Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Okęcie - przepustowość planowana 20 mln pax/rocznie?


    Polecamy

    http://bi.gazeta.pl/im/4/8338/m8338974.jpg

    Gazeta Wyborcza opublikowała artykuł o rozwoju polskich lotnisk.

    Z powyższej tabelki wynika, że przepustowość Okęcia w 2015 roku ma wynieść 20 mln pax rocznie.

    To chyba jakaś pomyłka??

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Parametrem określającym możliwości obsługi ruchu przez port jest przepustowość, którą wyraża się jako teoretyczną maksymalną liczbę pasażerów bądź operacji lotniczych, którą dany port jest w stanie obsłużyć w jednostce czasu. Należy przy tym pamiętać, iż parametr ten jest czysto matematycznym zapisem i aby lotnisko mogło swobodnie obsługiwać faktyczną liczbę pasażerów, przepustowość powinna być znacznie wyższa. Wynika to z dużej sezonowości ruchu lotniczego zarówno w skali całego roku jak i zmian w ciągu pojedynczych dni czy nawet godzin.

    moim zdaniem jest to teoretycznie mozliwe czysta teoria i matematyka

  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Nie jest pomyłką - docelowa pojemność to właśnie 20 mln. pax. Po osiągnięciu tej pojemności Okęcie będzie miało kategorię C wg. kryteriów IATA.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4
    paweł 777
    Goście

    Domyślnie

    Co nam po przepustowości 20 mln pax w 2015 skoro i tak nie powstaną nowe połączenia long-haul,bo opłaty lotniskowe za wysokie,a o wysokim komforcie saloników bussiness/VIP czy cenie za korzystanie z rękawów nie wspomnę?!
    Nie liczmy na dużo "grubasów" na EPWA w tym czasie przy obecnej polityce cenowej i zniechęcaniu przewoźników przez PPL.Nie łudźmy się,że pojawi się np. Emirates,Qatar,Korean,Thai,Singapore czy ANA bądź JAL albo linie z USA bo dawno już wybrały inne porty docelowe w naszej części Europy

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Nie jest pomyłką - docelowa pojemność to właśnie 20 mln. pax. Po osiągnięciu tej pojemności Okęcie będzie miało kategorię C wg. kryteriów IATA.
    Ale T1+T2 mają docelową przepustowość na 12 mln pax o ile pamiętam (3,5 T1, 6,5 T2, 12 Total po oddaniu całego pirsu)?

    Czyli w planach jest budowa T3?

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dziś rano mniej więcej w jednym czasie wylądowały trzy atlantyki (YYZ, JFK, ORD), do tego dwa czartery spoza Schengen. I na całą tą grupę osób były otwarte trzy okienka kontroli paszportowej. Gratuluję kierownikom zmiany wyobraźni.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Dziś rano mniej więcej w jednym czasie wylądowały trzy atlantyki (YYZ, JFK, ORD), do tego dwa czartery spoza Schengen. I na całą tą grupę osób były otwarte trzy okienka kontroli paszportowej. Gratuluję kierownikom zmiany wyobraźni.
    Od wielu miesięcy wiadomo, że największą bolączką polskich lotnisk jest (tadaa): przepustowość security + pass control. Cóż, kolejny doskonały przykład.

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A to prawda, ze na Okeciu pracuje ok 1000 pogranicznikow? To tak odnosnie jednego Heimana w tranzycie i ponad 100 osob w kolejce do niego 2 dni temu ok 7 rano...

  9. #9

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Dziś rano mniej więcej w jednym czasie wylądowały trzy atlantyki (YYZ, JFK, ORD), do tego dwa czartery spoza Schengen. I na całą tą grupę osób były otwarte trzy okienka kontroli paszportowej. Gratuluję kierownikom zmiany wyobraźni.
    Mogę się założyć, że straż graniczna nawet nigdy nie badała natężenia ruchu przez ich punkty w zależności od planów startów i lądowań. W każdym razie rezultat jest ewidentnie zawsze taki, jakby tak było.

  10. #10
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Dziś rano mniej więcej w jednym czasie wylądowały trzy atlantyki (YYZ, JFK, ORD), do tego dwa czartery spoza Schengen. I na całą tą grupę osób były otwarte trzy okienka kontroli paszportowej. Gratuluję kierownikom zmiany wyobraźni.
    Zwykły pasażer to widzi, jednak nie powinno go to interesować w ogóle. Natomiast ludzie którzy powinni się tym zająć najwyraźniej problemu nie widzą i myślą że to raczej wina pasażerów.
    Przytoczę tylko sytuację może mało lotniczą ale jednak. Wczoraj na poczcie Pani w okienku stwierdziła, że to wina klientów, że są kolejki bo przecież mogliby przychodzić wcześniej, a nie czekać na ostatnią chwilę.

  11. #11
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Problemem jest chyba to, co napisał Ztof, a mianowicie fakt, że SG żyje w całkowitym niemalże oderwaniu od życia lotniska. Oni mają swoje procedury, które zdają się nie uwzględniać czegoś takiego jak zmiany natężenia ruchu w zależności od pory dnia itp. W sumie można byłoby to skwitować jednym, przytaczanym przy różnych okazjach zdaniem: 'Gdyby nie pasażerowie tak miło by nam się pracowało...'
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •