
Zamieszczone przez
Embraer Flyer
Prace przy CPK potrwają przynajmniej 10 lat, nie wierzę aby okres ten był krótszy. Powiem więcej, nie wierzę, że nawet najbardziej pro-CPK ugrupowanie doprowadzi do jego uruchomienia nowego lotniska za dekadę. Okęcie, jeżeli ma spełniać swoją funkcje przez kolejne lata, potrzebuje inwestycji, bo stanie się niewydolnym portem, nieprzyjaznym dla paxa, generującym opóźnienia, co spowoduję redukcję części połączeń. Absolutnie sprzeciwiam się też administacyjnemu podziałowi ruchu - wyrzucanie części pasażerów do RDO, tylko dlatego, że PPL nie jest w stanie skoordynować swoich poczynań inwestycyjnych i dlatego, że utopino tam mld PLN byłoby skrajnie antykonsumenckim posunięciem. Szczęśliwie, KE już odrzucała wnioski z takimi rozwiązaniami i mam nadzieję, że w tym wypadku postąpiła by podobnie.
Nie obawiasz się jednak scenariusza kompletnej stagnacji, pozostawienia wariantu "as is" przy jednoczesnych, trwających latami pracach koncepcyjno/projektowo/uzgodnieniowych wokół CPK?
Swoja drogą, czy multiple aircraft ramp system - czy to nie wymagałoby głębszej ingerencji w architekturę terminala?
Zakładki