Strona 32 z 101 PierwszyPierwszy ... 22 30 31 32 33 34 42 82 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 621 do 640 z 2006
Like Tree570Likes

Wątek: Terminal pasażerski bez tajemnic

  1. #621
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Mam 2 pytania do Pana Rzecznika:
    1. Dlaczego na nielicznych tablicach informacyjnych w głównej hali umieszczono informację "Exit to town"? Czy nie powinno być to city?
    2. Dlaczego oznaczeń kierujących do wyjścia praktycznie nie ma na całej długości galerii handlowej? Pasażerowie mają problem ze znalezieniem drogi. Szczególnie ci, którzy są w tym terminalu pierwszy raz od zmiany lokalizacji wyjścia.
    Pozdrawiam

    E-Jet KRK

    Tylko, że akurat to nie jest forum rzecznika, forum rzecznika jest w osobnym temacie, ale tutaj pewnie na ten sam temat odpowie Ci ER1.

  2. #622
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Tylko, że akurat to nie jest forum rzecznika, forum rzecznika jest w osobnym temacie, ale tutaj pewnie na ten sam temat odpowie Ci ER1.

    Twoja wiara maciej30 w moją wytrzymałość jest ogromna . Wdzięczny za nią odpowiem tylko tyle. O problemach z oznakowaniem w warszawskim terminalu pisałem bardzo obszernie w kilku poprzednich postach, między innymi #563 i # 494. Opisywany przez E-Jet KRK przypadek złego oznakowania głównego korytarza handlowego mieści się w zakresie niezbędnych zmian dotyczących prawidłowego oznakowania wyjścia z terminala po wprowadzeniu mieszania się pasażerów na poz +1 i jest tylko uzupełnieniem opisu braków jakie winny zostać bezwzględnie poprawione. O przyczynach tych baraków i opieszałości także już pisałem. Sam czekam na te zmiany z utęsknieniem.

    Pozdrawiam

    ER1

  3. #623
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pprzybyl Zobacz posta
    W sprawie zasięgu telefonii komórkowej w nowej części terminala od pewnego czasu toczą się rozmowy z operatorami sieci komórkowych na temat zainstalowania nadajników. Biuro Handlowe obiecało, że naciśnie na operatorów, żeby przyśpieszyć te prace.
    Pozdrawiam
    Przemysław Przybylski
    No cóż, pamietam czasy, kiedy to operatorzy naciskali na przyspieszanie prac w tym zakresie, a port sprzyjał jedynie proponowanym rozwiązaniom technicznym sprawnie podpisujac umowy. Niemoc w tym zakresie dla T2 (prezentowana od grudnia 2006 r.) musi dziwić, bo kogokolwiek przestało już dziwić, że nawet w salonach ExL i salonach VIP nie wszędzie dochodzi sygnał.

    Pozdrawiam
    ER1

  4. #624
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Mam 2 pytania do Pana Rzecznika:
    1. Dlaczego na nielicznych tablicach informacyjnych w głównej hali umieszczono informację "Exit to town"? Czy nie powinno być to city?
    2. Dlaczego oznaczeń kierujących do wyjścia praktycznie nie ma na całej długości galerii handlowej? Pasażerowie mają problem ze znalezieniem drogi. Szczególnie ci, którzy są w tym terminalu pierwszy raz od zmiany lokalizacji wyjścia.
    Pozdrawiam
    E-Jet KRK
    Oznakowanie wyjścia do miasta w T1 w przestrzeni głównego korytarza handlowego jest moim zdaniem wystarczające (może poza brakiem jednej tablicy na wysokości palarni). Oznakowanie wyjścia z terminala w przestrzeni głównego korytarza handlowego T2 od kilku dni jest uzupełniane stosownymi naklejkami na istniejących plafonach. W ostatnich dniach znacznie poprawiono oznakowanie wyjścia z terminala w samym pirsie centralnym dowieszając tam kilka brakujących tablic poprzecznych. Nie zdecydowano się niestety jeszcze na postulowane tutaj przesunięcie ruchu przylotowego na wysokości pirsu centralnego do wolnej przestrzeni T1 (za tymczasową ściankę gipsowo kartonową), ale jak sądzę z czasem i to rozwiązanie jako skuteczne i rozsądne dotrze do świadomości osób za nie odpowiedzialnych i znowu ktoś odkryje Amerykę. Musimy także pamiętać, że w lipcu 2012 roku zamykamy T1, a jeśli w grudniu nie będzie końca Świata, to po trzech latach oznakowanie zmieni się całkowicie odpowiadając ustalonym w tym zakresie standardom i eliminując niedociągnięcia wynikające z etapowania budowy.
    W sprawie exit to city powiedziałem już wcześniej, że to dobry pomysł .
    Pozdrawiam

    ER1

  5. #625
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    ER1 Daj że wreszcie spokój z tym lipcem. Dobrze wiesz, że w lipcu niczego nie zamykacie, bo termin zamknięcia T1 jest uzależniony od tego kiedy wchodzi wykonawca, a wykonawcy nie ma, bo nie ma nawet jeszcze przetargu, dopiero po wyłonieniu wykonawcy w przetargu i od terminu jego wyłonienia, będzie zależeć termin rozpoczęcia prac przy T1, a kiedy się one rozpoczną będzie zależeć właśnie od wykonawcy. Tak więc jak dzisiaj można mówić ciągle o tym lipcu. Bez urazy ale to jest takie troche zaklinanie rzeczywistości przez Ciebie.

  6. #626
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    ER1 Daj że wreszcie spokój z tym lipcem. Dobrze wiesz, że w lipcu niczego nie zamykacie, bo termin zamknięcia T1 jest uzależniony od tego kiedy wchodzi wykonawca, a wykonawcy nie ma, bo nie ma nawet jeszcze przetargu, dopiero po wyłonieniu wykonawcy w przetargu i od terminu jego wyłonienia, będzie zależeć termin rozpoczęcia prac przy T1, a kiedy się one rozpoczną będzie zależeć właśnie od wykonawcy. Tak więc jak dzisiaj można mówić ciągle o tym lipcu. Bez urazy ale to jest takie troche zaklinanie rzeczywistości przez Ciebie.
    Bardzo lubię jak ktoś mnie wyręcza w tym o czym mowić nie wypada . Termin lipcowy powstał nie na korytarzu i nie przypadkiem. Powtarzam go więc jak papuga z niedowierzaniem, zdając sobie doskonale sprawę z istniejących ograniczeń .
    Nie tak dawno pisałem tutaj o tym, że z pewnością w lipcu zaczną się wakacje dla dzieciaków i tej wersji będę się trzymał .

    Pozdrawiam.

    ER1

  7. #627
    Awatar pprzybyl

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Przebudowa T1 rozpocznie się 1 sierpnia lub 1 września. I nie są to korytarzowe plotki.
    Pozdrawiam
    Przemysław Przybylski

  8. #628
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pprzybyl Zobacz posta
    Przebudowa T1 rozpocznie się 1 sierpnia lub 1 września. I nie są to korytarzowe plotki.
    Pozdrawiam
    Przemysław Przybylski
    Dziękuję za wsparcie.

    Pozdrawiam

    ER1

  9. #629
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź. Przepraszam za pomylenie wątków

  10. #630
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ER1 Zobacz posta
    No cóż, pamietam czasy, kiedy to operatorzy naciskali na przyspieszanie prac w tym zakresie, a port sprzyjał jedynie proponowanym rozwiązaniom technicznym sprawnie podpisujac umowy. Niemoc w tym zakresie dla T2 (prezentowana od grudnia 2006 r.) musi dziwić, bo kogokolwiek przestało już dziwić, że nawet w salonach ExL i salonach VIP nie wszędzie dochodzi sygnał.

    Pozdrawiam
    ER1
    Bo kiedyś operatorom zależało na każdym kliencie, a teraz mają ich miliony i kilka tysięcy w tą czy w tamtą różnicy nie robi.

  11. #631
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    Bo kiedyś operatorom zależało na każdym kliencie, a teraz mają ich miliony i kilka tysięcy w tą czy w tamtą różnicy nie robi.
    Nieprawda. Granice państwa są szczególnie doposażane. To pierwszy kontakt z klientem i operatorom zależy na tym bardzo. Lotnisko jest bramą do kraju. Przyczyny mogą leżeć po stronie warunków handlowych oferowanych sobie wzajemnie. Tylko że cierpi na tym pasażer i psioczy niebezzasadnie. Do czasów telefonów na korbkę i central wybierakowych prawdopodobnie już nie wrócimy i trzeba do tej filozofii myślenia dostosować swoje działania.

    Pozdrawiam


    ER1

  12. #632
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Minister Nowak dziś odpowiedział mi na Twitterze, że kolejka na lotnisko pojedzie już na wiosnę 2012 Jest na piśmie, trzymamy za słowo!
    MichalFilipKowalik likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #633
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Minister Nowak dziś odpowiedział mi na Twitterze, że kolejka na lotnisko pojedzie już na wiosnę 2012 Jest na piśmie, trzymamy za słowo!
    Daj potrzymać.

    Pozdrawiam

    ER1

  14. #634

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    ER1, może ty pomożesz, w kwestii dotyczącej minimalnego czasu na przesiadkę na Lotnisku Chopina? Ile on wynosi i kto to tak naprawdę ustala?

    Mój post:

    http://lotnictwo.net.pl/5-poszczegol...tml#post685046

    Ciekaw jestem skąd te podane MCT były zaczerpnięte i czy dalej są w mocy?

  15. #635
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    ER1, może ty pomożesz, w kwestii dotyczącej minimalnego czasu na przesiadkę na Lotnisku Chopina? Ile on wynosi i kto to tak naprawdę ustala?

    Mój post:

    http://lotnictwo.net.pl/5-poszczegol...tml#post685046

    Ciekaw jestem skąd te podane MCT były zaczerpnięte i czy dalej są w mocy?
    Odnoszę wrażenie, że kiedyś już chyba na ten temat obszernie pisałem. Zgodnie z obowiązującą pragmatyką (wytyczne IATA) uzgodnienia tego parametru (MCT) dla danego portu lotniczego leżą w prerogatywach AOC, którego to przedstawiciele w porozumieniu z Agentami Handlingowymi uzgadniają MCT w drodze konsensusu. Port Lotniczy jedynie przyjmuje do wiadomości uzgodnione parametry. Niestety nie znam obwiązujących w tym zakresie parametrów, które winny zostać przyjęte dla fazy oddania pirsu centralnego i południowego. Przez długie miesiące po oddaniu T2 parametry nie były niestety korygowane. W chwili obecnej ten proces prawdopodobnie się zakończył, ale nie znam wyników ostatecznych ustaleń, choć osobiście przez wiele lat nadzorowałem ten proces od strony PPL-u. Ale teraz wszystko się zmieniło i robią to inni. Troche dziwi fakt, że ustalenie ważnego parametru i zdobycie wiedzy na ten temat jest realnym problemem. Te podane w tabeli z pewnością wyglądają rozsądniej, ale wciąż są ogromne. Musisz pamiętać o tym, że do chwili obecnej jeszcze nie uruchomiono wyjazdu z sortowni T1, a to musi mieć wpływ na czasy obsługi bagażu. Pamiętajmy jednak o tym, że obecna infrastruktura jeszcze nie osiągnęła rozwiązań funkcjonalnych planowanych przez KFBL dla EPWA. Stanie się to w momencie zakończenia fazy integracji terminalowej, czyli po wybudowania pionu komunikacyjnego łączącego poziom przylotów (+2), poziom odlotów (+1) i halę odbioru bagaży (0) na wysokości T1. Wtedy osiągniemy spodziewany parametr nie przekraczający 35 min (planowany był 20min) dla wszystkich rodzajów połączeń. Nie przypominam nawet o tym, że w międzyczasie dokonano dramatycznych zmian w procesie obsługi pasażerów wpuszczając pasażerów przylatujących (przez pomosty) bezpośrednio na poziom odlotów. To pozwaliło usprawnić MCT dla fazy (do zakończenia integracji) i oczywiście pomóc wyeliminować zjawisko kontroli bezpieczeństwa na kierunku Schengen. Ale ten problem znasz chyba najlepiej.

    Pozdrawiam.

    ER1

  16. #636

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W każdym razie, brak jest podstaw by przyjąć za obowiązujący podział Domestic/Int'l w miejsce podziału Schengen-Non-Schengen, prawda?

    Sprawa wyniknęła w toku postępowania reklamacyjnego, w którym LOT powołując podane w moim linku parametry twierdzi, że MCT dla połączenia Kraków-Kopenhaga to 50 minut (Kopenhaga-Kraków - 60 minut).


    Pytanko do Ciebie abstrahując:

    Docelowo 35 minut, tzn. nawet biorąc pod uwagę kontrole paszportową i bezpieczeństwa w ruchu NS-S?

    Czy parametr bagażowy da się opuścić poniżej 35 minut, tak aby ruch S-S opuścić do 30 minut?

    Wiesz, przy układaniu fal każde 5 minut na wagę złota

  17. #637

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Nie zagłębiam się w ten wątek ale po ostatnim powrocie na EPWA i "spacerku" po bagaż zwątpiłem w usprawnienia na naszym lotnisku. Po wyjściu z rękawa (stand 13 lub 14, nie pamiętam już) przeleciałem przez cały nowy terminal na stary (przez halę odlotów). Bieg w dół po schodach (pomagając Pani z wózkiem dziecięcym, która była ewidentnie zagubiona w tych ciągach komunikacyjnych) po czym przebieżka po starej hali odbioru bagażu z powrotem na nową. Całkiem przyjemny spacer z lekką zadyszką

  18. #638
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    W każdym razie, brak jest podstaw by przyjąć za obowiązujący podział Domestic/Int'l w miejsce podziału Schengen-Non-Schengen, prawda?

    Sprawa wyniknęła w toku postępowania reklamacyjnego, w którym LOT powołując podane w moim linku parametry twierdzi, że MCT dla połączenia Kraków-Kopenhaga to 50 minut (Kopenhaga-Kraków - 60 minut).


    Pytanko do Ciebie abstrahując:

    Docelowo 35 minut, tzn. nawet biorąc pod uwagę kontrole paszportową i bezpieczeństwa w ruchu NS-S?

    Czy parametr bagażowy da się opuścić poniżej 35 minut, tak aby ruch S-S opuścić do 30 minut?

    Wiesz, przy układaniu fal każde 5 minut na wagę złota
    Oczywiście że przyjmowane parametry w swoim nazewnictwie winny odpowiadać stosowanemu ostatecznemu podziałowi ruchu obowiązującemu w danym porcie. Problem polega być może na tym, że jeszcze nie tak dawno powróciliśmy na jakiś czas do starego podziału (International/Domestic) ze względu na potrzebę wyszczególnienia grup pasażerskich poddawanych kontroli bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującym prawem, w którym PSG odpowiadała za kontrolę bezpieczeństwa pasażerów międzynarodowych, a SOL za kontrolę pasażerów krajowych. Być może więc parametry te zostały wprowadzone w tym okresie, a nazwę ukształtowaną historycznie po prostu pozostawiono. Od kilku tygodni w związku ze zmianą ustawy zezwalającą na przejęcie kontroli bezpieczeństwa od PSG przez SOL, lub operatora zewnętrznego, powróciliśmy do obowiązującego (od wejścia polski do Schengen) nazewnictwa Schenegen – Non Schengen. Ten fakt powinno wziąć pod uwagę AOC, określające MCT. Znam jednak przykłady, choćby z krajów Skandynawskich , gdzie w dalszym ciągu wyróżnia się grupy pasażerów podróżujących w tzw ruchu krajowym. Chyba jednak nie jest ważne jaka jest nazwa, byleby parametr ten był spójny, zrozumiały i pomocny w układaniu tras podroży w systemach rezerwacji.


    Zgadzam się oczywiście z Tobą, że przy układaniu fal ważna jest każda minuta. Najbardziej zdaje sobie z tego sprawę pasażer siedzący w samolocie, który właśnie odchodzi na drugi krąg, a czas do kolejnego rejsu jakoś nie chce się zatrzymać. Oczywiście, że wspomniane przeze mnie 35 min. To jedynie parametr życzeniowy odzwierciedlający moje odczucia związane z organizacją obsługi w naszym porcie lotniczym. Po uzupełnieniu stanowisk odpraw bezpieczeństwa w tranzytach NS-NS na poz. +2, to czas wystarczająco długi nawet przy uwzględnieniu sytuacji szczególnych. Napisałem, że cieszyłbym się gdyby zmieścił się w tych granicach, co nie oznacza, że przy wykończonej infrastrukturze (po oddaniu do użytku zejścia z pirsu do gate’s i hali odbioru bagażu na wysokości T1) czas ten będzie mógł być skrócony do 30 czy nawet do 25 minut. Dopiero wybudowana infrastruktura i ocena pracy portu lotniczego przez jakiś czas, wskaże wszystkim rzeczywiste parametry MCT i zapewne zostanie to wzięte pod uwagę przy jego określaniu przez AON i przewoźników. Czas przebywania bagażu w systemie BHS nie przekracza 5 minut, tak więc skrócenie czasu dowozu bagażu do sortowni (w przypadku konieczności jego sprawdzenia w systemie HBS) stanowi o możliwości uzyskania dogodnych czasów obróbki bagażu. Sądzę, że w naszym przypadku parametr ten dla bagażu nie jest krytyczny. 720 m pirsu to jest problem. A mogło być jak w Arlandzie w pirsie F.

    Powodzenia


    ER1

  19. #639
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macieks Zobacz posta
    Nie zagłębiam się w ten wątek ale po ostatnim powrocie na EPWA i "spacerku" po bagaż zwątpiłem w usprawnienia na naszym lotnisku. Po wyjściu z rękawa (stand 13 lub 14, nie pamiętam już) przeleciałem przez cały nowy terminal na stary (przez halę odlotów). Bieg w dół po schodach (pomagając Pani z wózkiem dziecięcym, która była ewidentnie zagubiona w tych ciągach komunikacyjnych) po czym przebieżka po starej hali odbioru bagażu z powrotem na nową. Całkiem przyjemny spacer z lekką zadyszką
    Ten wpis polecam raz jeszcze wszystkim tym, którzy są mniej skłonni sądzić, że czas na wprowadzenie dwukierunkowości ruchu na poziomie odlotów znacznie wyprzedził okoliczności, w których powinien on być wprowadzony. Dla czytających moje wątki w tej sprawie przypominam, że byłoby stukrotnie lepiej, gdyby najpierw zbudowano brakujące (a wycięte z wcześniejszego projektu) zejście do hali T2, w okolicach północnej fasady terminala. Tym samym skrócilibyśmy katorżniczą drogę pasażerów do T2 poprzez T1. Znacznie lepszą sytuację uzyskalibyśmy wprowadzając przez łącznik na poz. +1 (odlotów) tylko pasażerów pozostających w tranzycie, a całość przylatujących tylko do Warszawy przepuszczając przez całkowicie przygotowany i pusty dzisiaj poziom +2 (od łącznik 13-21). Wtedy zejście w T1 byłoby wykorzystywane tylko przez gapowiczów, którzy wyszli na poz. odlotów przez pomyłkę . A za gapiostwo płaci się .... np. długą drogą. Teraz długi spacer przynależy niestety wszystkim bez wyboru. .

    p.s. Twój opis tego, że wyszedłes z rękawa na stanowisku postojowym 13 lub 14 jest oczywiście błędny, bo oba przynależą do strefy NS, a wtedy wyście pasażerów jest poprzez poz +2. Przypuszczam więc, że to pomyłka w numeracji, natomiast problem sam istnieje dla wszystkich wysiadających w przestrzeni Schengen T2 na poz+1 (odotów). Oni wysiadajac w T2 mają kawał drogi do zejścia i muszą oglądać halę przylotow T1 idąc do hali przylotów T2.

    Pozdrawiam.

    ER1

  20. #640

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Może numer standu pomyliłem ale rzeczywiście z rękawa wyszedłem poprzez gate na hali odlotów (poziom +1). Po drodze na stary terminal mogłem zrobić zakupy w "bezcłówce". To byłaby chyba jedyna dobra strona tej przebieżki.

Strona 32 z 101 PierwszyPierwszy ... 22 30 31 32 33 34 42 82 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-01-2016, 00:21
  2. 09-06-2015, 12:40
  3. 24-07-2014, 21:52
  4. 17-06-2014, 23:06
  5. 28-04-2014, 23:10
  6. 23-04-2014, 20:08
  7. 13-04-2014, 21:17
  8. 12-04-2014, 14:38
  9. 09-04-2014, 20:45
  10. 08-04-2014, 21:10
  11. 07-04-2014, 08:43
  12. 06-04-2014, 22:53
  13. 06-04-2014, 22:47
  14. 06-04-2014, 22:32
  15. 12-12-2012, 16:47
  16. 21-10-2012, 22:05
  17. 24-09-2012, 17:03
  18. 21-09-2012, 15:01
  19. 13-03-2012, 09:48
  20. 25-10-2011, 04:50
  21. 25-10-2011, 01:21
  22. 25-10-2011, 00:45
  23. 28-05-2011, 22:12
  24. 16-05-2011, 15:28
  25. 09-05-2011, 21:06
  26. 30-03-2011, 16:00
  27. 30-03-2011, 13:05

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •