Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Ruch tranzytowy przez Okęcie - liczby?


    Polecamy

    Czy ktoś ma może dane jaki procent w ruchu ogólnym na Okęciu mają pasażerowie tranzytowi?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Tzn PPL w ogóle tego nie liczy czy jest objęte klauzulą "ściśle tajne"?

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No to już wiemy jak w ostatnim roku było, za Rzeczpospolitą wypowiedź Prezesa PPL:

    Obecnie ok. 11 % klientów Okęcia to pasażerowie tranzytowi.
    Z prostych rachunków wynika że jest to mniej niż 1 milion.

    Tymczasem w Rydze 1 757 532 (ok. 38 % całkowiego ruchu)


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Hmm, pewna linia lotnicza w Rydze poszła ostro do przodu, bo postawiła na rozwój. A linia w Warszawie, wiadomo. No i pewnie jest to tez wina PPL .
    Może coś będzie z zapowiadanej umowy czy rozmów między PPL a LOT.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A czy PPL prowadzi rozmowy z jakimiś przewoźnikami z Dalekiego Wschodu w sprawie otwarcie nowych połączeń?

    PLL LOT nie jest jedyną linią, która do Warszawy lata, choć niewątpliwie wiele osób nie wybiera LOTu ze względu na najsłabszy element tej podróży, tzn. przesiadkę na Okęciu (może się coś zmieni jak otworzą pirsy nowe).

    Ten temat jest przeze mnie poruszany, żeby z jednej strony studzić samozachwyty jednych podmiotów, a z drugiej wskazać, że fakt że Okęcie odprawia mały ruch tranzytowy wcale nie oznacza, że Warszawa (nie przesądzając o tym, który port konkretnie, bo na Okęciu oferowanie wygody dotąd było utrudnione) nie byłaby w stanie stać się ważnym węzłem przesiadkowym.

    Jest kawał ruchu do wzięcia, i o to mam nadzieję LOT razem z PPL i jeszcze (mam nadzieję) może z kimś trzecim z branży lotniczej i czwartym z innej branży, będzie walczył.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    No i tak być powinno, LOT sam z siebie jako urzędujący w WAW przewoźnik powinien też o to zadbać, inne linie ze Star Alliance też. Przykład z zeszłego tygodnia: pewien pan leciał TK Izmir-IST-WAW-BZG, a najdłuższa część podróży to ok 6 godzin czekania w WAW na połączenie do BZG (które wogóle jest). Takich przykładów jest więcej, o czym pisał PolishAir42 na innym podforum. Air Baltic natomiast, sam wiesz, jak lata.

    Z drugiej strony ciekawe co konkretnie będzie ustalone między firmami.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Takich przykładów jest więcej, o czym pisał PolishAir42 na innym podforum.
    Dlaczego się nie domykają rotacje? Hmm, czyżby dlatego że MCT jest za długi?

    Rozumiem że z 40 minut ma się zjechać do 35? To już oszczędność 20 minut, kolejne pięć minut to kolejne dwadzieścia minut w ciągu dnia...

    Air Baltic natomiast, sam wiesz, jak lata.
    Baltica feeduje także RYANAIR (dużo paxów Baltica ze Wschodu leci dalej na Wyspy Francą).

    Baltic ma wspaniałych ludzi, być może LOT też będzie miał, ale widzisz, ludzi i przewoźników łatwiej wymienić niż coś co jest trwale z gruntem związane...

    Cieszę się, że wreszcie wyszło na jaw, że w dużo gorszej niż Warszawa biedzie się da.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja nie mam pojęcia, czy akurat o tym jest dyskusja, ale kilka tematów z pewnością jest do przedyskutowania. Tylko, niech się w końcu zdecydują na jakąś konkretną strategię/wizję. Wtedy można wokól tego coś zbudować.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •