Czy ktoś ma może dane jaki procent w ruchu ogólnym na Okęciu mają pasażerowie tranzytowi?
Wersja do druku
Czy ktoś ma może dane jaki procent w ruchu ogólnym na Okęciu mają pasażerowie tranzytowi?
Tzn PPL w ogóle tego nie liczy czy jest objęte klauzulą "ściśle tajne"?
No to już wiemy jak w ostatnim roku było, za Rzeczpospolitą wypowiedź Prezesa PPL:
Z prostych rachunków wynika że jest to mniej niż 1 milion.Cytat:
Obecnie ok. 11 % klientów Okęcia to pasażerowie tranzytowi.
Tymczasem w Rydze 1 757 532 (ok. 38 % całkowiego ruchu)
:oops::oops::oops::oops::oops:
Hmm, pewna linia lotnicza w Rydze poszła ostro do przodu, bo postawiła na rozwój. A linia w Warszawie, wiadomo. No i pewnie jest to tez wina PPL :roll:.
Może coś będzie z zapowiadanej umowy czy rozmów między PPL a LOT.
KS
A czy PPL prowadzi rozmowy z jakimiś przewoźnikami z Dalekiego Wschodu w sprawie otwarcie nowych połączeń?
PLL LOT nie jest jedyną linią, która do Warszawy lata, choć niewątpliwie wiele osób nie wybiera LOTu ze względu na najsłabszy element tej podróży, tzn. przesiadkę na Okęciu (może się coś zmieni jak otworzą pirsy nowe).
Ten temat jest przeze mnie poruszany, żeby z jednej strony studzić samozachwyty jednych podmiotów, a z drugiej wskazać, że fakt że Okęcie odprawia mały ruch tranzytowy wcale nie oznacza, że Warszawa (nie przesądzając o tym, który port konkretnie, bo na Okęciu oferowanie wygody dotąd było utrudnione) nie byłaby w stanie stać się ważnym węzłem przesiadkowym.
Jest kawał ruchu do wzięcia, i o to mam nadzieję LOT razem z PPL i jeszcze (mam nadzieję) może z kimś trzecim z branży lotniczej i czwartym z innej branży, będzie walczył.
No i tak być powinno, LOT sam z siebie jako urzędujący w WAW przewoźnik powinien też o to zadbać, inne linie ze Star Alliance też. Przykład z zeszłego tygodnia: pewien pan leciał TK Izmir-IST-WAW-BZG, a najdłuższa część podróży to ok 6 godzin czekania w WAW na połączenie do BZG (które wogóle jest). Takich przykładów jest więcej, o czym pisał PolishAir42 na innym podforum. Air Baltic natomiast, sam wiesz, jak lata.
Z drugiej strony ciekawe co konkretnie będzie ustalone między firmami.
KS
Dlaczego się nie domykają rotacje? Hmm, czyżby dlatego że MCT jest za długi?Cytat:
Takich przykładów jest więcej, o czym pisał PolishAir42 na innym podforum.
Rozumiem że z 40 minut ma się zjechać do 35? To już oszczędność 20 minut, kolejne pięć minut to kolejne dwadzieścia minut w ciągu dnia...
Baltica feeduje także RYANAIR (dużo paxów Baltica ze Wschodu leci dalej na Wyspy Francą).Cytat:
Air Baltic natomiast, sam wiesz, jak lata.
Baltic ma wspaniałych ludzi, być może LOT też będzie miał, ale widzisz, ludzi i przewoźników łatwiej wymienić niż coś co jest trwale z gruntem związane...
Cieszę się, że wreszcie wyszło na jaw, że w dużo gorszej niż Warszawa biedzie się da.
Ja nie mam pojęcia, czy akurat o tym jest dyskusja, ale kilka tematów z pewnością jest do przedyskutowania. Tylko, niech się w końcu zdecydują na jakąś konkretną strategię/wizję. Wtedy można wokól tego coś zbudować.
KS