacji lotniczej w przestworza. Wtedy dopiero mielibyście, co pisać, analogicznie, jak ,,eksperci'' w sprawie smoleńskiej tragedii. Ciekawe, kto i ile ci zapłacił za ten artykułopaszkiwil, że zadałeś sobie trudu szukają argumentów przeciwko dyrektorowi PPL. Dodaj rzetelnie, że wyciągasz te argumenty super selektywnie i wyłącznie na użytek ogłupianej gawiedzi. Gdzie twoja i redakcji RZETELNOŚĆ DZIENNIKARSKA???. Piszesz, że z powodu remontu drogi startowej Lot poniesie ogromne straty. Taki remont na warszawskim lotnisku musi być raz na 30 / 40 lat. Remontu nie było, a Lot wpadł w długi powyżej MILIARDA złotych. A gdyby islandzki wulkan był dłużej aktywny, to tez byłaby wina PPL, gdy były strajki w Locie i byłym LGS - ie, to pewnie również. Popatrz, jak się ,,rządzą'' w tych portach lotniczych, gdzie PPLK ma znikome udziały. Żre się jeden z drugim, jak nie prezes portu z wojewodą, to z marszałkiem samorządu i odwrotnie. Przykład: Port Lotniczy w Bydgoszczy, gdzie zamęt sięga zenitu. Zajrzy do Białej Podlaskiej, gdzie lotnisko dopiero, co otrzymane darowizną od Skarbu Państwa lokalny kacyk wydzierżawił szemranej ,,spółce lotniskowej''. Sprawdź, czy to nie kolejna powrót do słynnej sprzed kilku lat tureckiej megalomanii. Napisz, w którym państwie lotniska przekazane samorządom, tak jak w Polsce , nadal przez lata niszczeją, a nowe porty lotnicze, których mamy mniej, niż sąsiednie Czechy ,,buduje się'' przez 10, 15 a nawet więcej lat. Spotykam was nieszczęsne pismaczyny na wielu konferencjach prasowych związanych z lotnictwem. Żaden z was zielonego pojęcia nie ma, jak zadać kontekstowe pytanie na takiej konferencji: Tytuły pism ,,mnarkowe'' a WSTYD na całą Europę. Takie z was majstry po piórze. A ... może przyczyna tkwi w tym, że PPL podpisał umowę o emisji obligacji nie ,,z tym bankiem, co należało'' ??? - Nie wal zatem człowieku na oślep, jak sprawy nie znasz. Ten twój styl jest ,,charakterystyczny'' dla takich, którzy, jak g .. no przyczepią się do samolotu i wrzeszczą: leeeccccimyyyy ..... . Ach zapomniałbym, bo aż się samo ciśnie ważne pytanie. Jakeś waść taki ,,uczony w lotnictwie'' to zrób symulację, z której będzie dowodnie wynikać, że na niecałe dwa lata przed EURO 2012 po zainwestowaniu ogromnych pieniędzy teraz właśnie trza rozpirzyć PPL, ....... bo sprawniej zastąpią to Przedsiębiorstwo ,,samorządy'', komercjalizacja, etc., etc. Na czyje zamówienie pismaku działasz - bo to co piszesz wskazuje na celowy demontaż lotniskowej infrastruktury państwowej, której się żadne państwo nie wyzbywa, jak Polmosów i innych Rolmopsów. Zamiast wąchać w PP PPL wsadź kinola w ustawę Prawo Lotnicze. Nawet kompletny debil MUSI wiedzieć, że 51 % udziałów w spółkach zarządzających LOTNISKAMI UŻYTKU PUBLICZNEGO - MUSI BYĆ W RĘKACH SKARBU PAŃSTWA. Jak do tego w przywołanej ustawie dojdziesz, oczekuje, że rychło odszczekasz, to co napisałeś. Ponieważ ten materiał ,,poszedł'' na portalach lotniczych, bądź waszeć przekonany, że niniejszy komentarz wrzucę tam również. "
    Odpowiedz



  8. #8
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A mnie nie wydaje się aż taki sensowny ten komentarz.
    Jest tam też coś o bardzo wysokich cenach na Okęciu ? Nie zauważyłem, może to też nie jest prawda ? Może to, że sporo linii od nas ucieka to też wymysł dziennikarzyny ?

  9. #9
    Awatar voltariel

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Koleś ładnie tego pismaka z błotem zmieszał :P
    Ale moim zdaniem sporo w tym artykule mimo wszystko prawdy jest. Zostając nawet przy tych cenach, o których wspomniał Kolega wyżej. Przez nie właśnie straciliśmy chociażby Emiraty całkiem niedawno. Nie wspominając już o innych gigantach, które zapewne też mogłyby nas odwiedzać...
    Pozdrawiam, Maciek.

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Ceny, ceny, ceny. Co z tego, że przewoźnik jest zwolniony z opłat lotniskowych przez 2 lata przy uruchomieniu nowego połączenia LH, skoro Orlen dowala takie ceny, że ludzie przecierają oczy ze zdumienia. Ponadto jak już w innym wątku pisałem na Farnborough szef jednej z bardziej liczących się linii w Zatoce zareagował: Warszawa? Po Kansai i Toronto jesteście najdroższym lotniskiem na świecie. Poza tym samo lotnisko jest beznadziejne. Widział ktoś, żeby przy schengen-schengen była kontrola jak przy transferach spoza strefy? I do tego durne przepisy, które nie pozwalają wypuszczać pasażerów na airside.

    Co do praktyki w ULC to byłbym nieco ostrożny biorąc pod uwagę wyniki ostatniego audytu, w ramach którego wykazano rażącą niekompetencję i zaniedbania w kluczowych obszarach działalności. Wśród konkluzji znalazła się podobno sugestia, że czasowo kompetencje naszego urzędu mógłby przejąć ULC niemiecki, który byłby w stanie zapewnić bezpieczeństwo operacji.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Żałosny ogólnikowy komentarz newsweekowego użytkownika maxxxx, który ubiera w przepisy prawa lotniczego PPLowską porażkę.... Z rozkoszą bym się tu rozprawił z bzdurami które wypisuje, może się zarejestruje i będzie okazja.

    Myślę, czy to pod pseudonimem pisze sami-wiecie-kto, czy jego syn, czy zastępca, whoever, na bank ktoś związany z PPLem... Te bzdury są tak długie i tak starają się imitować momentami merytoryczne rozumowanie prawne, że... po kolei:

    ULC jest jaki jest, ale Okęciowe niewygody i absurdy dla pasażerów nie wynikają akurat z jego fanaberii.

    Każdy port lotniczy musi kiedyś przejść taki, czy inny remont - od tego odwrotu nie ma.
    Prawda, że musi, ale nieprawda, że "taki, czy inny", a na pewno nie musi w takiej formie jak obecnie. Przywołano przykład Frankfurtu, że jednak da się robić prace przez nocki nie utrudniając życia za dnia.

    raczej popatrz na nowy terminal i na zaawansowaną budowę tzw. pirsu południowego
    Haha! Właśnie mieliśmy okazję śledzić, budowę, opóźnienia, nowy terminal, na którym rękawy służą jako dekoracja, nie ma miejsca na przyzwoity executive lounge, skopano rozdział na Schengen-Non Schengen (zamiast zrobić jak w Sztokholmie, co jest szczególnie istotne w sytuacji, gdy należy oczekiwać, że dużo samolotów na Okęciu zbazowanych będzie robiło naprzemian rotacje Schengen i Non-Schengen).

    Jasne, wszystko skopał Ferrovial. Ciekawe tylko kto był zamawiającym i jakie warunki umowy sobie zastrzegł :P

    Ciekawe, kto i ile ci zapłacił za ten artykułopaszkiwil, że zadałeś sobie trudu szukają argumentów przeciwko dyrektorowi PPL.
    Pasażerowie, bo jedyne podmioty, dla których ok jest to co oferuje PPL na Okęciu, to sam PPL i zarządcy lotnisk w Pradze, Berlinie, Frankfurcie i Rydze, i przewoźnicy tam zbazowani, dumni że tak znaczące w regionie miasto nie stanowi lotniczej konkurencji.

    Popatrz, jak się ,,rządzą'' w tych portach lotniczych, gdzie PPLK ma znikome udziały. Żre się jeden z drugim, jak nie prezes portu z wojewodą, to z marszałkiem samorządu i odwrotnie.
    A w PPL nikt się nie żre, jest wielka wzajemna adoracja i wszystko wszystkim pasuje. To nie chodzi o to, żeby było miło między udziałowcami, tylko żeby port był sprawnie zarządzany. Nie musi wcale zarządzać samorząd. Ważne jest to, aby pasażerom i przewoźnikom było wygodnie, po to porty są i do tego służą.

    wsadź kinola w ustawę Prawo Lotnicze. Nawet kompletny debil MUSI wiedzieć, że 51 % udziałów w spółkach zarządzających LOTNISKAMI UŻYTKU PUBLICZNEGO - MUSI BYĆ W RĘKACH SKARBU PAŃSTWA.
    Tutaj pan Maxxx zrobił zasadniczy błąd w myśleniu.

    Art. 65 Prawa lotniczego:


    Art. 65. 1. Nieruchomości gruntowe, które w dniu wejścia w życie ustawy są zajęte pod część lotniczą lotnisk międzynarodowych, o których mowa w art. 73 i na których funkcjonują stałe przejścia graniczne, mogą być wyłącznie własnością:
    1) Skarbu Państwa,
    2) jednostek samorządu terytorialnego,
    3) innych państwowych jednostek organizacyjnych, w tym przedsiębiorstw państwowych,
    4) spółek prawa handlowego, w których udział Skarbu Państwa i jednostek, o których mowa w pkt 2 i 3, wynosi co najmniej 51% akcji albo udziałów.
    2. Do umów ustanawiających użytkowanie wieczyste lub decyzji uwłaszczeniowych potwierdzających nabycie użytkowania wieczystego z mocy prawa, dotyczących nieruchomości gruntowych zajętych pod część lotniczą lotnisk, o których mowa w ust. 1, wpisanych do rejestru lotnisk, dopisuje się postanowienia określające cel użytkowania wieczystego lotniska. Celem tym jest przeznaczenie nieruchomości na założenie, modernizację i eksploatację lotniska oraz lotniczych urządzeń naziemnych.
    Koniec, nic więcej. Z żadnych przepisów nie wynika, że "portem musi zarządzać PPL". Na tej jednej wielkiej pomyłce w procesie myślowym oparty jest cały artykuł Maxxxa...

    Nie, przedsiębiorstwo państwowe, a takim archaicznym tworem jest PPL, nie musi w ogóle mieć doczynienia z Okęciem, i lepiej niech nie ma.

    Zresztą, ten artykuł to przede wszystkim postulat do rządu, któy ma obecnie większość w Sejmie, by zmienił i prawo lotnicze, i ustawę o PPLu.

    W artykule oczywiście nie było nic o rękawach, a szkoda. Opłaty lotniskowe i opłaty za paliwo i monopol paliwowy to też ciekawe kwestie.

    I na koniec:

    Spotykam was nieszczęsne pismaczyny na wielu konferencjach prasowych związanych z lotnictwem
    O Boże, to musi być naprawdę człowiek z branży, związany z PPLem i uosabiający status quo. Język w jakim pisze jest pełen frustracji, ma rejestr ludzi z rynsztoków, podwórkowych salonów gier lub tanich siłowni.

    Jeśli zarządcy naszego Okęcia to takie środowisko, to chyba najlepszy dowód na to, że PPL nie jest dobrym podmiotem do zarządzania.

    Może bezpłatne praktyki u Zarządcy portu w Rydze, Pradze, Zurychu, Sztokholmie albo Oslo nauczyłyby go czym port powinien być w ramach swych możliwości...

    Parafrazując słynne powiedzenie o LOT: "Ach jaka ta praca w PPL byłaby super, gdyby tylko nie było pasażerów i przewoźników lotniczych..."

    Taak, sam terminal ozdobiony rękawami niczym Gdańska kamienica rzygaczami, płyta, pasy startowe... I stołeczki. Gorące, ciepłe i liczne...

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Zgodzę się że w PPL-u połowa ludzi mogła by nie pracować, kadra "zarządzająca" to ludzie bez bladego pojęcia i kwalifikacji w dziedzinie zarządzania. Znam wiele przypadków, gdzie nie mają nawet matury. Oczywiście dyplom nie robi z nikogo uczonego oraz specjalisty, ale są pewne granice. Terminal jest zacofany, choć jeszcze nie wybudowany - taka jest prawda. Niestety, patrząc na PPL mam wrażenie jak by zatrzymał się w epoce PRL-u. Niestety, wydaje mi się że komercjalizacja za dużo nie pomoże. Pomimo tego bardzo lubię nasze lotnisko i liczę że kiedyś zmieni się na lepsze i będziemy mogli, choć odrobinę, porównywać się do nowoczesnych portów zachodnich.
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 01-09-2010 o 21:25 Powód: literowki, orty, brak przecinkow - pisz chlopie starannie.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Przywołano przykład Frankfurtu, że jednak da się robić prace przez nocki nie utrudniając życia za dnia.
    Przykład chybiony, bo na EDDF jest zupełnie inny układ pasów które się nie przecinają. Nie ma więc problemu "krzyżówki" jak na EPWA - to tak gwoli ścisłości i abstrahując od reszty artykułu i komentarzy do niego.
    Pzdr - Artur S.

  14. #14
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Ceny, ceny, ceny. Co z tego, że przewoźnik jest zwolniony z opłat lotniskowych przez 2 lata przy uruchomieniu nowego połączenia LH, skoro Orlen dowala takie ceny, że ludzie przecierają oczy ze zdumienia. Ponadto jak już w innym wątku pisałem na Farnborough szef jednej z bardziej liczących się linii w Zatoce zareagował: Warszawa? Po Kansai i Toronto jesteście najdroższym lotniskiem na świecie. Poza tym samo lotnisko jest beznadziejne. Widział ktoś, żeby przy schengen-schengen była kontrola jak przy transferach spoza strefy? I do tego durne przepisy, które nie pozwalają wypuszczać pasażerów na airside.
    Cieżko jest właśnie zrozumieć dlaczego Okęcie ma takie wysokie opłaty lotniskowe. To samo z cenami paliwa, skoro w Polsce normalne paliwo jest najtańsze w Unii.

    Nigdy się nie przesiadałem w Warszawie, ale widzę autobusy Shengen i non-Shengen i one zabierają pasażerów do innych wejść. Po co w takim razie druga kontrola dla pasażerów przybywających ze strefy Shengen? Z tego co kojarze to jest tylko jedno przejście i tworzą się ogromne kolejki. Jak ktoś tak postoi raz czy dwa to się wyleczy z przesiadki w Warszawie.

    Na remont pasów bym tak nie narzekał. W końcu Warszawa to nie Frankfurt i mamy krzyżujące się pasy. W mieście na wielu drogach wymieniają nawierzchnie w ciągu weekendu, ale nie sądze by się dało to zrobić jedynie przez noc.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  15. #15
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Na remont pasów bym tak nie narzekał. W końcu Warszawa to nie Frankfurt i mamy krzyżujące się pasy. W mieście na wielu drogach wymieniają nawierzchnie w ciągu weekendu, ale nie sądze by się dało to zrobić jedynie przez noc.
    Tez juz bylo wyjasniane ze teraz jest remont powazniejszy niz wymiana nawierzchni. A we FRA chodzilo o mniejszy zakres prac.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Nigdy się nie przesiadałem w Warszawie, ale widzę autobusy Shengen i non-Shengen i one zabierają pasażerów do innych wejść. Po co w takim razie druga kontrola dla pasażerów przybywających ze strefy Shengen? Z tego co kojarze to jest tylko jedno przejście i tworzą się ogromne kolejki. Jak ktoś tak postoi raz czy dwa to się wyleczy z przesiadki w Warszawie.
    Ta kontrola to wynik jednego z wielu niedopatrzeń przy projektowaniu.

    Nie wynika ta kontrola z żadnych wymogów ustawowych, bo przy niektórych konfiguracjach przejść udaje się jej uniknąć....

  17. #17

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Na remont pasów bym tak nie narzekał. W końcu Warszawa to nie Frankfurt i mamy krzyżujące się pasy. W mieście na wielu drogach wymieniają nawierzchnie w ciągu weekendu, ale nie sądze by się dało to zrobić jedynie przez noc.
    Gdyby PPL było normalnie działającą firmą, nastawioną na rozwój i zysk, a nie taką która trzyma się status quo do absolutnie ostatniego możliwego momentu, kiedy już przed brakiem działalnia nie da się umknąc, to byc może nie byłoby problemu z remontem pasów, ponieważ zamiast remontu tej koślawej aktualnej konfiguracji byłaby budowa pasa równoległego.

    Aktualnie PPL pakuje grube miliony w rozwiązanie tymczasowe, natomiast moment w którym trzeba było oprotestowac proponowany przebieg obwodnicy, która według planu ma zając częśc miejsca potrzebnego na równoległy pas, PPL całkowicie przespał. Ponieważ jeszcze się nie paliło.

    Podobnie z nowym terminalem. Jego pierwszy ogryzek został oddany dopiero w momencie, kiedy pasażerowie spalali się już praktycznie z wściekłości i stresu, a samoloty odlatywały regularnie z kilkudziesięciominutowymi opóźnieniami z powodu oczekiwania na pasażerów, którzy nie mogli się przedostac przez odprawy i kontrole.

    Podobnie będzie z podejściem do klienta, czyli linii lotniczych. Większe nastawienie na jakośc obsługi (na przykład wykorzystanie rękawów) pojawi się byc może dopiero wtedy, kiedy PPL z powodu złej kondycji LOTu i wolniejszego niż zakładany rozwoju połaczeń innych linii, równolegle z rosnącymi kosztami (nawet pomijając złe zarządzanie, większy terminal, to większe koszty) zyski spadną w okolice zera lub poniżej.

    Może wtedy PPL przypomni sobie o istnieniu innych linii lotniczych i postara się zrozumiec ich oczekiwania.

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Krzyżujące się pasy nie są problemem (nie osiągnięto jeszcze 75% zdolności operacyjnej). Usytuowanie lotniska jest takie a nie inne i ze względu na przewagę kierunków odlotowych i dolotowych równoległe pasy nie rozwiązuja sprawy a nawet można założyć iż skomplikują.
    Zawsze rozbudowa jest gorsza od budowy nowego (ale też do czasu remontu). Przekładanie decyzji w czasie to najgorsze rozwiązanie. Tak na marinesie to miasto przybliżyło się do lotniska a nie odwrotnie. Stąd ograniczenia i brak możliwości normalnego funkcjonowania. Proszę sprawdzić jakie obostrzenia dla zagospodarowania terenu wokół nowego BBI wydali Niemcy. BBI będzie funkcjonowało 24H na dobę bez szkody dla otaczającego go środowiska.
    Co do cen paliwa to jakby było drogie to nie tankowano by tam i spowrotem a korzystano z innych lotnisk. Ekonomia jest nie ubłagana. LOT był, jest i jeszcze długo będzie firmą źle zarządzaną, ze względu na brak fachowców i skostniałą strukturę gdzie administracja jest ważniejsza niż linia. Brak pomysłu na nowoczesne, efektywne zarzadzanie firmą to główny mankament. Budowa biurowców nijak się ma do siatki połaczeń i kwalifikacji personelu i sprzętu lotniczego. Outsoursing niczego nie rozwiąże.
    Marek156-DPWAW

  19. #19

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    Krzyżujące się pasy nie są problemem (nie osiągnięto jeszcze 75% zdolności operacyjnej). Usytuowanie lotniska jest takie a nie inne i ze względu na przewagę kierunków odlotowych i dolotowych równoległe pasy nie rozwiązuja sprawy a nawet można założyć iż skomplikują.
    Krzyżujące pasy na dziś nie są problemem, od strony operacyjnej, ale są kiedy dochodzi do remontu i to remontu rozwiązania, które mimo rezerwy pojemności przyszłościowe nie jest. Pytanie czy te same środki nie byłyby lepiej wykorzystane. gdyby zainwestowano je w rozwiązanie dające szanse na dalszy rozwój.
    Nie widzę, co powszechnie stosowane rozwiązanie miałoby skomplikować.
    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    Co do cen paliwa to jakby było drogie to nie tankowano by tam i spowrotem a korzystano z innych lotnisk. Ekonomia jest nie ubłagana.
    LOT jako udziałowiec Petrolotu odzyskuje połowę zysku z tego drogiego paliwa. Ale z powodu wysokich cen jest też prawdopodobnie jednym z niewielu, którzy na Okęciu jeszcze tankują. Działa to natomiast, jak widać doskonale, jako jeden z odstraszaczy konkurencji na long-haul'u- na długich trasach już nie ma wyboru miejsca tankowania i jeśli paliwo jest droższe niż na innych równie atrakcyjnych lotniskach (np. Praga), to linia mająca wybór (np. Emirates) z Warszawy zrezygnuje, a LOT uniknie konkurencji.
    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    Budowa biurowców nijak się ma do siatki połaczeń i kwalifikacji personelu i sprzętu lotniczego. Outsoursing niczego nie rozwiąże.
    LOT nie planuje budowy biurowców. Zbudował dwa: LIM Centre oraz aktualną siedzibę i udziałów w pierwszym już się pozbył, a drugi ma być obiektem leasingu zwrotnego. I to uwolni zatopione w budynku ponad 100 mln. Budynki, a nawet całe miasteczko ma natomiast budować PPL po środku serpentyn dojazdowych.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Co do cen paliwa to jakby było drogie to nie tankowano by tam i spowrotem a korzystano z innych lotnisk. Ekonomia jest nie ubłagana.
    ????? Gdy samolot tankuje paliwo na tam i powrót, abstrahując od tego, że na długich dystansach tak się nie da, to poza tym na segmencie wylotowym spala więcej, bo jest cięższy o paliwo zatankowane na zapas.

    Zresztą, ten kto może, to nie tankuje, a kto nie może, nie lata do Warszawy! Proste! Ceny paliwa muszą spaść, i jest to w interesie także LOTu, który jest stratny, choć tylko w połowie.

    LOT był, jest i jeszcze długo będzie firmą źle zarządzaną, ze względu na brak fachowców i skostniałą strukturę gdzie administracja jest ważniejsza niż linia. Brak pomysłu na nowoczesne, efektywne zarzadzanie firmą to główny mankament. Budowa biurowców nijak się ma do siatki połaczeń i kwalifikacji personelu i sprzętu lotniczego. Outsoursing niczego nie rozwiąże.
    TO JEST TEMAT DOTYCZĄCY OKĘCIA I PPLu!!!!!

    PPL, nie dość że jest źle zarządzany, to jeszcze jest w rozwoju zacofany w stosunku do LOTu o niemal 20 lat, bo jest "przedsiębiorstwem państwowym", niczym Poczta Polska Telefon Telegraf, takie byty to w filmach Barei się oglądało, ale nie w kapitalistycznym państwie.

    Tak, LOT nie jest może zarządzany najlepiej, ale PPL na pewno gorzej. I o zysk PPLowi nie trudno, bo lotnisko w WAW mamy jedno, a LOT konkurencja ma liczną.

    Warto zaś zwrócić uwagę na opinie pasażerów o LOT i o Okęciu. O ile LOT jest raczej opisywany pozytywnie, o tyle Okęcie jest uznane za niewygodne i bezsensownie zorganizowane, choć T2 jest ładny, to czynnik ludzki nie jest w stanie z tym zrobić nic pozytywnego.

    Warto też podkreślić, że większość negatywnych opinii o LOT wynika z negatywnego wizerunku ich hubu, na który dużego wpływu nie mają.

    I to przez beznadziejnych zarządców hubu, przez PPL, LOT nie może efektywnie przerodzić się w dogodną linię dla pasażerów tranzytowych.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •