Czego nie można fotografować i skąd? Trochę się pogubiłem składniowo czytając ten post...nie można wykonywać zdjęć terminalu jak i płyty "ze schodków", na której stoją samoloty przy rękawach!
Panie rzeczniku. Dzisiaj zostałem poinformowany przez SOL, że na mocy zarządzenia Dyrektora PPL punkt 81 wywieszonego w Terminalu nie można wykonywać zdjęć terminalu jak i płyty "ze schodków", na której stoją samoloty przy rękawach! Jak się Pan do tego ustosunkuje! Czy Pan Dyrektor nie przekracza swoich uprawnień? Jak to się ma do powstającego przy Okęciu Stowarzyszenia? Będąc w Stowarzyszeniu mogę robić zdjęcia, a nie będąc nie mogę?!? W którym kierunku zmierzamy? Cywilizacji i normalności czy "UWAGA Teren Prywatny"?
Nie można wykonywać zdjęć terminala, oraz ze schodków między T1 oraz T2 z których fotografujemy płytę wojskową oraz samoloty przy rękawach.
Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
CANON!
Domyślam się (jestem pewien) że - w zakresie infrastruktury terminalowej - chodzi o względy bezpieczeństwa w obiekcie szczególnego zagrożenia jakim jest wielkie skupisko ludzi (terminal), a w zakresie płyty wojskowej - bo jest wojskowa, a wszystko co wojskowe jest tajne, nawet w krajach kierujących się na co dzień zasadami logiki i normalności w zakresie jawności życia, faktów i prawdy (jak np. Norwegia).
Jeśli ktoś przygląda się detalom infrastruktury na żywo, to na kamerce to widać i można łatwo wyeliminować zagrożenie.
Jeśli ktoś bierze foty do domu i tam analizuje szczegółowo słabe punkty, to już trudniej się obronić przed nim, jeśli jest terrorystą
Choć jestem chyba najzagorzalszym na tym forum przeciwnikiem polskiego domniemania tajności i robienia tajemnic z tego, co nie jest ustawowo tajne (np. regi samolotów, odsetek pasażerów w ruchu tranzytowym etc.) to popieram zakaz.
A co masz wspólnego ze spottingiem? Bo domyślam się że raczej nic, dlatego postaw się w naszej sytuacji- sytuacji spotterów.
Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
CANON!
Zakaz jest bez sensu, nie ze wzgledu na dobro spotterow, a na iluzorycznosc jego uzytecznosci.
@Rainbow95 - no Kolego z całym szacunkiem, ale kto jak kto ma rozumieć sprawy związane z ogólnie pojętym hasłem "bezpieczeństwo w lotnictwie".
Nikt nie zabrania fotografować na zewnątrz, a jak dobrze wiesz "kamizelka" może więcej. Czyżby było inaczej?.
Marek156-DPWAW
Aby uruchomić autobus, przemieścić i zatrzymać potrzebne jest zużycie energii, jakiejkolwiek, w kraju gdzie większość tejże pochodzi ze źródeł nieodnawialnych jest to wprost wbrew naturze i powoduje zwiększoną emisję dwutlenku węgla.
Pamiętaj, że port lotniczy i lotnisko nie funkcjonują dla spotterów, tylko dla pasażerów i ich bezpieczeństwo jest na pierwszym planie.
Ale kogo i przed czym chroni taki zakaz?
A to dopiero że na LHR,ARN,MAN radzą sobie znakomicie z bezpieczeństwem natomiast w WAW zaczynają spiskować przeciw wszystkim i wszystkiemu. Żałosne jest, że od razu jesteśmy postrzegani za terrorystów i bóg wie kogo. My chcemy tylko realizować swoją pasję jaką jest fotografowanie samolotów i nikt w cywilizowanym kraju nie powinien nam tego zabraniać- jak widać Polsce do cywilizacji trochę brakuje.
Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
CANON!
Biorąc pod uwagę duże skupiska ludzi i zagrożenia z tym związane trzeba by zlikwidować wszystkie sklepy wielkopowierzchniowe lub zamontować systemy zabezpieczeń podobne do tych z lotnisk(tam to są dopiero skupiska zwłaszcza w piątek). Oczywiście żartuję, ale na dużo większych i bardziej narażonych na ataki terrorystyczne lotniskach(np. Madryt) nikt nie zabraniał mi fotografowania samolotów przy rękawach. Aparat miałem cały czas przy sobie, przechodziło obok mnie wiele patroli i nikt nie zabraniał mi robienia zdjęć - nawet nie zwrócili na mnie uwagi.
Aby ocenić racjonalność decyzji lub jej brak, trzeba wyobrazić sobie szalę.
Na jednym jej końcu kładziemy coś, co spowodowało, że zakaz wprowadzono, na drugiej realizowanie pasji spotterów lotniczych.
Moim zdaniem dość łatwo wynaleźć jest powód, który sprawi, że realizowanie pasji spotterów pójdzie w górę pod ciężarem drugiego końca...
Trudno wyobrazić mi sobie, by osiągnięte zwiększenie bezpieczeństwa było aż tak nieznaczne, a realizowanie pasji spotterów aż tak istotne...
Bardziej enigmatycznie i beztresciowo chyba nie mozna napisac...
Nie biegam z aparatem, lecz korzystam z portu lotniczego na Okęciu, tak jak ok. 9 milionów pasażerów rocznie + pracownicy.
Myślę że interes tych osób jednak winien być brany pod uwagę przed interesem spotterów.
Wy spotterzy jesteście stroną w sporze, ja nie, więc nie oczekuję tutaj wcale że jakiś spotter się ze mną zgodzi
Aha, ten dział nie dotyczy spottingu, lecz Okęcia, gwoli ścisłości...
A ponieważ jestem prawnikiem, to jednakowoż uważam za - jak to piszesz - "swój dział", temat w którym dyskutuje się o regulaminach, zarządzeniach i innych przepisach, które dotyczą także mnie - zarządzenie dotyczy przecież także mnie.
Behemot@ Na tym właśnie polega dyplomacja, że pewnych bolesnych twierdzeń - typu "porty lotnicze nie funkcjonują po to, aby garstka spotterów miała frajdę" - nie piszesz wprost, cóż skoro wolisz odwrotnie...
Zakładki