Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 46
  1. #1
    Awatar vipol

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA EPBC

    Domyślnie Co się na Paluchu dzieje...


    Polecamy

    Witam,
    doszły mnie słuchy, że teren na Paluchu, na którym prowadzona jest wycinka drzew w celu polepszenia widoczności pasa z wieży kontroli lotów ma być ogrodzony. Czy może pan potwierdzić lub zaprzeczyć tym informacjom?
    Pozdrawiam.
    Pozdrawiam.
    Panasonic DMC-FZ38
    Znany także jako Spawacz ;)

  2. #2
    Awatar pprzybyl

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vipol Zobacz posta
    teren na Paluchu, na którym prowadzona jest wycinka drzew w celu polepszenia widoczności pasa z wieży kontroli lotów ma być ogrodzony. Czy może pan potwierdzić lub zaprzeczyć tym informacjom?
    Tak. Ogrodzenie, które przebiega obecnie wzdłuż drogi patrolowej zostanie przesunięte kilkadziesiąt metrów w głąb działki z której usunięte zostały drzewa i krzewy. Chodzi głównie o względy bezpieczeństwa (safety) - poprawienie widoczności z wieży na sektor progu 33 i dróg kołowania H1, B oraz powiększenie strefy buforowej wokół drogi startowej.
    Pozdrawiam
    Przemysław Przybylski

  3. #3
    Awatar jubell

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPSY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pprzybyl Zobacz posta
    (...) zostanie przesunięte kilkadziesiąt metrów (...)
    Dla nas to klęska jeśli tylko tak to się zakończy...

  4. #4
    Awatar Huberts

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/ W-WA GROCHÓW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jubell Zobacz posta
    Dla nas to klęska jeśli tylko tak to się zakończy...
    Mam nadzieję, że ta górka do której teraz można "dotaplać" się (ew.dopłynąć) w pobliżu krzyżówki pozostanie dostępna???
    Oj przydałoby się jakieś przyjazne miejsce do fotografowania/obserwacji po tej stronie lotniska. Druga strona (wschodnia) ma jedną zasadniczą wadę, światło przez większość dnia w obiektyw/oczy.
    Jakby jeszcze to miejsce było lekko zadaszone... Hmmm wiem, utopia, ale za marzenia póki co nie każą płacić Z drugiej strony warto je artykułować, może się zmaterializują .

    Trzeba się żegnać powoli z podobnymi ujęciami:

  5. #5
    Awatar Hubik82

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    ehh, marzeniem byłaby jakaś oficjalna platforma z prawdziwego zdarzenia

    nawet coś podobnego do tego:



    tyle, że większe/szersze
    "I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
    Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"


    Kazik Staszewski - "Cztery Pokoje"

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Optymalna jest górka, wzorem tej przy straży. Bezpieczna i dostępna dla wszystkich, co nie jest bez znaczenia w przypadku oficjalnej budowy.

  7. #7
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Brzmi to bardzo "niebezpiecznie".
    Przy obecnym układzie płotów (zmiany na cargo, planowane zmiany przy płycie 10) przesunięcie płotu przy "paluchu" bardzo obniży wartość spotterską Okęcia.
    Tak jak napisał jubell - będzie to katastrofa, stracimy w zasadzie jedyny w miarę uniewesalny punkt do robienia w miarę rozsądnych zdjęć....

    Pozdrawiam,
    Paweł Guraj

  8. #8
    Gryniek
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pprzybyl Zobacz posta
    Tak. Ogrodzenie, które przebiega obecnie wzdłuż drogi patrolowej zostanie przesunięte kilkadziesiąt metrów w głąb działki z której usunięte zostały drzewa i krzewy. Chodzi głównie o względy bezpieczeństwa (safety) - poprawienie widoczności z wieży na sektor progu 33 i dróg kołowania H1, B oraz powiększenie strefy buforowej wokół drogi startowej.
    Pozdrawiam
    Przemysław Przybylski
    Chciałbym podziękować za to, że umożliwiacie nam poszukiwanie nowych kadrów. Bardzo miło z waszej strony! Najlepiej w rodzącej się sytuacji byłoby powiesić tabliczkę z napisem "Zakaz fotografowania". A ja się pytam: kiedy doczekamy się miejsc spotterskich jak na innych lotniskach Europy. Czy ktoś w końcu tam w PPLu ruszy głową i coś zbuduje? Coś takiego aby bez wstydu przyjechać ze spotterami z innych krajów Europy bez wysłuchiwania where is the spotting area? Everywhere!!! Proszę o normalną odpowiedź, a nie dyplomatyczną.

  9. #9
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pprzybyl Zobacz posta
    Tak. Ogrodzenie, które przebiega obecnie wzdłuż drogi patrolowej zostanie przesunięte kilkadziesiąt metrów w głąb działki z której usunięte zostały drzewa i krzewy. Chodzi głównie o względy bezpieczeństwa (safety) - poprawienie widoczności z wieży na sektor progu 33 i dróg kołowania H1, B oraz powiększenie strefy buforowej wokół drogi startowej.
    Pozdrawiam
    Przemysław Przybylski
    O nas już niestety chyba wszyscy zapomnieli.


    Droga brać forumowa!
    Może pora znaleźć osobę która będzie reprezentowała nasze interesy na zewnątrz?
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  10. #10
    Gryniek
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rainbow95 Zobacz posta
    ...Może pora znaleźć osobę która będzie reprezentowała nasze interesy na zewnątrz?...
    Zacna idea ale chyba to utopia. Nowe porozumienie z PPL rodzi się w bólach, a jak się zmienia Prezes dochodzi do poronienia. I tak w kółko. Chłopaki przypuszczam też czasami łapią się za głowę bo ile jeszcze to może trwać.
    A pamiętajmy mieszkamy w cywilizowanym kraju i na dodatek w UE. Niestety Stowarzyszeniem lub osobą reprezentującą naszą brać nie poprawimy wyników finansowych spółki. Niestety. A nawet gdybyśmy założyli ZZUWS (Zawodowy Związek Uciemiężanych Warszawskich Spotterów) to nic nam to nie da bo jesteśmy z drugiej strony coraz bardziej oddalającego się od pasa płotu!

  11. #11
    Awatar gregory3217

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Jaworzno, Poland

    Domyślnie

    A kiedy miejscówki na Paluchu zostaną już "oficjalnie" zlikwidowane (postawią płot)?
    Ostatnio edytowane przez gregory3217 ; 12-01-2011 o 15:00 Powód: literówka


    Nikon D90 + Nikkor AF-S DX 18-55mm F3.5-5.6G VR + Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G VR
    "Kierowco, Sprawdz ustawienie świateł, To że jedziesz na krótkich nie znaczy że nie oślepiasz."

  12. #12
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jak zostanie postawiony płot to sytuacja będzie wyglądała źle jeśli nie fatalnie. Mam nadzieję że powstanie jakaś górka bądź platforma.
    Ostatnio edytowane przez jubell ; 12-01-2011 o 20:24 Powód: Interpunkcja nie gryzie.

  13. #13
    Awatar michasss90

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nawet jeżeli powstanie ta "górka" to będzie przesunięta w kierunku 33 w stosunku do "nowej-starej" górki na paluchu więc jak ktoś nie ma 500mm to raczej nie porobi zdjęć samolotów które skręcają na krzyżówce (większość lądowń na 15) tym bardziej że płot ma również zostać przesunięty
    Pzdr, M.

  14. #14
    Awatar anthony

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Szkoda tych rotacji z 15...

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    To teraz 500'tki rozejdą się na pniu

  16. #16
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Proszę o normalną odpowiedź, a nie dyplomatyczną.
    Czy to wam przesuwaja na zlosc czy jest jakis dobry powod (np. ta widocznosc ATC jest zla od tamtej strony?)
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 13-01-2011 o 05:23
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  17. #17
    Gryniek
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Czy to wam przesuwaja na zlosc czy jest jakis dobry powod (np. ta widocznosc ATC jest zla od tamtej strony?)
    Jak dla mnie jest to poszerzenie strefy dla ILS na 33 tak aby już nic nie zakłócało jego poprawnego działania, dalekosiężne plany wybudowania dodatkowych dróg kołowania i budowa terminalu po stronie wieży! :-)))
    Tylko nie wiemy czy nie jest to robione na wyrost (czytaj) mamy okazję więc ogrodzimy co nasze!

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Już od 2009 roku ten las stanowi poważny problem.
    Widoczność pogorszyła się bardzo i niezbędne było usunięcie drzew.
    Serio, nie jest to "dyplomacja", ale realny problem, z jakim ATC musiało się zmagać i który zostanie rozwiązany.

  19. #19
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Jak dla mnie jest to poszerzenie strefy dla ILS na 33 tak aby już nic nie zakłócało jego poprawnego działania, dalekosiężne plany wybudowania dodatkowych dróg kołowania i budowa terminalu po stronie wieży! :-)))
    Już od 2009 roku ten las stanowi poważny problem.
    Widoczność pogorszyła się bardzo i niezbędne było usunięcie drzew.
    Serio, nie jest to "dyplomacja", ale realny problem, z jakim ATC musiało się zmagać i który zostanie rozwiązany.
    Chcialem to wyjasnic zanim sie wypowiem. Wiekszosc sie na mnie zdenerwuje w tym watku ale to nic. Nie rozumiem dlaczego tak narzekacie (jeszcze do tego na rzecznika prasowego WAW co wedlug mnie juz jest duza rzecza ze tutaj was o tym informuje). Narzekac to mozna ile wlezie...bo po to forum ale mowic ze to jest nie fair i ze "wszyscy o nas zapomnieli" jest troche dramatyczne. Spotterzy nie maja prawa narzekac (poza forum tutaj i przy browarze) na dzialnosci operacji lotniska/ATC bo nie sa w 1 z 2 grup ludzi co naprawde moga miec pretensje:

    1. Wszelkie firmy/inwestorzy ktorzy przynosza kase dla lotniska i dla nich ono dziala...czyli linie, vendors, ground operators itd.
    2. Ludzie do ktorych nalezy ziemia przy plocie lotniska.

    Prosic to mozna ladnie ale biznes jest biznesem i ani WAW ani zadne inne lotnisko nie powinno wedlug mnie sie martwic o zadnego spotter'a ktory narzeka ze mu nie pasuje plot w tym miejscu kiedy jest powod zeby go tam przeniesc. Spotting i focenie samolotow jest hobby, niczym innym niczym wiecej, spotter ma do powiedzenia fige z makiem kiedy ATC mowi ze nie widzi w jednym kierunku. Jak komus sie nie podoba to niech sie zatrudni w WAW Ground Ops i moze sobie stac na wyciagniecie reki ladujacego 737.

    Tylko nie wiemy czy nie jest to robione na wyrost (czytaj) mamy okazję więc ogrodzimy co nasze!
    ....Niech robia co chca, do nich to nalezy. Czy ty sie pytasz twojego kolegi co przyjezdza na weekend do ciebie na dzialke czy mozesz postawic na swojej dzialce plot? Nie. Prosta sprawa. Nie dosc do tego nie robia to na zlosc tobie. Najbardziej denerwujaca rzecza dla kogos kto pracuje w ATC/Liniach lotniczych i zarzadach lotnisk jest NIMBY, a NIMBY sie pojawia w wielu postaciach i przeszkadza w planach ekspansji lub codziennych Ops.

    Wydaje mi sie ze powinniscie na to tyle nie narzekac nawet jak stracicie miejscowke bo nawet jesli ATC bedzie widzialo troche lepiej w tamta strone to jest to warte 100 takich miejscowek. Dyplomacje mozna by skierowac w bardziej pozytywny kierunek i poprosic czy mozna by cos nowego zrobic. Napewno to nie bedzie latwe, pewnie sie nie stanie...ale to sa priorytety portow lotniczych, jest 100000 rzeczy ktore sa wazniejsze od spotterow.

    Sh*t happens. Wspolczuje ale rozumiem dlaczego tak sie dzieje.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 13-01-2011 o 08:05
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  20. #20
    Awatar Corsarz

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Prosic to mozna ladnie ale biznes jest biznesem i ani WAW ani zadne inne lotnisko nie powinno wedlug mnie sie martwic o zadnego spotter'a ktory narzeka ze mu nie pasuje plot w tym miejscu kiedy jest powod zeby go tam przeniesc. Spotting i focenie samolotow jest hobby, niczym innym niczym wiecej, spotter ma do powiedzenia fige z makiem kiedy ATC mowi ze nie widzi w jednym kierunku. Jak komus sie nie podoba to niech sie zatrudni w WAW Ground Ops i moze sobie stac na wyciagniecie reki ladujacego 737.
    Ciekawie napisane. W zasadzie trudno zgadnąć, że napisał to człowiek współtworzący jeden z ważniejszych serwisów zdjęć lotniczych. Kojarzy mi się z głośną swego czasu sprawą z praskiego lotniska Ruzyne w Czechach kiedy jeden z pracowników lotniska nazwał spottera "idiota fotografujący samoloty". Sprawa o mało nie zakończyła się w sądzie. No ale może punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    W każdej sytuacji możliwy jest dialog i taki powinien się rozgrywać właśnie w EPWA. No chyba, że współpraca stowarzyszeń z władzami lotniska nie jest ciągła i wybucha w momentach kiedy lotnisko chce coś "zabrać spotterom". Zresztą to kwestia podejścia. Ze spotterami albo się walczy, albo się ich toleruje albo się z nimi ... współpracuje. Model ostatni mamy na lotnisku w Bydgoszczy gdzie EPBY Spotting Team ściśle współpracuje z władzami portu lotniczego. Jeżeli jest to współpraca partnerska to działa zasada "nic o nas bez nas". Trzeba jednak pamiętać o drugiej "Nie pytaj co lotnisko może dla Ciebie zrobić ale co Ty możesz zrobić dla lotniska" I niech nikt mi nie pisze, że w przypadku EPWA współpraca z lotniskiem to układanie się mrówki (stowarzyszenia) ze słoniem (lotnisko). To tylko kwestia podejścia - tego czy mrówka rzeczywiście czuje się jak mrówka

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •