Strona 89 z 90 PierwszyPierwszy ... 39 79 87 88 89 90 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,761 do 1,780 z 1791
Like Tree434Likes

Wątek: Terminal pasażerski bez tajemnic

  1. #1761

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    "Łączniki tranzytowe" czy też indukcje transferowe są to taśmy podobne do taśm na bagaże przylotowe dla których bagaże muszą zjechać pod sortownię. Zamiast jednak jechać na karuzele w hali odbioru bagażu bagaże z indukcji wjeżdżają na tzw. sortery. Sortery są umieszczone pod sufitem sortowni, ich konstrukcja jest podobna do taśmociągu tylko że zamiast jednej taśmy składa się on z wielu wychylnych tacek. Na każdą z tacek może (bez wchodzenia w szczegóły) trafić jakiś konkretny bagaż. Następnie w zależności od statusu rejsu bagaż zostaje albo skierowany do magazynu bagażu wcześniej odprawionego (EBS), albo na inny sorter, albo grawitacyjnie poprzez przechylenie tacki skierowany do właściwej zrzutni (są one zaznaczone w centralnej części sortowni), skąd lelek i jego koledzy go wyjmują, skanują i ładują na przyczepę/do kontenera.
    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    I jaka jest rola tej karuzeli dostępnej tylko dla obsługi w lewym dolnym rogu?
    Jest to sorter ręczny.

    Jak widzisz na bardzo ograniczonej przestrzeni sortowni obsługuje się w całości zarówno bagaże przylotowe, jak i odlotowe i transferowe a nawet pewną liczbę magazynuje. Na buforowanie ruchu w godzinach szczytu miejsca nie ma, a żeby dostać się do odpowiedniej taśmy przylotowej trzeba czasami wiele cierpliwości.
    Marek. likes this.

  2. #1762

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    Tak w skrócie taśmy przylotowe mają nr od 1 do 5 w starej części terminala i od 6 do 9 w nowej. łączniki transferowe, gdzie "dodaje się" bagaż transferowy do systemu sortującego, umieszczone są pomiędzy taśmami przylotowymi i tak łącznik 0 znajduje się pomiędzy ścianą a taśmą 1, łącznik 1 znajduje się przy taśmie nr 1. łącznik nr 2 znajduje się przy taśmie nr 2 i tak do łącznika nr.4. ostatni łącznik 00 znajduje się niejaki na granicy terminala nowego i starego i jest przesunięty w kierunku wyjazdu z sortowni.
    Marek. likes this.

  3. #1763

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    To wygląda tak, jakby w projekcie zakładano, że po przylocie na standardowy zestaw trzech przyczepek, dwie są załadowane kontenerami z bagażami przylotowymi a jedna bagażem transferowym przeznaczonym do załadowania na łącznik obok taśmy przylotowej. Bo faktycznie łączniki transferowe są na małej przestrzeni pomiędzy taśmami przylotowymi i podjeżdżając tam całym zestawem przyczepek do wyładowania na transfer, blokuje się innym taśmy przylotowe.

  4. #1764
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Sprawa sortowni pewnie też swoje robi, ale z tego, co słyszałem to LS ma takie braki w ludziach, że aż ciężko w to uwierzyć.
    Dwie historie tylko z tego tygodnia, słyszane od CC:
    1. Na jednym rejsie pasażerowie wyszli z samolotu, a oni jeszcze musieli siedzieć ponad 40 min. zanim ktokolwiek przyjechał i zaczął wyładowywać bagaż
    2. Po ponad pół godziny czekania, do rozładunku przyjeżdża cała jedna osoba + koordynator który trochę pomagał rozładowywać w wolnych chwilach. Kapitan z samolotu obok mówi do tego, co go zaczynają rozładowywać:
    - no to będziecie mieli opóźnienie
    - już mamy, z poprzednich rejsów, ponad 1,5h. Większość też przez bagaż.
    - my na szczęście niedługo już lecimy. Ludzie już wszyscy na pokładzie.
    - a bagaż już Wam wyładowali?
    (chwila ciszy...)
    - psia mać! Myślałem, że już załadowali i pozabierali wózki, a oni jeszcze nawet nie podjechali rozładować poprzedniego rejsu!

    Nie wiem jak to możliwe, że myśleli o wylocie bez load sheetów, ale kapitanowi pewnie części papierów brakowało. W każdym razie był święcie przekonany, że bagaż już dawno załadowany. Był, ale z poprzedniego rejsu.

    Ten opóźniony o 1,5h lot ostatecznie wrócił na noc do WAW z opóźnieniem 2:55. Odszkodowań nie będzie, ale pasażerowie i tak swoje myślą. Co by było, gdyby opóźnienie jednak wyniosło ponad 3h, spowodowane głównie bagażem? Handling może być potem obciążony? O sypiącej się siatce nie wspominam.

    Żeby nie było, Ci co są, to pewnie uwijają się jak mrówki, ale od osoby pracującej w LS jakiś czas temu słyszałem, że za takie pieniądze, co tam bagażowi dostają, to nie dziwota, że brakuje ludzi do ciężkiej pracy.
    Lukasz, B777 and przemo-19 like this.

  5. #1765

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    No cóż, polityka kadrowa LS jest odrealniona od rynku pracy. Z drugiej strony, jeśli jest rzeczywiście korek w sortowni jak to Lelek7 mówi, (wywołany nie samą sortownią tylko brakiem miejsca do wyładowania dla wózków) to to też się odbija na opóźnieniach, bo wózki zamiast podjechać do kolejnego samolotu, wciąż czekają by się wyładować.
    Lukasz likes this.

  6. #1766

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Terminal pasażerski bez tajemnic

    No cóż zarząd głuchy i ślepy, chętnie bym zobaczył na co tak wydaje LS że grosze płacą pracownikom


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #1767

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta

    Ten opóźniony o 1,5h lot ostatecznie wrócił na noc do WAW z opóźnieniem 2:55. Odszkodowań nie będzie, ale pasażerowie i tak swoje myślą. Co by było, gdyby opóźnienie jednak wyniosło ponad 3h, spowodowane głównie bagażem? Handling może być potem obciążony? O sypiącej się siatce nie wspominam
    Niestety wszystkie tranzyty to już ponad 3h i odszkodowanie sie należy...
    Ztof likes this.

  8. #1768

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Jestem po boardingu LO419 wlasnie dobre 20 minut, wg kpt mielismy startować o 17-30 a nadal czuję pode mną (4C) szarpania pakowanych bagaży. Pani oglasza wlasnie, ze czekamy na papiery. Nie widzę tego dobrze

  9. #1769

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz Zobacz posta
    chętnie bym zobaczył na co tak wydaje LS że grosze płacą pracownikom
    Wystarczy wiedzieć kto jest właścicielem tej firmy, a wszystko się wyjaśni
    Stoarn and Marek. like this.

  10. #1770

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Jestem po boardingu LO419 wlasnie dobre 20 minut, wg kpt mielismy startować o 17-30 a nadal czuję pode mną (4C) szarpania pakowanych bagaży. Pani oglasza wlasnie, ze czekamy na papiery. Nie widzę tego dobrze
    Mój lot 29 czerwca do Poznania również przez ponad 20 minut czekał z pasażerami w środku "na dokumenty".
    Wtedy wydawało się to dziwne- teraz to już jasne.

  11. #1771

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poreba/EPKT

    Domyślnie

    Dzisiaj LO3885 to samo. Jeden pracownik w samolocie + koordynator układający walizki na taśmie.

  12. #1772

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LO3886 za to 4 minuty czekanie na autobus. Bagaże (sztuk może z 5?) wyjechały 22 minuty po wyłączeniu silników.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  13. #1773

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Faktycznie to co opisujecie to tragedia. Ja kiedyś narzekałem na BCN ale jak widać w WAW jest jeszcze gorzej. Swoją drogą już wiadomo skąd te opóźnienia. Samolot przylatuje opóźniony 30 minut a wylatuje z opóźnieniem 60 czy więcej minut. Zamiast w bazie redukować opóźnienia to się je jeszcze powiększa...
    Marek., Stoarn and GoldenDave like this.

  14. #1774

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na stronie internetowej numery gejtów NS oznaczone są teraz jako 7N, 9N, 19N, etc.... Czemu?

  15. #1775

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań,Toronto.

    Domyślnie

    Czy w PPLu są prowadzone jakieś prace nad planami/możliwościami rozbudowy terminalu pasażerskiego? Jak widzę plany rozbudowy praskiego lotniska to sobie tak myślę że za kilka lat Warszawa ponownie zostanie daleko daleko za PRG.

    Wiem, wiem CPL ALE tak czy inaczej Chopin musi zostać rozbudowany bo to co jest dzisiaj nie starczy na następne 10 lat.

    Tu plany praskiego lotniska:

    Ruzyni čeká obří expanze za 27 miliard. Přibude ranvej, zvětší se terminál - iDNES.cz

  16. #1776

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    "Dla większej ekspansji, która pozwoliłaby na zwiększenie przepustowości do 28 milionów ludzi, musimy równolegle do pasa startowego. Powinna być gotowa do roku 2025. Przeciwko ścieżki protestujących mieszkańców niektórych części Pragi, wręcz przeciwnie, inne ulgi. W tym roku lotnisko otrzymał pięcioletni opinię wewnętrzny budynków na środowisko OOŚ.

    Niektóre lotnisko z jednym pasie w stanie sprawdzić w pasażerów i ponad 28 milionów przygotowanym na lotnisku, takich jak London Gatwick. Według Gregory ale kosztem samolotu musi krążyć przed lądowaniem w powietrzu dłużej i poczekać na pozwolenie na lądowanie. „To nie jest sposób, w jaki chcieliśmy iść”, powiedział Gregory."
    To dla Gazet Wyborczej, która wyśmiewała dwa pasy i CPL argumentując portem Gatwick.

  17. #1777
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Na stronie internetowej numery gejtów NS oznaczone są teraz jako 7N, 9N, 19N, etc.... Czemu?
    Nowe oznaczenia wyjść. Teraz jest 1-8, 23-45, 3N-24N. Większa elastyczność stanowisk 2/3/4/15

  18. #1778

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Aby było czytelne i logiczne oznaczenie zbiorcze, literka wyróżniająca powinna być przed numerem (N3-24, S1-8, S23-45, zamiast 3N-24N, a najprościej A i B)

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    pasazernagape and Martinshmit like this.

  19. #1779

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    Miasto stoleczne

    Domyślnie

    Z ciekawostek LS sciaga pracownikow z innych lotnisk do pomocy.
    Stoarn and GoldenDave like this.

  20. #1780

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Wysoki sezon ich zaskoczył..

    Tapnięte..

Strona 89 z 90 PierwszyPierwszy ... 39 79 87 88 89 90 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-01-2016, 00:21
  2. 09-06-2015, 12:40
  3. 24-07-2014, 21:52
  4. 17-06-2014, 23:06
  5. 28-04-2014, 23:10
  6. 23-04-2014, 20:08
  7. 13-04-2014, 21:17
  8. 12-04-2014, 14:38
  9. 09-04-2014, 20:45
  10. 08-04-2014, 21:10
  11. 07-04-2014, 08:43
  12. 06-04-2014, 22:53
  13. 06-04-2014, 22:47
  14. 06-04-2014, 22:32
  15. 12-12-2012, 16:47
  16. 21-10-2012, 22:05
  17. 24-09-2012, 17:03
  18. 21-09-2012, 15:01
  19. 13-03-2012, 09:48
  20. 25-10-2011, 04:50
  21. 25-10-2011, 01:21
  22. 25-10-2011, 00:45
  23. 28-05-2011, 22:12
  24. 16-05-2011, 15:28
  25. 09-05-2011, 21:06
  26. 30-03-2011, 16:00
  27. 30-03-2011, 13:05

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •