Obydwa rękawy są sprawne. 789 nie jest obsługiwany. Jedynie 788 + 737/320
Czy stanowisko 11/12 odprawia już coś większego niż 788 czy dalej nic z tym nie zrobiono? Jakiś miesiąc temu drugi rękaw wydawał się naprawiony a przyznajmniej zmienił swoją pozycję od bardzo bardzo długiego czasu. Zdaje się to stanowisko miało odprawiac docelowo 789 ale chyba nic z tego nie wyszło. Ktoś coś na ten temat?
789 tam się nie mieści? Przed wypadkiem z rękawem który uszkodził QR wchodził tam A332/333. Teraz nagle nie da się tam obsłużyć większej maszyny niż 788? Dziwne. Sytuacja z dostępnością standów dla samolotów wiekszych niż 788 jest dramatyczna. 4 standy na 8. Z tym że tak naprawdę dla LO pozostają trzy. Jedno jest do dyspozycji EK/QR. W sumie czemu nie zmieści się tam 789. Rozpiętość skrzydeł jest ta sama. Jedynie jest troszkę dłuższy od 788 ale nie wystaje poza obrys stanowiska skoro 333 się tam mieścił. Chyba że biedny miś jakiś czas temu mylił się pisząc że ten stand będzie dla 789. Natomiast jak teraz sobie porównuję parametry dla 788 i 789 to rozpiętość w obu przypadkach 60 metrów, długość 788 57 m dla 789 63 m. 6 metrów dłuższy. Nawet gdyby na tym standzie miał być obsługiwany przez jeden rękaw to i tak zawsze jedno więcej stanowisko dla samolotu którego w LO z każdym miesiącem przybywa niż ubywa. Bo przy kolejnych dostawach 789 to większość z nich będzie za chwilę latać z płyty a nie z rękawa.
Dość ciekawy artykuł.
PPL w umowie z Baltoną zrezygnował z zapisów o możliwości wypowiedzenia umowy na skutek zmiany właściciela.
https://businessinsider.com.pl/firmy...mpression=true
Moim skromnym zdaniem, nie dajmy się zwariować. Owszem, jako przedsiębiorstwo państwowe o znaczeniu strategicznym (w którym wymiana klamki lub zamka w drzwiach trwa tygodniami, a wymiana przepalonych jarzeniówek miesiącami) PPL powinny być nieco "pod lupą" podatników. Natomiast czy ktoś tak naprawdę jest w stanie kontrolować narodowość udziałów wielu dużych spółek, które od lat egzystują na polskim rynku? A w budynku, w którym pokojowo egzystują biura Aerofłotu, El-Al, Qatar Airways i Air China takie paranoje to chyba lekki przeżytek.
Co do zatrutej żywności, jeden z najgroźniejszych przypadków tego typu miał miejsce w Wielkiej Brytanii, bodajże w latach '90. Ktoś podtruwał najpierw karmę dla psów, następnie żywność dla niemowląt, robiąc to na półce w supermarkecie (jeżeli się zastanawialiście kiedyś, komu zawdzięczamy np. plomby na keczupie, to właśnie między innymi temu panu). Sprawcą okazał się rozgoryczony emerytowany policjant. Dużo częściej niż ktoś nas podstępnie podtruwa trujemy się z własnej nieprzymuszonej woli sami
Nożyce odzywają się wtedy gdy uderzysz w kieszeń.
Cytowana gazeta... Dużo tytułów mają, ciekawe jak prezentują się przychody z ich prenumeraty przez publiczne podmioty (PPL, instytucje centralne) za ostatnie 5 lat Typowa wojenka starego układu odsuniętego od publicznych pieniędzy z nowym. Desperacja i zwarcie szeregów robi wrażenie.
Uważam że to mocno bezczelne, bo to właściciel ma prawo decydować z kim zawiera umowy najmu i na jakich warunkach.
Zresztą jedną z najbardziej wnerwiających pasażera rzeczy było to, że praktycznie wszystkie sklepy, kioski i knajpy były w jednych rękach.
Czy jest gdzieś dostępny plan terminala? Bo jakoś nie umiem znaleźć...
Tę stronę oczywiście znam, ale przecież to jest głupi żart, a nie plan.
Nie wiem w sumie już jak długo, ale wczoraj leciałem i działała już nowa kontrola bezpieczeństwa KB z NS=>S. KB koło Poloneza zamknięta ale w sumie to może być dobre miejsce na Fast Track KB NS=>S tylko dla posiadających wstęp/kartę/status. To jest idealne miejsce dla ludzi idących do Poloneza. Wiem, że za 3 lata Polonez będzie w innym miejscu ale zawsze przez trochę czasu będzie fajne udogodnienie.
ACS nie ma ludzi aby obsadzić odpowiednią ilość stanowisk w godzinach szczytu bez kolejek, a Ty jeszcze byś fast track chciał rozpastwiony :P
Otwarte są nowe stanowiska KB. Wcześniej były łącznie TYLKO 4 stanowiska, teraz są AŻ 4 stanowiska
Dodatkowo stoją też stanowiska KD dla przylotu na stanowisko 16. Wymagane jest jeszcze usunięcie jednej śluzy na poz. 300 aby mogły one być aktywne.
tzn te stanowiska KD dla przylotu na stanowisko 16 są jeszcze niekatywne? Wczorajszy LO22 z LAX zadokował na standa 16 i odleciał jaki LO23 do LAX 4 godziny pozniej z tego samego standa wiec domyslam sie ze przez gejt's 25/26 da sie juz wyjsc rękawem na poziom przylotowy 300 (NS).
Tak. To dokładnie to oznacza. Nie da się zrobić w pełni normalnego przylotu non schengen na 16.
I znowu się odniosę do tego postu. Jak to jest możliwe że standy 11/12 nie obsługuja 789 a obsługują te wypożyczone przez LOT A343. Sprawdziłem w necie dokładnie sobie specyfikację i tak. A343 jest dłuższy od 789 ma dokładnie 63.69 m, 789 ma 62,81 m, rozpiętość A343 to 60.3 dla 789 to 60.12. Zatem jakby nie patrzeć A343 jest nieco większy od 789 a mimo to 789 nigdy nie dokuje do standa 12.
Szkoda, acz pomysł niech zostanie. Ostatnio miałem denerwującą sytuację, gdyż LO678 sporo opóźniony a ludzie przesiadają się na krajówki. Najgorzej mają na Gdańsk bo odlatuje najszybciej. Siedziałem z przodu (ja do KRK) a osoby do Gdańska z tyłu. Wyleciałem jak z procy rękawem, szybkim marszobiegiem lecę górą najpierw na kontrolę graniczną, z już przygotowanym paszportem do ABC ale oczywiście zepsute. Na szczęście do budek zero kolejki, więc lecę dalej w stronę KB koło Poloneza. Dwa razy przecierałem oczy ze zdumienia, że już zamknięte. Wpadam na nową halę kontroli bezpieczeństwa, a tam pusto, cicho, wszystko wygaszone, jeden człowiek z ACSu sprząta. Dobiegają kolejni ludzi (już jest nas 7 osób, w tym 3 do Gdańska na końcu), wszystko już zdążyliśmy wyładować do kuwet, wychodzi drugi Pan i zamiast włączyć maszynę i uspokoić zdenerwowanych pasażerów, to zaczynają sprawdzać sąsiednie maszyny, sprzątać kuwety. Padają niemiłe słowa, że ludzie się śpieszą na swoje połączenia. Nie pomogło, Panowie najpierw coś jeszcze popatrzyli na innych stanowiskach i bardzo powoli włączyli maszynę i zaczęli kontrolę. Panie do Gdańska nie zdążyły i myślę, tylko i wyłącznie z winy ACSu. LOT spokojnie może zgłosić się regresem do ACSu o 750 EUR za 3 pasażerów LO678=>LO3827 z dnia 08.08.2019.
Ciekawostka taka
PPL kupi Baltonę, a raczej chce kupić
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...tone-6907.html
Zakładki