Strona 50 z 101 PierwszyPierwszy ... 40 48 49 50 51 52 60 100 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 981 do 1,000 z 2006
Like Tree570Likes

Wątek: Terminal pasażerski bez tajemnic

  1. #981
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Cos mi troche sobie to trudno wyobrazic szczegolnie jak Emirates dojdzie w lutym, oni potrzebuja co najmniej 4 check - ony. Bedzie trudno tam wszystkich pomiescic.
    Trudno ? To delikanie powiedziane. Dramatem będzie sortownia. A można było wcześniej zamontować EBS i skrócić czas wysyłki bagażu na samą zrzutnię, tym samym zwiększając jej przepustowść.

    Powodzenia

    ER1

  2. #982

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dużo zależy od tego, jak Emiraty skomunikują się z innymi rejsami. Bo to głównie od ilości bagażu transferowego zależy zapełnienie linii magazynowych na i po rejsach long haul. Jeżeli EK będzie miał dedykowane odprawy to bagaż docelowy nie powinien zalegać na sortowni.

  3. #983
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Dużo zależy od tego, jak Emiraty skomunikują się z innymi rejsami. Bo to głównie od ilości bagażu transferowego zależy zapełnienie linii magazynowych na i po rejsach long haul. Jeżeli EK będzie miał dedykowane odprawy to bagaż docelowy nie powinien zalegać na sortowni.
    Jak sobie to wyobrażasz przy 58 zrzuniach. Po jednej na check-in? Tych naszych 325 miejsc w EBS jak na lekarstwo. Miało być dodatkowo 700.

    Powodzenia.

    ER1

  4. #984
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Nie chciałbym zeby Emiraty zniechecily sie warszawskim terminalem. Ta linia jest na wage zlota kazdego lotniska, powinniscie naprawde cos tam usprawnic, jezeli wam zalezy na tego typu przewoznikach w przyszlosci. To jest jak zle zrzadzenie losu, przez tyle lat kiedy dostepne byly dwa terminale zadne linie tego typu kalibru nie chcialy wejsc do WAW, teraz kiedy zamykaja T1 do przebudowy nagle sie stalo, nie ma co, idealne wrecz pora. Niech sie PPL lepiej modli zeby do 2015 roku np. jakas Delta z USA czy United nie zechcialy otworzyc polaczenia do WAW, bo bedzie wstyd na caly swiat.

  5. #985
    ER1
    ER1 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Nie chciałbym zeby Emiraty zniechecily sie warszawskim terminalem. Ta linia jest na wage zlota kazdego lotniska, powinniscie naprawde cos tam usprawnic, jezeli wam zalezy na tego typu przewoznikach w przyszlosci. To jest jak zle zrzadzenie losu, przez tyle lat kiedy dostepne byly dwa terminale zadne linie tego typu kalibru nie chcialy wejsc do WAW, teraz kiedy zamykaja T1 do przebudowy nagle sie stalo, nie ma co, idealne wrecz pora. Niech sie PPL lepiej modli zeby do 2015 roku np. jakas Delta z USA czy United nie zechcialy otworzyc polaczenia do WAW, bo bedzie wstyd na caly swiat.
    Oj mamy jeszcze d.Etiudę . 2015 r. to okres po inegracji, ale miejsca dla NS więcej nie będzie. . Dramatycznie będzie znaczne wcześniej jak przy "wyliczonych" 26 mln. pax./rok.

    Powodzenia

    ER1

  6. #986

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Póki co zaroiło się od pozytywnych opinii Warsaw Airport Customer Reviews | SKYTRAX

  7. #987
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Czyżby ktoś zapłacił agencji za pozytywne komentarze?
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  8. #988

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ER1 Zobacz posta
    Trudno ? To delikanie powiedziane.
    Można zrobić jeszcze dużo usprawnień, na przykład:
    • wypracować z LO, który ma najwięcej stanowisk, większe wykorzystanie self check-in plus luggage drop-off
    • zachęcić linie Star Alliance (Swiss, LH, Austrian, THY, SAS) do korzystania ze stanowisk LO (co jest powszechną praktyką gdzie indziej- najczęściej pod szyldem LH)
    • zachęcić linie Sky Team (CSA, Aeroflot, Alitalia) do korzystania ze stanowisk AF/KLM
    • zachęcić Finnair do skonsolidowania się z BA
    • zachęcić chartery do przeniesienia się do Etiudy
    • ustawić kioski do self check-in we współpracy ze Star Alliance na dworcu centralnym w Warszawie

    Nie zmniejszy to wolumenu bagażu, ale potencjalnie rozwiąże bottleneck na samym wejściu.

    Dodatkowo można też pomyśleć o sposobach na bagaż, na przykład:
    • opracować program lojalnościowy/system premii dla linii lotniczych i/lub pasażerów za korzystanie z self check-in i podróżowanie bez bagażu
    Stoarn likes this.

  9. #989
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Można zrobić jeszcze dużo usprawnień, na przykład:
    • wypracować z LO, który ma najwięcej stanowisk, większe wykorzystanie self check-in plus luggage drop-off
    • zachęcić linie Star Alliance (Swiss, LH, Austrian, THY, SAS) do korzystania ze stanowisk LO (co jest powszechną praktyką gdzie indziej- najczęściej pod szyldem LH)
    • zachęcić linie Sky Team (CSA, Aeroflot, Alitalia) do korzystania ze stanowisk AF/KLM
    • zachęcić Finnair do skonsolidowania się z BA
    • zachęcić chartery do przeniesienia się do Etiudy
    • ustawić kioski do self check-in we współpracy ze Star Alliance na dworcu centralnym w Warszawie

    Nie zmniejszy to wolumenu bagażu, ale potencjalnie rozwiąże bottleneck na samym wejściu.

    Dodatkowo można też pomyśleć o sposobach na bagaż, na przykład:
    • opracować program lojalnościowy/system premii dla linii lotniczych i/lub pasażerów za korzystanie z self check-in i podróżowanie bez bagażu
    zachecic Swiss, LH, Austrian, THY, SAS do korzystania ze stanowisk LO - zgoda ale nie pod szyldem LH a pod szyldem LO, jestesmy u siebie w kraju a nie w niemczech. Po drugie zachecic czartery do przeniesienia sie do Modlina nie do zadnej etiudy, po to wlasnie powstal modlin aby mogl odprawiac LCC i czartery, o etiudzie juz zapomnij. Poza tym ze wszystkimi pozostalymi tezami sie zgadzam.

  10. #990

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    zachecic Swiss, LH, Austrian, THY, SAS do korzystania ze stanowisk LO - zgoda ale nie pod szyldem LH a pod szyldem LO, jestesmy u siebie w kraju a nie w niemczech.
    Dokładnie tak, jak napisałem. Natomiast o zgodę to trzeba negocjować z liniami

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Po drugie zachecic czartery do przeniesienia sie do Modlina nie do zadnej etiudy, po to wlasnie powstal modlin aby mogl odprawiac LCC i czartery, o etiudzie juz zapomnij.
    Z punktu widzenia PPL to nie ma sensu, ponieważ Modlin należy do nich tylko w niewielkiej części, zatem utraciliby kolejnych kilka procent przychodów.
    Modlin powstał z powodów nieracjonalnych i jeśli czemuś służy to tylko zyskom Ryanair, a praktycznie wszyscy inni na tym stracili.
    Stoarn likes this.

  11. #991
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Czy przypadkiem etiuda nie jest zamknięta i nie ma być przekonwertowana na drugi terminal cargo?
    Modlin się prawdopodobnie szybko zapcha i nic tam bez rozbudowy nie przeniesiesz.

  12. #992

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Modlin się prawdopodobnie szybko zapcha i nic tam bez rozbudowy nie przeniesiesz
    Modlin z definicji charakteryzuje się brakiem komfortu. Natomiast przeloty charterowe często dobywają się w mało popularnych godzinach, także nie tu jest problem.
    Podstawowa sprawa to, że o przeniesieniu gdziekolwiek mogą zadecydować tylko same linie lotnicze. Teoretycznie PPL może je zachęcić przez zaporowe ceny na Okęciu, ale w praktyce jest to nierealne, ponieważ oznaczałoby to utratę przychodów, a nawet może nie być możliwe ze względu na dyskryminacyjne traktowanie.

  13. #993

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ztof, tu nie chodzi o mało popularne godziny, bo EPMO właśnie działa w mało popularnych godzinach. Tam po prostu nie wejdzie więcej ludzi fizycznie.

    WAW potrzebuje linii i połączeń, analizy dot. zasobów terminalowych trochę się zdezaktualizowały po czwartkowym wieczorze i aktualnie nie widzę powodów do paniki. Na początku tygodnia w strefie C,D, E odprawianych było ponad 170 rejsów dziennie, a w strefie A, B około 20.

    Niemniej jednak oba mazowieckie lotniska są teraz ciasne i tym lepiej dla EPWA, im szybciej zakończy mądrą rozbudowę.
    Stoarn likes this.

  14. #994

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Ztof, tu nie chodzi o mało popularne godziny, bo EPMO właśnie działa w mało popularnych godzinach. Tam po prostu nie wejdzie więcej ludzi fizycznie.
    "Nie wejdzie" jest pojęciem subiektywnym. Być może istnieją jakieś granice podyktowane względami bezpieczeństwa, ale do tych jest prawdopodobnie jeszcze daleko przez większość przeciętnego dnia, nie mówiąc już o nocy- od północy do 4 rano dzieje się tam niewiele.

  15. #995
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Dochodzi do tego ograniczenie do 60 operacji dziennie - wszystkiego, zarówno ruchu GA jak i pasażerskiego.

  16. #996

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    "Nie wejdzie" jest pojęciem subiektywnym. Być może istnieją jakieś granice podyktowane względami bezpieczeństwa, ale do tych jest prawdopodobnie jeszcze daleko przez większość przeciętnego dnia, nie mówiąc już o nocy- od północy do 4 rano dzieje się tam niewiele.
    Kiedy mówię, że "nie wejdzie", to tyle właśnie mam na myśli. Terminal nie jest z gumy, liczba stanowisk od stanowisk check-in, przez sortownię bagażu, kontrolę bezpieczeństwa, paszportową i celną jest policzona na dokładną liczbę ludzi w jednostce czasu i żaden ekonomista nie ma na to wpływu, chyba że da kasę na następny terminal.

    Przykład, do czego prowadzi wprowadzenie do systemu większej liczby obsług na godzinę niż jest możliwe do obsłużenia, był już w pierwszym dniu działalności portu.
    Stoarn likes this.

  17. #997

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Kiedy mówię, że "nie wejdzie", to tyle właśnie mam na myśli. Terminal nie jest z gumy, liczba stanowisk od stanowisk check-in, przez sortownię bagażu, kontrolę bezpieczeństwa, paszportową i celną jest policzona na dokładną liczbę ludzi w jednostce czasu i żaden ekonomista nie ma na to wpływu, chyba że da kasę na następny terminal.

    Przykład, do czego prowadzi wprowadzenie do systemu większej liczby obsług na godzinę niż jest możliwe do obsłużenia, był już w pierwszym dniu działalności portu.
    Przepustowość całego procesu (tu ładowania do samolotu) jest zawsze równa przepustowości wąskiego gardła, czyli elementu o najniższej przepustowości. W celu zwiększenia przepustowości procesu zamiast go dublować (czytaj budować nowy terminal) wystarczy zwiększyć przepustowość wąskiego gardła (bottleneck).
    Na podstawie tego, co czytałem w relacjach z otwarcia, wąskim gardłem na początku była kontrola bezpieczeństwa, a konkretnie liczba plastikowych pojemników do prześwietlania bagażu podręcznego.
    Moim zdaniem trochę sensowniej zwiększyć liczbę pojemników (lub rozwiązać inny podobny prosty problem) niż rozbudowywać terminal. Takich drobnych rzeczy jest prawdopodobnie jeszcze na tyle dużo, że trudno mówić o "nie wejdzie".

    Ale to i tak jest w tej chwili zadanie dla Modlina i im gorsze będzie to lotnisko w rozwiązywaniu takich małych problemów, tym lepsza będzie sytuacja lotniska na Okęciu.

  18. #998

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Można zrobić jeszcze dużo usprawnień, na przykład:
    • wypracować z LO, który ma najwięcej stanowisk, większe wykorzystanie self check-in plus luggage drop-off
    • zachęcić linie Star Alliance (Swiss, LH, Austrian, THY, SAS) do korzystania ze stanowisk LO (co jest powszechną praktyką gdzie indziej- najczęściej pod szyldem LH)
    • zachęcić linie Sky Team (CSA, Aeroflot, Alitalia) do korzystania ze stanowisk AF/KLM
    • zachęcić Finnair do skonsolidowania się z BA
    • zachęcić chartery do przeniesienia się do Etiudy
    • ustawić kioski do self check-in we współpracy ze Star Alliance na dworcu centralnym w Warszawie
    Problemem w takiej rzekomej konsolidacji w obiegu jednego aliansu na Okeciu jest ze wielu z przewoznikow w wspolnym aliansie korzystaja z uslug roznych firm obslugi naziemnej. Przez dlugi okres SWISS korzystal z uslug innego dostawcy (WAS) niz LH. Wiele z tych umow moze przerastac terminowo sam okres rozbudowy/remontu, a kary za przedwczesne zerwanie umowy moze niweczyc slusznosc tego. Owszem jest to do rozwazenia w przyszlosci ale nie w przeciagu paru miesiecy przed rozpoczeciem prac budowlanych i zamkniecia T1.

  19. #999

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To ja zapytam od innej mańki: skoro przeszkodą do konsolidacji aliansami są firmy handlingowe, to może pogrupować pasażerów firmami handlingowymi obsługującymi przewoźników?

    Czemu pracownik WAS nie może obsługiwać jednocześnie odlotów kilku przewoźników?

  20. #1000

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Problemem w takiej rzekomej konsolidacji w obiegu jednego aliansu na Okeciu jest ze wielu z przewoznikow w wspolnym aliansie korzystaja z uslug roznych firm obslugi naziemnej. Przez dlugi okres SWISS korzystal z uslug innego dostawcy (WAS) niz LH. Wiele z tych umow moze przerastac terminowo sam okres rozbudowy/remontu, a kary za przedwczesne zerwanie umowy moze niweczyc slusznosc tego. Owszem jest to do rozwazenia w przyszlosci ale nie w przeciagu paru miesiecy przed rozpoczeciem prac budowlanych i zamkniecia T1.
    Każdy problem ma rozwiązanie.

    Po pierwsze nawet jeśli z jednej strony dla niektórych umów byłoby ryzyko kar, to konsolidacja wolumenu w ramach innych umów mogłaby doprowadzić do obniżki kosztów jednostkowych.

    Po drugie, dla PPL atrakcyjniejszym rozwiązaniem mogłoby być pokrycie części lub całości kar, niż utrata klientów i/lub konieczność przycięcia liczby obsługiwanych pasażerów.

    Wszystko jest negocjowalne (tym bardziej, że właścicielem WAS jest PPL).

Strona 50 z 101 PierwszyPierwszy ... 40 48 49 50 51 52 60 100 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-01-2016, 00:21
  2. 09-06-2015, 12:40
  3. 24-07-2014, 21:52
  4. 17-06-2014, 23:06
  5. 28-04-2014, 23:10
  6. 23-04-2014, 20:08
  7. 13-04-2014, 21:17
  8. 12-04-2014, 14:38
  9. 09-04-2014, 20:45
  10. 08-04-2014, 21:10
  11. 07-04-2014, 08:43
  12. 06-04-2014, 22:53
  13. 06-04-2014, 22:47
  14. 06-04-2014, 22:32
  15. 12-12-2012, 16:47
  16. 21-10-2012, 22:05
  17. 24-09-2012, 17:03
  18. 21-09-2012, 15:01
  19. 13-03-2012, 09:48
  20. 25-10-2011, 04:50
  21. 25-10-2011, 01:21
  22. 25-10-2011, 00:45
  23. 28-05-2011, 22:12
  24. 16-05-2011, 15:28
  25. 09-05-2011, 21:06
  26. 30-03-2011, 16:00
  27. 30-03-2011, 13:05

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •