Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
Like Tree1Likes

Wątek: Jak wygląda praca "pracownika ds. obsługi pasażerów"?

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie Jak wygląda praca "pracownika ds. obsługi pasażerów"?


    Polecamy

    Witam wszystkich, to mój pierwszy post.

    Zostałem przyjęty na ww. stanowisko na Okęciu (czekam na przepustkę, sprawdzają moją niekaralność), i w związku z tym chciałem się od Was dowiedzieć jak wygląda taka praca?

    Generalnie kojarzę, że będę uśmiechającym się gościem pokazującym ludziom drogę do samolotu, ale chciałem uzyskać nieco informacji od zaplecza - LGS zostało zastąpione przez Lot Services, a więc chciałbym się dowiedzieć od wyjadaczy co się zmieniło i czy w ogóle jest sens zanurzać się w tą roczną umowę z diabłem (kara za rezygnację 5700PLN - wyczuwam okazję do jeżdżenia po nowych jak po burych kotach)?

    Poczytałem trochę o MCT w temacie o terminalu, ale poza tym to nie mam pojęcia o obowiązkach takiego pracownika. Czy jest faktycznie nadzieja na awans, czy po roku po prostu przyjmą nowych? Pytam bo nie jest fajnie płacowo na dole drabiny xP

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Gratuluję pracy no i oczywiście wiedzy o nowym stanowisku pracy na Okęciu. Zapytam nieśmiało pracę dostałeś na górnym czy dolnym Okęciu.
    Marek156-DPWAW

  3. #3
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    LGS zostało zastąpione przez Lot Services, a więc chciałbym się dowiedzieć od wyjadaczy co się zmieniło i czy w ogóle jest sens zanurzać się w tą roczną umowę z diabłem (kara za rezygnację 5700PLN - wyczuwam okazję do jeżdżenia po nowych jak po burych kotach)?
    Kara za rezygnacje z pracy?!
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek156sw Zobacz posta
    Gratuluję pracy no i oczywiście wiedzy o nowym stanowisku pracy na Okęciu. Zapytam nieśmiało pracę dostałeś na górnym czy dolnym Okęciu.
    Lotnisko Chopina, poza tym nie mam pojęcia :P A wiedzy nie posiadam wcale, w Wyborczej było ogłoszenie miesiąc temu, potem test ogólny a na koniec rozmowa. Z tego co mówili to ta przepustka i sprawdzanie niekaralności to formalność, mam nadzieję że to prawda (nigdy żadnego wykroczenia nie popełniłem).

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Kara za rezygnacje z pracy?!
    Ano. Jeśli przed upływem roku dobrowolnie zrezygnuję z pracy to zwracam Lot Services koszty szkolenia w wysokości trzymiesięcznej pensji. Póki co niczego jeszcze nie podpisałem (czekamy na zatwierdzenie przepustki), i dlatego właśnie chciałbym się dowiedzieć jak wygląda taka praca od kuchni

  5. #5
    Awatar anthony

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Co do niekaralności, to wykroczenie nie powoduje statusu "karanego", tylko przestępstwo. To dwa różne pojęcia.

  6. #6
    Awatar Hubik82

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez anthony Zobacz posta
    Co do niekaralności, to wykroczenie nie powoduje statusu "karanego", tylko przestępstwo. To dwa różne pojęcia.
    A jak to jest jeśli ktoś był karany (w zawieszeniu) ale wyrok uległ zatarciu (zgodnie z odpowiednimi przepisami). Bo np. na zaświadczeniu z KRK będzie w takim przypadku adnotacja "nie karany".

    Czy weryfikacja w przypadku takiej przepustki jest bardziej wnikliwa, czy polega tylko na wysłaniu zapytania do KRK?
    "I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
    Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"


    Kazik Staszewski - "Cztery Pokoje"

  7. #7

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Jak sam napisales, ulega zatarciu, wiec po uplywie okreslonego czasu pojawia sie odpowiedni wpis informujacy o "wymazaniu kary z ewidencji"... sprawdzenie w KRS nie polega na "kopaniu" w aktach tylko informacji - tak lub nie.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  8. #8
    Awatar wanga

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Guardian Zobacz posta

    Ano. Jeśli przed upływem roku dobrowolnie zrezygnuję z pracy to zwracam Lot Services koszty szkolenia w wysokości trzymiesięcznej pensji. Póki co niczego jeszcze nie podpisałem (czekamy na zatwierdzenie przepustki), i dlatego właśnie chciałbym się dowiedzieć jak wygląda taka praca od kuchni
    Nieźle się bronią przed ucieczką pracowników. Inne firmy handlingowe nie stosują takiej klauzuli. Trudno Ci coś radzić w takiej sytuacji ale wg mnie to nie jest fair. Po to się zawiera umowę próbną, żeby obie strony mogły się przekonać czy im po drodze. W WAS-ie jest umowa próbna na 3 miesiące. Firma w pracownika inwestuje na początku tylko szkolenia podstawowe, które na pewno nie wynoszą trzykrotnej pensji. Z tego co piszesz trafiłeś na lotnisko raczej przypadkowo, bo nawet nie wiesz na czym ma polegać Twoja praca, dlatego rozważ to na spokojnie zanim podpiszesz cyrograf. Praca nie należy do lekkich, łatwych i przyjemnych, będziesz pracował i bladym świtem i ciemną nocą, w niedziele i w święta, a najwięcej pracy jest zwykle wtedy, gdy większość się urlopuje

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wanga Zobacz posta
    Nieźle się bronią przed ucieczką pracowników. Inne firmy handlingowe nie stosują takiej klauzuli. Trudno Ci coś radzić w takiej sytuacji ale wg mnie to nie jest fair. Po to się zawiera umowę próbną, żeby obie strony mogły się przekonać czy im po drodze. W WAS-ie jest umowa próbna na 3 miesiące. Firma w pracownika inwestuje na początku tylko szkolenia podstawowe, które na pewno nie wynoszą trzykrotnej pensji. Z tego co piszesz trafiłeś na lotnisko raczej przypadkowo, bo nawet nie wiesz na czym ma polegać Twoja praca, dlatego rozważ to na spokojnie zanim podpiszesz cyrograf. Praca nie należy do lekkich, łatwych i przyjemnych, będziesz pracował i bladym świtem i ciemną nocą, w niedziele i w święta, a najwięcej pracy jest zwykle wtedy, gdy większość się urlopuje
    Dzięki, właśnie się dowiedziałem z Twojego postu że są też inne firmy handlingowe na Okęciu.
    Do tej pory myślałem że LGS się rozpadło i zrobili Lot Services, a tu jeszcze WAS i pewnie parę innych też jest...

    Co do godzin pracy to mi nie przeszkadza, o ile będę mieć dwa dni wolnego w tygodniu lub nadgodziny. No właśnie - co się w takiej pracy robi, do tej pory myślałem że będę stać w miejscu, uśmiechać się i pokazywać ludziom drogę...?

    P.S. Heh, no to może zatrudnię się w WASie?
    Ostatnio edytowane przez Guardian ; 24-02-2011 o 18:37 Powód: dodatkowe dane

  10. #10
    Awatar wanga

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W tej chwili działają dwie firmy handlingowe - LS i WAS - a trzecia BGS się przymierza. Na początku oprócz uśmiechania się będziesz pewnie "kierował ruchem" przy check-inie, przywoził i odwoził pasażerów autobusami, pomagał matkom z dziećmi itp. W miarę potrzeb firmy szkolą następnie z systemów odpraw i jeśli będziesz rokował na przyszłość, posadzą Cię na check-in i do obsługi w gate-ach Jak będziesz w tym dobry, poznasz kilka systemów (są różne dla różnych linii), najlepsi awansują na koordynatorów rejsów itd.
    Guardian likes this.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wanga Zobacz posta
    W tej chwili działają dwie firmy handlingowe - LS i WAS - a trzecia BGS się przymierza. Na początku oprócz uśmiechania się będziesz pewnie "kierował ruchem" przy check-inie, przywoził i odwoził pasażerów autobusami, pomagał matkom z dziećmi itp. W miarę potrzeb firmy szkolą następnie z systemów odpraw i jeśli będziesz rokował na przyszłość, posadzą Cię na check-in i do obsługi w gate-ach Jak będziesz w tym dobry, poznasz kilka systemów (są różne dla różnych linii), najlepsi awansują na koordynatorów rejsów itd.
    Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź, w końcu jakieś konkretne info, niespecjalnie jednak odmienne od moich wyobrażeń. Wyczytałem gdzieś jeszcze na sieci, że będę też mieć trochę roboty papierkowo-systemowej - rejestracja itp. Mimo to nadal nie widzę gdzie tu ma być ta ciężka i nieprzyjemna praca - mam za sobą pięć lat jako sprzedawca-technik regenerujący kartridże drukarkowe i mam sporo doświadczenia z niezadowolonymi/skonfudowanymi klientami. Tak naprawdę to jedyne, czego się obawiam to problemów z wewnątrz - że zwierzchnicy będą nas wykorzystywać i traktować jak śmieci. No ale to pewnie moja wrodzona nieufność, mam nadzieję że będzie za dużo roboty aby tracić czas na pastwienie się nad podkomendnymi...

    Wanga, pracujesz w WASie? Jeśli tak, to jak długo? Bardzo mnie interesuje historia w stylu "dzień z życia pracownika ds PAX na lotnisku", miałbym wtedy lepsze pojęcie o tej pracy.

  12. #12
    Awatar wanga

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie sądzę, żebyś miał do czynienia z papierami i dokumentami, przynajmniej nie na początku. Skoro pracowałeś z klientami, to duży plus, tutaj przeważnie dzieje się tak, że jak się coś wali (odwołany rejs, opóźnienia itp) to masz od razu do czynienia nie z jednym niezadowolonym ale z całym tłumem, przed którym nie ma gdzie uciec
    Pisząc, że praca nie jest lekka miałam na myśli głównie to - że odbywa się często pod presją czasu (nie można opóźnić samolotu, trzeba zdążyć wszystkich odprawić i zapakować do samolotu na czas), często zdarzają się sytuacje sporne (np. trzeba przekonać paxa, że musi zapłacić za nadbagaż, wytłumaczyć mu, że np. nie wsiądzie już do samolotu, bo pojawił się w gate za późno i mnóstwo innych podobnych), a ludzie jak wiadomo są różni i nierzadko w stresie reagują awanturą, straszeniem, płaczem, krzykiem itp. Z takimi emocjami będziesz musiał sobie poradzić a w dodatku zadziałać profesjonalnie, mimo, że często co innego ciśnie się na usta Do tego zmęczenie fizycznie, bo jak pisałam pracuje się w różnych godzinach, często w takich, kiedy organizm zwyczajnie domaga się snu.
    Co do przełożonych - no cóż, pewnie jak wszędzie zależy na kogo się trafi, nie ma reguły.
    Niedawno TVN Style kręcił na lotnisku program o pracy tutaj, mają emitować jakoś tak na początku marca, szukaj w programie tv, pewnie czegoś nowego się dowiesz.
    Mam nadzieję, że nie zniechęciłam zatem powodzenia

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Super, wychodzi na to, że to właśnie taka praca jaką chcę wykonywać!

    Od dziecka nie lubiłem ludzi, zawsze mnie drażnili swoją ignorancją i małostkowością. W związku z tym zacząłem studiować leśnictwo, marząc o cichej pustelni pośrodku kniei, z dala od tłumu xPPP Cóż, byłem młody i głupi, na studiach dowiedziałem się, że praca leśnika to w zasadzie non stop kontakt z przeróżnymi ludźmi a bez kontaktów nie mam szans na pracę. Do tego szybko przekonałem się, że jeśli nie nauczę się dobrej komunikacji z ludźmi to zostanę po prostu zjedzony przez wszystkich, od pani w dziekanacie do przechodnia na ulicy wszyscy będą mnie rypać, ile wlezie

    Zacząłem pracować, i uczyć się "obsługi ludzi". Ku mojemu zdziwieniu okazuje się, że ludzie nie są tacy źli, i odpowiednio do nich podchodząc można sobie poradzić. To całkiem fascynujące jak dużo zależy od nas, aby inni traktowali nas dobrze. To banał, ale uśmiech i chęć pomocy pomaga nawet w najcięższych sytuacjach. Ludzie generalnie są zagubieni i nie wiedzą o co chodzi. Wtedy albo się boją, albo są agresywni - "oswojenie" ich (bo to pierwotne instynkty w sumie) i ukojenie tych gwałtownych emocji często działą w drugą stronę - mam sporo bardzo dobrych znajomych-klientów, którzy początkowo przyszli wkurzeni i źli a teraz się pytają mnie o zdrowie i nie ma z nimi najmniejszego problemu nawet gdy muszą czekać itp.

    Praca na lotnisku, bardziej odpowiedzialna, gdzie klienci są pod większym stresem niż po prostu nie działający sprzęt to wyższy poziom trudności, dający mi lepsze możliwości doskonalenia się w kontaktach międzyludzkich. A do tego fajnie na CV wygląda. Dzięki wanga, wszystkiego dobrego

  14. #14
    Awatar Jarek

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Guardian Zobacz posta
    Ano. Jeśli przed upływem roku dobrowolnie zrezygnuję z pracy to zwracam Lot Services koszty szkolenia w wysokości trzymiesięcznej pensji. Póki co niczego jeszcze nie podpisałem (czekamy na zatwierdzenie przepustki), i dlatego właśnie chciałbym się dowiedzieć jak wygląda taka praca od kuchni
    Pracuję w LSie w obsłudze pasażerskiej od października. Niczego nie podpisywałem. Może w innym dziale tak jest ale w dziale obsługi PAX niczego takiego nie ma.
    Pozdrawiam,
    Jarek


  15. #15

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jarek Zobacz posta
    Pracuję w LSie w obsłudze pasażerskiej od października. Niczego nie podpisywałem. Może w innym dziale tak jest ale w dziale obsługi PAX niczego takiego nie ma.
    Hah. Na papierze tego nie widziałem, pozostaje mieć nadzieję że tak mówili na rozmowie po to tylko aby się dowiedzieć na ile aplikant jest zdecydowany pracować Dowiem się wkrótce a póki co dziękuję za informację.

  16. #16
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Co za wyzysk! 1900PLN za ciężką harówę i 5700PLN za rezygnację! Sprytnie sobie to LS wykombinował. Tylko fanatycy lotnictwa są w stanie zaakceptować takie warunki.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vfrrider Zobacz posta
    Co za wyzysk! 1900PLN za ciężką harówę i 5700PLN za rezygnację! Sprytnie sobie to LS wykombinował. Tylko fanatycy lotnictwa są w stanie zaakceptować takie warunki.
    No pensja marzeń toto nie jest, ale jak dobrze pójdzie to po roku pracy i przeszkoleniach itp zarabia się (ponoć) już w granicach 2700/miesiąc, a to już lepiej. Zobaczymy, są gorsze prace wg mnie ^^

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Guardian Zobacz posta
    No pensja marzeń toto nie jest, ale jak dobrze pójdzie to po roku pracy i przeszkoleniach itp zarabia się (ponoć) już w granicach 2700/miesiąc, a to już lepiej. Zobaczymy, są gorsze prace wg mnie ^^ Lubię
    Brutto czy netto?

  19. #19
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    pracowalem kilka lat jako tzw Service Agent (tak sie nazywa to stanowisko w Niemczech) na THF, w sumie bardzo maly ruch i nie wiem czy sa jakies roznice miedzy zakresem obowiazkow w Polsce i Niemczech, ale w ogromnym skrocie:
    bez wzgledu na ilosc przepracowanego czasu wykonowalo sie u nas prawie wszystkie obowiazki zwiazane z bezposrednia obsluga pasazera praktycznie od razu. Najwazniejsze byly wszystkie nietypowe rzeczy - UM's, WCH, PRM, VIP's etc. Przy odlotach badz przybyciu samolotu.
    Check in wiadomo - tu sporo "rozrywek": trzeba uwazac na wage bagazu i jaka juz jest waga zarejestrowana. Mi sie kiedys zdarzyly "czerwone cyferki", a sprawca bylem ja Plejada "Senatorow", "HON-ow" lub robiacych check in Amexem Centurion i wiadomo, ze z nimi trzeba obchodzic sie jak z jajkiem, wiadomo - serwis musi byc wtedy 200 % perfekt. Nie wspominam o wozkach dzieciecych, nartach etc bo to w zaleznosci od celu - codziennosc. Czasami trzeba bylo niektore rzeczy robic ad hoc bo pasazerowie przy rezerwacji nie pomysleli o niektorych rzeczych. Zaden problem.
    Od czasu do czasu przychodza do odprawy (albo na boarding) ostro wstawieni wypitym alkoholem i wtedy trzeba miec czasami nerwy ze stali bo taki pan czy pani na pokladzie samolotu nie maja czego szukac. No chyba, ze CPT sie na to zgodzi, ale to rzadki przypadek, przynajmniej w EW lub LH.
    Boarding to wlaczenie systemu, wywolanie lotu i znowu na poczatek wszystkie rzeczy priorytetowe. Dzwonienie po autobus. I komunikat w mikrofon o odlocie. Moje pierwsze dwa komunikaty mialem na drzacych z nerwow nogach, ale potem przychodzi rutyna
    Denerwuje czasami wywolywanie po n-razy spoznialskich, ktorzy utkneli w duty-free-shopach czy lotniskowej gastronomii lub zasneli gdzies w poczekalni. Jak wszystko gra to drukowalismy liste lotu (nie wiem czy to sie jeszcze robi, to bylo juz troche latek temu). Jedna taka liste dostawala zawsze purserka czy purser.
    Tak jak pisalem na poczatku to w bardzo duzym skrocie, i tak wygladalo to kilka lat temu w czasach jak pracowalem dla EW.
    Ale sama praca jest bardzo fajna, nigdy nie ma nudy i zawsze wszystko moze sie zdarzyc )
    Jesli to odbiega bardzo od przebiegu wszystkiego w Polsce to sorry, ze lekko zasmiecam tu, ale powrocily mile wspomnienia

  20. #20
    Zbanowany
    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    WAWA

    Domyślnie


    Polecamy

    ja tez składałem CV i sie nie odezwali...

    a chciałem być nawet sprzątaczem w samolocie....

    chyba niepotrzebnie pisałem ze interesuje sie lotnictwem , moze lepiej było napisac że uwielbiam porządek i sprzątac....

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 05-05-2015, 21:13
  2. 09-04-2015, 21:01
  3. 25-11-2014, 08:15
  4. 05-11-2014, 22:26
  5. 14-10-2014, 10:14
  6. 28-08-2014, 11:22
  7. 27-08-2014, 14:46
  8. 01-08-2014, 01:49
  9. 27-06-2014, 11:55
  10. 26-06-2014, 17:36
  11. 07-04-2014, 09:57
  12. 18-03-2014, 12:00
  13. 16-03-2014, 15:51
  14. 28-12-2013, 19:08
  15. 28-10-2013, 10:45
  16. 26-10-2013, 19:50
  17. 10-07-2013, 14:40
  18. 03-07-2013, 20:08
  19. 03-07-2013, 09:53
  20. 09-06-2013, 22:08
  21. 28-02-2013, 20:23
  22. 19-02-2013, 10:37
  23. 12-01-2013, 23:31
  24. 07-01-2013, 12:38
  25. 07-01-2013, 09:28
  26. 05-01-2013, 19:11
  27. 03-01-2013, 14:22
  28. 29-12-2012, 09:07
  29. 20-12-2012, 18:52
  30. 08-12-2012, 19:48
  31. 08-12-2012, 17:33
  32. 27-11-2012, 10:01
  33. 16-11-2012, 08:27
  34. 12-11-2012, 19:52
  35. 15-10-2012, 22:49
  36. 14-10-2012, 16:59
  37. 08-10-2012, 14:42
  38. 03-10-2012, 17:13
  39. 03-10-2012, 12:59
  40. 27-09-2012, 17:36
  41. 04-09-2012, 17:41
  42. 12-08-2012, 12:56
  43. 05-08-2012, 17:54
  44. 29-07-2012, 11:49
  45. 19-07-2012, 20:35
  46. 22-06-2012, 21:48
  47. 21-06-2012, 16:21
  48. 21-06-2012, 15:56
  49. 07-06-2012, 22:39
  50. 05-06-2012, 16:41

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •