Strona 82 z 91 PierwszyPierwszy ... 32 72 80 81 82 83 84 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,621 do 1,640 z 1801
Like Tree437Likes

Wątek: Terminal pasażerski bez tajemnic

  1. #1621
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Skoro na stanowisku nr 16 mieści się 787 to dlaczego gejtu 25/26 nie włączyć do NS?

  2. #1622

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tymczasem dzisiaj w Wyborczej artykuł nt. Chopin Airport City. PPL (Chopin Airport Development) podpisał list intencyjny z Polski Holding Nieruchomości S.A.

  3. #1623

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    @stoarn się ucieszy :-/

  4. #1624

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Szkoda gadać.
    Stoarn likes this.

  5. #1625
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Lotnisko Chopina miało być zaorane, a będzie rozbudowane. Nie ma innego wyjścia

    Z tego artykułu z 8 listopada 2016, wynika że do NS miały trafić jednak gejty 25/26. Czemu tego nie zrobiono do tej pory to dziwne. Skoro drimek tam się mieści. Strefa S obecnie nie potrzebuje tyle gejtów. Trochę więcej małych LOTów będzie stać na oddalonych ale co z tego. Pasażerowie lecący do Amsterdamu czy Monachium nie muszą mieć zawsze boardingu przez rękaw. Zresztą ten rękaw i tak jest mało użyteczny bo nie może obsługiwać ani benków 737 ani Embraerów 170/175/195. Najmniejszy samolot tam obsługiwany to A319/320. Korzysta z niego głównie Alitalia i częściowo LH, czasem TAP.
    Stoarn likes this.

  6. #1626

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Tylko że Lufa wtedy zajmie inny.

    Anyway, jest jedna rzecz której nie rozumiem, w godzinach porannych można by gejty 21-26 i 3-8 używać na odlotach jako Schengen, jeśli Gejty Schengen oznaczymy jako B1-B8 i B21-B45 a NS jako A3-A26 - na odlocie, to można ich spokojnie używać przemiennie w zależności od fal.



    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  7. #1627
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Tylko że Lufa wtedy zajmie inny.

    Anyway, jest jedna rzecz której nie rozumiem, w godzinach porannych można by gejty 21-26 i 3-8 używać na odlotach jako Schengen, jeśli Gejty Schengen oznaczymy jako B1-B8 i B21-B45 a NS jako A3-A26 - na odlocie, to można ich spokojnie używać przemiennie w zależności od fal.



    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Alitalia przede wszystkim zajmie inny. LH też. To oznacza, że więcej LOTów Schengen będzie z oddalonych, ale jak pisałem, czy lecąc do AMS przez 1,5 godziny musisz miec zawsze boarding przez rękaw? Zresztą LOT i tak dużo rejsów schengen wozi autobusami. Funkcja naprzemienności nie działa i nigdy nie działała w WAW.

  8. #1628
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    A co ma długość lotu do boardingu przez rękaw?
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  9. #1629

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Alitalia przede wszystkim zajmie inny. LH też. To oznacza, że więcej LOTów Schengen będzie z oddalonych, ale jak pisałem, czy lecąc do AMS przez 1,5 godziny musisz miec zawsze boarding przez rękaw? Zresztą LOT i tak dużo rejsów schengen wozi autobusami. Funkcja naprzemienności nie działa i nigdy nie działała w WAW.
    Funkcja naprzemiennosci nie działała na własne życzenie PPLu.

    Bo trzebaby coś robić...

  10. #1630
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Jestem ciekawy dlaczego gejty nr 17/18 w ogóle od pewnego czasu nie są wykorzystywane przez samoloty kodu C. To chyba najsłabiej wykorzystywany gejt NS w cały terminalu. Odlatuje stamtąd jeden góra dwa loty dziennie wide body, głównie lotowskie 787. Mowa oczywiście o obsłudze rękawowej, natomiast do obsługi samolotu kodów C w ogóle ten gejt nie jest rozplanowywany od pewnego czasu. Mało tego już chyba od ponad roku boczny rękaw przy tym gejcie jest w ogóle nie wykorzystywany gdyż zlikwidowano możliwość podjazdu pod ten rękaw. Zarówno podjazd pod stand 11 jak i 12 to podjazdy pod centralny rękaw na tym gejcie. 11 po skoscie dla kodu D,E i 12 podjazd prostopodały dla kodu C, lecz stand 12 w ogóle przez samoloty kodu C jest niewykorzystywany. To dość dziwna sytuacja, bo małe samoloty mają coraz mniej gejtów przyrękawowych w strefie NS. Przed i po szczycie drimków ten gejt w poprzednich latach był bardzo często wykorzystywany przez kody C, teraz w ogóle tam takie samoloty nie stają.

  11. #1631

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Jestem ciekawy dlaczego gejty nr 17/18 w ogóle od pewnego czasu nie są wykorzystywane przez samoloty kodu C. To chyba najsłabiej wykorzystywany gejt NS w cały terminalu. Odlatuje stamtąd jeden góra dwa loty dziennie wide body, głównie lotowskie 787. Mowa oczywiście o obsłudze rękawowej, natomiast do obsługi samolotu kodów C w ogóle ten gejt nie jest rozplanowywany od pewnego czasu. Mało tego już chyba od ponad roku boczny rękaw przy tym gejcie jest w ogóle nie wykorzystywany gdyż zlikwidowano możliwość podjazdu pod ten rękaw. Zarówno podjazd pod stand 11 jak i 12 to podjazdy pod centralny rękaw na tym gejcie. 11 po skoscie dla kodu D,E i 12 podjazd prostopodały dla kodu C, lecz stand 12 w ogóle przez samoloty kodu C jest niewykorzystywany. To dość dziwna sytuacja, bo małe samoloty mają coraz mniej gejtów przyrękawowych w strefie NS. Przed i po szczycie drimków ten gejt w poprzednich latach był bardzo często wykorzystywany przez kody C, teraz w ogóle tam takie samoloty nie stają.
    To zapewne pochodna obecnego układu standów 11 i 12.

    Pytanie czemu tak to zorganizowali?

  12. #1632
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To zapewne pochodna obecnego układu standów 11 i 12.

    Pytanie czemu tak to zorganizowali?
    Ale przecież podjazd pod rękaw na stand 12 prostopadle od drogi kołowania M2 umożliwa zadokowanie tam samolotu kodu C. Ze schematu wynika, że na 12 podjazd jest dla C a po skosie na 11 dla D i E. Drimek na 12 nie wjedzie bo zablokuje wtedy 13, to stanowisko jest za małe, żeby tam zaparkować kod E, dlatego dla E podjazd jest po skosie. A ten boczny rękaw na tym stanowisku to można już chyba zdemontować bo w ogóle wykreślili możliwość podjazdu pod niego. Tam był kiedyś stand 11A lub 12 A już nie pamiętam, teraz możliwości dokowania do tego rękawu w ogóle nie ma, to po co on tam wisi, robi za atrapę chyba.

  13. #1633
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Właśnie dlatego, że zazwyczaj gdy by był potrzebny na jakąś mniejszą maszynę to stoi tam, lub ma zaraz stać, jakaś większa maszyna. Wcześniej były tam stanowiska 11, 12, 12A. Gdzie 11 i 12 były dla C a 12A dla dużych na jeden rękaw.
    Aktualnie jest tylko 11 i 12. 11 jest dostępne dla dużych na dwa rękawy i nie jest wtedy dostępne stanowisko 12. 12 jest dostępne dla kodu C ale nie jest wtedy dostępne stanowisko 11. I tak, zdarza się, że jakaś maszyna kodu C stoi na 12.

    A od czasu incydentu z samolotem QR funkcjonuje tylko jeden rękaw a drugi jest nieczynny.

  14. #1634
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Właśnie dlatego, że zazwyczaj gdy by był potrzebny na jakąś mniejszą maszynę to stoi tam, lub ma zaraz stać, jakaś większa maszyna. Wcześniej były tam stanowiska 11, 12, 12A. Gdzie 11 i 12 były dla C a 12A dla dużych na jeden rękaw.
    Aktualnie jest tylko 11 i 12. 11 jest dostępne dla dużych na dwa rękawy i nie jest wtedy dostępne stanowisko 12. 12 jest dostępne dla kodu C ale nie jest wtedy dostępne stanowisko 11. I tak, zdarza się, że jakaś maszyna kodu C stoi na 12.

    A od czasu incydentu z samolotem QR funkcjonuje tylko jeden rękaw a drugi jest nieczynny.
    Oj Oj coś chyba nie tak. Tamten rękaw w który walnął Qatar był nieczynny od ponad roku. Zlikwidowano możliwość podjazdu pod niego od czasu kiedy utworzono stanowiska 11 i 12. A to już ponad rok temu. Działa tylko rękaw na stanowisku 12 i obsługuje on też stanowisko 11 dla kodu E. Drugi rękaw w ogóle kiedykolwiek obsługiwał kod E? Zdaje się że nigdy, na tym stanowisku do drimka można było podłączyć tylko jeden rękaw. Drugi ten boczny był tylko dla kodu C.

  15. #1635
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Mylisz się. Po zmianach i zlikwidowaniu 12A jak dreamliner stawał na 11 to podpinano do niego dwa rękawy.

  16. #1636
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Mylisz się. Po zmianach i zlikwidowaniu 12A jak dreamliner stawał na 11 to podpinano do niego dwa rękawy.
    O no proszę to nawet nie wiedziałem, zawsze widziałem podpięty tylko jeden rękaw.

  17. #1637
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Do QR podpinano jeden, do dreama oba.

  18. #1638

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Jakby ktoś chciał się zapoznać ze szczegółowymi planami terminala - poziom 1 i 2, to są w załącznikach do postępowania w sprawie wyborów najemców powierzchni komercyjnych od 1 do 10 pod załącznikiem nr 3.
    Postępowania ofertowe
    I co ciekawe - rysunki są obarczone uwagą : Tajemnica przedsiębiorstwa PPL

  19. #1639
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Dziś na stanowisku 17 obsługiwany był 767 euroatlantic. Wychodzi na to, że już są dwa stanowiska zdolne do obsługi tego typu maszyny w strefie Schengen.

  20. #1640

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    16, 17, 18 i 19 oidp są przystosowane do obsługi kodu D, czyli 767.


    Z nich 787 chyba tylko 16

Strona 82 z 91 PierwszyPierwszy ... 32 72 80 81 82 83 84 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-01-2016, 00:21
  2. 09-06-2015, 12:40
  3. 24-07-2014, 21:52
  4. 17-06-2014, 23:06
  5. 28-04-2014, 23:10
  6. 23-04-2014, 20:08
  7. 13-04-2014, 21:17
  8. 12-04-2014, 14:38
  9. 09-04-2014, 20:45
  10. 08-04-2014, 21:10
  11. 07-04-2014, 08:43
  12. 06-04-2014, 22:53
  13. 06-04-2014, 22:47
  14. 06-04-2014, 22:32
  15. 12-12-2012, 16:47
  16. 21-10-2012, 22:05
  17. 24-09-2012, 17:03
  18. 21-09-2012, 15:01
  19. 13-03-2012, 09:48
  20. 25-10-2011, 04:50
  21. 25-10-2011, 01:21
  22. 25-10-2011, 00:45
  23. 28-05-2011, 22:12
  24. 16-05-2011, 15:28
  25. 09-05-2011, 21:06
  26. 30-03-2011, 16:00
  27. 30-03-2011, 13:05

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •