Strona 96 z 101 PierwszyPierwszy ... 46 86 94 95 96 97 98 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,901 do 1,920 z 2006
Like Tree570Likes

Wątek: Terminal pasażerski bez tajemnic

  1. #1901

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Mała aktualizacja z modernizacji terminala. Zdjęcia robiłem 29.11, 4.12 oraz 8.12.

    Miejsce dawnej śluzy do hali odbioru bagażu przy bramce 1.


    Miejsce dawnego zejścia odgrodzono płotem budowlanym. W tym miejscu ma powstać mały pawilon, bodajże z kontrola bezpieczeństwa. Docelowo w tym miejscu ma być przedłużenie terminala.


    Tak wygląda oznaczenie wejść na poszczególne strefy kontroli granicznej. Oznakowanie jest bardzo słabo czytelne, ludzie się mylą, 99% idzie na ABC i potem na gwałt jest zmiana kolejki pomiędzy taśmami. Taśmy nie mają ciągłości i ludzie się mieszają między Sobą.


    Dla przykładu jak to wygląda w Helsinkach. Może nie jest dużo bardziej czytelne aczkolwiek tam, takich tablic było wcześniej kilka i ludzie w miarę marszu/biegu łapali powtarzające się komunikaty i ustawiali w odpowiednie śluzy.


    Tutaj na zdjęciu B734, który stoi jeszcze na stanowisku 47, które potem będzie chyba stanowiskiem 28. Jest już stanowisko 25 na którym stoi/stał B787 bez silnika.

    Zaszły też zmiany na poziomie odlotów 100, koło saloniku Preludium. Z dotychczasowych bramek 33-35, usunięto 33, natomiast 34 i 35 przesunięto o jedne drzwi w prawo.


    Bramka 33 wylądowała natomiast za ścianą obok, gdzie do tej pory były drzwi przylotowe dla autobusów z Schengen, tuż przy śluzach do hali odbioru bagażu, przy taśmie nr. 8.


    Ciąg dalszy nastąpi.
    Sadaser, frik, adamsc and 1 others like this.

  2. #1902

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Ciągle jesteśmy w strefie Schengen ale przechodzimy na poziom 300, gdzie udokumentowałem całe cztery stanowiska KD dla stanowiska 16, czyli bramki 25/26 o których pisał @tinek6. Po prawej nowa strefa KB NS=>S.


    Ekskluzywny widok na kładkę na poziomie 300, z która nie wiadomo co zrobić a ja uważam, że powinna służyć jako przyloty NS.


    Widok w drugą stronę tak z ciekawości bo mało kto tam wchodzi.


    Teraz przenosimy się w miejsce opuszczenia nowej strefy KB na poziomie 300. Jako, że tej części lotniska nie wolno dokumentować, może być ciężko ze zrozumieniem tematu dla osób, które nie były tam fizycznie. Po wyjściu z tej strefy (na zdjęciu po prawej), trzeba iść prosto w stronę pomieszczeń agentów oraz schodów, natomiast w prawo (na zdjęciu na wprost) jest łącznik do korytarza z poprzedniego zdjęcia, jak widać oddzielonego tylko taśma, która niezbyt „szczelnie” i „pewnie” pokazuje drogę. Brakuje tutaj może z 3 segmentów szkła.


    Po przejściu KB, można się zawsze zreflektować i skręcić w lewo, zjeżdżając do hali odbioru bagażu klatką Schengen, która jest klatką widmo, gdyż nikt z niej nie korzysta od kiedy pasażerowie z Schengen są wypuszczani na poziom 200.


    Na pamiątkę dawna KB NS=>S przy saloniku Polonez. Na prawdę mogliby to już posprzątać a przestrzeń włączyć do saloniku, gdyż teraz to wyglada po prostu słabo/źle.


    Teraz przenosimy się do strefy Non-Schengen. Tutaj toczą się prace związane z nowymi bramkami autobusowymi NS.


    Dostęp do saloników i poziomu 100 w dół odbywa się tylko poprzez windy, do góry natomiast można wyjechać schodami, trochę schowanymi w tym labiryncie.


    Wszędzie dużo niebieskiej folii. Ciekawe jakie numery dostaną te nowe bramki. Czyżby były planowane „przesunięcia” w numeracji?


    Ciąg dalszy nastąpi.
    Ztof, frik, adamsc and 3 others like this.

  3. #1903

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Zmieniamy orientację z odlotów na przyloty. Przyloty NS odbywają się aktualnie przez wieżę nr. 5 czyli bramki 9 i 10 a dokładnie 9. Zasada jest odwrotna do „boardingu” z bramki 9 z jedną różnicą, że wychodzi się na samą górę na poziom 300.

    Jeszcze widok z zewnątrz na płac budowy nowych bramek autobusowych NS na poziomie 100.


    Teleportujemy się na górę, gdzie wyjście z wieży nr. 5 jest tuż przy wejściu do KB NS=>NS. Gęściej o tym miejscu napiszę w wątku o „PLL LOT - opinie, uwagi”.


    Tak wygląda poziom 300 i przestrzeń widziana z wieży nr. 7 czyli bramek 13/14.


    Nowa KB NS=>NS, trochę oddzieliła/schowała, wyjścia z wież nr. 3 i 4 (bramki 5/6 i 7/8), które maja oddzielny korytarz, z własną dwustanowiskową KB, której wylot jest na wysokości wyjścia z bramek 21/22 i wyglada następująco. PPL przyjął też podział kolorystyczny stref Schengen i Non-Schengen na przylotach. Schengen - niebieski, Non-Schengen - zielony.


    Powtórka „z dołu”, czyli jedna, mała tablica przed którą się wszyscy zatrzymują i koniec końców tak czy siak się mylą. Nie robiłem dalej zdjęć ale taśmy też są poustawiane w ten sposób, że nie wiadomo gdzie iść a bramki ABC wydają się tylko dla osób z linii „Hot Transfer”.


    Już na wysokości Poloneza, jest standardowy znak, że transfery do S i wyjście są w lewo, natomiast na wprost pojawiła się śluza (nie mam pojęcia po co) ale coś innego przykuło moja uwagę.


    To tablica suchościeralna, z napisami w kolorze niebieskim (dobrze, że nie zielonym). Momentami ten PPL to ręce opadają.


    Na koniec jak wyglada transfer NS=>NS jeśli przelatujemy, w skrócie, z krajów których KB jest uznawana, w moim przypadku z Londynu. Stoi agent, ma tabliczkę (żółtą ale mało czytelną) i czeka, może wyłapuje pasażerów, którzy się zorientują ale się orientują jak działa „pierwszy HUB PLL LOT”.


    PS W ramach ciekawostki, rozwinę opis ostatniego zdjęcia. Formalnie nazywa się to: "Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/1998 z dnia 5 listopada 2015 r. ustanawiające szczegółowe środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony lotnictwa cywilnego". Wymienione są w tym rozporządzeniu następujące kraje, mówią po polsku, z których nie trzeba po przylocie przechodzić KB: Kanada, Wyspy Owcze w odniesieniu do portu lotniczego Vagar (FAE), Grenlandia w odniesieniu do portu lotniczego Kangerlussuaq (SFJ), Guernsey, Wyspa Man, Jersey, Czarnogóra, Republika Singapuru w odniesieniu do portu lotniczego Singapur-Changi (SIN) oraz USA.

    Więcej rozważań na temat przylotów NS później w wątku: „PLL LOT - opinie, uwagi”.

    Ciąg dalszy nastąpi.

  4. #1904

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Fajne, dzięki! Oznaczenia kontroli dokumentów to jest KOSZMAR, podobnie jak te wszystkie "tymczasowe" tablice i karteczki. Co do inwestycji, to są "imponujące" , myślę że nie powstydziłby się ich dworzec PKP w Kutnie.
    Babilas, pasazernagape and Marek. like this.

  5. #1905

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Na koniec została hala odbioru bagażu, gdzie za niedługo karuzele 1 i 5 zostaną rozbudowane a karuzele 2, 3 i 4 zostaną przebudowane na skośne, które maja większa przepustowość. Tak to aktualnie wyglada.


    W ostatnim czasie, pożegnaliśmy karuzelę 9, która została włączona w karuzele 8 tak aby obsłużyć A380. Tak to wyglądało wcześniej.


    Przebudowana karuzela bagażowa 8 chyba miała swoimi „sięgaczami” trafiać w filary lotniska ale chyba się nie udało.


    Koniec końców, przebudowana karuzela 8 zabrała trochę przestrzeni z hali. Jak się przypatrzeć, przed przebudową hala sięgała do ściany, która dochodzi do sufitu. Miejsce wyjazdu bagaży i drzwi to dobudówka. Nie było tam jeszcze A380 ale jest ciasno o nieprzyjemnie. Momentami nawet klaustrofobicznie jeśli rzuca na taśmę 8 bagaże z jakiegoś czarteru Enter Air.


    Na koniec „ciekawostka” z autobusu Scania LSAS. Na prawdę tak trudno jest zdjąć takie napisy, które w autobusie lotniskowym wyglądają śmiesznie?


    Na sam koniec natomiast, trochę danych z przesiadek. LO762 (HRK) z 4.12:


    LO538 (BUD) z 4.12:


    LO280 (LHR) z 8.12:


    LO268 (AMS) i LO458 (ARN) z 4.12: [razem, dlatego ze stały przy wieży 11, stanowisko 14 L, R typu MARS, bramki 21/22]


    Koniec

  6. #1906
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Wszędzie dużo niebieskiej folii. Ciekawe jakie numery dostaną te nowe bramki. Czyżby były planowane „przesunięcia” w numeracji?
    Mogliby wrócić do rozwiązania z literką na początku a nie na końcu. Tak jak to było przed wprowadzeniem bramek "1-45". Gates A, gates B, gates C...

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    wyjścia z wież nr. 3 i 4 (bramki 5/6 i 7/8), które maja oddzielny korytarz, z własną dwustanowiskową KB, której wylot jest na wysokości wyjścia z bramek 21/22 i wyglada następująco.
    Te stanowiska nie mają osobnej kontroli. Po porstu muszą tym wąskim korytarzem dojść do tego miejsca, z którego zrobiłeś zdjęcie i jeżeli chcą dojsć do kontroli to skręcić w prawo, a jeżeli do paszportów to w lewo.

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    natomiast na wprost pojawiła się śluza (nie mam pojęcia po co)
    Śluza tam była od dawien dawna, jeszcze zanim postawione zostały stanowiska KD przy 16 to można było z tej górnej kłądki z SCH przejśc przez śluzę i przejść KB lub wyjść? Po co? Nie wiem. Zaszłość jeszcze dawniejszych rozwiązań.
    Biała tablica natomiast była używana przez LO przed otwarciem jednolitej KB. Część transferów (krótszych i w dalszych gate) wysyłana była obok śluzy do drugiej KB (też ją pokazałeś, przy wyjściu 28). Aktualnie nie wiem czy i kto i jak z niej korzysta. Kierunki były albo pisane albo na magnes naklejane. To samo było przy HOT Transfer przed KD na 300.


    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Na koniec jak wyglada transfer NS=>NS jeśli przelatujemy, w skrócie, z krajów których KB jest uznawana, w moim przypadku z Londynu. Stoi agent, ma tabliczkę (żółtą ale mało czytelną) i czeka, może wyłapuje pasażerów, którzy się zorientują ale się orientują jak działa „pierwszy HUB PLL LOT”.
    Do procedury zaliczają się wszystkie kraje unijne + te co wymieniłeś. Z USA, Kanady i Singapuru procedura jest zawsze w użyciu, przy innych rejsach w miarę potrzeb i możliwości. Niestety nie jest to standard dla LON/Rumunii/Cypru/Bułgarii/Chorwacji itd.. Tabliczki są nie tylko żółte, są też mniej ogólne. To też niestety nie jest ustandaryzowane i często jest na niej nadmiar informacji.



    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Na prawdę tak trudno jest zdjąć takie napisy, które w autobusie lotniskowym wyglądają śmiesznie?
    Śmiesznie, mało profesjonalnie, ale jakby nie patrzeć prawdziwie
    FilipBB likes this.

  7. #1907

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Mała aktualizacja z modernizacji terminala. Zdjęcia robiłem 29.11, 4.12 oraz 8.12.

    Miejsce dawnej śluzy do hali odbioru bagażu przy bramce 1.
    Czy w tym miejscu jest coś planowane? Fragment jest już jakiś czas ogrodzony, też zwróciłem na niego ostatnio uwagę.



    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Tak wygląda oznaczenie wejść na poszczególne strefy kontroli granicznej. Oznakowanie jest bardzo słabo czytelne, ludzie się mylą, 99% idzie na ABC i potem na gwałt jest zmiana kolejki pomiędzy taśmami. Taśmy nie mają ciągłości i ludzie się mieszają między Sobą.
    Podpisuję się pod tym, jest ono mało intuicyjne i pasażerowie nagminnie się mylą.

  8. #1908

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    O co chodzi z tym 18+?

  9. #1909
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Tylko pełnoletni pasażerowie mogą korzystać z bramek ABC.

  10. #1910

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Zgodnie z obietnicą w wątku: "PLL LOT - opinie, uwagi" rozszerzyłem relację o moje spostrzeżenia jak funkcjonują przesiadki po zmianach.

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Te stanowiska nie mają osobnej kontroli. Po porstu muszą tym wąskim korytarzem dojść do tego miejsca, z którego zrobiłeś zdjęcie i jeżeli chcą dojsć do kontroli to skręcić w prawo, a jeżeli do paszportów to w lewo.
    To po co są te dodatkowe stanowiska KB przy wieży numer 3?


    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Aktualnie nie wiem czy i kto i jak z niej korzysta. Kierunki były albo pisane albo na magnes naklejane. To samo było przy HOT Transfer przed KD na 300.
    A nie można zrobić tablicy LCD i wyświetlać kierunków dla Hot Transfer?

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Tabliczki są nie tylko żółte, są też mniej ogólne. To też niestety nie jest ustandaryzowane i często jest na niej nadmiar informacji.
    Tutaj to samo, czy nie można np. kupić przenośnego tabletu albo wyświetlacza LCD?

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Czy w tym miejscu jest coś planowane? Fragment jest już jakiś czas ogrodzony, też zwróciłem na niego ostatnio uwagę.
    Tak, jak pisałem przy drugim zdjęciu, za szybą będzie tymczasowy pawilon chyba do KB ale raczej z dostępem z poziomu 100. Koniec końców, w tym miejscu jak i w miejscu wieży numer 1 i 2 będzie terminal:

  11. #1911

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Tak, jak pisałem przy drugim zdjęciu, za szybą będzie tymczasowy pawilon chyba do KB ale raczej z dostępem z poziomu 100. Koniec końców, w tym miejscu jak i w miejscu wieży numer 1 i 2 będzie terminal:
    Czy ta wizja rozbudowy jest jeszcze na stole? Dodatkowe inwestycje na Okęciu mają zostać zminimalizowane, a analiza, która ma być gotowa w połowie przyszłego roku (ta, o której wspominali przedstawiciele CPK) zapewne potwierdzi bezzasadność rozbudowy. Aż strach pomyśleć o sezonach S21 czy S22...

  12. #1912

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Czy ta wizja rozbudowy jest jeszcze na stole?
    Zapewne właśnie tę rozbudowę chcą uwalić. + pirs południowy.

  13. #1913
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    To po co są te dodatkowe stanowiska KB przy wieży numer 3?
    Chwilę mnie tam nie było, wydaje mi się, żę to zaszłość poprzedniej. I używana jest głównie ta nowa (wejście od 5)


    Pytania o to co można zrobić a co nie, to nie do mnie, w żaden sposób z PPLem nie jestem związany. Ale

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Tutaj to samo, czy nie można np. kupić przenośnego tabletu albo wyświetlacza LCD?
    To by miało sens wzorem Zurychu (lub tylko najkrótsze połączenia puszczać dołem [<60min] aby się nie nagromadziło za dużo napisów). Czy jest to wykonalne w naszych warunkach? Na pewno nie szybko. Tablety są bez sensu, nic by nie było widać, z tym już są problemy na kartkach.



    KB na poziomie 100 jest gotowa. Przesunięte zostało wejście na przyloty z busów na 100 Przebudowywane są tam jednak stanowiska KD więc chwilowo nie jest dostępna ta droga.

    Rysunek, który załączyłes dotyczy poziomu 200 i KB z landside do airside oraz nowych wysp check-in. Do tego stanu jeszcze trochę.

  14. #1914

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Tylko pełnoletni pasażerowie mogą korzystać z bramek ABC.
    Jaki jest powód takiej restrykcji?

  15. #1915

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Zauważyłem że od pewnego czasu stand 14 gejt 21/22 nie obsługują w ogóle samolotów wide body. Oba rękawy dzialaja ale obsługują tylko cienkie samoloty. Ktoś zna przyczynę takiego stanu rzeczy? Jest tak już z 1,5 miesiąca. Moje typy albo system dokowania nie działa albo płyta postojowa w tym miejscu straciła swoją nonosnosc i nie może przyjmować nic większego niż A320. A to jedno z głównych standow do obsługi grubasow. Lub też jakieś prace w strefie gejtow ktore ograniczają ich przepustowość.

  16. #1916

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emixx Zobacz posta
    Zauważyłem że od pewnego czasu stand 14 gejt 21/22 nie obsługują w ogóle samolotów wide body. Oba rękawy dzialaja ale obsługują tylko cienkie samoloty. Ktoś zna przyczynę takiego stanu rzeczy? Jest tak już z 1,5 miesiąca. Moje typy albo system dokowania nie działa albo płyta postojowa w tym miejscu straciła swoją nonosnosc i nie może przyjmować nic większego niż A320. A to jedno z głównych standow do obsługi grubasow. Lub też jakieś prace w strefie gejtow ktore ograniczają ich przepustowość.
    Możliwe, ze to właśnie przez kłopot z nośnością płyty, gdyż jest przetarg na jej remont.

  17. #1917
    Awatar lukka1979

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    czy na fast track nie dziala juz FTL miles and more? dzis lece LH i mam wbita karte a bramka krzyczy niepoprawny status i nikt nic nie wie na lotnisku

  18. #1918

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    W srode działał (LO411)
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  19. #1919
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Działa, tylko coś pozmieniali ostatnio na lotnisku i najlepiej jak ci agent przedrukuje kartę w takiej sytuacji i potwierdzi, że numer M&M jest poprawnie wbity. Aczkolwiek problem częściej jednak występuję przy rejsach nie-LO

  20. #1920

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Na pewno nie działa dla Lufthansy - WAW już nie wyświetla się przy statusie FTL tutaj (wyświetla się za to dla FRA, HAM i MUC).

    Czy działa dla LOT-u, to niech ktoś potwierdzi. Jeśli komentarz na pasazer.com jest zgodny z prawdą, to w sumie pewnie też nie.

Strona 96 z 101 PierwszyPierwszy ... 46 86 94 95 96 97 98 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-01-2016, 00:21
  2. 09-06-2015, 12:40
  3. 24-07-2014, 21:52
  4. 17-06-2014, 23:06
  5. 28-04-2014, 23:10
  6. 23-04-2014, 20:08
  7. 13-04-2014, 21:17
  8. 12-04-2014, 14:38
  9. 09-04-2014, 20:45
  10. 08-04-2014, 21:10
  11. 07-04-2014, 08:43
  12. 06-04-2014, 22:53
  13. 06-04-2014, 22:47
  14. 06-04-2014, 22:32
  15. 12-12-2012, 16:47
  16. 21-10-2012, 22:05
  17. 24-09-2012, 17:03
  18. 21-09-2012, 15:01
  19. 13-03-2012, 09:48
  20. 25-10-2011, 04:50
  21. 25-10-2011, 01:21
  22. 25-10-2011, 00:45
  23. 28-05-2011, 22:12
  24. 16-05-2011, 15:28
  25. 09-05-2011, 21:06
  26. 30-03-2011, 16:00
  27. 30-03-2011, 13:05

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •